-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
15810000-9 Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби
Завершена
1 530 732.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 653.66 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 653.66 UAH
Номер:
01a7353c18d04e9880a63368beb258bd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-24-000134
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.03.2025 00:00
Період моніторингу:
24.03.2025 16:39 - 15.04.2025 01:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
24.03.2025 №75
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 24.03.2025 №75.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-20-010050-a, 20.02.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, а також пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Мелечин Т.П., визначення її переможцем тендеру та укладення з нею договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, а також пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 – при складанні тендерної документації, а також норм пункту 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-20-010180-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення та вимоги; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.03.2025 №21; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Мелечин Тетяни Павлівни (далі – ФОП Мелечин Т.П.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Мелечин Т.П. як переможцем тендеру документи; договір від 20.03.2025 №40; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі UA-2025-02-20-010050-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
У наданому під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, поясненні Замовником вказано посилання: https://loda.gov.ua/useful-info/60929?authorId=17059.
Водночас, аналізом інформації за наданим Замовником посиланням щодо оприлюднення обґрунтування технічних і якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі, розміщеного на сайті Замовника, було встановлено, що відповідний документ створено 31.03.2025 (у вкладці «деталі» вказано дату створення документа – 31.03.2025).
При цьому, оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-02-20-010050-a оприлюднено 20.02.2025.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
У пункті 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Одночасно, за вимогами пункту 14 Порядку №1082 під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товари, а саме: хліб пшеничний білий в/г (0,60 кг), хліб чорний (600 гр), плетенка (450 гр), пасха (0,500 кг), булка здоба (0,1 кг), булка діабетична (0,1 кг) та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби за кожною номенклатурною позицією.
Водночас Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні коди щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі: 15811100-7 «Хліб»; 15811200-8 «Булки».
Таким чином, під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі (оголошення про проведення спрощеної закупівлі) Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку №1082, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
Згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також у абзаці десятому пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Одночасно, відповідно до норм пункту 44 Особливостей №1178 відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Моніторингом встановлено, що за умовами пункту 2 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції розміром 54 931,00 грн у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранту, разом з якою учасник повинен надати: довідку, видану банком-гарантом, яка повинна містити реквізити гарантії, умови видачі гарантії, дату видачі такої довідки, найменування принципала, його ідентифікаційний код, а також свідчити про забезпечення гарантії відповідним покриттям в розмірі не меншому ніж це передбачено пунктом 2.3. цього Розділу із зазначенням номеру рахунку, відкритого в установі банку-гаранта, на якому обліковуються кошти гарантії; документ, що безпосередньо підтверджує забезпечення (покриття) гарантії: виписку, видану банком-гарантом, з рахунку, відкритого в установі банку-гаранта, на якому обліковуються кошти грошового забезпечення гарантії; копію чинної банківської ліцензії, виданої Національним банком України для банківської установи, що надає гарантію; копії документів, що підтверджують повноваження відповідної посадової (службової) особи банку на право підпису банківської гарантії на ім’я якої видано відповідний кваліфікований електронний підпис (КЕП), який накладено на файл гарантії.
Водночас, моніторингом встановлено, що у додатках до тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі вимога щодо надання учасниками вищевказаного забезпечення тендерної проопозиції та документів до нього відсутня.
Отже, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель кінцевий строк подання тендерних пропозицій за досліджуваною процедурою закупівлі – 03.03.2025 (до 18:00 год).
Водночас, єдиною учасницею тендеру ФОП Мелечин Т.П. у складі тендерної пропозиції не було надано визначених у пункті 2 розділу 3 тендерної документації документів щодо забезпечення тендерної пропозиції (надано лише гарантійний лист про надання забезпечення тендерної документації після отримання оформлених документів банку-гаранта, що потребує додаткового часу).
Банківська гарантія від 03.03.2025 №2503003/021 та довіреність банка-гаранта на право підпису гарантії завантажені Замовником в електронну систему закупівель разом з протоколом про визначення переможця 04.03.2025, тобто після закінчення строку подання тендерної пропозиції, інші документи, що вимагалися Замовником у пункті 2 розділу 3 тендерної документації, в електронній системі закпівель відсутні.
