-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кейтерингові послуги
Послуги з організації шкільного харчування: одноразове гаряче харчування учнів початкових класів та учнів пільгових категорій у закладах загальної середньої освіти на лютий-травень 2025 року
Торги не відбулися
1 000 139.72
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.70 UAH
Номер:
b533ec944c874779b7da0d8bdef98747
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 16:22 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.04.2025 № 49-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 08 квітня 2025 р. № 003100-18/4422-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-13-013387-a, 13.02.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішення Комісії АМКУ; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; стану виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Смілянської міської ради Черкаської області (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.02.2025 (зі змінами); перелік змін до тендерної документації від 14.02.2025; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВПРОМСЕРВІС 1»; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що подані ТОВ «РАМЕДАС УКРАЇНА»; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Борисенко Надії Анатоліївни (далі – ФОП Борисенко Н.А.); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації (документах), що подані ФОП Борисенко Н.А.; документи, подані ФОП Борисенко Н.А. протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи від 27.02.2025 № 18, від 04.03.2025 № 20, від 10.03.2025 № 22, від 22.04.2025 № 26; пояснення Замовника, отримане 25.04.2025 в електронній системі закупівель; інформація про відміну відкритих торгів з особливостями; рішення Комісії АМКУ від 25.03.2025 №4628-р/пк-пз.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Аналізом питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що тендерна документація Замовника, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 02.01.2025, складена без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 р. № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 09.04.2024. Зокрема, пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної документації», додаток 1 до тендерної документації не відповідають вимогам пункту 47 Особливостей, оскільки містять вимогу про надання переможцем процедури закупівлі довідки щодо обставин, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, та вимогу щодо відхилення переможця процедури закупівлі на підставі абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, якщо переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Крім того, пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації складений без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 13.02.2024 (не зазначена інформація щодо Ісламської республіки Іран).
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Отже, враховуючи вищезазначене, тендерна документація складена не у відповідності до вимог статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
Відкриті торги з особливостями автоматично відмінено електронною системою закупівель через відхилення всіх тендерних пропозицій (у тому числі, якщо була подана одна тендерна пропозиція, яка відхилена замовником).
Період усунення порушень:
28.04.2025 16:46 - 13.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.04.2025 16:46
Запити/Пояснення
Номер:
13614cd0a73b409cad101cd1441ba155
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.04.2025 12:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-13-013387-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2) чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
3) чому тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), а саме: пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції», додаток 1 до тендерної документації складені без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 09.04.2024? Зокрема, містять вимогу про надання переможцем процедури закупівлі довідки щодо обставин, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Крім того, пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації складений без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 13.02.2024 (не зазначена інформація щодо Ісламської республіки Іран).
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
db7b1f2b7e724b7cacfb1b4b2191db61
Назва:
Відповідь на запит Північного офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
25.04.2025 18:12
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю наступного змісту.
Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 Смілянської міської ради Черкаської області (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
13 лютого 2025 року Замовник опублікував інформацію про закупівлю «Послуги з організації шкільного харчування: одноразове гаряче харчування учнів початкових класів та учнів пільгових категорій у закладах загальної середньої освіти на лютий-травень 2025 року» згідно з ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-02-13-013387-a) у порядку закупівлі відкритих торгів із особливостями. Процедура закупівлі проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178.
Замовником дотримано принципи та вимоги статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі проведеного моніторингу процедури Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-13-013387-a).
Питання 1. яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
Очікувана вартість предмету закупівлі - визначена на підставі службової записки від соціального педагога Бондаренко О.Л., із врахуванням потреби на 2025 рік.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі був проведений з урахуванням Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) за допомогою методу порівняння та аналізу ринкових цін, а також на основі роз’яснень Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 року. Система електронних закупівель Prozorro надає відкритий доступ до публічних закупівель, що дозволяє аналізувати не тільки власні попередні закупівлі ідентичного або аналогічного товару, але й угоди купівлі-продажу інших Замовників з урахуванням індексу інфляції.
Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2025 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни, включаючи вартість послуги, податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені, а також усіх інших витрат відповідно до вимог чинного законодавства щодо формування цін на кейнерингові послуги (послуги з організації гарячого харчування) за визначеним переліком та із врахуванням спеціального законодавства, про що далі.
