• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

поточний ремонт з облаштуванням підвальних приміщень (укриттів) Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради м. Полтава, вул. Монастирська 9А (навчальний корпус)

Завершена

5 493 713.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 109 874.26 UAH
Номер: 1a801d548c9e4f6eaf2efdef985cf849
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-01-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 01.04.2025 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 02.04.2025 14:42 - 24.04.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 01.04.2025 № 27-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 5 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 01.04.2025 № 27-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 14. UA-2025-02-17-005639-a, 17.02.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 812-49-20, hetyu@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку № 1082 та пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення абзацу 1 пункту 18 Особливостей. За результатами аналізу питань: дотримання вимог Постанови № 710; відображення закупівлі у річному плані; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання та оприлюднення договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом приведення договору у відповідність до норм чинного законодавства та притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання та оприлюднення договору; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель «Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради» (далі – Замовник) на 2025 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 17.02.2025 (протокол №74); вимогу про усунення невідповідностей тендерної пропозиції учасника ТОВ «Грандбуд+» тендерній документації замовника; тендерну пропозицію учасника ТОВ «Грандбуд+»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.03.2025 № 77; тендерну пропозицію учасника ТОВ «АЛ.МАЗ."ЕКО-ПРОЕКТ ПОЛТАВА»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 04.03.2025 № 78; договір № 77 від 11.03.2025, укладений замовником з ТОВ « АЛ.МАЗ."ЕКО-ПРОЕКТ ПОЛТАВА » на суму 5493713,00 грн; відповіді замовника від 08.04.2025 і 10.04.2025 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднена в електронній системі закупівель. Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення чинного законодавства в частині наступного. Замовником в порушення абзацу 3 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів визначено предмет закупівлі «Поточний ремонт з облаштуванням підвальних приміщень (укриттів) Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради м. Полтава, вул. Монастирська 9А (навчальний корпус)» показником другої цифри Єдиного закупівельного словника замовником, тоді як відповідно до Порядку визначення предмету закупівлі товарів і послуг (Наказ від 15.04.2020 № 708 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі) визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 04.04.2025 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Замовником 08.04.2025 електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Так, Замовником зазначено: «Відповідно до пункту 3 розділу І І Порядку під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.Данною законодавчою нормою, як і Законом, і Особливостями не визначено необхідності визначення предмету закупівлі товарів і послуг за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Така особливість визначена, як виключення із порядку визначення предмету закупівлі, що встановлено у пункті 3 розділу І Порядку, оскільки предметом даної закупівлі є «поточний ремонт…» Керуючись вимогами чинного законодавства Замовнику не забороняється визначати предмет закупівлі за будь-яким показником (кодом) Єдиного закупівельного словника.» Заначимо, що відповідно пункту 3 розділу І Порядку визначення предмету закупівлі товарів і послуг предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Також моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення чинного законодавства в частині слідуючого. На порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник не оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. Замовник 11.03.25 уклав з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ «АЛ.МАЗ."ЕКО-ПРОЕКТ ПОЛТАВА» договір № 77 від 11.03.2025 (далі – Договір), предметом якого є виконання робіт з Поточний ремонт з облаштуванням підвальних приміщень (укриттів) Полтавського спортивного ліцею Полтавської обласної ради м. Полтава, вул. Монастирська 9А (навчальний корпус) на суму 5493713,00 грн, який оприлюднив в електронній системі закупівель та всі додатки до нього 11.03.2025у форматі PDF. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 07.04.2025 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Замовником 10.04.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Так, Замовником зазначено: «…Чинним законодавством не визначено аналогу терміну «машинозчитувальний формат», яке відповідає поняттю «машиночитаний формат». Тому поняття «машинозчитувальний формат» не може застосовуватись у якості поняття«машиночитаний формат». Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону. Однак, Договір Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель та всі додатки до нього лише у форматі PDF. Таким чином, на порушення пункту 10 частини 1 статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та всі додатки до нього не у машинозчитувальному форматі. Моніторингом питання відповідності умов укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення абзацу 1 пункту 18 Особливостей. Умови укладеного Договору між замовником та ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДА¬ЛЬНІСТЮ «АЛ.МАЗ."ЕКО-ПРОЕКТ ПОЛТАВА», оприлюдненому в електронній системі закупівель та всі додатки до нього відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, так, відповідно до п. 5.1 розділу V. Надання послуг(и) Договору, укладеному між Замовником та Переможцем міститься інформація про строки надання послуги та передачі її Замовнику до 01.12.2025 р., якщо іншого строку не визначено умовами Договору, тоді як у проекті Договору про закупівлю, наданому у складі тендерної пропозиції Учасника та проекті Договору про закупівлю, наданому у складі тендерної документації Замовника зазначений пункт містить інформацію про, те що послугу слід надати до 31.12.2025 р. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 07.04.2025 через електронну систему закупівель надано запит замовнику. Замовником 10.04.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Зокрема, у своїй відповіді Замовник зазначив, що «Строк виконання зобов’язання за договором не є істотною умовою договору, а тому може змінюватись сторонами договору за результатом прийняття пропозиції учасника переможця. У тендерній пропозиції учасника, надано погодження із проектом договору, в якому у пункті 5.1. Строк виконання зобов’язань за Договором: Надавач послуги повинен надати послугу та передати її Замовнику до 01.12.2025 р., якщо іншого строку не визначено умовами Договору». Однак, згідно абзацу 1 пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Таким чином, на порушення абзацу 1 пункту 18 Особливостей Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір про закупівлю, умови якого відрізняються від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 15.04.2025 14:18 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку: 15.04.2025 14:18

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виконання зобов’язань за результатами проведеного моніторингу
Дата публікації звіту: 21.04.2025 16:16

Запити/Пояснення