-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Закупівля щебенево–піщаної суміші (фракція 0-50)
Завершена
800 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
8ec8dab4fc5c42e8a57d918e7e7b5cb1
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-24-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.02.2025 00:00
Період моніторингу:
24.02.2025 15:52 - 18.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.02.2025 №11-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 24.02.2025 №11-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9. UA-2025-02-12-012808-a, 12.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, внесення змін до договору та їх оприлюднення - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущене порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік управління містобудування, архітектури, земельних ресурсів, комунального майна, екології, благоустрою, житлово-комунального господарства Мурафської сільської ради (далі - Замовник), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю від 12.02.2025 № 1 (далі – Договір № 1), повідомлення про внесення змін до договору, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 28.02.2025 через електронну систему закупівель.
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Постанова № 1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови № 1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 13 Постанови № 1178 визначено виключний перелік підстав, за яких придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару.
Моніторингом установлено, що Замовником здійснено закупівлю щебенево-піщаної суміші (фракція 0-50), очікуваною вартістю 800 000,00 грн, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Згідно з протоколом уповноваженої особи від 12.02.2025 № 10, рішення щодо проведення закупівлі щебенево-піщаної суміші (фракція 0-50), без використання електронної системи закупівель прийнято на підставі підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178, а саме: відмінено відкриті торги (ID: UA-2025-01-29-000931-a) через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Постановою №1178.
Підпунктом 6 пункту 13 Постанови № 1178, визначено, що придбання замовниками послуг, вартість яких становить або перевищує 100 тис грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Постановою № 1178, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 Постанови № 1178), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
В ході моніторингу установлено, що вимоги укладеного Замовником з ТОВ «Дегран» Договору № 1 відрізняються від проєкту договору, який є додатком №3 до тендерної документації за процедурою відкриті торги за номером ID: UA-2025-01-29-000931-a.
Зокрема, зміст розділів 1. «Предмет договору», 2. «Ціна договору (товару)», 3. «Порядок розрахунків», 4. «Порядок та умови поставки», 6. «Відповідальність сторін», 8. «Зміна умов даного договору», 9. «Інші умови», Договору № 1. не відповідає змісту розділів 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 проєкту договору.
Крім того, у Договорі № 1 взагалі відсутні розділи: «Якість товару», «Обставини непереборної сили», «Антикорупційне застереження», а також «Специфікація товару», яка є додатком № 1 до проєкту договору.
Зважаючи на зазначене, Договір № 1 відрізняється від проєкту договору про закупівлю за процедурою відкриті торги, що була відмінена через неподання тендерних пропозицій.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 25.02.2025 про надання пояснення, зокрема, щодо вищезазначених невідповідностей, Замовник зазначив, що «Під час оприлюднення закупівлі без використання електронної системи (UA-2025-02-12-012808-a) було помилково прикріплений неправильний файл договору. Наразі дану помилку виправлено та з метою дотримання норм чинного законодавства щодо здійснення публічних закупівель (у т.ч. в частині строку оприлюднення) оприлюднено правильний файл договору, укладеного 12 лютого 2025 року за №1, через функціонал внесення змін по причині «покращення якості предмету закупівлі»».
При цьому, згідно з пунктом 13 Постанови № 1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом зі звітом про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
З огляду на зазначене, на порушення вимог пункту 13 Постанови № 1178 Замовником разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи, не оприлюднено в електронній системі закупівель Договір № 1.
Період усунення порушень:
05.03.2025 17:27 - 20.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.03.2025 17:27
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
УПРАВЛІННЯ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ, КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА, ЕКОЛОГІЇ, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА МУРАФСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ознайомившись з висновком від 05.03.2025 року по моніторингу процедури закупівлі (UA-2025-02-12-012808-a), надає інформацію щодо усунення порушень, які були виявлені під час проведення моніторингу:
На виконання вимоги п. 3 Констатуючої частини висновку, наказом №09-ОД від 06.03.2025 року прийнято заходи:
1. Проведено роз'яснювально-профілактичну роботу з Адамчук Яною Михайлівною – т.в.о. начальника управління (уповноважена особа з публічних закупівель), щодо недопущення відповідних порушень в майбутньому.
2. Частково позбавлено місячної премії Адамчук Яну Михайлівну – т.в.о. начальника управління (уповноважена особа з публічних закупівель) у розмірі 50%, через порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (зі змінами) з урахуванням положень «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів У країни від 12 жовтня 2022 року №1178 (зі змінами).
