Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД встановлено порушення вимог абзацу 2 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 28 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, яке є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Одескомунтранс» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 18.02.2025 № 01/3433/25, перелік змін до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 24.02.2025, ТД зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.02.2025 № 02/3433/25, звернення за роз’ясненням щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.02.2025, роз’яснення Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 24.02.2025, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬМА МАТЕР ФМ» (далі – ТОВ «АЛЬМА МАТЕР ФМ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «АЛЬМА МАТЕР ФМ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «АЛЬМА МАТЕР ФМ» виявлених Замовником невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 12.03.2025 № 04/3433/25, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.03.2025, договір про закупівлю від 27.03.2025 № 22, пояснення Замовника, отримані 25.04.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД встановлено.
Відповідно до абзацу 2 пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру (далі - звернення). Усі звернення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дня їх оприлюднення надати відповідь на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель.
Отже, моніторингом встановлено, що під час проведення вищезазначеної процедури закупівлі 20.02.2025 в електронній системі закупівель було оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо ТД. Замовником роз’яснення на звернення щодо ТД надано та оприлюднено в електронній системі закупівель 24.02.2025, тобто на четвертий день з дати оприлюднення звернення за роз’ясненням, чим не дотримав вимоги абзацу 2 пункту 54 Особливостей.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 22.04.2025 щодо своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, Замовник 25.04.2025 надав пояснення, що не спростовує факту встановленого порушення.
Період усунення порушень:
28.04.2025 15:06 - 13.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2025 15:06