-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
"Навчальний клас віртуального бойового середовища" (Комплекс з тренувальними вправами на базі технології VR на 5 військово-службовців)
Спрощена закупівля застосовується відповідно до пункту 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275
Завершена
13 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 67 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 67 500.00 UAH
Номер:
ea464bfaa39d41bda3b90de6fe26e9ea
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000084
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 16:53 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.03.2025 № 16-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2025-02-14-012146-a 14.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення підпункту 1 пункту 13 статті 14 Закону .
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 31 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повноти відображення інформації в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій відповідно до вимог Закону з урахуванням положень, визначених Особливостями здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 «Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», зі змінами, у редакції, чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості № 1275), своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам цінової пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене рішенням уповноваженої особи Військової частини 1414 (далі – Замовник) від 14.02.2025 № 7, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.03.2025 б/н, повідомлення про намір укласти договір від 01.03.2025, договір поставки товару для державних потреб (за кошти Державного бюджету України у воєнний стан) від 11.03.2025 № 11 укладений Замовником з ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» (далі – Договір), пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 26.03.2025.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне.
Вимогами підпункту 2 пункту 16.2 «Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» оголошення про проведення спрощеної закупівлі Замовником передбачено, що учасник повинен надати копію свідоцтва про державну реєстрацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
В тендерній пропозиції ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» не надано копію свідоцтва про державну реєстрацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 16.2 оголошення про проведення спрощеної закупівлі.
Відповідно до вимог підпункту 4 пункту 1 «Сервер з програмним забезпеченням та мережевим обладнанням» таблиці 1 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 2 «Технічні вимоги до документації для проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель» до оголошення (далі – Додаток 2 до оголошення), для підтвердження відповідності товару технічним вимогам, Учасник повинен надати в складі пропозиції: «документи, що містять технічний опис предмета закупівлі та додаються до тендерної пропозиції (інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам), повинен чітко вказати специфікації продуктів, які будуть запропоновані замовнику, для задоволення технічних вимог тендерної документації. Специфікації повинні бути вказані зі ступенем деталізації, достатнім для внесення специфікацій у договір про закупівлю, а також для виконання самого договору».
На виконання вищезазначеної вимоги учасником ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» надано «Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (файл «Технічні вимоги».pdf) та «Порівняльну таблицю» (файл «Порівняльна таблиця».рdf), в якій чітко не зазначено конкретні значення товару, що буде поставлено, яке програмне забезпечення встановлено, зазначено лише приблизні параметри запропонованого обладнання із вказівками «не більше» або «не менше».
Вимогами пункту 1 Додатку 2 до оголошення передбачено, що «Програмне забезпечення Microsoft Windows 11 Pro 64-bit (українська редакція) з обов’язковою підтримкою інтеграції зі службою каталогів Active Directory. У разі, якщо операційна система преінстальована виробником обладнання, з використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена GML наліпкою на обладнанні без ключа активації, ключ активації повинен бути вшитий у BIOS материнської плати. У разі, якщо операційна система преінстальована партнером Microsoft, що не є виробником обладнання, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена COA наліпкою з кодом активації під неушкодженим захисним покриттям, партнер повинен мати статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні» (бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds), також партнер додатково надає лист від одного з офіційних дистрибуторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю. У листі обов’язково вказується партнер, замовник і номер торгів».
Крім цього, підпунктом 3 пункту 1 Додатку 2 до оголошення передбачено, «якщо Учасник не є виробником товару (ПК, монітор), то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-портал».
Проте, згідно з інформацією розміщеною в електронній системі закупівель, учасником – переможцем ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» в тендерній пропозиції не підтверджено вимоги визначені підпунктом 3 пункту 1 таблиці 1 Додатку 2 до оголошення.