На підставі зазначеного наказу Управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради від 08.01.2025 № 4-АГ, очікувана вартість харчування у закладах загальної середньої освіти у 2025 році була розрахована з урахуванням кількості учнів відповідних вікових категорій, а також відповідно до встановлених рішень органів місцевого самоврядування.
Зокрема, у розрахунок включено вартість одноразового гарячого харчування на одного учня на день, яка становить:
– для учнів віком від 6 до 11 років — 50 грн 20 коп.,
– для учнів віком від 11 до 14 років — 60 грн 10 коп.,
– для учнів віком від 14 років і старше — 60 грн 28 коп.
Кількість учнів у кожній віковій групі визначено на основі даних внутрішньої статистичної звітності та реєстрів закладів освіти міста, що дозволило точно оцінити загальний бюджет на харчування на 2025 рік.
Крім того, вартісні показники затверджені відповідно до:
рішення виконавчого комітету Смілянської міської ради від 26.12.2024 № 426,
рішення Смілянської міської ради від 25.12.2024 № 90-3/VIII,
та з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.12.2024 № 1323-р, яким передбачено розподіл субвенцій із державного бюджету місцевим бюджетам для забезпечення харчування учнів молодших класів.
Таким чином, очікувана вартість харчування в 2025 році є обґрунтованою, узгодженою з бюджетними призначеннями, та відображає реальні потреби закладу освіти з урахуванням контингенту учнів і встановлених нормативів.
Предметом закупівлі є послуги з організації шкільного харчування, а саме — одноразове гаряче харчування учнів початкових класів та учнів пільгових категорій у закладах загальної середньої освіти м. Сміла у період з лютого по травень 2025 року. Послуги класифікуються за ДК 021:2015 за кодом 55520000-1 — Кейтерингові послуги.
Замовник визначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства, у тому числі законів України та підзаконних нормативних актів, зокрема в частині безпечності харчових продуктів, санітарно-гігієнічних норм та стандартів організації дитячого харчування. Усі послуги повинні надаватися з дотриманням вимог HACCP, санітарного законодавства, норм харчування та стандартів, затверджених МОЗ, МОН і Кабінетом Міністрів України.
Учасник повинен надати чотиритижневе сезонне меню, розроблене відповідно до наказу МОЗ від 08.02.2023 № 243, адаптоване до вікової категорії учнів від 6 до 18 років, погоджене з територіальним підрозділом Держпродспоживслужби, або використовувати примірне меню МОЗ, затверджене постановою КМУ від 24.03.2021 № 305, у разі відсутності погодженого меню.
У процесі надання послуг учасник повинен забезпечити:
готове гаряче харчування, яке доставляється до закладу освіти спеціалізованим транспортом у термоізоляційній тарі, що відповідає санітарним нормам.
Загальний час з моменту приготування до видачі страв не повинен перевищувати дві години.
Наявність достатньої кількості персоналу для приймання, видачі страв та прибирання.
Дотримання затвердженого графіку харчування, погодженого керівником закладу освіти.
Проведення щоденного бракеражу страв за участі медичного працівника або уповноваженої особи.
Надання гарантійного листа про застосування заходів із захисту довкілля.
Послуги мають надаватися у відповідності до таких нормативних документів:
Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
Постанова КМУ № 305 від 24.03.2021;
Постанова КМУ № 1456 від 20.12.2024;
Постанова КМУ № 116 від 02.02.2011 (щодо ПДВ);
Наказ МОЗ № 280 від 23.07.2002 (щодо медоглядів персоналу);
Наказ МОЗ № 243 від 08.02.2023 (щодо сезонного меню);
Наказ МОЗ № 2205 від 25.09.2020 (Санітарний регламент ЗЗСО).
Кількісні показники предмета закупівлі:
У період лютий–травень 2025 року планується надати 19 281 порцію харчування, що включає:
14 387 порцій для учнів віком від 6 до 11 років (196 дітей);
4 150 порцій для учнів віком від 11 до 14 років (45 дітей);
744 порції для учнів віком від 14 до 18 років (10 дітей).
