-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин автомобільний А-95, дизельне паливо
Торги відмінено
268 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 687.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 687.00 UAH
Номер:
cfae37f263ea48e6b889fe8ef12168b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000092
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 15:51 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.03.2025 № 18-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 03 березня 2025 року № 18-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
7. UA-2025-02-14-009458-a від 14.02.2025 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог абзаців восьмого та десятого пункту 28 Особливостей № 1178, пунктів 44 та 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Дячук М.М. встановлені порушення вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178, абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Селятинського опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені Олександра Зайця Селятинської сільської ради Вижницького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-02-14-011304-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 14.02.2025 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 22.05.2025; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця Дячук Михайла Михайловича (далі – ФОП Дячук М.М.); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.02.2025 № 3; повідомлення про намір укласти договір від 25.02.2025; пояснення (інформація та документи) Замовника, надане 06.03.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до пункту 26 Особливостей № 1178 оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Оголошення) повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, пунктом 8 частини другої статті 21 Закону передбачено, що Оголошення повинно містити інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції.
Проте, Замовник в Оголошенні щодо закупівлі за номером ID: UA-2025-02-14-009458-a не зазначив інформацію про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції, чим не дотримав вимог пункту 8 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
В абзаці десятому пункту 28 Особливостей № 1178 встановлена вимога про те, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Проте, перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Замовник зазначив у тендерній документації, а не оформив такі переліки документів та/або інформації як окремі додатки тендерної документації, чим порушив вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Так, у пункті 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив підстави, за яких Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі, які не відповідають таким підставам, визначеним пунктом 47 Особливостей № 1178.
У пункті 4 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив випадки, за яких відхиляє тендерну пропозицію учасника, які не відповідають таким випадкам, визначеним пунктом 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Дячук М.М. встановлено, що тендерна пропозиція зазначеного учасника не відповідає умовам тендерної документації, оскільки ФОП Дячук М.М. не надав:
- довідку в довільній формі із зазначенням інформації про виконання аналогічного договору на поставку бензину А-95 або дизельного палива разом із копією такого аналогічного договору, чим не дотримав вимог підпункту 5.2 пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації;
- лист-погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком № 1, чим не дотримав вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, чим не дотримав вимог підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації;
- довідку про згоду з умовами укладання договору або завірений підписом проєкт договору, що розміщений у додатку 2 тендерної документації, чим не дотримав вимог підпункту 3.1 пункту 3 розділу VI тендерної документації.
Крім того, учасник ФОП Дячук М.М. надав сертифікат (файл «сертифікати якості.pdf») іноземною (румунською) мовою без офіційного перекладу українською мовою, чим порушив вимоги пункту 7 розділу І тендерної документації, відповідно до якого під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою.
Відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Абзацом другим пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Дячук М.М. не було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником у тендерній пропозиції, та не було розміщено у визначений законодавством строк повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель з можливістю усунути учасником ФОП Дячук М.М. зазначені вище невідповідності, чим не дотримано вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178.
Таким чином, Замовник в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Дячук М.М. як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, та в порушення вимог абзацу п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Дячук М.М. як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
У зв’язку із встановленим порушенням Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень з питання причин не відхилення пропозиції учасника ФОП Дячук М.М.
Замовник у наданому поясненні зазначив наступне: «Замовником не відхилено учасника ФОП ДЯЧУК М.М., в зв’язку з тим, що в процесі оцінки пропозиції були допущені помилки з боку уповноваженої особи через неуважний аналіз відповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації. Враховуючи вище викладене, уповноваженою особою прийняте рішення про відміну відкритих торгів з особливостями за предметом ДК 021:2015, код 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А-95, дизельне паливо), номер UA-2025-02-14-009458-a, в зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.»
Так, Замовник розмістив в електронній системі закупівель протокольне рішення уповноваженої особи від 06.03.2025 № 4, відповідно до якого прийнято рішення про відхилення учасника ФОП Дячук М.М. та про відміну даної процедури закупівлі, а також Замовник 06.03.2025 оприлюднив інформацію про відміну закупівлі в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
12.03.2025 12:40 - 27.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.03.2025 12:40
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
10.04.2025 11:49
Запити/Пояснення
Номер:
ca1d3194bbc8468a8470a190d0f41997
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.03.2025 10:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Бензин автомобільний А-95, дизельне паливо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-14-009458-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті (офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Чому тендерна документація (ТД) складена з порушенням вимог законодавства про закупівлі?
4. Чому перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі Вами не оформлено як окремі додатки ТД, чим порушено вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей № 1178?