Однак, з врахуванням не зазначення Замовником у додатках до тендерної документації вимог щодо надання учасниками забезпечення тендерної пропозиції та інших документів до неї, у Замовника відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ФОП Мелечин Т.П. відповідно до пункту 44 Особливостей №1178.
У пункті 1.2. розділу 1 Додатку №1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації Замовника від учасника вимагається надати лист в довільній формі про наявність в учасника водіїв автотранспортних засобів, які будуть залучені до постачання товару, а також для водіїв, яких учасник планує залучити до постачання товару, необхідно надати скановані оригінали посвідчень водіїв.
Учасницею ФОП Мелечин Т.П. у складі тендерної пропозиції надано довідку (файл «Дод 1 НАЯВНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ.pdf») про наявність працівників відповідної кваліфікації, у якій зазначено, що станом на 01.02.2025 на виробництво та доставку хліба та хлібобулочних виробів до споживачів було залучено 22 особи найманих працівників, зокрема: 5 осіб – водіїв автотранспортних засобів, в яких досвід роботи на займаній посаді більше 5 років.
Однак, у тендерній пропозиції учасниці ФОП Мелечин Т.П. на жодного з водіїв не надано скановані оригінали посвідчень водіїв.
Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що у тендерній пропозиції учасниці ФОП Мелечин Т.П. містяться всі необхідні документи які вимагались установою та що в тендерній документації Замовником не зазначалось скільки повинно бути працівників і скільки працівників повинні мати медичні книжки.
Однак, вимога у пункті 1.2. розділу 2 Додатку №1 до тендерної документації стосується саме посвідчень водіїв, а не медичних книжок.
Проте, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП Мелечин Т.П., на порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищенаведених невідповідностей у тендерній пропозиції учасниці, та не надано можливості учасниці усунути такі невідповідності.
Відповідно до пункту 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Аналогічна вимога міститься у Додатку №4 (Перелік документів та/або інформації, що надаються переможцемпроцедури закупівлі) до тендерної документації Замовника, у розділі I якого наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178.
Водночас, моніторингом встановлено, що ФОП Мелечин Т.П., яку Замовником визначено переможцем тендеру (протокольне рішення уповноваженої особи Замовника ввід 04.03.2025 №21) з оприлюдненням 04.03.2025 повідомлення про намір укласти з нею договір про закупівлю, надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178, лише на десятий день (14.03.2025) після оприлюднення Замовником повідомлення про намір укласти договір, тобто з порушенням строку, визначеного у пункті 47 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, зокрема, що установою було отримано відповідь від ФОП Мелечин Т.П. щодо форс-мажорних обставин, таких, як систематичні відключення електричної енергії, дія графіків відключень після чергових обстрілів критичної інфраструктури України Російською Федерацією, обмежені можливості інтернет-зв’язку, що призвело до невчасного отримання довідки переможцем та завантаження її в системі ПРОЗОРРО.
Однак, в абзаці п’ятнадцятому пункту 47 Особливостей №1178 визначено імперативну норму, за якою переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Документального підтвердження наявності форс-мажорних обставин та неможливості завантаження переможцем тендеру відповідних документів в електронну систему закупівель вчасно Замовником до моніторингу не надано. Окрім цього, законодавство не забороняє звернутись учаснику до відповідних органів за отриманням документів до моменту оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, а Замовник у Додатку №4 визначив, що такий документ (Повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі) має бути виданий/ сформований/ отриманий в поточному році.
Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
З врахуванням наведеного вище, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ФОП Мелечин Т.П., а укладено з нею договір про закупівлю.
Період усунення порушень:
07.04.2025 17:50 - 22.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.04.2025 17:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На вимогу ДАСУ Моніторинг UA-M-2025-03-24-000134 зобов’язання за укладеним за результатами процедури закупівлі Договір № 40 від 20.02.2025 року між Установою Комунальний Заклад Львівської Обласної Ради «Підбузький гері атричний пансіонат» та Фізичною особою-підприємцем МЕЛЕЧИН ТЕТЯНА ПАВЛІВНА припиненно з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, а саме шляхом укладення додаткової угоди.