3. Зобов’язано Адамчук Яну Михайлівну – т.в.о. начальника управління (уповноважена особа з публічних закупівель) пройти навчання з підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
07.03.2025 14:13
Запити/Пояснення
Номер:
dffed3f11383463c8205ee2fbc66ae06
Назва:
запит на пояснення
Дата опублікування:
25.02.2025 09:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі щебенево-піщаної суміші (фракція 0-50) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-12-012808-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс-листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме товариство з обмеженою відповідальністю «Дегран» (далі - ТОВ «Дегран»), з яким укладений договір постачання природного газу від 12 лютого 2025 року № 1 (далі – Договір) без використання електронної системи закупівель?
3. Яким чином дотримано норми підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Постанова № 1178), в частині відповідності вимог до ТОВ «Дегран», з яким укладено Договір, вимогам, що були визначені у тендерній документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2025-01-29-000931-a?
4. Чому умови Договору відрізняються від умов визначених у проєкті договору, який є додатком №3 до тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 29 січня 2025 року б/н, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2025-01-29-000931-a?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
14cfdad2dccc4e85ad49e71c15246a21
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
28.02.2025 16:43
Опис:
УПРАВЛІННЯ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ, КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА, ЕКОЛОГІЇ, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА МУРАФСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ознайомившись з повідомленням про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі, надає пояснення щодо поставлених запитань.
1.Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс-листи тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Очікувана вартість предмета закупівлі та технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначена відповідно до аналізу ринку цін шляхом проведення ринкових консультацій з потенційними учасниками. Обсяг закупівлі товару визначено відповідно до наявної потреби та обсягу фінансування.
УПРАВЛІННЯМ МІСТОБУДУВАННЯ, АРХІТЕКТУРИ, ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ, КОМУНАЛЬНОГО МАЙНА, ЕКОЛОГІЇ, БЛАГОУСТРОЮ, ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА МУРАФСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ було здійснено моніторинг ринку на підставі отримання комерційних пропозицій.
Після тривалих пошуків потенційних постачальників щодо закупівлі «ДК 021:2015: 14210000-6 — Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі (щебенево–піщана суміш (фракція 0-50))» було отримано 3 комерційні пропозиції з наступними сумами:
1) КП «Експрес Техбуд» - 265 грн./1 т з ПДВ
2) ТОВ «Дегран» - 128 грн./1 т з ПДВ
3) ТОВ «Бетон-центр» - 252 грн./1 т з ПДВ
Найбільш економічно вигідною та в межах наявного фінансування була комерційна пропозиція ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДЕГРАН", тому після підтвердження відповідності постачальника вимогам, що були визначені замовником у тендерній документації, було прийнято рішення про укладення договору з даним постачальником на суму 800 000,00 грн. з ПДВ, що не перевищувало очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів (UA-2025-01-29-000931-a), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для його постачання саме товариство з обмеженою відповідальністю «Дегран» (далі - ТОВ «Дегран»), з яким укладений договір постачання природного газу від 12 лютого 2025 року № 1 (далі – Договір) без використання електронної системи закупівель?
Оцінку потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, здійснено за критерієм: ціна (питома вага цінового критерію – 100%).
Звертаємо вашу увагу, що договір на постачання природного газу, про який йдеться у запитанні №2, з товариством з обмеженою відповідальністю «Дегран» не укладався.
Аналіз отриманих комерційних пропозицій додається.
3. Яким чином дотримано норми підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Постанова № 1178), в частині відповідності вимог до ТОВ «Дегран», з яким укладено Договір, вимогам, що були визначені у тендерній документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2025-01-29-000931-a?
Під час оприлюднення закупівлі без використання електронної системи (UA-2025-02-12-012808-a) було помилково прикріплений неправильний файл договору. Наразі дану помилку виправлено та з метою дотримання норм чинного законодавства щодо здійснення публічних закупівель (у т.ч. в частині строку оприлюднення) оприлюднено правильний файл договору, укладеного 12 лютого 2025 року за №1, через функціонал внесення змін по причині «покращення якості предмету закупівлі».
4. Чому умови Договору відрізняються від умов визначених у проєкті договору, який є додатком №3 до тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 29 січня 2025 року б/н, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2025-01-29-000931-a?
Помилку щодо прикріплення неправильного файлу укладеного договору під час оприлюднення закупівлі без використання електронної системи (UA-2025-02-12-012808-a) усунено. Договір №1 від 12 лютого 2025 року повністю відповідає проєкту договору, який є додатком №3 до тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням уповноваженої особи від 29 січня 2025 року б/н, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2025-01-29-000931-a.