Щоденна кількість учнів, які підлягають харчуванню, узгоджується замовником щодня, з урахуванням змін контингенту учнів, наявності потреби у дієтичному або лікувальному харчуванні, а також з урахуванням тимчасової відсутності дітей (за станом здоров’я або з інших причин).
Вартість послуг визначена відповідно до чинних рішень органів місцевого самоврядування та нормативних документів:
Розпорядження КМУ від 26.12.2024 № 1323-р;
Рішення виконкому Смілянської міської ради від 12.12.2024 № 627;
Рішення Смілянської міської ради від 25.12.2024 № 90-3/VIII;
Наказ Управління освіти, молоді та спорту від 08.01.2025 № 4-АГ.
Гранична вартість одноразового харчування на одного учня на 2025 рік становить:
50,20 грн — для дітей віком 6–11 років;
56,16 грн — для дітей віком 11–14 років;
60,28 грн — для дітей віком 14–18 років.
Остаточні розрахунки Замовник здійснює по факту наданих послуг, згідно з підтверджувальними документами (акти, накладні, реєстри), за фактичною кількістю дітей, які харчувалися щодня.
Замовник здійснював моніторинг середньоринкових цін закупівель на кейтерингові послуги (послуги з організації гарячого харчування) згідно з переліком який є актуальним на момент проведення закупівлі, а також на основі історії закупівель за період січня-лютого 2025 року із передбаченою потребою на 2025 рік на формування вимог проекту договору.
Питання 2. чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівель відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація;
Замовник враховує та застосовує спеціальні вимоги щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови №710. Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
– оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі).
З метою дотримання замовниками вимог щодо ефективного та раціонального використання державних коштів необхідно чітко визначити, до якої категорії належить підприємство, установа або організація.
Таким чином, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів. Постанова № 1178 також є чинною. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів, суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а також рекомендовано органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування забезпечити прозоре, ефективне та раціональне використання коштів із державного або місцевого бюджету.
Відповідно до норм даної Постанови, вони не пошириться на Замовника, так як школа не є розподрядником коштів першої черги, є комунальною установою, і при цьому не є головним розпорядником коштів. Також на електронному майданчику зазначена категорія «Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади», проте Замовником здійснюється публікації інформації про закупівлі на його офіційному сайті: http://smila-school10.edukit.ck.ua/administrativno-finansova_diyaljnistj/
Замовником опубліковано інформацію про закупівлю на електронному майданчику за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-13-013387-a, а також було здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням: https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-02-13-012204-a.
Форма річного плану закупівель на 2025 рік підтверджує, що Смілянська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів № 10 Смілянської міської ради Черкаської області є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Заклад належить до категорії «юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади».
Згідно з реєстраційними даними, код ЄДРПОУ закладу становить 21380774, а місцезнаходження — вул. Лобачевського, 2, м. Сміла, Черкаська область, 20700, Україна.
У річному плані закупівель на 2025 рік передбачено проведення закупівлі кейтерингових послуг. Предмет закупівлі класифікується відповідно до державного класифікатора ДК 021:2015 за кодом 55520000-1 — Кейтерингові послуги. Закупівля фінансується за бюджетною програмою, відповідно до КЕКВ 2230 — Продукти харчування.
Очікувана вартість предмета закупівлі згідно з кошторисними призначеннями становить 1 000 139,72 гривень. Джерело фінансування складається з двох частин: 70% — кошти державного бюджету та 30% — кошти місцевого бюджету.
Процедура закупівлі, яка передбачається для реалізації зазначеної потреби, — відкриті торги з особливостями, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 1178 у редакції, чинній на дату планування. Орієнтовний початок проведення цієї процедури закупівлі зазначено на лютий 2025 року.
Питання 3. чому тендерна документація Замовника складена не у відповідності із вимогами Закону та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), а саме: пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції», додаток 1 до тендерної документації складені без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 09.04.2024? Зокрема, містять вимогу про надання переможцем процедури закупівлі довідки щодо обставин, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Крім того, пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації складений без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 13.02.2024 (не зазначена інформація щодо Ісламської республіки Іран)..
Тендерна документація складена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель». У ній враховано всі обов’язкові положення, передбачені чинним законодавством, що гарантує відкритість, прозорість і добросовісну конкуренцію під час проведення закупівлі.