Дата публікації звіту:
14.04.2025 20:02
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
28.04.2025 10:54
Запити/Пояснення
Номер:
a7e0c6452e6148b58d39d31f3ba319db
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
26.03.2025 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2025 01:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-02-20-010050-a, яка проводилася Комунальним закладом Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає від учасника надати лист в довільній формі, про наявність в учасника водіїв автотранспортних засобів, які будуть залучені до постачання товару, а також для водіїв, яких учасник планує залучити до постачання товару, необхідно надати скановані оригінали посвідчень водіїв.
Учасниця ФОП Мелечин Т.П. надала довідку про наявність відповідної кваліфікації із зазначенням, що станом на 01.02.2025 на виробництво та доставку хліба та хлібобулочних виробів до споживачів було залучено 22 особи найманих працівників, зокрема: 5 осіб – водіїв автотранспортних засобів, в яких досвід роботи на займаній посаді більше 5 років.
Однак, у тендерній пропозиції учасниці ФОП Мелечин Т.П. на жодного з водіїв не надано скановані оригінали посвідчень водіїв.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Чому Замовником відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією?
Згідно з пунктом 2 розділу 3 тендерної документації учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранту, а також надати копію чинної банківської ліцензії, виданої Національним банком України для банківської установи, що надає гарантію.
Також, згідно з пунктом 1 розділу 4 тендерної документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 03.03.2025 до 18:00 год.
Водночас, учасником ФОП Мелечин Т.П. в складі тендерної пропозиції не було надано забезпечення тендерної пропозиції відповідно до тендерної документації (надано лише лист про забезпечення тендерної документації).
Однак, учасником ФОП Мелечин Т.П. було завантажено в електронну систему закупівель банківську гарантію від 03.03.2025 №2503003/021 лише 04.03.2025, після закінчення строку подання тендерної пропозиції, а також учасником не надано копію чинної банківської ліцензії.
Слід зазначити, що Замовником у додатку №1 «перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації не зазначено, що учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
5. Чи враховано Замовником, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 03.03.2025 до 18:00 год., а учасниця ФОП Мелечин Т.П. завантажила в електронну систему закіпель банківську гарантію 04.03.2025, а також, що учасником не було надано копію чинної банківської ліцензії.
6. Надати інформацію щодо відсутності вимоги пункту 2 розділу 3 тендерної документації Замовника в частині забезпечення тендерної пропозиції у Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації.
У пункті 5 розділу 6 тендерної документації зазначено, що від учасника-переможця вимагається внесення ним (завантаження в склад своєї пропозиції на майданчик ПРОЗОРРО, після визначення переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю):* забезпечення виконання такого договору.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
7. Надати інформацію (з відповідним документальним підтвердженням) про виконання переможцем тендеру вимог пункту 5 розділу 6 тендерної документації Замовника в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю.
Згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Аналогічна вимога міститься у Додатку №4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовника, у якому також наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178.
Під час моніторингу встановлено, що переможцем процедури закупівлі ФОП Мелечин Т.П. надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3 та 6 пункту 47 Особливостей №1178, лише на десятий день (14.03.2025) після оприлюднення Замовником повідомлення про намір укласти договір.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
8. Чи враховано Замовником несвоєчасне оприлюднення переможцем торгів ФОП Мелечин Т.П. документів на виконання вимог пункту 47 Особливостей №1178 та Додатку №4 до тендерної документації Замовника (на десятий день) та пояснити причини не застосування норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
37c4ff208fc541d7ae8e0b45bb84da9e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
31.03.2025 12:30
Опис:
Проект моніторингу
Дата створення об'єкта моніторингу:
24 бер 15:51
Дата останніх змін об'єкта моніторингу:
26 бер 15:42
ID моніторингу:
UA-M-2025-03-24-000134
Термін здійснення моніторингу:
24 бер 16:39 – 15 квіт 01:00
Запит замовнику на пояснення
Про надання інформації
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-02-20-010050-a, яка проводилася Комунальним закладом Львівської обласної ради «Підбузький геріатричний пансіонат» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення
Визначення замовником очікувальної вартості предмета закупівлі здійснюється методом порівняння ринкових цін та згідно норм харчування на 1 підопічного ,та листа головного управління статистики.
Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Крім цього, згідно п. 14 Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року Закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Пояснення
Обгрунтування знаходиться на сайті головного розпорядника коштів, за посиланням: https://loda.gov.ua/useful-info/60929?authorId=17059
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178. В ході проведення моніторингу встановлено, що відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає від учасника надати лист в довільній формі, про наявність в учасника водіїв автотранспортних засобів, які будуть залучені до постачання товару, а також для водіїв, яких учасник планує залучити до постачання товару, необхідно надати скановані оригінали посвідчень водіїв. Учасниця ФОП Мелечин Т.П. надала довідку про наявність відповідної кваліфікації із зазначенням, що станом на 01.02.2025 на виробництво та доставку хліба та хлібобулочних виробів до споживачів було залучено 22 особи найманих працівників, зокрема: 5 осіб – водіїв автотранспортних засобів, в яких досвід роботи на займаній посаді більше 5 років. Однак, у тендерній пропозиції учасниці ФОП Мелечин Т.П. на жодного з водіїв не надано скановані оригінали посвідчень водіїв. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Пояснення
У тендерній пропозиції учасниці ФОП Мелечин Т.П. містяться всі необхідні документи яки вимагались установою. В тендерній документації, Замовником не зазначалось скільки повинно бути працівників, і скільки працівників повинні мати медичні книжки. Сканкопії документів пропозиції, завантажено разом з Поясненням.
4. Чому Замовником відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та подання яких передбачалося тендерною документацією? Згідно з пунктом 2 розділу 3 тендерної документації учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії з накладенням кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи банку-гаранту, а також надати копію чинної банківської ліцензії, виданої Національним банком України для банківської установи, що надає гарантію. Також, згідно з пунктом 1 розділу 4 тендерної документації кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 03.03.2025 до 18:00 год. Водночас, учасником ФОП Мелечин Т.П. в складі тендерної пропозиції не було надано забезпечення тендерної пропозиції відповідно до тендерної документації (надано лише лист про забезпечення тендерної документації). Однак, учасником ФОП Мелечин Т.П. було завантажено в електронну систему закупівель банківську гарантію від 03.03.2025 №2503003/021 лише 04.03.2025, після закінчення строку подання тендерної пропозиції, а також учасником не надано копію чинної банківської ліцензії. Слід зазначити, що Замовником у додатку №1 «перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації не зазначено, що учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Пояснення
ФОП Мелечин Т.П. в складі тендерної пропозиції було надано всі необхідні документи, а також забезпечення тендерної пропозиції.
5. Чи враховано Замовником, що кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 03.03.2025 до 18:00 год., а учасниця ФОП Мелечин Т.П. завантажила в електронну систему закіпель банківську гарантію 04.03.2025, а також, що учасником не було надано копію чинної банківської ліцензії.
Пояснення
Так, враховано.
6. Надати інформацію щодо відсутності вимоги пункту 2 розділу 3 тендерної документації Замовника в частині забезпечення тендерної пропозиції у Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації. У пункті 5 розділу 6 тендерної документації зазначено, що від учасника-переможця вимагається внесення ним (завантаження в склад своєї пропозиції на майданчик ПРОЗОРРО, після визначення переможцем не пізніше дати укладення договору про закупівлю):* забезпечення виконання такого договору. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Пояснення
Забезпечення тендерної пропозиції зазначалось в двох місцях, це в електронній документації, так само в інструкції учасникам торгів в тендерній документації.
Зазначення Забезпечення тендерної пропозиції у Додатку 1, не передбачено жодним Законодавством України.
