-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
портативний прилад отоакустичної емісії (аудіометр для об’єктивного дослідження слуху)
ДК 021:2015: 33120000-7 Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання (портативний прилад отоакустичної емісії (аудіометр для об’єктивного дослідження слуху))
Завершена
344 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 724.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 724.00 UAH
Номер:
42bd32ac039d41d18698a90889676a27
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 16:19 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.03.2025 № 37-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-19-010108-a, 19.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Бугайова І. В. та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України з урахуванням Особливостей; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та враховуючи те, що 21.03.2025 Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель Prozzoro звіт про виконання договору про закупівлю, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, не допускати таких порушень у майбутньому, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Смілянська міська лікарня» Смілянської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 19.02.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бугайова Ігоря Вікторовича (далі – ФОП Бугайов І. В.); протокольне рішення уповноваженої особи від 28.02.2025 № 4; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Бугайовим І. В. у тендерній пропозиції; документи, що подані учасником процедури закупівлі ФОП Бугайовим І. В. протягом 24 годин для виправлення невідповідностей в інформації та/або документах; документи, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Бугайовим І. В., що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір від 06.03.2025 № 144; звіт про результати проведення процедури закупівлі; звіт про виконання договору про закупівлю; пояснення Замовника, отримане 19.03.2025 в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ФОП Бугайова І. В. не відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Зокрема, згідно з пунктом 4 Таблиці «Технічні характеристики» Додатку 1 «Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації учасник відкритих торгів з особливостями у складі тендерної пропозиції повинен надати копію сертифікату відповідності, що підтверджує можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) аудіометра за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту. У складі тендерної пропозиції учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Бугайова І. В. такий документ був відсутній.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Проте, Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які відсутні у тендерній пропозиції, чим не дотримано вимоги пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, тендерна пропозиція ФОП Бугайова І. В. мала бути відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень:
24.03.2025 15:44 - 08.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
24.03.2025 15:44
Оскарження висновку в суді
Опис:
Зазначаємо інформацію щодо подання позовної заяви. Протягом наступного робочого дня з моменту отримання відомостей про відкриття провадження буде вказано дату його відкриття та номер.
Дата публікації:
03.04.2025 10:20
Дата відкриття провадження:
07.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
580/3654/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення щодо Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі
1. Невідповідність висновку вимогам законодавства Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі містить помилкові твердження щодо порушення замовником положень абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022. Орган контролю не врахував, що відсутність у складі тендерної пропозиції копії сертифіката відповідності, що підтверджує можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) аудіометра, була усунена відповідно до вимог пункту 43 Особливостей. Таким чином, підстави для відхилення тендерної пропозиції відсутні.
2. Неповний аналіз поданих документів Орган контролю проігнорував надані замовником пояснення та документи, які підтверджують правомірність його дій. ФОП Бугайов І. В. надав сертифікат відповідності № UA.101.MD.3.0159-22.00 від 24.11.2022, чинний до 09.06.2026, що відповідає вимогам тендерної документації. Відповідно до пункту 43 Особливостей, виправлення невідповідностей у встановлені строки є правомірною практикою, яка не може бути підставою для визнання дій замовника неправомірними.
3. Невірне застосування норм пункту 43 Особливостей Орган контролю помилково зазначає, що вимога про усунення невідповідностей не могла бути застосована до сертифіката відповідності. Однак відповідно до пункту 43 Особливостей, відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачене тендерною документацією, є невідповідністю, яка може бути виправлена учасником у встановлений строк. Відповідно до зазначених вимог, замовник діяв у повній відповідності до закону, надавши учаснику можливість усунути невідповідність, що й було зроблено у встановлені терміни.
4. Відсутність порушення при визначенні переможця ФОП Бугайов І. В. був визнаний переможцем після усунення невідповідностей у встановленому порядку. Відсутність порушення підтверджується тим, що документи були виправлені без зміни характеристик предмета закупівлі, що відповідає вимогам пункту 43 Особливостей. Таким чином, висновок органу контролю про наявність порушення є безпідставним.
5. Висновок не враховує принципи пропорційності та добросовісності Принципи пропорційності та добросовісності, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагають, щоб замовник діяв у спосіб, який забезпечує дотримання всіх законодавчих вимог без створення надмірних обмежень для учасників. Оскільки усунення невідповідностей відбулося відповідно до норм чинного законодавства, а сам факт надання сертифіката відповідності не вплинув на об'єктивні характеристики предмета закупівлі, висновок органу контролю є таким, що порушує принцип пропорційності.
