-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків
Завершена
779 104.30
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 791.04 UAH
мін. крок: 1% або 7 791.04 UAH
Номер:
ab6a9248c4334fdc895911414f07f538
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-07-000042
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.03.2025 00:00
Період моніторингу:
07.03.2025 14:57 - 29.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
07.03.2025 №18-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник
Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 07.03.2025 №18-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
12.UA-2025-02-14-011266-a, 14.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням вимог Особливостей № 1178 установлено порушення вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції МКП «Водоканал» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону, пункту 43 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 25 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Яришівського психоневрологічного будинку-інтернату (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 14.02.2025 зі змінами (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозиції, тендерну пропозицію Могилів-Подільського міського комунального підприємства «Водоканал» (далі – МКП «Водоканал»), рішення уповноваженої особи від 24.02.2025 (протокол б/н) про визначення переможця МКП «Водоканал», повідомлення про намір укласти договір, договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами від 03.03.2025 № 39 (далі – Договір № 39), звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 18.03.2025 через електронну систему закупівель.
Абзацом першим пункту 28 Особливостей № 1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей № 1178.
У абзаці десятому пункту 28 Особливостей № 1178 передбачено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Однак, моніторингом установлено, що переліки документів та/або інформації для учасників та переможця закупівлі Замовник не оформив як окремі додатки до тендерної документації, чим порушив вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178.
Окрім цього, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції МКП «Водоканал» встановлено наступне.
У пункті 1 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про загальну вартість пропозиції, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним Замовником, зокрема, інформації, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно з додатком 2 до тендерної документації.
Водночас, у таблиці «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст.16 Закону» додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання довідки в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, які будуть використовуватися при виконанні послуг згідно договору, а саме: спеціалізованого автотранспорту (асенізаційної) техніки для викачки рідких стоків. На підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати, зокрема, документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном.
Учасником МКП «Водоканал» у складі тендерної пропозиції надано договір оренди (прокату) промислового вантажного транспортного засобу від 13.12.2023 № 1312/23-р (далі – Договір) (файл «Матеріально-технічна база.pdf»), пунктом 3.1 розділу 3. «Порядок передачі в оренду та повернення ТЗ» якого передбачено, що «орендодавець передає орендарю в користування ТЗ протягом 24 годин з моменту Договору. Факт передачі ТЗ засвідчується підписаним сторонами Актом передачі транспортного засобу в оренду, що є невід’ємним додатком до Договору». При цьому, тендерна пропозиція учасника МКП «Водоканал» не містить у своєму складі вищевказаного акту, який є невід’ємним додатком до Договору.
Отже, враховуючи вищезазначене учасником МКП «Водоканал», якого визначено переможцем торгів, не підтверджено інформацію щодо отримання ним в користування спеціалізованого автотранспорту (асенізаційної техніки для викачки рідких стоків), для надання послуг зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків, чим порушено вимоги таблиці «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст.16 Закону» додатку 2 до тендерної документації.
Пунктом 43 Особливостей №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 не надав можливості учаснику МКП «Водоканал» їх усунути.
Пунктом 3 Особливостей № 1178 визначено, що замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 Закону.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника МКП «Водоканал», а обрав його переможцем.
Також, в таблиці «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців)» додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі незнятої чи непогашеної судимості не має.
При цьому, у додатку 2 до тендерної документації Замовником визначено, що у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей № 1178, або надав документи, які не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків, визначених Особливостями № 1178, або не наклав КЕП/УЕП після оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель, замовник відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей № 1178.
Переможцем процедури закупівлі МКП «Водоканал» для підтвердження відсутності підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, надано скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», чим порушено вимоги додатку 2 до тендерної документації.
Відповідно до положень абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178.
Однак, Замовником на порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, не відхилено тендерну пропозицію переможця МКП «Водоканал», а натомість укладено з ним Договір № 39, загальною вартістю 779 104,30 грн.
