-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)» (ДК 021:2015: 45453000-7 - «Капітальний ремонт і реставрація»)
Завершена
9 648 446.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 242.23 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 242.23 UAH
Номер:
d72297e74e06453cbbd003db5fe02118
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-08-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.04.2025 00:00
Період моніторингу:
08.04.2025 18:11 - 30.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.04.2025 № 105
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 08.04.2025 № 105.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-14-011404-a, 14.02.2025. Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, укладений договір про закупівлю не відповідає нормам пункту 17 Постанови КМУ №668 та, відповідно, не відповідає нормам пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини 1 статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме привести умови договору у відповідність до вимог законодавства (з урахуванням вимог пунктів 5.4, 5.8 та 5.31 розділу V Настанови №281), а у разі неможливості його змін, вжити заходи щодо його розірвання з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Також, на усунення порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, опублікувати договір на закупівлю робіт за державні кошти від 12.03.2025 №38/25 у машинозчитувальному форматі, а також привести у відповідність до норм пункту 17 Постанови КМУ №668 умови договору, шляхом укладання відповідної додаткової угоди.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 24 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівської обласної прокуратури (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-14-013567-а); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; оприлюднене звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 04.03.2025 №34/2025/02; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» як переможцем тендеру документи; договір на закупівлю робіт за державні кошти від 12.03.2025 №38/25; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, згідно з пунктом 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
У статті 16 Закону визначено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Отже, Законом чітко зазначено, що кваліфікаційний критерій «наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю» підтверджується фінансовою звітністю.
Абзацом першим частини третьої статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Нормативними документами, що регулюють вимоги до фінансової звітності та порядок її надання є Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 №73 (далі – НП(С)БО 1), Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 №39, Закон України від 16.07.1999 №996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», Порядок подання фінансової звітності, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 №419.
Зокрема, НП(С)БО 1 визначено склад фінансової звітності, а саме: баланс (звіт про фінансовий стан), звіт про фінансові результати (звіт про сукупний дохід), звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал і примітки до фінансової звітності.
Тобто, єдиним способом підтвердження фінансової спроможності є лише фінансова звітність, конкретний перелік якої встановлений у відповідних нормативно-правових документах.
Водночас, моніторингом встановлено, що у Розділі 1 Додатку №1 (Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі») до тендерної документації на підтвердження наявності фінансової спроможності виконати роботи за договором Замовник вимагає від учасника копію довідки (довідок) з обслуговуючого банку (банків) про відкриття рахунку та про відсутність протермінованої заборгованості по кредитам, видані не раніше дати виходу оголошення про закупівлю, видані не раніше дати виходу оголошення, довідку з податкової служби про відкриті рахунки в банках, видану не раніше дати виходу оголошення, а також довідку, видану уповноваженим органом про відсутність виконавчих проваджень щодо учасника.
Довідки з обслуговуючого банку про відкриття рахунку та відсутність протермінованої заборгованості по кредитам, довідка з податкової служби про відкриті рахунки в банках, а також довідка про відсутність виконавчих проваджень не належать до фінансової звітності, та, відповідно встановлення в тендерній документації вимоги надання зазначених довідок з банку та Державної виконавчої служби України на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність фінансової спроможності» суперечить вимогам статті 16 Закону №922.
Отже, Замовником у Додатку №1 тендерної документації зазначено вимогу надання документів, не передбачених статтею 16 Закону, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Умовами тендерної документації Замовника (пункт 3.1. розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема, переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відповідно до Додатків №№1-5 документації.
Так, відповідно до Додатку №2 до тендерної документації Замовника (Технічна специфікація) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: договірну ціну; пояснювальну записку до договірної ціни; розрахунок за статтями витрат договірної ціни; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису; розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису
Одночасно, договірна ціна повинна бути розрахована та визначена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначено у Настанові №281 (з врахуванням Змін №1, №2, №3 та №4).
При цьому, загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) встановлено у розділі V Настанови №281.
За вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
Також, за вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що визначення коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5%.