З огляду на викладене, висновок про наявність порушення є необґрунтованим і суперечить чинному законодавству. Замовник діяв у межах своїх повноважень, дотримуючись вимог «Особливостей» та Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи зазначені обставини, замовник звернеться до суду з проханням визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-19-010108-a від 24 березня 2025 року, опублікований на веб-сторінці електронної системи закупівель Prozorro.
Дата публікації звіту:
31.03.2025 12:22
Запити/Пояснення
Номер:
be62df52d12b44e187f3bcdfe34522b4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.03.2025 09:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-19-010108-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2) чому не відхилено тендерну пропозицію учасника відкритих торгів з особливостями ФОП Бугайова І.В. відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей?
Зокрема, на вимогу пункту 4 «Загальні вимоги» додатку 1 (Технічні вимоги і якісні характеристики предмета закупівлі) до тендерної документації учасник повинен надати в складі пропозиції копію сертифікату відповідності, що підтверджує можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) аудіометра за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог технічного регламенту. У складі тендерної пропозиції учасника відкритих торгів ФОП Бугайова І.В. документи були відсутні.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9bf8b284b70148db9ac655fdd5cb04e3
Назва:
На запит
Дата опублікування:
19.03.2025 15:58
Опис:
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СМІЛЯНСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ" СМІЛЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Управління Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області
19.03.2025р.
Пояснення на запит
1. На виконання запиту Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області щодо надання пояснень стосовно прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання» (номер закупівлі в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro: UA-2025-02-19-010108-a), повідомляємо наступне.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі – портативний прилад отоакустичної емісії – здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275 (далі – Примірна методика).
З метою визначення очікуваної вартості було проведено аналіз ринку та отримано комерційні пропозиції від трьох постачальників:
• Науково-виробниче підприємство «М Е Т Е К О Л» – 347 000,00 грн;
• ФОП Бугайов Ігор Вікторович – 342 000,00 грн;
• ТОВ «Віола Медтехніка» – 345 300,00 грн.
На підставі отриманих комерційних пропозицій, аналізу ринку та відповідно до положень Примірної методики, очікувану вартість закупівлі визначено у розмірі 344 800,00 грн.
При цьому під час визначення очікуваної вартості враховано положення частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Таким чином, очікувана вартість закупівлі визначена на підставі об’єктивного аналізу комерційних пропозицій потенційних постачальників, з дотриманням чинних нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель.
2. На виконання запиту в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання» (UA-2025-02-19-010108-a) щодо причини невідхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Бугайова І.В. відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей повідомляємо наступне.
Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Бугайова І.В. було встановлено невідповідність у складі тендерної пропозиції, а саме – відсутність копії сертифіката відповідності, що підтверджує можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) аудіометра за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно з вимогами технічного регламенту.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, поданих учасником процедури закупівлі, замовник надає такому учаснику строк не менше 24 годин для усунення виявлених невідповідностей. У зв’язку з цим, учаснику було надано 24 години з моменту отримання повідомлення для надання відповідного документа.
Сертифікат відповідності є документом, що підтверджує відповідність товару вимогам технічного регламенту, але сам по собі не встановлює технічні характеристики предмета закупівлі. Вимоги щодо відповідності технічним параметрам були викладені у Додатку 1 до тендерної документації, згідно з якими учасники повинні були заповнити таблицю відповідності технічним вимогам із зазначенням посилань на відповідну технічну документацію.
Учасник ФОП Бугайов І.В. надав заповнену таблицю з посиланнями на сторінки технічної документації, зокрема на інструкцію з експлуатації, яка була подана у складі тендерної пропозиції. Це підтверджує відповідність товару технічним вимогам тендерної документації.
Вимога щодо сертифіката відповідності не стосувалася підтвердження технічних характеристик товару, а була пов’язана з його введенням в експлуатацію. Відповідно, відсутність цього документа могла бути усунена в порядку, передбаченому пунктом 43 Особливостей.
Для підтвердження позиції Замовника можна звернутися до узагальненої практики розгляду скарг Антимонопольним комітетом України (АМКУ) стосовно застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель. Опублікована 24 лютого 2025 року на офіційному сайті АМКУ.
