-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція (відновлення) теплової мережі на ділянці від МК 3201Г до МК 3232 по проспекту Героїв Харкова в м. Харкові.» (код ДК: 021:2015-45454000-4-Реконструкція)
Завершена
11 215 396.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 112 153.96 UAH
мін. крок: 1% або 112 153.96 UAH
Номер:
f7d8949601634ef0b222156099b534bd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-31-000019
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2025 00:00
Період моніторингу:
31.03.2025 17:59 - 22.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.03.2025 № 93
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 28.03.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 28.03.2025 № 93
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2025-02-18-011740-a 18.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БФ «БУД ГРУПП»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення документів з інформацією щодо вартості транспортування щодо кожної номенклатурної позиції та недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БФ «БУД ГРУПП»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «ХАРКІВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ, (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджено Piшeнням упoвнoвaжeнoї ocoби (протокол від 18.02.2025 №ВТ1802-01), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 06.03.2025, Договір від 20.03.2025 №83032028, додаткова угода від 20.03.2025 №1, пояснення Замовника від 04.04.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Згідно з статтею 41 Закону, Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Так, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір від 20.03.2025 №83032028 та всі додатки до нього, зокрема відомість ресурсів до договірної ціни.
Проте, в відомості ресурсів до договірної ціни до договору від 20.03.2025 №83032028 не зазначено вартість транспортування на всі матеріали, які зазначені в відомості ресурсів.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 01.04.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації щодо надання пояснення, стосовно вищезазначеного.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 04.04.2025 Замовник оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, наступного змісту: «Витрати з транспортування матеріальних ресурсів розраховуються на підставі їх нормативної кількості, відстані перевезень та чинних тарифів. Якщо перевезення планується здійснювати власними транспортними засобами учасника процедури закупівлі (підрядника), витрати з транспортування матеріальних ресурсів визначаються на підставі розрахунків вартості перевезень за 1 т на необхідну відстань відповідними транспортними засобами. У відомість ресурсів враховується вартість транспортування матеріалів, лише тих які можуть бути аргументовано підтверджені підрядиком, ціна інших матеріалів визначених в відомості ресурсів зазначена з врахуванням вартості доставки.».
На запит щодо вищезазначеного питання Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель пояснення, яке не спростовує факту недотримання вимог законодавства.
Отже, Замовником в документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, а саме в відомості ресурсів до договірної ціни до договору від 20.03.2025 №83032028 на порушення частини першої статті 41 Закону не зазначена інформація щодо вартості транспортування щодо кожної номенклатурної позиції.
Період усунення порушень:
11.04.2025 22:03 - 26.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.04.2025 22:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» КП "Харківські теплові мережі" здійснили заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом оприлюднення документів з інформацією щодо вартості транспортування щодо кожної номенклатурної позиції та недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
18.04.2025 18:14
Запити/Пояснення
Номер:
67626637df8542d9b94bc5718dd9a180
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.04.2025 10:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція (відновлення) теплової мережі на ділянці від МК 3201Г до МК 3232 по проспекту Героїв Харкова в м. Харкові» (ДК ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-02-18-011740-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Згідно з пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, у разі, якщо зі змісту аналогічного договору, який вказано у довідці відповідно до підпункту 1.1, чітко не вбачається факт застосування при виконанні монтажних робіт попередньо ізольованих труб, учасник має надати довідку – роз’яснення в довільній формі, які саме труби використовувалися при виконанні робіт.
В складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «БФ "БУД ГРУПП» надано аналогічний договір від 01.12.2023 №68120108. В підпункті 1.1 зазначеного договору чітко не вбачається факт застосування при виконанні монтажних робіт попередньо ізольованих труб. Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «БФ "БУД ГРУПП» довідка – роз’яснення, які саме труби використовувалися при виконанні робіт відсутня.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
3.Згідно зі статтею 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Проте, в відомості ресурсів до договору від 20.03.2025 №83032028 не зазначено вартість транспортування на всі матеріали, які зазначені в відомості ресурсів.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
88c00fa8cd35426ca2f5a6f59548dbc3
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
04.04.2025 09:40
Опис:
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, експертної оцінки за вказаним об’єктом та технічного завдання підрозділу-ініціатора закупівлі, яке було оприлюднене під час оголошення закупівлі як Додаток № 2 до тендерної документації .
Всі вищезазначені документи будуть завантажені в електронну систему закупівель.
