• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

код 42120000-6 (ДК 021-2015) Насоси та компресори (Блок поршневий LB-50 та запасні частини до нього різні)

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі викладена у Додатку № 3 тендерної документації

Завершена

462 375.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 311.88 UAH
Номер: c724b19d30484ee68b5dde9afb647fa2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-15-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.04.2025 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 15.04.2025 11:33 - 07.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 14.04.2025 № 73 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 14.04.2025 № 73 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг з/п/Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу/унікальний номер/дата/оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу/назва замовника/Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі 3 UA-2025-02-20-009307-a 20.02.2025 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ТРОЛЕЙБУС" Дані автоматичних індикаторів ризиків Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 68) 790-12-26, o.b.katsai@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5, статті 23 Закону № 922, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, відповідності умов договору тендерній документації, своєчасності укладання договору та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором закупівлі від 08.04.2025 №82КП з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерних пропозицій, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальне підприємство «Міський тролейбус» (далі - Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-02-20-009991-a, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 27.02.2025 №74Ш, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ФОП Григоренко Наталя Миколаївна, ФОП Федірко Олексій Миколайович, ФОП Волков Геннадій Вікторович, вимоги про усунення невідповідностей (повідомлення), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.03.2025 №100Ш, від 17.03.2025 №106Ш, від 19.03.2025 №117Ш, від 21.03.2025 №128Ш, від 27.03.2025 №141Ш, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 27.03.2025, договір про закупівлю від 08.04.2025 №82КП, пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель від 18.04.2025, від 30.04.2025 на запити Східного офісу Держаудитслужби, від 15.04.2025, від 28.04.2025. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Статтею 23 Закону №922 визначено наступне: «Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент». Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством». Моніторингом встановлено, що у Додатку №3 до тендерної документації «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» у специфікації з технічних вимог до товарів Замовником визначено технічні та інші характеристики до предмета закупівлі «блок поршневий LB-50 та запасні частини до нього», у тому числі каталожні номери запасних частин. Пунктом 4 Додатку №3 до тендерної документації визначено додаткові вимоги до предмета закупівлі, у тому числі: п.4.3. Товар має бути сумісним та придатним для мети його використання, а саме: для заміни блоків поршневих LB-50 та відповідних запасних частин до них, які вийшли з ладу у процесі експлуатації тролейбусів під час виконання поточних ремонтів. Також, пунктом 2 Додатку №3 до Тендерної документації визначено, що на якості товару Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи: - сертифікат якості та/або паспорт якості та/або технічний паспорт від виробника, в яких зазначено відповідність конкретним нормативним документам, стандартам, ДСТУ/DIN/ISO, якщо його вимагає чинне законодавство України; - копію документу технічних умов згідно яких виготовлено запропонований до постачання продукт; - сертифікат якості копію сертифікату на систему управління якістю стосовно виробництва гідравлічного та пневматичного устаткування, виробництва інших помп і компресорів, який згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробництва гідравлічного та пневматичного устаткування та виробництва інших помп і компресорів. На підтвердження відповідності технічній специфікації предмета закупівлі Учасник ФОП Федірко Олексій Миколайович у складі тендерної пропозиції у файлі «10.1 Технічна специфікація.pdf» надав технічну специфікацію, у якій зазначено каталожні номери, діаметри та інші характеристики (продуктивність, тиск нагнітання, кількість циліндрів, кількість ступенів стискання, потужність споживання, габаритні розміри) до блоку поршневого LB-50 та запасних частин до нього, що відповідає