• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП

Картопля свіжа продовольча пізня, першого класу, 2024 року збору врожаю (Харківська обл.)

Завершена

1 680 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 16 800.00 UAH
Номер: aac2a5c3cc474484bf5488be4cdab16b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-26-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 26.03.2025 15:39 - 17.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.03.2025 № 18-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 25.03.2025 № 003100-18/3775-2025 почати моніторинг процедур закупівель/ закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 26.03.2025 № 18-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-02-20-012089-a 20.02.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, v.yu.vatrala@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду та відхилення пропозиції учасника ПП «БК ГАРАНТ» встановлено порушення абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275, та пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону № 922-VIII. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, розгляду пропозицій учасників ТОВ «ГАРНА СТРАВА» та ТОВ «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ», своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими при визначенні переможця, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ» від 20.03.2025 року № 77/ВОЗ-2025, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (далі – Особливості № 1275) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 19.09.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості); розгляду пропозицій на відповідність умовам документації оголошення та вимогам законодавства; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене рішенням уповноваженої особи від 20.02.2025 № 66; пропозицію приватного підприємства «БК ГАРАНТ» (далі – ПП «БК ГАРАНТ»); пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ГАРНА СТРАВА» (далі – ТОВ «ГАРНА СТРАВА»); пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ» (далі – ТОВ «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ»); протокольне рішення про відхилення пропозиції ПП «БК ГАРАНТ» від 12.03.2025 № 208; протокольне рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ГАРНА СТРАВА» від 13.03.2025 № 219; протокольне рішення про визначення переможця та прийняття рішення про намір укласти договір з ТОВ «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ» від 13.03.2025 № 232; повідомлення про намір укласти договір від 13.03.2025 року; договір від 20.03.2025 року № 77/ВОЗ-2025; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 27 березня та 04 квітня 2025 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду пропозиції учасника ПП «БК ГАРАНТ» та визначення його переможцем закупівлі встановлено наступне. Відповідно до пункту 5 додатку 2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі (далі – оголошення) для документального підтвердження відповідності технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником, Учасник повинен завантажити в електронну систему закупівель в складі пропозиції сканований оригінал в кольоровому вигляді декларації виробника (або офіційного представника виробника або імпортера продукції на території України) або сертифікату якості на запропонований товар, що підтверджують відповідність товару технічним вимогам. На виконання зазначеної вимоги учасником ПП «БК ГАРАНТ» в складі пропозиції надано декларацію виробника від 27 лютого 2025 року № 01-2/04 (файл «декларації картопля.pdf»). Протокольним рішенням уповноваженої особи від 12.01.2025 № 208 відхилено пропозицію учасника ПП «БК ГАРАНТ» та зазначено, зокрема «Учасник на виконання вимог пункту 5 Додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі у складі своєї пропозиції надав Декларацію виробника № 01-2/04 від «27» лютого 2025 (файл «Декларація виробника_картопля.pdf»), в якій у Термінах придатності Умовах зберігання зазначено: У сховищі з природним охолоджуванням за t0 C від +3 до +6 0 C і відносної вологості повітря – 85-95% - 6 міс. У сховищі з природним охолоджуванням за t0 C від +3 до +6 0 C і відносної вологості повітря – 85-95% - 10 міс. Таким чином в поданій декларації вказано різні терміни зберігання предмета закупівлі в однакових умовах.». Відповідно до абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Також, згідно вимог абзацу сьомого пункту 8 Особливостей № 1275, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості №1178). Так, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. З приводу зазначеного Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, під час моніторингу через електронну систему закупівель було направлено Замовнику запит 04 квітня 2025 року, про надання пояснень щодо відхилення пропозиції ПП «БК ГАРАНТ». В наданих поясненнях Замовник, зокрема, зазначає «Пунктом 10.2.4 ДСТУ 9221:2023 чітко визначено, що термін придатності за умови зберігання продовольчої картоплі відповідно до 10.2.2, 10.2.3 встановлює виробник, але термін не повинен перевищувати 10 місяців з початку збирання врожаю. Отже наведені в декларації відомості унеможливлюють встановити термін придатності запропонованого товару та не відповідають вимогам ДСТУ 9221:2023, таким чином запропонований учасником товар не відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником». Разом з тим, в ході проведення моніторингу встановлено, що завантажена учасником ПП «БК ГАРАНТ» декларація виробника від 27 лютого 2025 року № 01-2/04 не суперечить вимогам щодо максимального терміну зберігання, містить інформацію та підтверджує відповідність технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановленим Замовником в оголошенні, а також ДСТУ 9221:2023. Водночас, декларація виробника від 27 лютого 2025 року № 01-2/04 містить розбіжності, а саме - різні терміни зберігання предмета закупівлі в однакових умовах, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо Відповідно до вимог абзацу сьомого пункту 8 Особливостей № 1275 з урахуванням пункту 43 Особливостей вищезазначені невідповідності (розбіжності) у поданих учасником ПП «БК ГАРАНТ» документах підлягали виправленню, шляхом оприлюднення (розміщення) Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в інформації та/або документах, що подані учасником у пропозиції та/або подання яких вимагалось оголошенням про проведення спрощеної закупівлі. Враховуючи вищеописане, в ході проведення моніторингу встановлено, що під час розгляду тендерної пропозиції ПП «БК ГАРАНТ», Замовником безпідставно відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ПП «БК ГАРАНТ чим порушено пункт 1 частини тринадцятої статті 14 Закону № 922-VIII. При цьому, Уповноваженою особою Замовника безпідставно відхилено пропозицію ПП «БК ГАРАНТ» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 1 480 200 гривень та є меншою на 143 400,00 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ» (1 623 600,00 гривень), якого Замовником визначено переможцем згідно з протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою про намір укласти договір від 13.03.2025, чим зайво буде витрачено коштів Замовника на тотожну суму. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця спрощеної закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання коштів державного бюджету на суму 143 400,00 гривень.
Період усунення порушень: 11.04.2025 11:55 - 26.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 11.04.2025 11:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку моніторингу державної аудиторської служби України Військовою частиною 3078 Національної гвардії України було направлено листа до ТОВ «СМАРТ ІНТЕГРАЦІЯ» з пропозицією щодо розірвання договору про закупівлю від 20.03.2025 №77/ВОЗ-2025 за згодою сторін, у зв’язку з висновком моніторингу. Відповідь очікуємо у встановлені законодавством та умовами договору терміни.
Дата публікації звіту: 21.04.2025 17:17

Запити/Пояснення