Згідно з цією практикою, замовник зобов'язаний надати учаснику можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції, якщо такі невідповідності не стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Водночас, підкреслюється, що замовник, відхиляючи тендерну пропозицію, може помилково віднести ту чи іншу вимогу тендерної документації до технічної специфікації або інших вимог щодо предмета закупівлі та відхилити тендерну пропозицію без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Практикою підкреслено, що порушення починаються вже на етапі формування умов тендерної документації та здебільшого полягають у тому, що замовник включає до розділу (додатка) тендерної документації, який стосується документів та інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічної специфікації), вимоги, які безпосередньо не стосуються предмета закупівлі та/або його характеристик.
Звертаємо увагу, що вимога про наявність сертифікату міститься в розділі
Додатку 1 - «4. Загальні вимоги», що підкреслює її як вимогу, яка не має відношення до відповідності товару технічним параметрам а відноситься до вимог загального характеру.
Практика Антимонопольного комітету України (АМКУ) свідчить, що ненадання замовником можливості учаснику виправити такі невідповідності є порушенням законодавства. Наприклад, у рішенні про надання дозвільних документів (ліцензій, дозволів, сертифікатів управління якістю виробництва тощо), приклади рішень Комісії: № 17649-р/пк-пз (UA-2024-10-04-007330-a).
Таким чином, тендерна пропозиція ФОП Бугайова І.В. не була відхилена, оскільки виявлена невідповідність належала до категорії таких, що підлягають усуненню в порядку пункту 43 Особливостей та не стосувалася технічних параметрів предмета закупівлі.
Зазначене виправлення не призводило до зміни запропонованого учасником предмета закупівлі, його найменування, марки, моделі тощо згідноабзацу 2, пункту 43 Особливостей
Учасник мав можливість виправити зазначену невідповідність у встановлений строк.
Додатки:
1. Копії комерційних пропозицій від постачальників.
Номер:
26b2c0694f63400298107a7e0560ae7b
Назва:
Документалдьне підтвердження позиції Замовника щодо не відхилення пропозиції учаснкиа
Дата опублікування:
21.03.2025 10:25
Опис:
З практики розгляду скарг Комісією щодо надання дозвільних документів (ліцензій, дозволів, сертифікатів управління якістю виробництва тощо). Приклади рішень Комісії: № 17649-р/пк-пз (UA-2024-10-04-007330-a), № 7984-р/пк-пз (UA-2024-04-01-010624-a).
В зазначених рішеннях міститься позиція АМКУ щодо правомірності дій Замовника під час проведення торгів, зокрема щодо невідхилення пропозиції Переможця. У разі встановлення аудиторською перевіркою порушень з боку Замовника в частині невідхилення пропозиції Переможця, Замовник має право оскаржити висновки перевірки в судовому порядку, надавши відповідні докази.
Номер:
ed2ebacbe93d48c1b5fbc36e89a1abda
Назва:
Посилання на сайт АМКУ з інформацією, що підтверджує позицію Замовника щодо не відхилення пропозиції учаснкиа : Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Опубліковано 24 лютого 2025 року о 16:10
Дата опублікування:
21.03.2025 11:26
Опис:
http://bit.ly/4bLjC4y
2. Щодо невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації
З огляду на положення Закону та Особливостей, а також практику розгляду скарг Комісією, замовник без розміщення повідомлення про усунення невідповідностей повинен відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
У даному випадку необхідно звернути увагу, що вимога тендерної документації має стосуватись безпосередньо предмета закупівлі (його технічних, якісних, кількісних характеристик).
Практика розгляду скарг Комісією свідчить про значну кількість порушень з боку замовників саме під час встановлення зазначених обставин.
Такі порушення починаються вже на етапі формування умов тендерної документації та полягають здебільшого в тому, що замовником до розділу (додатка) тендерної документації, який стосується документів та інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічної специфікації), включаються вимоги, які безпосередньо не стосуються предмета закупівлі та/або його характеристик.
Також замовник вже під час відхилення тендерної пропозиції може помилково віднести ту чи іншу вимогу тендерної документації до технічної специфікації та інших вимог щодо предмета закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі без розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
З практики розгляду скарг Комісією такими можуть бути вимоги:
про надання дозвільних документів (ліцензій, дозволів, сертифікатів управління якістю виробництва тощо), приклади рішень Комісії: № 17649-р/пк-пз (UA-2024-10-04-007330-a); № 7984-р/пк-пз (UA-2024-04-01-010624-a); № 5899-р/пк-пз (UA-2024-03-04009961-a);