Відповідно до інформації, наданої Замовником на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 13.03.2025, додатковою угодою від 18.03.2025 № 1 Договір № 39 розірвано.
Період усунення порушень:
25.03.2025 17:36 - 09.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
25.03.2025 17:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуто шляхом розірвання Договору.
Дата публікації звіту:
27.03.2025 09:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
27.03.2025 14:27
Запити/Пояснення
Номер:
9dc1be50b27943c3bdd1f012f2776c6a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.03.2025 15:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-14-011266-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також, надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
2. Чому тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 14 лютого 2025 року, не відповідає вимогам Закону, із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості № 1178), а саме вимог пункту 28 Особливостей № 1178, із урахуванням змін, що набрали чинності 09 липня 2024 року згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 № 782 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178»?
3. У таблиці «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст.16 Закону» додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати, зокрема, документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном.
Учасник Могилів-Подільське МКП «Водоканал» на виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції надав договір оренди (прокату) промислового вантажного транспортного засобу від 13 грудня 2023 року № 1312/23-р (далі – Договір), пунктом 3.1 розділу 3. «Порядок передачі в оренду та повернення ТЗ» якого визначено, що «орендодавець передає орендарю в користування ТЗ протягом 24 годин з моменту Договору. Факт передачі ТЗ засвідчується підписаним сторонами Актом передачі транспортного засобу в оренду, що є невід’ємним додатком до Договору». При цьому, тендерна пропозиція Учасника не містить у своєму складі вищевказаного акту.
Виходячи із вищезазначеного, надайте пояснення, яким чином вищевказаним учасником, якого обрано переможцем підтверджено інформацію щодо наявності у нього спеціалізованого автотранспорту (асенізаційної техніки для викачки рідких стоків), який буде використовуватись при наданні послуг зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків?
4. У таблиці «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців)» додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі незнятої чи непогашеної судимості не має.
Також, у додатку 2 до тендерної документації зазначено, що у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей № 1178, або надав документи, які не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків, визначених Особливостями № 1178, або не наклав КЕП/УЕП після оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель, замовник відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей № 1178.
Оскільки, учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі надано документ, який не відповідає вимогам, визначеним у тендерній документації, а саме скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», надайте пояснення, чому не відхилено тендерну пропозицію Учасника відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
85a44c6822b64b3fa08ce92a558148be
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
18.03.2025 17:00
Опис:
ЯРИШІВСЬКИЙ ПСИХОНЕВРОЛОГІЧНИЙ БУДИНОК-ІНТЕРНАТ
Код ЄДРПОУ 03188174
ПРОТОКОЛ
18.03.2025 с. Яришів № б/н
Щодо прийняття рішення
уповноваженою особою
Порядок денний:
1. Про надання пояснення (інформації, документів) через електронну систему закупівель на запит щодо прийня тих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИУПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.03.2025 №18-з (далі — Запит) щодо предмета закупівлі Послуги зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків (код за ДК 021:2015: 90460000-9 - Послуги зі спорожнення вигрібних ям і септиків), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-02-14-011266-a (далі — Закупівля).
2. Про оприлюднення пояснення в електронній системі закупівель у відповідь на Запит.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Замовник, що зобов’язаний здійснювати публічні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі — Закон), діє з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня йогоприпиненняабоскасування, затвердженихпостановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості).
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю має право через електронну систему закупівельзапитувати у замовникапояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі орган державного фінансового контролю оприлюднює в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів з дня прийняття такого рішення із зазначенням, зокрема, опису підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі. Строк здійсненнямоніторингупроцедуризакупівлі не можеперевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня віддати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
13.03.2025 року Замовнику в електронній системі закупівель надійшов Запит, відповідно до якого потрібно надати пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи без діяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу Закупівлі, а саме:
«У межах проведення моніторингу закупівлі послуг зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-14-011266-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також, надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
2. Чому тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи від 14 лютого 2025 року, не відповідає вимогам Закону, із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості № 1178), а саме вимог пункту 28 Особливостей № 1178, із урахуванням змін, що набрали чинності 09 липня 2024 року згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 № 782 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178»?