5. З яких причин Вами не відхилено учасника ФОП ДЯЧУК МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ, якщо його пропозиція не відповідає умовам тендерної документації? Оскільки учасник ФОП ДЯЧУК МИХАЙЛО МИХАЙЛОВИЧ на встановлені Вами у ТД вимоги не надав:
- довідку в довільній формі із зазначенням інформації про виконання аналогічного договору на поставку бензину А-95 або дизельного палива разом із копією такого аналогічного договору;
- лист-погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- довідку про згоду з умовами укладання договору або завірений підписом проєкт договору, що розміщений у додатку 2 тендерної документації;
та надав сертифікат іноземною (румунською) мовою без офіційного перекладу українською мовою.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
06430f9448644a19889e43ca0e6ea521
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.03.2025 11:21
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Бензин автомобільний А-95, дизельне паливо» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-14-009458-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо наступні пояснення:
Стосовно питання 1
У відповідь на Ваш запит щодо надання інформації та документів, на підставі яких здійснено обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, повідомляємо наступне.
Визначення очікуваної вартості закупівлі здійснено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Для обґрунтування очікуваної вартості закупівлі проведено попередній моніторинг ринкових цін, зокрема:
- Дослідження публічних джерел, включаючи інформацію з відкритих реєстрів, веб-сайтів постачальників та онлайн-каталогів.
- Аналіз інформації з попередніх аналогічних закупівель на електронному майданчику Prozorro.
До пояснень додаються:
- Перелік посилань на веб-ресурси, де проводився моніторинг цін:
https://cpvtool.kse.ua/?search=%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B8%D0%BD%20%D0%90-95
https://cpvtool.kse.ua/?search=%D0%94%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B5%20%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE
https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/chernovickaya/2025-02/
- Витяги з електронної системи закупівель Prozorro щодо аналогічних процедур;
Враховуючи отримані дані, очікувана вартість предмета закупівлі визначена на рівні 268 700,00 грн, що відповідає середньоринковим цінам та забезпечує ефективне використання бюджетних коштів.
Обґрунтування технічних і якісних характеристик предмету закупівлі обґрунтоване Державними стандартами (ДСТУ):
- Для бензину А-95: ДСТУ 4839:2007 (Бензини автомобільні. Технічні умови).
- Для дизельного палива: ДСТУ 7688:2015 (Паливо дизельне. Технічні умови).
Ці стандарти містять вимоги до основних технічних та якісних характеристик палива, таких як: октанове число (для бензину), цетанове число (для дизельного палива), вміст сірки, температура спалаху, щільність, інші фізико-хімічні показники.
Стосовно питання 2
Надаємо інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті (офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами),посилання: https://drive.google.com/file/d/1M5vA0tJXSD1NgIiRqCV4Dq6OEiHgMhuE/view
Стосовно питання 3
Уповноваженою особою допущено порушення в підготовці Тендерної документації, в зв’язку з неврахуванням змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та в Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178
Стосовно питання 4
На ваш запит повідомляємо, що перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, а також перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, не були оформлені як окремі додатки до тендерної документації. Це сталося у зв’язку з непростеженням актуальних змін до Закону України «Про публічні закупівлі» (№ 922) та Постанови КМУ № 1178.
Стосовно питання 5
Замовником не відхилено учасника ФОП ДЯЧУК М.М., в зв’язку з тим, що в процесі оцінки пропозиції були допущені помилки з боку уповноваженої особи через неуважний аналіз відповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, а саме:
- довідку в довільній формі із зазначенням інформації про виконання аналогічного договору на поставку бензину А-95 або дизельного палива разом із копією такого аналогічного договору;
- лист-погодження учасника з технічною специфікацію згідно з Додатком №1;
- документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції;
- довідку про згоду з умовами укладання договору або завірений підписом проєкт договору, що розміщений у додатку 2 тендерної документації;
та надав сертифікат іноземною (румунською) мовою без офіційного перекладу українською мовою.
Враховуючи вище викладене, уповноваженою особою прийняте рішення про відміну відкритих торгів з особливостями за предметом ДК 021:2015, код 09130000-9 – Нафта і дистиляти (Бензин автомобільний А-95, дизельне паливо), номер UA-2025-02-14-009458-a, в зв’язку з неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатково повідомляємо, що буде забезпечено додаткове навчання відповідальної особи щодо дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та правильного застосування положень тендерної документації. А також, в майбутньому буде забезпечено ретельний контроль за відповідністю пропозицій учасників усім вимогам тендерної документації.