7. Надати інформацію (з відповідним документальним підтвердженням) про виконання переможцем тендеру вимог пункту 5 розділу 6 тендерної документації Замовника в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю. Згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Аналогічна вимога міститься у Додатку №4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовника, у якому також наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178. Під час моніторингу встановлено, що переможцем процедури закупівлі ФОП Мелечин Т.П. надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3 та 6 пункту 47 Особливостей №1178, лише на десятий день (14.03.2025) після оприлюднення Замовником повідомлення про намір укласти договір. Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
Пояснення
ФОП Мелечин Т.П. було оприлюднено документи на виконання вимог пункту 47 Особливостей №1178 та Додатку №4 до тендерної документації Замовника (на десятий день) та причини не застосування норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178. з приводу невчасного завантаження документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Постанови № 1178, зокрема: повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. На що установою було отримано відповідь від ФОП Мелечин Т.П., щодо форс мажорних обставин, таких, як систематичні відключення електричної енергії, дія графіків відключень після чергових обстрілів критичної інфраструктури України Російською Федерацією. Також обмежені можливості інтернетзв’язку. Дана ситуація призвела до виникнення форс-мажорних обставин. В цьому випадку невчасне придбання цієї довідки переможцем, та завантаження її в склад пропозиції в системі ПРОЗОРРО. В умовах повномасштабної війни питання застосування форс-мажору набуло особливої актуальності. Так, форс-мажорними визнаються надзвичайні та невідворотні обставини, що об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов'язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами. Дане визначення обставин непереборної сили має своє закріплення в ч. 2 ст. 14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР і є ключовим для законодавства в умовах повномасштабної війни. Верховний суд відокремив наступні елементи форс-мажорних обставин: вони не залежать від волі учасників цивільних (господарських) відносин; мають надзвичайний характер; є невідворотними; і найголовніше - унеможливлюють виконання зобов'язань за даних умов здійснення господарської діяльності (Постанова ВС від 25.01.2022 № 904/3886/21). Таким чином, форс-мажор є обставиною, запобігти якій зобов'язана сторона не може. Відповідно, неналежне виконання зобов'язань не є наслідком її неправомірних дій і виключає наявність вини, яка є обов'язковою умовою для настання відповідальності, якщо інше не передбачено договором або законом. Форс-мажорними в Україні є ряд надзвичайних та невідворотних обставин, в тому числі й збройний конфлікт, військові дії, неоголошена війна. 28 лютого 2022 року, у зв'язку з широкомасштабним вторгненням росії в Україну, Торгово-промислова палата розмістила на своєму офіційному сайті лист, яким засвідчила, що збройна агресія рф є форс-мажорною обставиною в контексті українського законодавства.
8. Чи враховано Замовником несвоєчасне оприлюднення переможцем торгів ФОП Мелечин Т.П. документів на виконання вимог пункту 47 Особливостей №1178 та Додатку №4 до тендерної документації Замовника (на десятий день) та пояснити причини не застосування норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Пояснення
ФОП Мелечин Т.П. було оприлюднено документи на виконання вимог пункту 47 Особливостей №1178 та Додатку №4 до тендерної документації Замовника (на десятий день) та причини не застосування норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178. з приводу невчасного завантаження документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Постанови № 1178, зокрема: повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. На що установою було отримано відповідь від ФОП Мелечин Т.П., щодо форс мажорних обставин, таких, як систематичні відключення електричної енергії, дія графіків відключень після чергових обстрілів критичної інфраструктури України Російською Федерацією. Також обмежені можливості інтернетзв’язку. Дана ситуація призвела до виникнення форс-мажорних обставин. В цьому випадку невчасне придбання цієї довідки переможцем, та завантаження її в склад пропозиції в системі ПРОЗОРРО. В умовах повномасштабної війни питання застосування форс-мажору набуло особливої актуальності. Так, форс-мажорними визнаються надзвичайні та невідворотні обставини, що об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов'язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами. Дане визначення обставин непереборної сили має своє закріплення в ч. 2 ст. 14-1 ЗУ «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 № 671/97-ВР і є ключовим для законодавства в умовах повномасштабної війни. Верховний суд відокремив наступні елементи форс-мажорних обставин: вони не залежать від волі учасників цивільних (господарських) відносин; мають надзвичайний характер; є невідворотними; і найголовніше - унеможливлюють виконання зобов'язань за даних умов здійснення господарської діяльності (Постанова ВС від 25.01.2022 № 904/3886/21). Таким чином, форс-мажор є обставиною, запобігти якій зобов'язана сторона не може. Відповідно, неналежне виконання зобов'язань не є наслідком її неправомірних дій і виключає наявність вини, яка є обов'язковою умовою для настання відповідальності, якщо інше не передбачено договором або законом. Форс-мажорними в Україні є ряд надзвичайних та невідворотних обставин, в тому числі й збройний конфлікт, військові дії, неоголошена війна. 28 лютого 2022 року, у зв'язку з широкомасштабним вторгненням росії в Україну, Торгово-промислова палата розмістила на своєму офіційному сайті лист, яким засвідчила, що збройна агресія рф є форс-мажорною обставиною в контексті українського законодавства.