Також, відповідно до вимог підпункту 1 пункту 2 Додатку 2 до оголошення: «для підтвердження відповідності товару вимогам, у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати детальний опис окулярів (шолому) віртуальної реальності, а саме: «оптика; тип лінз; звук; процесор; оперативная пам’ять; вбудована пам'ять; вбудований акумулятор, автономний час роботи не менше 2х годин, + додатковий акумулятор не менше 8и годин; комплектація комплекту; преінстальоване ліцензійне програмне забезпечення для шоломів віртуальної реальності: - дозволяють відтворювати спеціально розроблені сценарії VR для навчання та з можливістю керування з робочого місця оператора; детальний технічний опис окулярів (шолома) віртуальної реальності, (назва Виробника, модель)».
На виконання вищезазначеної вимоги учасником ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» надано посібник користувача «Шолом віртуальної реальності Meta Quest, модель 3S3A» (файл «Опис окулярів. pdf), який не містить інформації щодо характеристик автономних окулярів (шолому) віртуальної реальності визначених вимогами підпункту 1 пункту 2 Додатку 2 до оголошення.
Учасником – переможцем ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» також не підтверджено вимоги визначені підпунктом 2 пунктів 2, 3, 4, 5, 6 Додатку 2 до оголошення, а саме, в складі тендерної пропозиції не надано «копії ліцензії (або іншого документу), що підтверджує авторське право виробника програмного забезпечення».
З огляду на зазначене, тендерна пропозиція ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» не відповідала технічним, якісним характеристикам визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі та підлягала відхиленню.
Згідно з підпунктом 1 пункту 13 статті 14 Закону Замовник відхиляє пропозицію у разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Проте, тендерну пропозицію ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ», Замовником не відхилено, а опубліковано повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.03.2025 та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.03.2025 б/н про визначення ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» переможцем закупівлі.
Замовником з ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» укладено договір поставки товару для державних потреб (за кошти Державного бюджету України у воєнний стан) від 11.03.2025 № 11.
Період усунення порушень:
31.03.2025 15:50 - 15.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
31.03.2025 15:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-14-012146-a, затвердженого 31.03.2025, (далі – Висновок) Військова частина А1414 (далі – Замовник) повідомляє про вжиття заходів щодо усунення виявлених за Висновком порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором поставки товару для державних потреб (за кошти Державного бюджету України) у воєнний стан від 11.03.2025 № 11 (далі – Договір) з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України. Так між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» укладено Додаткову угоду від 02.04.2025 № 1/19 до Договору, згідно з якою Сторони дійшли згоди достроково розірвати (припинити) дію Договору. Тобто Замовником виконано вимоги Висновку в повному обсязі.
Дата публікації звіту:
03.04.2025 15:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
03.04.2025 17:31
Запити/Пояснення
Номер:
1ec0e4c0264b4868a0a72315a74e323e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.03.2025 14:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу спрощеної закупівлі «Навчальний клас віртуального бойового середовища" (Комплекс з тренувальними вправами на базі технології VR на 5 військово-службовців), очікуваною вартістю 13 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-14-012146-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання Договору поставки товару для державних потреб (за кошти Державного бюджету України у воєнний стан) від 11.03.2025 № 11, укладеного Замовником з «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ», з наданням підтверджуючих документів.
3. На виконання вимог підпункту 2 пункту 16 оголошення про проведення спрощеної закупівлі передбачено надання копії свідоцтва про державну реєстрацію з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Просимо повідомити, яким чином підтверджено вищезазначену вимогу (вказати назву файлу в тендерній пропозиції)?
4. Відповідно до вимог підпункту 4 пункту додатку 2 «Технічні вимоги до документації для проведення спрощеної закупівлі через електронну систему закупівель» для підтвердження відповідності товару вимогам, Учасник повинен надати в складі пропозиції: «Учасник у документах, що містять технічний опис предмета закупівлі та додаються до тендерної пропозиції (інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам), повинен чітко вказати специфікації продуктів, які будуть запропоновані замовнику, для задоволення технічних вимог тендерної документації. Специфікації повинні бути вказані зі ступенем деталізації, достатнім для внесення специфікацій у договір про закупівлю, а також для виконання самого договору.
В тендерній пропозиції ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» надано «Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (файл «Технічні вимоги».pdf ) та «Порівняльну таблицю» (файл «Порівняльна таблиця».рdf) відповідно до якої ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» чітко не визначено який саме товар буде поставлено, яке програмне забезпечення встановлено, зазначено лише приблизні параметри запропонованого обладнання.