Моніторингом встановлено, що у поданій ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» договірній ціні (файл «кошторис м.Львів Богомольця ворд.zip») включено кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються учасником, в розмірі, що перевищує граничний відсоток (2,0%), визначений у пункті 5.31 розділу V Настанови №281.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що на виконання вимог тендерної документації Замовника учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» у складі тендерної пропозиції надано, зокрема, розрахунок договірної ціни за предметом закупівлі, локальні кошториси, підсумкові відомості ресурсів до локальних кошторисів, розрахунки загальновиробничих витрат до локальних кошторисів.
Так, аналізом вищевказаних документів встановлено, що у Локальних кошторисах №02-01-01 та №02-01-02 передбачено, зокрема: перевезення сміття до 10 км, монтаж металевих балок МБ1,2 із гнутозварних профілів при висоті будівлі до 25 м /по залiзобетонних i кам'яних опорах, а також виготовлення та установлення крокв.
Разом з тим, проведеним моніторингом встановлено, що у Локальних кошторисах №02-01-01 та №02-01-02 при виконанні вищевказаних робіт враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини.
Відповідно до пункту 5.4 розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Також, згідно з пунктом 5.4 розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, за нормами пункту 5.8 розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» Довідки про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних машин, механізмів, обладнання, устаткування) від 28.02.2025 №1 (файл «Обладнання.pdf») будівельну техніку, зокрема: самоскид-C TATRA 815, сідловий тягач-E вантажний МАЗ 642208, сідловий тягач-Е УРАЛ 375, автокран більше 20т-С КРАЗ 250, навантажувач УН-053, сідловий тягач-E Renault Premium та Автокран до 10т-С КАМАЗ 53213 буде залучено відповідно до договорів надання послуг від 02.01.2025 №1 та від 21.06.2024 №1, укладених учасником з ФОП Щур І.М. та СГ «Початок», відповідно.
У складі тендерної пропозиції учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» також надано скан-копії вищевказаних договорів надання послуг.
Зокрема, за договором від 02.01.2025 №1 передбачено що: виконавець (ФОП Щур І.М.) зобов’язується надавати замовнику послуги (згідно його замовлень) механізмами та транспортними засобами для виконання робіт на об’єктах замовника та надавати транспортні послуги по перевезенню вантажів згідно замовлень замовника, а замовник зобов’язується підтвердити фактично надані виконавцем послуги і оплатити їх вартість згідно підписаних актів надання послуг; виконавець вправі залучати відповідних фахівців для якісного і своєчасного виконання робіт; роботу зазначених фахівців виконавець оплачує за власний рахунок, згідно з домовленістю з даними особами.
Аналогічні умови містяться у договорі про надання послуг машинами та механізмами від 21.06.2024 №1, який укладено Замовником з СГ «Початок».
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом наданої ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» договірної ціни та розрахунків до неї встановлено, що зазначені у Локальних кошторисах учасника №02-01-01 та №02-01-02 трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт (керування якими здійснюватиметься силами надавача послуг технікою за договорами від 02.01.2025 №1 та від 21.06.2024 №1), включено до розрахунку загальновиробничих, а також прибутку при визначенні цінової пропозиції (договірної ціни).
З врахуванням вищенаведеного, ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договорами надання послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог Додатку №2 до тендерної документації Замовника.
За нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Таким чином, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» (яка не відповідала умовам технічної специфікації до предмета закупівлі тендерної документації), а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю, а визначено його переможцем тендеру та укладено договір від 12.03.2025 №38/25.
Також, відповідно до пункту 2 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, за формою Таблиці 2.
Разом з тим, на підтвердження інформації, зазначеної у довідці про наявність працівників за формою Таблиці 2, учасник повинен надати: для підтвердження наявності штатних працівників копії наказів про призначення на посаду, або суміщення посад/сумісництво (у разі наявності), або копії трудових книжок таких осіб із записами про прийом на роботу (перша сторінка та сторінка із записом про прийом на роботу до учасника); для підтвердження наявності працівників, які працюють за договором цивільно-правового характеру (далі – ЦПХ): копії договорів ЦПХ, дійсних та чинних, протягом всього строку виконання договору про закупівлю.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» Довідки від 28.02.2025 №2 про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт за досліджуваним предметом закупівлі Ворика Володимира Романовича буде залучено як працівника учасника по договору ЦПХ.
