-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги транспортних засобів та механізмів для благоустрою населених пунктів Ладижинської сільської територіальної громади
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
Номер:
d47c06f9702e43c89a3fbe30972ded8d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-07-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.03.2025 00:00
Період моніторингу:
07.03.2025 13:36 - 29.03.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.03.2025 № 26-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-19-012135-a, 19.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Михайльова В.І. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю; розірвання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю; розірвання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Ладижинської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.02.2025 № 30; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Михайльова Вячеслава Івановича (далі – ФОП Михайльов В.І.); протокольне рішення уповноваженої особи від 27.02.2025 № 42; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Михайльовим В.І. відповідно до вимог тендерної документації; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір від 05.03.2025 № 33/03; звіт про результати проведення процедури закупівлі; додаткову угоду № 1 від 14.03.2025; пояснення Замовника, отримане 12.03.2025 в електронній системі закупівель; звіт про виконання договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ФОП Михайльова В.І. не відхилено як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Зокрема згідно з пунктом 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації та пунктом 4.5 Додатку 1 до тендерної документації для учасників процедури закупівлі установлено вимогу, якою визначено, що «тендерна пропозиція повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП)». Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис –удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису.
Також, Законом України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» розмежовано використання кваліфікованих електронних підписів та удосконалених електронних підписів за рівнем довіри до схем електронної ідентифікації. Відповідно до роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України від 16.02.2021 № 1/06-3-1587, якщо за результатом перевірки електронного підпису засіб електронного підпису чи печатки надає інформацію, що тип підпису «удосконалений», то такий підпис не може вважатися кваліфікованим (кваліфікованим електронним підписом (далі – КЕП) є такий, за результатами перевірки якого відображається інформація: «тип підпису: кваліфікований», «тип носія особистого ключа: захищений»). За результатами перевірки електронного підпису, накладеного на тендерну пропозицію ФОП Михайльова В.І., на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) сервісом створення та проведення перевірки надано результат, відповідно до якого «тип носія особистого ключа: незахищений», «тип підпису: удосконалений», а отже тендерна пропозиція ФОП Михайльова В.І. підписана удосконаленим електронним підписом, а не КЕП.
Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що Замовник у тендерній документації встановив чітку вимогу до учасників щодо накладення на тендерну пропозицію саме КЕП, тендерна пропозиція ФОП Михайльова В.І. не відповідала вимогам пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації та пункту 4.5 Додатку 1 до тендерної документації.
Період усунення порушень:
17.03.2025 16:18 - 01.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
17.03.2025 16:18
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано.
Дата публікації:
09.05.2025 09:21
Запити/Пояснення
Номер:
fd0ce0c18ef843cd80e563d73eb431d7
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
10.03.2025 16:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:60180000-3: Прокат вантажних транспортних засобів із водієм для перевезення товарів» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-19-012135-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
3) чи було виявлено під час розгляду тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Михайльова В.І., що учасником відкритих торгів з особливостями накладено на тендерну пропозицію удосконалений електронний підпис, а не кваліфікований електронний підпис, так як тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», чим не виконано вимоги п. 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та п. 4.5 Додатку 1 до тендерної документації ?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9fdb48cc8d2842ff9fb76c3dd3266b49
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
12.03.2025 11:06
Опис:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
Розмір витрат та очікувана вартість закупівлі «Послуги транспортних засобів та механізмів для благоустрою населених пунктів Ладижинської сільської територіальної громади» ДК 021:2015 – 60181000-0 Прокат вантажних автомобілів із водієм» визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275 (зі змінами).
Потреба в отриманні послуги (визначення транспортних засобів та механізмів для благоустрою населених, а також час їх роботи та інше) визначалася на підставі аналізу фактичного надання аналогічної послуги у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань.
До формування опису предмета закупівлі залучався начальник відділу комунальної власності та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ладижинської сільської ради, які відповідатиме за подальше отримання послуги (Службова записка).
Аналіз ринку надання послуги проводився шляхом вивченням інформації та аналізу асортименту послуг, які міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, тощо), а також шляхом проведення ринкових консультацій.
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Послуги транспортних засобів та механізмів для благоустрою населених пунктів Ладижинської сільської територіальної громади» ДК 021:2015 – 60181000-0 Прокат вантажних автомобілів із водієм», розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщено на офіційному вебсайті Ладижинської сільської територіальної громади 20.02.2025 о 08:32 (https://ladyzhynska-gromada.gov.ua/news/1741588377/)
3) чи було виявлено під час розгляду тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Михайльова В.І., що учасником відкритих торгів з особливостями накладено на тендерну пропозицію удосконалений електронний підпис, а не кваліфікований електронний підпис, так як тип носія особистого ключа «незахищений/удосконалений», чим не виконано вимоги п. 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та п. 4.5 Додатку 1 до тендерної документації ?
При розгляді тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Михайльова В.І. було встановлено, що учасник накладено на тендерну пропозицію удосконалений електронний підпис.
Замовником було перевірено електронний підпис учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Отримана інформація дала змогу повністю здійснити електронну ідентифікацію підписувача, яка вимагалася тендерною документацією.
Враховуючи, що статтею 17 Закону України «Про електронні довірчі послуги» не встановлено вимоги обов’язкового використання кваліфікованого електронного підпису для ФОПів, а також враховуючи роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України щодо спрощення використання вдосконалених е-підписів, а саме використання замість КЕПу УЕП, якщо законом не вимагається інше, а також Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження вимог до форматів удосконалених електронних підписів та печаток, які використовуються для надання електронних публічних послуг, та вимог до створення та перевірки удосконалених електронних підписів та печаток, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» від 12 грудня 2023 р. № 1298 (https://thedigital.gov.ua/news/sproshchuemo-vikoristannya-vdoskonalenikh-e-pidpisiv-uryad-ukhvaliv-postanovu), Замовником прийняте рішення про визнання ФОП Михайльова В.І. переможцем закупівлі «Послуги транспортних засобів та механізмів для благоустрою населених пунктів Ладижинської сільської територіальної громади» ДК 021:2015 – 60181000-0 Прокат вантажних автомобілів із водієм».