Просимо повідомити яким чином підтверджено вищезазначену вимогу (вказати назву файлу в тендерній пропозиції).
5. Пунктом 1 додатку 2 «Технічні вимоги до документації для проведення спрощеної закупівлі, через електронну систему закупівель» передбчено «Програмне забезпечення Microsoft Windows 11 Pro 64-bit (українська редакція) з обов’язковою підтримкою інтеграції зі службою каталогів Active Directory. У разі, якщо операційна система преінстальована виробником обладнання, з використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена GML наліпкою на обладнанні без ключа активації, ключ активації повинен бути вшитий у BIOS материнської плати. У разі, якщо операційна система преінстальована партнером Microsoft, що не є виробником обладнання, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена COA наліпкою з кодом активації під неушкодженим захисним покриттям, партнер повинен мати статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні” (бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds), також партнер додатково надає лист від одного з офіційних дистрибуторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю. У листі обов’язково вказується партнер, замовник і номер торгів.
Якщо Учасник не є виробником товару (ПК, монітор), то він повинен надати лист від виробника продукції або його офіційного представника (дистриб'ютора) на території України, який підтверджує представницькі (партнерські, дилерські, агентські, дистриб’юторські тощо) повноваження учасника. Лист повинен бути адресований Учаснику або Замовнику, та містити інформацію з посиланням на номер і дату оприлюднення оголошення на веб-портал
Просимо повідомити, яким чином підтверджено вищезазначену вимогу (вказати назву файлу в тендерній пропозиції)?
6. Яким чином підтверджено вимоги визначені пунктами 2, 3, 4, 5, 6 додатку 2 «Технічні вимоги до документації для проведення спрощеної закупівлі, через електронну систему закупівель», а саме «Для підтвердження відповідності товару вимогам Учасник повинен надати в складі пропозиції . Копії ліцензії (або іншого документу) що підтверджує авторське право виробника програмного забезпечення», так як в тендерній пропозиції чітко не зазначено яке програмне забезпечення запропоновано ТОВ «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» в своїй пропозиції?
7. Яким чином підтверджено вимоги визначені пунктом 2 додатку 2 «Технічні вимоги до документації для проведення спрощеної закупівлі, через електронну систему закупівель», а саме: «Оптика; Тип лінз; Звук; Процесор; Оперативная пам’ять; Вбудована пам'ять; Вбудований акумулятор, автономний час роботи не менше 2х годин, + додатковий акумулятор не менше 8х годин; Комплектація комплекту; Преінстальоване ліцензійне програмне забезпечення для шоломів віртуальної реальності: - дозволяють відтворювати спеціально розроблені сценарії VR для навчання та з можливістю керування з робочого місця оператора; детальний технічний опис окулярів (шолома) віртуальної реальності, (назва Виробника, модель)», копія ліцензії (або іншого документу) що підтверджує авторське право виробника програмного забезпечення?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
05ebcc92f0d44a629e7d1182c0af760f
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
26.03.2025 17:38
Опис:
На виконання запиту Північного офісу Державної аудиторської служби України (далі – ДАСУ) від 21.03.2025 Військова частина А1414 (далі – Замовник) повідомляє наступне.
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі вчинено у відповідності до пункту 4¹ Постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі – Постанова 710), що викладено у відповідному обґрунтуванні.
- Розмір бюджетного призначення: 13 500 000,00 грн. з ПДВ згідно з планом спорудження, ремонту навчальних об’єктів та удосконалення навчальної матеріально-технічної бази Замовника на 2025 навчальний рік, витяг з якого додається.
- Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 13 500 000,00 грн. з ПДВ.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до проведеного моніторингу цін шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, спеціалізованих торговельних майданчиках, в електронних каталогах, в електронній системі закупівель «Прозорро», а також шляхом телефонних переговорів з потенційними постачальниками та отриманої письмової комерційної пропозиції, що додається.
- Обґрунтування технічних, якісних характеристик.