Проте, відповідно до наданого учасником наказу ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» від 02.01.2025 №1-к Ворика Володимира Романовича з 03.01.2025 призначено на посаду робітника з комплексного обслуговування та ремонту з оплатою праці згідно штатного розпису.
Також, відповідно до пункту 7 розділу Розділу 3 «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для учасників» Додатку №1 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційний лист з відомостями про учасника за встановленою формою.
При цьому, форма «Відомості про учасника» містить обов’язок учасника надати інформацію стосовно реквізитів банку/банків (номер рахунку (у разі наявності), найменування банку), у якому (яких) обслуговується учасник (пункт 9).
Одночасно, за вимогами пункту 4 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасник у складі тендерної пропозиції надає копію довідки (довідок) з обслуговуючого банку (банків) про відкриття рахунку та про відсутність протермінованої заборгованості по кредитам, а також довідку з податкової служби про відкриті рахунки в банках, видані не раніше дати виходу оголошення.
Проведеним моніторингом встановлено, що на виконання вимог пункту 4 Розділу 1 Додатку №1 до тендерної документації учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» надано Відомості від учасника від 28.02.2025 №10 (файл «Відомості.pdf»), відповідно до яких банком, що обслуговує вказаного учасника є АТ «Райффайзен Банк» (рахунок №: UA 443003350000000026007306642).
Водночас, згідно наданої учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» на виконання вимог тендерної документації Замовника довідки від 25.02.2025 №1907/13-1-50-01-10, виданої Дрогобицькою ДПІ Головного управлінням ДПС у Львівській області (файл «Довідка ДПС.pdf») банківськими установами, у яких обслуговується учасник (наявні відкриті рахунки), зокрема, є: АТ «Райффайзен Банк» (рахунки №:UA 443003350000000026007306642 та №UA693003350000000260442151855), АТ КБ «ПРИВАТБАНК» (рахунок №:UA163052990000026006031024483), АТ «АЛЬТБАНК» (рахунок №:263209400000026004114779001), а також Державна казначейська служба України (рахунок №:UA738201720355949010700705410).
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Однак, на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищенаведених невідповідностей у наданих учасником ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» документах (довідці про наявність в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, а також в інформаційному листі з відомостями про учасника).
Відповідно до норм пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договір від 12.03.2025 №38/25, в якому містяться додатки: Додаток 1 – Договірна ціна, Додаток 2 – Графік виконання робіт, Додаток 3 – Кошторисна документація та Додаток 4 – План фінансування робіт.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником договір від 12.03.2025 №38/25, додатки до нього оприлюднено лише у форматі PDF та не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178.
Пунктом 17 Особливостей №1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України від 16.01.2003 № 436-IV договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова КМУ №668).
Відповідно до пункту 17 Постанови КМУ №668 строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Водночас, Графік виконання робіт, який є невід’ємною частиною договору від 12.03.2025 №38/25 (Додаток №2), містить лише інформацію про найменування предмету договору «Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)» (ДК 021:2015: 45453000-7 - «Капітальний ремонт і реставрація»)», вартості, а також дати початку та закінчення робіт в цілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати).
Таким чином, договір підряду від 12.03.2025 №38/25 укладено з порушенням норм пункту 17 Постанови КМУ № 668 та, відповідно, не дотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178, а також частини 1 статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
24.04.2025 10:40 - 09.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.04.2025 10:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язань щодо усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2025-02-14-011404-a від 24.04.2025р. Львівською обласною прокуратурою вжито наступні заходи:
1.Оприлюднено договір про закупівлю №38/25 від 12.03.2025р. та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі.