Документація відповідає вимогам статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки містить необхідну інформацію, зокрема інструкцію для учасників щодо підготовки та подання тендерних пропозицій, детальний опис предмета закупівлі, кваліфікаційні критерії, вимоги щодо підтвердження відповідності учасників, перелік документів, які подаються на різних етапах процедури, методику оцінки тендерних пропозицій, вимоги щодо мови подання документів, а також проект договору з істотними умовами. Уся ця інформація є доступною для ознайомлення в тендерній документації та відповідає вимогам законодавства.
Також дотримані положення пункту 28 Особливостей, передбачених Постановою КМУ № 1178. Відповідно до нього, тендерна документація повинна містити два окремі переліки документів: один для учасників процедури закупівлі, інший – для переможця торгів. Замовник належним чином відобразив цю вимогу, включивши обидва переліки до Додатку 2 тендерної документації, де вони чітко розмежовані. Це дозволяє учасникам легко зрозуміти, які документи потрібно подавати на кожному з етапів.
Тендерна документація також відповідає принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник забезпечив добросовісну конкуренцію серед учасників, встановивши рівні умови для всіх, а також виключив будь-які дискримінаційні вимоги. Дотримано принцип максимальної економії та ефективності, оскільки оцінка пропозицій проводиться за критеріями, які визначають найбільш економічно вигідну пропозицію. Всі дії замовника здійснюються відкрито та прозоро, що підтверджується публікацією тендерної документації та всіх супутніх матеріалів у системі Prozorro. Крім того, тендерна документація складена так, щоб виключити будь-які можливі суб’єктивні фактори під час оцінки пропозицій учасників, що повністю відповідає принципу об’єктивності та неупередженості.
Окрім зазначених норм, замовник дотримався вимог статті 16 Закону щодо кваліфікаційних критеріїв до учасників, статті 17 щодо підстав для відхилення пропозицій, а також статті 40, яка регламентує внесення змін до договору та не допускає необґрунтованої зміни істотних умов після його підписання. Також при складанні документації враховані положення пункту 18 Особливостей, які регулюють порядок розрахунків та допустиме округлення показників без зміни очікуваної вартості закупівлі.
Таким чином, тендерна документація розроблена відповідно до всіх законодавчих норм, що регулюють сферу публічних закупівель. У ній враховано всі необхідні положення для забезпечення справедливості та прозорості процедури.
Замовником під час підготовки та проведення процедури закупівлі було дотримано вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Разом із тим, Замовником визнається, що в окремих положеннях тендерної документації, зокрема у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції», а також у Додатку 1 до тендерної документації, не було повною мірою враховано останні зміни до постанови № 1178, внесені постановою КМУ від 02.04.2024 № 382, які набрали чинності 09.04.2024, а також зміни, внесені постановою КМУ від 09.02.2024 № 131, що набули чинності 13.02.2024, зокрема в частині інформації щодо Ісламської Республіки Іран.
Проте слід зазначити, що тендерна документація є додатковим роз’яснювальним інструментом, тоді як обов’язковою базою для дій як замовника, так і учасників, є норми чинного законодавства, включаючи вищевказані постанови. Відповідно, під час розгляду тендерних пропозицій, Замовником було здійснено перевірку учасників на відповідність встановленим вимогам, зокрема щодо відсутності персональних або економічних санкцій, а також зв’язків з країнами-агресорами чи компаніями, які мають походження або вплив з таких країн.
Крім того, повідомляємо, що дана процедура закупівлі не відбулась у зв’язку з відхиленням усіх учасників, а саме — останнього учасника було відхилено на підставі Рішення Антимонопольного комітету України від 25.03.2025 № 4628-р/пк-пз, опублікованого 28 березня 2025 року о 13:29, за результатами розгляду скарги іншого учасника процедури. Зазначеним рішенням АМКУ зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення переможця закупівлі.
Замовником буде оголошено нову процедуру закупівлі, при цьому тендерну документацію буде оновлено відповідно до актуальних вимог законодавства, включаючи всі зміни, внесені останніми редакціями постанов Кабінету Міністрів України.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення було надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 23 по 26 квіт 00:00 2025 року.