Для забезпечення потреби Замовника в навчальних засобах, а саме потребі навчального класу віртуального бойового середовища з метою підготовки військових для виконання завдань потреб правового режиму воєнного стану, замовник здійснює закупівлю цього виду товару, оскільки він за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам та потребам замовника.
Технічні та якісні характеристики товару повинні відповідати чинним нормативним актам (державним стандартам / технічним умовам / нормам). Якість товару повинна відповідати умовам / вимогам, встановленим чинним законодавством України для цієї категорії товару.
Кількість та строк постачання визначено відповідно до потреби замовника.
Упаковка товару повинна забезпечувати повне його збереження від всякого роду пошкоджень при транспортуванні.
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент».
Тим самим наявна потреба у здійсненні закупівлі товару згідно технічних вимог, що визначені обгрунтуванням та технічним завданням спрощеної закупівл.
Керуючись пунктом 8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості), для здійснення закупівлі товару за предметом закупівлі Замовником обрано вид конкурентної закупівлі – спрощена закупівля, що здійснюється у порядку, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922).
Відповідно до пункту 4¹ Постанови 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Згідно статті 13 Закону 922 закупівлі можуть здійснюватися шляхом застосування однієї з таких конкурентних процедур:
відкриті торги;
торги з обмеженою участю;
конкурентний діалог.
Поряд з цим вид конкурентної закупівлі такий як спрощена закупівля не відноситься до процедур закупівель. Таким чином Замовник не розміщував та не зобов’язаний розміщувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) оскільки закупівля здійснюється не шляхом проведення процедури закупівлі.
2. За результатом проведення цієї спрощеної закупівлі між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю «ІНТЕРФОРС СИСТЕМ» (далі – Постачальник), що визначено переможцем закупівлі, укладено договір поставки товару для державних потреб (за кошти Державного бюджету України) у воєнний стан від 11.03.2025 № 11 (далі – Договір).
Станом на сьогодні Постачальником не здійснено поставки товару за предметом Договору та відповідно Замовником не здійснено жодних оплат на рахунок Постачальника.
Оскільки відсутні будь-які кроки зі сторони Сторін Договору щодо виконання умов Договору відсутні і підтверджуючі документи фактичного стану виконання Договору.
3. Відповідно до підпункту 2 пункту 16.2. Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затвердженого протоколом уповноваженої особи Замовника від 14.02.2025 № 7, (далі – Документація) Учасник повинен надати в електронному вигляді (сканованому в форматі pdf або аналогу) в складі своєї пропозиції зокрема копію свідоцтва про державну реєстрацію (для юридичних осіб та фізичної особи-підприємця) та/або витяг (виписка, відомість) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).
Постачальник у складі своєї пропозиції не надав документ, що вимагається за підпунктом 2 пункту 16.2. Документації.
Своєю чергою інформація, що відображається в документі, який вимагається за згаданою вимогою, міститься у відкритому доступі в Єдиному державному реєстрі знідно Закону України «Про доступ до публічної інформації».
Тим самим Замовник має можливість перевірити зазначену інформацію шляхом доступу до ЄДР. Відповідно і Постачальник не повинен надавати такий документ у складі своєї пропозиції, що в результаті не може бути підставою для відхилення пропозиції Постачальника.
Схожа позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.07.2020 № 13630-р/пк-пз.
4. Відповідно до пункту 4 позиції 1 (щодо товару Сервер з програмним забезпеченням та мережевим обладнанням. (Сервер з встановленим програмним забезпеченням для керування оператором сценарієм, мережевим обладнанням та акустичною системою.) колонки «Необхідні документи» таблиці 1 Додатку 2 до Документації Учасник у документах, що містять технічний опис предмета закупівлі та додаються до тендерної пропозиції (інформації про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим характеристикам), повинен чітко вказати специфікації продуктів, які будуть запропоновані замовнику, для задоволення технічних вимог тендерної документації. Специфікації повинні бути вказані зі ступенем деталізації, достатнім для внесення специфікацій у договір про закупівлю, а також для виконання самого договору.