2.Приведено умови договору №38/25 від 12.03.2025р. у відповідність до вимог законодавства (з урахуванням вимог пунктів 5.4, 5.8 та 5.31 розділу V Настанови №281), а саме укладено Додаткову угоду №1 від «01» травня 2025р., згідно з якою зменшено суму коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, на 0,5%, а також вилучено з Договірної ціни та кошторисної документації статті витрат на покриття трудовитрат робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт.
- Приведено умови договору у відповідність до норм пункту 17 Постанови КМУ №668 шляхом укладання відповідної додаткової угоди, згідно з якою викладено у новій редакції Графік виконання робіт (Додаток 2), в якому визначено дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
- З метою не допущення уповноваженою особою у подальшому порушень вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю, а також пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій, зокрема шляхом вивчення нормативних актів у сфері публічних закупівель, проходженням навчання з відповідних питань.
Додатково повідомляю, що додаткова угода 1/3 від 01.05.2025 та додатки до неї а також договір 38/25 від 12.03.2025 та додатки до нього в машинозчитувальному форматі оприлюденні на електронному майданчику.
Дата публікації звіту:
01.05.2025 15:04
Запити/Пояснення
Номер:
462e2e34eb7c43bc910d4f906e44c47f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
16.04.2025 14:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.04.2025 00:00
Опис:
Дата: 16.04.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID:UA-2025-02-14-011404-a, яка проведена Львівською обласною прокуратурою (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу досліджується питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю.
Так, пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
В ході проведення моніторингу встановлено, що за вимогами Додатку №2 до тендерної документації Замовника (Технічна специфікація) для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати: договірну ціну; пояснювальну записку до договірної ціни; розрахунок за статтями витрат договірної ціни; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису; розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису
При цьому, договірна ціна повинна бути розрахована та визначена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Відповідно до пункту 5.2. Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Одночасно, пунктом 5.10. Настанови №281 визначено, що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чи досліджувалось Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» дотримання останнім норм пункту 5.10. Настанови №281?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
065a8767abac4f2abac4c0fb8125bb6b
Назва:
Відповідь на запит Держаудит служби України
Дата опублікування:
17.04.2025 14:38
Опис:
Львівською обласною прокуратурою розглянуто Запит про подання пояснень, затвердженого першим заступником начальника Західного офісу Держаудитслужби від 16.04.2025 щодо проведення фінансового моніторингу щодо закупівлі робіт «Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)» (ДК 021:2015: 45453000-7 - «Капітальний ремонт і реставрація») – закупівля UA-2025-02-14-011404-a від 14.02.2025.
Зокрема, згідно Запиту Західного офісу Держаудитслужби досліджуються питання щодо законності проведення процедури закупівлі.
Відтак, Уповноваженими особами Львівської обласної прокуратури надаються пояснення з наступних питань:
Щодо першого питання:
Повідомляю, що вказана закупівля проводилась на підставі Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 за процедурою – відкриті торги з особливостями.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена у відповідності до проектно – кошторисної документації, розробленої ФОП Бокало І.Ю. на підставі Договору на виготовлення проектно – кошторисної документації «Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)» від 03.06.2024 №42/24.
Так, згідно Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, розробленого ФОП Бокало І.Ю. (Робочий проект 03/06-2024 – РП, 3.8 Зведений кошторис. Локальні кошториси). станом на грудень 2024 року, загальна вартість робіт становить в загальній сумі 10 643 456,00 грн. з ПДВ, з них:
- вартість проектно – кошторисної документації – 627 752,00 грн.;
- вартість проведення експертизи проектно – кошторисної документації – 36 573,94 грн.;
- вартість робіт з проведення реставрації об’єкта (очікувана вартість закупівлі) - 9 648 446,00 грн. з ПДВ ;
- вартість робіт із здійснення технічного нагляду - 121 899,60 грн.;
- вартість робіт із здійснення авторського нагляду – 22 428,00 грн.
Крім того, ТОВ «Українська міжрегіональна будівельна експертиза» на підставі Договору підряду, укладеного з Львівською прокуратурою від 16.12.2024 №24592, проведено комплексну експертизу проекту «Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)».