вимогам Тендерної документації Замовника. У складі тендерної пропозиції Учасник ФОП Федірко Олексій Миколайович у файлі «10.2.3 Сертифікат на систему управління якістю.pdf» надав сертифікат на систему управління якістю, виданий ТОВ «УКРКОМПРЕСОРМАШ-СЕРВІС» стосовно виробництва гідравлічного та пневматичного устаткування, виробництва інших помп і компресорів (ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю, Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT). Також, у складі тендерної пропозиції Учасник ФОП Федірко Олексій Миколайович у файлі «10.2.1 Сертифікат якості.pdf» надав сертифікат якості від виробника ТОВ «УКРКОМПРЕСОРМАШ-СЕРВІС». У складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Федірко Олексій Миколайович у файлі «10.2.2. ТУ.pdf» надано Технічні умови ТУ У 28.1-36407076-002:2023 на компресори повітряні поршневі (у тому числі блок поршневий LB-50 та запасні частини до нього) (далі за текстом – Технічні умови), які 20.06.2023 перевірено ДП «Тернопільський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» на відповідність законодавству України, що засвідчено печаткою та внесено в книгу обліку за №02568319/008584. Проте, Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ФОП Федірко Олексій Миколайович стверджуючи, що в технічних умовах, на які посилається Учасник в наданому Сертифікаті якості, зазначені товари мають інше найменування без зазначення їх ідентифікаторів (каталожних номерів), що підтверджується протоколом від 21.03.2025 №128Ш «Про відхилення тендерної пропозиції учасника». Слід зазначити, що у наданому у складі тендерної пропозиції сертифікаті якості від виробника ТОВ «УКРКОМПРЕСОРМАШ-СЕРВІС» містяться каталожні номери до блоку поршневого LB-50 та запасних частини до нього та зазначено, що товар відповідає вищезазначеним Технічним умовам. На запитання Східного офісу Держаудитслужби від 15.04.2025 щодо того, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі Замовник пояснив, що встановлення товарів з конкретним маркуванням обумовлено виробничою необхідністю заміни запасних частин, які є складовими деталями діючого обладнання тролейбусів, що знаходяться в експлуатації. До пояснення Замовник додав Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі з керівництвом по експлуатації агрегату компресорного СБ4-LBВ50.Т 03 (з назвами, каталожними номерами та технічними характеристиками запасних частин). Моніторингом встановлено, що тендерна пропозиція ФОП Федірко Олексій Миколайович по предмету закупівлі: блок поршневий LB-50 та запасні частини до нього, відповідає технічній специфікації Замовника та обгрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Таким чином, замовником при розгляді тендерних пропозицій не враховано вимоги статті 23 Закону №922, в частині того, що Замовник зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Як наслідок, Замовник порушивши вимоги статті 23 Закону №922 відхилив учасника закупівлі з більш економічно вигідною тендерною пропозицією, а саме: ФОП Федірко Олексій Миколайович - остаточна пропозиція 199 000,00 грн та уклав договір з ФОП Волков Геннадій Вікторович на суму 462 368,00 грн, що на 263 368,00 грн більше ніж пропозиція учасника ФОП Федірко Олексій Миколайович, що призведе до зайвого витрачання коштів та негативних наслідків використання коштів місцевого бюджету. Зважаючи на зазначене, такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини 1 статті 5 Закону №922, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів. Підсумовуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Федірко Олексій Миколайович установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5, статті 23 Закону № 922, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 08.05.2025 14:01 - 23.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2025 14:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: По закупівлі UA-2025-02-20-009307-a (далі – Закупівля) було проведено моніторинг та 08.05.2025 оприлюднено Висновок про результати моніторингу закупівлі (далі — Висновок). З огляду на виявлені органом державного фінансового контролю порушення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язав здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором закупівлі від 08.04.2025 №82КП з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Враховуючи вимоги висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-20-009307-a, КП «Міський тролейбус» було вжито заходи щодо розірвання договору. Зокрема, 14.05.2025 з ФОП "ВОЛКОВ ГЕННАДІЙ ВІКТОРОВИЧ". укладено додаткову угоду №1 про розірвання Договору №82КП від 08.04.2025 року.
Дата публікації звіту: 14.05.2025 10:50

Запити/Пояснення