Як вже зауважила ДАСУ у запиті від 21.03.2025 Постачальником у складі його пропозиції надано «Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (файл «Технічні вимоги».pdf ) та «Порівняльну таблицю» (файл «Порівняльна таблиця».рdf). Крім того наголосила, що з цих документів чітко не визначено який саме товар буде поставлено, яке програмне забезпечення встановлено, зазначено лише приблизні параметри запропонованого обладнання.
Водночас за наведеною вище вимогою таблиці 1 Додатку 2 до Документації не встановлено умови зазначення у документах саме конкретних (точних) показників запропонованого товару, зокрема без умов недопустимості зазначення фраз «не більше», «не менше», тощо. Вимогою лише вимагалось порівняння довільної форми.
Крім того такі вимоги не передбачали зазначення конкретної назви, марки чи моделі запропонованого серверу.
Враховуючи викладене відсутні невідповідності пропозиції Постачальника умовам технічної специфікації згідно Документації, а саме Додатку 2 до Документації, в цій частині.
5. Відповідно до вимог щодо програмного забезпечення позиції 1 (щодо товару Сервер з програмним забезпеченням та мережевим обладнанням. (Сервер з встановленим програмним забезпеченням для керування оператором сценарієм, мережевим обладнанням та акустичною системою.) колонки «Опис та характеристика товару (вимоги замовника)» таблиці 1 Додатку 2 до Документації передбачено наступне:
Microsoft Windows 11 Pro 64-bit (українська редакція) з обов’язковою підтримкою інтеграції зі службою каталогів Active Directory. У разі, якщо операційна система преінстальована виробником обладнання, з використанням технології ОЕМ активації ОА 3.0, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена GML наліпкою на обладнанні без ключа активації, ключ активації повинен бути вшитий у BIOS материнської плати. У разі, якщо операційна система преінстальована партнером Microsoft, що не є виробником обладнання, справжність встановленої ліцензії повинна бути підтверджена COA наліпкою з кодом активації під неушкодженим захисним покриттям, партнер повинен мати статус «Надійного Продавця оригінальної продукції Майкрософт в Україні” (бути представленим на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://partner.microsoft.com/ru-ua/solutions/genuine-partner-oem-cds), також партнер додатково надає лист від одного з офіційних дистрибуторів оригінальної продукції Microsoft на території України, яким підтверджує справжність COA ліцензій, що будуть поставлені в дану закупівлю. У листі обов’язково вказується партнер, замовник і номер торгів. На запит Замовника (після постачання обладнання переможцем) дистрибутор надає перелік всіх серійних номерів COA програмної продукції, що була поставлена переможцю торгів, з метою забезпечення Замовнику можливості порівняння фактичних даних з інформацією, якою володіє офіційний дистриб’ютор Microsoft в Україні. Активація проводиться Замовником.
Виходячи зі змісту наведеної вимоги визначалась альтернатива виконання вимоги або Постачальником як учасником закупівлі, або Постачальником як стороною договору про закупівлю. Водночас наведена умова не містила алгоритму її виконання в залежності від ситуації.
Таким чином не вбачається, що Постачальник в обов’язковому порядку мав надавати підтверджуючі документи в цій частині. Відповідно і відсутні невідповідності пропозиції Постачальника умовам технічної специфікації згідно Документації, а саме Додатку 2 до Документації, в цій частині.
6. Розглянувши питання 6 і 7 запиту ДАСУ від 21.03.2025 встановлено відсутність в складі пропозиції Постачальника документів, що вимагались на виконання умов таблиці 1 Додатку 2 до Документації на яких наголошує ДАСУ. Відповідно наявні невідповідності пропозиції Постачальника умовам технічної специфікації згідно Документації, а саме Додатку 2 до Документації. Тим самим наявні підстави для відхилення пропозиції Постачальника.
З метою усунення наведених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, враховуючи умови Договору, приписи статей 651-654 Цивільного кодексу України і статті 188 Господарського кодексу України, Замовником прийнято рішення запропонувати Постачальнику розірвати Договір шляхом укладення додаткової угоди, проєкт якої додається разом із супровідним листом.