За наслідками проведеної експертизи виконавцем робіт було видано ЕКСПЕРТИИЙ ЗВІТ (Позитивний) від 19.12.2024 №03098-24 щодо розгляду проектно – кошторисної документації на будівництво за робочим проектом «Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)», який був затверджений директором товариства Калашніковою Н.А. від 20.12.2024 Реєстраційний номер ЕХ01-4319-7639-1429-4784 зареєстровано в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва. (Сканкопія Експертного звіту додається).
Щодо другого питання:
Повідомляю, що пунктом 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» зобов’язано головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Зокрема, 17.02.2025 на виконання постанови КМУ №710, відповідальними працівниками обласної прокуратури на веб-сайті Львівської обласної прокуратури було оприлюднено інформацію щодо закупівлі робіт «Реставраційний ремонт даху адміністративної будівлі (пам'ятки архітектури місцевого значення охоронний № 4077-ЛВ ) за адресою: вул. Академіка О. Богомольця, 9 у м. Львів)» (ДК 021:2015: 45453000-7 - «Капітальний ремонт і реставрація») – закупівля UA-2025-02-14-011404-a від 14.02.2025.
В інформації вказано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання на проведення робіт по реставрації), розмір бюджетного призначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
Посилання на закупівлю:
https://lviv.gp.gov.ua/ua/lvdoc.html?_m=publications&_t=rec&id=381834&fp=10
Щодо третього питання:
Закупівлю за ID: UA-2025-02-14-011404-a було оголошена на підставі даних розробленої та затвердженої у встановленому порядку до проектно – кошторисної документації на будівництво.
Відповідно до вимог пункту 4.9 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281) поточні ціни на матеріальні ресурси були прийняті на підставі проведеного аналізу цін за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, яка склалася на момент розроблення проектної документації та не перевищували середню ціну у регіоні.
За таких умов, ціни в інвесторській кошторисній проєктній документації підтвердженій Висновком експертизи (Експертний звіт від 19.12.2024 №03098-24), на основі даних якої Замовником в подальшому було визначено очікувану вартість робіт на об’єкті не перевищували середню ціну у регіоні. Крім того, звертаємо увагу, що згідно вищезгаданого Експертного звіту зауважень щодо цін на будівельні матеріали, не має.
Замовник, оголошуючи тендер, згідно вимог розділу V Настанови №281 для розрахунку ціни пропозиції учасником процедури закупівлі (договірної ціни) надає в складі тендерної документації відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
За таких умов, учасники торгів не володіють інформацією про ціни на матеріальні ресурси закладені в інвесторській кошторисній документації і формують ціни на матеріальні ресурси самостійно, виходячи з поточної ринкової ситуації в межах очікуваної вартості тендеру.
Відповідно до пункту 5.10 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281) визначено, що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну.
Наведений в п. 5.10. Настанови №281 обов’язок стосується Підрядника, однак не створює для замовника додаткових, не передбачених Законом та Особливостями, обов’язків здійснення перевірки процесу розрахунків договірної ціни учасника та витребовувати від учасника торгів додаткові документи, не передбачені тендерною документацією.
Таким чином, чинне закупівельне законодавство не передбачає обов’язку замовника і порівнювати ціни учасників тендеру із середньо-ринковими, як і можливості відхилити пропозицію учасника, якщо окремі визначені ним ціни на матеріальні ресурси перевищують ціни встановлені в інвесторській кошторисній документації.
Не зважаючи на це, замовником під час кваліфікації пропозиції учасника здійснено ряд дій спрямованих на з’ясування достовірності розрахунків учасника в частині цін на матеріальні ресурси.
Зокрема, при розгляді пропозиції учасника закупівлі встановлено, що ціни на матеріали ПП «СЧН ЖИТЛО-БУД» не перевищували цін, які були наведені в проектно - кошторисній документації, згідно якої визначалась очікувана вартість предмета закупівлі.
Крім того, ціни на пропоновані учасником матеріали не призвели до загального перевищення вартості робіт в розрізі очікуваної вартості торгів.