3. У таблиці «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до ст.16 Закону» додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу, що на підтвердження інформації стосовно наявності обладнання й матеріально-технічної бази, зазначеної в довідці, учасник має надати, зокрема, документи/документ на підтвердження права власності/володіння/користування тощо відповідним майном. Учасник Могилів-Подільське МКП «Водоканал» на виконання даної вимоги у складі тендерної пропозиції надав договір оренди (прокату) промислового вантажного транспортного засобу від 13 грудня 2023 року № 1312/23-р (далі – Договір), пунктом 3.1 розділу 3. «Порядок передачі в оренду та повернення ТЗ» якого визначено, що «орендодавець передає орендарю в користування ТЗ протягом 24 годин з моменту Договору. Факт передачі ТЗ засвідчується підписаним сторонами Актом передачі транспортного засобу в оренду, що є невід’ємним додатком до Договору». При цьому, тендерна пропозиція Учасника не містить у своєму складі вищевказаного акту. Виходячи із вищезазначеного, надайте пояснення, яким чином вищевказаним учасником, якого обрано переможцем підтверджено інформацію щодо наявності у нього спеціалізованого автотранспорту (асенізаційної техніки для викачки рідких стоків), який буде використовуватись при наданні послуг зі спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків?
4. У таблиці «Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі (для переможців)» додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі повного витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі незнятої чи непогашеної судимості не має. Також, у додатку 2 до тендерної документації зазначено, що у разі, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, встановлених пунктом 47 Особливостей № 1178, або надав документи, які не відповідають вимогам, визначеним у тендерній документації або надав їх з порушенням строків, визначених Особливостями № 1178, або не наклав КЕП/УЕП після оприлюднення таких документів в електронній системі закупівель, замовник відхиляє його на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей № 1178. Оскільки, учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі надано документ, який не відповідає вимогам, визначеним у тендерній документації, а саме скорочений витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», надайте пояснення, чому не відхилено тендерну пропозицію Учасника відповідно до вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178? Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.»
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Згідно з частиною 5 статті 8 Закону усі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На виконання вимог частини 5 статті 8 Закону замовнику необхідно підготувати у відповідь на Запит та оприлюднити через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу Закупівлі.
ВИРІШИЛА:
1. У відповідь на Запит надати пояснення (інформацію, документи та матеріали) такого змісту:
Замовником здійснено розрахунки очікуваної вартості послуг методом порівняння середньо ринкових цін на цю Послугу. А також провівши аналіз попередньої закупівлі Замовника за минулий 2024 рік, де визначено що ціна за одиницю товару, а саме за 1 м.куб. спорожнення, вивезення та утилізації рідких побутових відходів з вигрібних ям і септиків становить 260,57 грн.,тобто:
2990м.куб.*260,57грн в т.ч. ПДВ.=779104,30грн в т.ч. ПДВ
Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 « Про ефективне використання бюджетних коштів», замовником оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на веб-сайті, яке доступне для перегляду за посиланням:
https://drive.google.com/drive/folders/1to9AOpjd4M2bwd7jWITBj1r1jTWA_z4m
Для усунення допущених нами порушень, провелися заходи щодо розірвання укладеного за результатами тендеру договору, зокрема із учасником Могилів Подільське міське комунальне підприємство «Водоканал» (додається Додаткова угода №1 від 18.03.2025 року).
На підтвердження пояснення надаємо такі документи:
1) Обгрунтування послуги зі спорожнення вигрібних ям 2025 , що додається (Додаток 1)
2) Додаткова угода №1 від 18.03.2025 року. (Додаток 2)
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, у відповідь на запит ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.03.2025 №18-з.
Додатки:
Додаток 1 в 1 прим. на 2 аркушах;
Додаток 2 в 1 прим. на 2 аркушах.
Уповноважена особа Аліса КУШНІР