• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з постачання готових страв для харчування хворих

Торги відмінено

13 020 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 65 100.00 UAH
Номер: ba3f29391456438792ddf5f3091cfcd3
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-03-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.04.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.04.2025 14:37 - 25.04.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.04.2025 №95 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, а також доручення Державної аудиторської служби України від 02.04.2025 №003100-18/4143-2025. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 03.04.2025 №95. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-19-010214-a, 19.02.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю та правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, а також пункту 3 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляду тендерної пропозиції ФОП Федорова А.М.; виконання Замовником рішення Органу оскарження – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; виконання замовником рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Прилуцька центральна міська лікарня» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-19-011462-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 03.03.2025 №49 та від 06.03.2025 №56; опубліковану вимогу про усунення порушення при проведенні процедури закупівлі та відповідь Замовника на таку вимогу; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Федорова Анатолія Михайловича (щодо правомірності її відхилення Замовником); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковану в електронній системі закупівель інформацію щодо оскарження рішення Замовника про визначення переможцем Комунального підприємства Прилуцької міської ради комбінату шкільного харчування «Шкільний» (скарга UA-2025-02-19-010214-a.c2) та прийняття Органом оскарження рішення за результатами розгляду такої скарги (рішення від 25.03.2024 №4374-р/пк-пз); оприлюднену Замовником інформацію щодо виконання рішення Органу оскарження; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю; оприлюднену інформацію про відміну Замовником процедури закупівлі (службова записка від 16.04.2025 з додатками та протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 17.04.2025 №72). З врахуванням розгляду скарги UA-2025-02-19-010214-a.c2 Органом оскарження, а також прийняття відповідного рішення за результатами її розгляду, моніторинг щодо питань, порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Органом оскарження, не проводився. Слід зазначити, що відповідно до норм частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Одночасно, згідно з нормами пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, відповідно до пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати закупівлі. При цьому, відповідно до норм пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено наступні умови оплати: післяоплата у розмірі 100% протягом 30 календарних днів (подія – надання послуг). Проте, у пункті 4.1. проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, визначено, що розрахунки за надані послуги (крім послуг з харчування військовослужбовців (норма №5 (лікувальна)) здійснюються на умовах відстрочки платежу до 30 календарних днів; розрахунки за послуги з покращеного харчування військовослужбовців (норма №5 (лікувальна)) здійснюються відповідно до Постанови КМУ від 13.08.2024 №955 «Про затвердження Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах» (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМУ від 15.11.2024 №1299 та від 20.12.2024 №1446); у разі затримки фінансування (відшкодування) розрахунок за надані послуги здійснюється на протязі 5 банківських днів з дати отримання Замовником фінансування (відшкодування) закупівлі на свій реєстраційний рахунок. Слід зауважити, що відповідно до пунктів 11 та 12 Порядку забезпечення покращеного харчування військовослужбовців під час лікування у закладах охорони здоров’я усіх форм власності та підпорядкування відповідно до норм, які застосовуються у військово-медичних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.2024 №955, заклади охорони здоров’я надсилають щомісяця до 15 числа замовнику, з яким укладено договір, документ, що є підставою для оплати (звіт щодо забезпечення покращеного харчування військовослужбовців, які перебували на лікуванні в закладі охорони здоров’я), оплата витрат на покращене харчування військовослужбовців у закладах охорони здоров’я здійснюється замовником за рахунок бюджетних асигнувань у 20-денний строк з дня отримання такого документа (звіту), оплата витрат на покращене харчування військовослужбовців за період з 21 по 31 грудня здійснюється у наступному бюджетному періоді у строки, зазначені в абзаці першому цього пункту. Таким чином, в оголошені про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі вказано недостовірну (неповну) інформацію про умови оплати за закупівлею, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Зокрема, відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Окрім того, згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у Додатку 2 (Технічні вимоги) до тендерної документації Замовником визначено, що