Стосовно другого питання:
Вимога, яка містилася п. 1 Додатку 1 до тендерної документації передбачала надання довідки – роз’яснення в довільній формі, які саме труби використовувалися при виконанні робіт, у разі якщо зі змісту аналогічного договору, який вказано у довідці відповідно до підпункту 1.1, чітко не вбачається факт застосування при виконанні монтажних робіт попередньо ізольованих труб. Оскільки договір наданий в якості аналогічного містив інформацію, яка підтверджувала вимогу, а саме інформація стосовно використання попередньо ізольованих труб діаметром не менш 400 мм, міститься в п/п №131/3 Розрахунку 1-1 Додатку №1 до договору 68120108 від 01.12.2023, то вищезазначена довідка в складі пропозиції учасником не надавалась.
Стосовно третього питання:
Витрати з транспортування матеріальних ресурсів розраховуються на підставі їх нормативної кількості, відстані перевезень та чинних тарифів. Якщо перевезення планується здійснювати власними транспортними засобами учасника процедури закупівлі (підрядника), витрати з транспортування матеріальних ресурсів визначаються на підставі розрахунків вартості перевезень за 1 т на необхідну відстань відповідними транспортними засобами. У відомість ресурсів враховується вартість транспортування матеріалів, лише тих які можуть бути аргументовано підтверджені підрядиком, ціна інших матеріалів визначених в відомості ресурсів зазначена з врахуванням вартості доставки.
Номер:
7876214b32a84be4bcf4f7e141b0d65a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.04.2025 10:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Реконструкція (відновлення) теплової мережі на ділянці від МК 3201Г до МК 3232 по проспекту Героїв Харкова в м. Харкові» (ДК ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-02-18-011740-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Згідно з пунктом 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника, у разі, якщо зі змісту аналогічного договору, який вказано у довідці відповідно до підпункту 1.1, чітко не вбачається факт застосування при виконанні монтажних робіт попередньо ізольованих труб, учасник має надати довідку – роз’яснення в довільній формі, які саме труби використовувалися при виконанні робіт.
В складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «БФ "БУД ГРУПП» надано аналогічний договір від 01.12.2023 №68120108. В підпункті 1.1 зазначеного договору чітко не вбачається факт застосування при виконанні монтажних робіт попередньо ізольованих труб. Проте, в складі тендерної пропозиції Учасника ТОВ «БФ "БУД ГРУПП» довідка – роз’яснення, які саме труби використовувалися при виконанні робіт відсутня.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
3.Згідно зі статтею 41 Закону, у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію.
Проте, в відомості ресурсів до договору від 20.03.2025 №83032028 не зазначено вартість транспортування на всі матеріали, які зазначені в відомості ресурсів.
Просимо надати пояснення щодо вищезазначеного.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
25b4f353f196458ca08d1347701ba157
Назва:
надання відповіді
Дата опублікування:
04.04.2025 09:42
Опис:
Обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, експертної оцінки за вказаним об’єктом та технічного завдання підрозділу-ініціатора закупівлі, яке було оприлюднене під час оголошення закупівлі як Додаток № 2 до тендерної документації .
Всі вищезазначені документи будуть завантажені в електронну систему закупівель.
Стосовно другого питання:
Вимога, яка містилася п. 1 Додатку 1 до тендерної документації передбачала надання довідки – роз’яснення в довільній формі, які саме труби використовувалися при виконанні робіт, у разі якщо зі змісту аналогічного договору, який вказано у довідці відповідно до підпункту 1.1, чітко не вбачається факт застосування при виконанні монтажних робіт попередньо ізольованих труб. Оскільки договір наданий в якості аналогічного містив інформацію, яка підтверджувала вимогу, а саме інформація стосовно використання попередньо ізольованих труб діаметром не менш 400 мм, міститься в п/п №131/3 Розрахунку 1-1 Додатку №1 до договору 68120108 від 01.12.2023, то вищезазначена довідка в складі пропозиції учасником не надавалась.
Стосовно третього питання:
Витрати з транспортування матеріальних ресурсів розраховуються на підставі їх нормативної кількості, відстані перевезень та чинних тарифів. Якщо перевезення планується здійснювати власними транспортними засобами учасника процедури закупівлі (підрядника), витрати з транспортування матеріальних ресурсів визначаються на підставі розрахунків вартості перевезень за 1 т на необхідну відстань відповідними транспортними засобами. У відомість ресурсів враховується вартість транспортування матеріалів, лише тих які можуть бути аргументовано підтверджені підрядиком, ціна інших матеріалів визначених в відомості ресурсів зазначена з врахуванням вартості доставки.