-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Кейтерингові послуги
Завершена
2 388 500.00
UAH з ПДВ
Номер:
18c45f52ad9244188866bbe351854879
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-05-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.03.2025 00:00
Період моніторингу:
05.03.2025 17:40 - 27.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.03.2025 №50
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.03.2025 №50.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-14-007099-a, 14.02.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог підпункту 6 пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення норм підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язання за договором про закупівлю послуг від 12.02.2025 №11/02/25, а також здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 березня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-13-006611-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опубліковані 14.02.2025 звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю послуг від 12.02.2025 №11/02/25; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо закупівлі UA-2025-01-17-000029-a; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2025-02-14-007099-a проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178/
Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником не оприлюднено разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178, чим порушено вимоги пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Під час моніторингу Замовником надано затверджене керівником Замовника обґрунтування підстав для здійснення досліджуваної закупівлі за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей №1178 та у наданому поясненні вказано про допущення технічної помилки щодо не оприлюднення обґрунтування разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Проте, до моніторингу Замовником не надано жодного документального підтвердження щодо наявності технічної помилки.
Крім того, відповідно до норм пункту 6 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 №1082, у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, у разі потреби замовник здійснює свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом, у разі якщо замовник не має змоги розмістити інформацію через авторизований електронний майданчик, який відключений від електронної системи закупівель, він повинен розмістити необхідну інформацію через інший авторизований електронний майданчик, а в разі відсутності такої можливості - через веб-портал.
Відповідно до норм частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Одночасно, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
На запит Західного офісу Держаудитслужби (11.03.2025) щодо зазначення критеріїв оцінки можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та обрання саме: ФОП Довженко О.О. Замовником під час моніторингу інформації та підтверджуючих документів не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Слід зазначити, що Замовником на запит Західного офісу Держаудитслужби (14.02.2025) про надання інформації з документальним підтвердженням щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 при здійсненні закупівлі UA-2025-02-14-007099-a у наданому поясненні зазначено, що рішення укласти прямий договір із ФОП Довженко О.О. прийнято, оскільки були відмінені відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції, із дотриманням технічних та інших вимог, які були зазначені в тендерній документації Замовника на зазначену закупівлю, однак жодного документального підтвердження щодо дотримання технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, які не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації до моніторингу Замовником не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
З врахуванням ненадання Замовником до моніторингу відповідної інформації та документів щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 в частині відповідності вимог до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не вимогам, що були визначені Замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей) до процедури відкритих торгів, що були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції (UA-2025-01-17-000029-a) Замовником під час моніторингу не підтверджено правомірність застосування підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 при здійсненні закупівлі UA-2025-02-14-007099-a.
Водночас, проведеним під час моніторингу аналізом умов проекту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації за відміненими відкритими торгами (UA-2025-01-17-000029-a) та умов укладеного за закупівлею UA-2025-02-14-007099-a договору від 12.02.2025 №11/02/25 (далі – Договір №11/02/25) встановлено, що Договір №11/02/25 відрізняється від вимог, що були визначені Замовником у тендерній документації до закупівлі UA-2025-01-17-000029-a, а саме не містить у Специфікації (Додаток 1 до договору) інформації про ціну за харчування в день на одну особу, грн без ПДВ як це передбачено у Специфікації у проекті договору (Додаток 1 до проекту договору) по закупівлі UA-2025-01-17-000029-a.
Таким чином, Замовником закупівлю UA-2025-02-14-007099-a здійснено з порушенням норм підпункту 6 пункту 13 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
24.03.2025 16:44 - 08.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
24.03.2025 16:44
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
10.09.2025 11:43
Запити/Пояснення
Номер:
7476c78132df43bdb998742a2f4a1f71
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.03.2025 11:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.03.2025 00:00
Опис:
Дата: 11.03.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-02-14-007099-a, яка проведена відділом освіти Східницької селищної ради (далі – Замовник).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх закупівлі саме: фізичну особу підприємця Довженко Олену Олександрівну?
Відповідно до пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу встановлено, що за закупівлею UA-2025-02-14-007099-a без використання електронної системи Замовником не опубліковано обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, в електронній системі закупівель.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити причини та підстави не опублікування в електронній системі закупівель обґрунтування щодо проведення закупівлі UA-2025-02-14-007099-a без використання електронної системи у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
8b3c190625394648bfd9ec4104950eb9
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
14.03.2025 16:51
Опис:
1.Відповідно до шкільної мережі закладів загальної середньої освіти 562 дитини (учні 1-4 класів) кількість дітоднів 47770 (вартість порції на день становить 50 грн. 00 коп.) 2.Жоден підприємець чи фізична особа не брали участі у відкритих торгах з особливостями. 3. Допущена технічна помилка.
Номер:
b12e1a8fec8a42cc9781ba1af684af99
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
14.03.2025 15:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.03.2025 00:00
Опис:
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками товарів, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію з документальним підтвердженням, щодо дотримання вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a14fc99c052948ba97483b06372d56f7
Назва:
обгрунтування і звіт долучені у документах
Дата опублікування:
19.03.2025 17:37
Опис:
Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі. Уповноваженою особою Відділу освіти Східницької селищної ради, прийнято рішення укласти прямий договір із ФОП Довженко Оленою Олександрівною, на закупівлю кейтерингових послуг, в порядку абз. 6, п. 13 Особливостей, так як Замовником були відмінені відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом, із дотриманням технічних та інших вимог, які були зазначені в тендерній документації замовника на зазначену закупівлю.