-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
послуги з постачання теплової енергії
Завершена
356 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
94f61d47bf144b32869851f35c8a8f58
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-18-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.03.2025 00:00
Період моніторингу:
18.03.2025 12:00 - 09.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
18.03.2025 №19-з
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Івано-Франківській
області від 18.03.2025 №19-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-02-20-012090-a 20.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель відповідно до Особливостей – порушень, із врахуванням пояснення Замовника, не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) встановленого порушення при оприлюдненні обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 24 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Калуської районної державної адміністрації- Калуської районної військової адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, інформацію про предмет закупівлі, протокол розкриття пропозицій, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 20.02.2025 року, договір про постачання теплової енергії від 18.02.2025 №7, укладений з ТзОВ "Калуштеплоенерго", відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 20.03.2025 року.
В ході моніторингу за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, Замовником на порушення пункту 13 Особливостей не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи відповідно до цього пункту у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погодженого (затвердженого) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
На письмовий запит органу державного фінансового контролю від 19.03.2025 року, Замовником у відповіді від 20.03.2025 року разом з інформацією надано протокольне рішення уповноваженої особи від 07.02.2025 №б/н, підписане першим заступником голови РДА Шикеринець І.Б.
Отже, Замовник на порушення пункту 13 Особливостей не дотримався термінів оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи.
Період усунення порушень:
24.03.2025 11:14 - 08.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
24.03.2025 11:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 5 пункту 13 Особливостей (придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту)), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником і укласти договір про закупівлю з ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189) на виробництво теплової енергії на установках з використанням альтернативних джерел енергії.
З огляду на викладене, рішення щодо проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Зведений перелік суб’єктів природних монополій станом на 31.01.2025.
2. Обгрунтування підствави.
3. Протокольне рішення від 07.02.2025.
Дата публікації звіту:
27.03.2025 14:41
Запити/Пояснення
Номер:
d8cd7ae73f1844d086190faccd651457
Назва:
Запит замовнику про надання пояснення
Дата опублікування:
19.03.2025 11:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі без використання електронної системи предмету «Послуги з постачання теплової енергії» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-20-012090-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та відповідні документи)?
2. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.
3. Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг з постачання теплової енергії та вибрано для їх надання саме ТзОВ "Калуштеплоенерго" (код ЄДРПОУ 38609189), з яким укладено договір про постачання теплової енергії від 18.02.2025 №7 без використання електронної системи закупівель?
4. Чому Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником даної закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погодженого (затвердженого) керівником замовника?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
1b278bbd3bc24cf7ab6499f116d3a3ae
Назва:
Підстави для здійснення закупівлі
Дата опублікування:
20.03.2025 11:47
Опис:
Відповідно до ЗВЕДЕНОГО ПЕРЕЛІКУ СУБ’ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ станом на 31.01.2025 р. ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189) є єдиним постачальником теплової енергії на певних об’єктах Івано-Франківської області, зокрема будівлі на вул. Шевченка, 6, м.Калуш. На підставі відповідної ліцензії, наданої постановами НКРЕКП право провадження господарської діяльності на території Івано-Франківської області в межах розташування має ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189), що підтверджується Переліком суб’єктів природних монополій, який розміщено на офіційному веб – сайті Антимонопольного комітету України. Отже, теплову енергію неможливо отримати від інших надавачів, ніж ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189).
Номер:
9b2efda5804848fe833b022a4687281b
Назва:
Підстави для здійснення закупівлі
Дата опублікування:
20.03.2025 11:28
Опис:
Відповідно до ЗВЕДЕНОГО ПЕРЕЛІКУ СУБ’ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ станом на 31.01.2025 р. ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189) є єдиним постачальником теплової енергії на певних об’єктах Івано-Франківської області, зокрема будівлі на вул. Шевченка, 6, м.Калуш.
На підставі відповідної ліцензії, наданої постановами НКРЕКП право провадження господарської діяльності на території Івано-Франківської області в межах розташування має ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189), що підтверджується Переліком суб’єктів природних монополій, який розміщено на офіційному веб – сайті Антимонопольного комітету України.
Отже, теплову енергію неможливо отримати від інших надавачів, ніж ТОВ «КАЛУШТЕПЛОЕНЕРГО» (38609189).