послуги їдалень для хворих лікарні повинні відповідати лікувально–дієтичному харчуванню необхідного об’єму раціону і дієт, при складанні меню слід враховувати затверджені натуральні норми харчування згідно раціонального меню: наказу МОЗ України №931 від 29.10.2013 «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні»; постанови КМУ №426 від 29.03.2002 «Про норми харчування військовослужбовців Збройних Сил, інших військових формувань та Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, поліцейських, осіб рядового, начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту». Так, за нормами у пункті 1.4. Порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 №931 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за №2205/24737) в закладах охорони здоров’я державної та комунальної форми власності встановлюється чотириразовий режим лікувального харчування. Водночас, Замовником у Додатку №2 до тендерної документації визначено наступні вимоги до предмету закупівлі (кратність харчування в комплекті (1 ліжко-дня): харчування дітей від 1 до 18 років, хворих на цукровий діабет, основного контингенту хворих та післяопераційних хворих - 3-разове харчування. Таким чином, встановлений Замовником у Додатку №2 (Технічні вимоги) до тендерної документації опис необхідних характеристик послуг, що закуповуються, не відповідає нормам Порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 №931. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, зазначено: що основним джерелом фінансування Замовника є кошти за договором про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, укладеним з Національною службою здоров’я України (НСЗУ), умовами якого визначено, що надавач медичних послуг (КНП «Прилуцька центральна міська лікарня») повинен забезпечити харчування в умовах стаціонару, тобто кратність харчування – не зазначена. Також, у поясненні зазначено, що наказом КНП «Прилуцька центральна міська лікарня» від 01.01.2024 №10 передбачено, що в лікарні забезпечується не менше, як триразове лікувальне харчування, з врахуванням чого, а також службової записки медичного директора від 14.02.2025 та з урахуванням вимог договору з НСЗУ, Замовником у тендерній документації було встановлено 3-разове харчування відповідного контингенту хворих. Водночас, у наданому поясненні Замовником не спростовано недотримання норм, визначених у Порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.10.2013 №931, при визначенні необхідних характеристик послуг за предметом досліджуваної процедури закупівлі (в тому числі, зокрема, з врахуванням того, що наказ КНП «Прилуцька центральна міська лікарня» від 01.01.2024 №10 не обмежує забезпечення в лікарні більш як триразового лікувального харчування). Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що такі переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Водночас, моніторингом встановлено, що тендерна документація за досліджуваною процедурою закупівлі не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, як окремих додатків. Зокрема, у Додатку № 5 до тендерної документації наведено і перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, і перелік документів та інформації для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей №1178, та підтвердження права підпису договору, а також і інша інформація, встановлена відповідно до законодавства (для учасників). У пункті 28 Особливостей №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Одночасно, згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Моніторингом встановлено, що у розділі 3 (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності переможця вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей) Додатку №5 до тендерної документації Замовником вимагається від переможця тендеру документальне підтвердження відсутності підстав за підпунктом 3 пункту 47 Особливостей №1178, а саме: надання витягу (інформаційної довідки) з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі. Слід зазначити, що з 04.09.2023 Національне агентство з питань запобігання корупції відкрило доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення (про що повідомлено на сайті НАЗК: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/nazk-vidkrylo-dostup-do-reyestru-osib-yaki-vchynyly-koruptsijni-ta-pov-yazani-z-koruptsiyeyu-pravoporushennya-iz-vrahuvannyam-bezpekovyh-aspektiv-golova-nazk/). Таким чином, на час оголошення та проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі вищевказаний Єдиний державний реєстр містився у вільному публічному доступі. Отже, Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178 при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, чим порушено вимоги пунктів 3, 28 та 47 Особливостей №1178, а також пункту 3 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей №1178 замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. Слід зазначити, що під час моніторингу Замовник 17.04.2025 відмінив відкриті торги з особливостями, про що оприлюднено відповідну інформацію в електронній системі закупівель).
Період усунення порушень: 29.04.2025 11:31 - 14.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.04.2025 11:31

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом відміни торгів.
Дата публікації: 28.05.2025 17:46

Запити/Пояснення