-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
«Капітальний ремонт дорожнього покриття на вул.Героїв УПА ( від церкви до вул.Т.Шевченка) в с.Городиславичі Львівського району Львівської області (коригування)» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
5 125 375.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 626.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 626.88 UAH
Номер:
d0b842de092d471ab4f030e9703bf8f2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-02-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.04.2025 00:00
Період моніторингу:
02.04.2025 12:43 - 24.04.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.04.2025 №94
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 02.04.2025 №94.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-12-010978-a, 12.02.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КАРПАТ-БУД» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 внаслідок безпідставного її відхилення.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» та ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ»; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 квітня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Давидівської сільської ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-12-008713-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 04.03.2025 №ВТ25/03/04/01, від 11.03.2025 №ВТ25/03/11/01 та від 18.03.2025 №ВТ25/03/18/01; тендерну пропозицію ТОВ «КАРПАТ-БУД» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» та опубліковане Замовником повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т» (щодо правомірності відхилення Замовником тендерної пропозиції ТОВ «ШЛЯХОВИК-Т»); тендерну пропозицію ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ»; опубліковане Замовником повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ» як переможцем тендеру документи; договір від 25.03.2025 №Т-4/25; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 04.03.2025 №ВТ25/03/04/01 (далі – Протокол №ВТ25/03/04/01) Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КАРПАТ-БУД» на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 із зазначенням, що вказана тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178.
Зокрема, у Протоколі №ВТ25/03/04/01 зазначено, що учасник в складі тендерної пропозиції надав: сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ЕN ІSО 9001:2018 (EN ІSО 9001:2015, IDT; ІSО 9001:2015, IDT) «Системи управління якості. Вимоги», сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ІSО 14001:2015 (ІSО 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ІSО 45001:2019 (ІSО 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що не відповідає вимогам Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 3.7 розділу 3 тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником у Розділі 4 Додатку №1.
Предметом закупівлі UA-2025-02-12-010978-a є роботи з капітального ремонту дорожнього покриття на вулиці.
У Додатку №1 до тендерної документації Замовника зазначено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пункту 2 Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема, скан-копії:
- чинного сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи менеджменту якості. Вимоги», виданого на ім’я учасника, cфера сертифікації - будівництво доріг та автострад;
- чинного сертифікату на систему екологічного менеджменту щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я учасника, сфера сертифікації - будівництво доріг та автострад;
- чинного сертифікату на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», сфера сертифікації - будівництво доріг та автострад.
ТОВ «КАРПАТ-БУД» у складі тендерної пропозиції надано видані учаснику:
- скан-копію дійсного до 30.06.2027 сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (в тому числі щодо будівництва доріг і автострад);
- скан-копію дійсного до 22.05.2026 сертифікату на систему екологічного управління щодо відповідності ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» (в тому числі щодо будівництва доріг і автострад);
- скан-копію дійсного до 22.05.2026 сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці щодо відповідності ДСТУ ISO 54001:2015 (ISO 45001:2019, ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», (в тому числі щодо будівництва доріг і автострад).
Окрім цього, у складі тендерної пропозиції ТОВ «КАРПАТ-БУД» міститься лист-пояснення (від 26.02.2025 №16/т-3) щодо сертифікатів відповідності систем управління ISO, у якому учасник зазначив, зокрема, що Національні стандарти України ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (введено у дію наказом ДП «УкрНДНЦ №203 від 21.12.2015) та ДСТУ ЕN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» (введено у дію наказом ДП «УкрНДНЦ» №454 від 30.11.2018) - є чинними, зазначені стандарти приймались в Україні методом перекладу та підтвердження міжнародного стандарту ISO 9001:2015 «Quality management systems - Requirements», прийнятого міжнародною організацією із стандартизації (International Organization for Standardization, ISO), a також методом підтвердження європейського стандарту EN ISO 9001:2015 «Quality management systems - Requirements» із забезпеченням відповідності вимог наведених національних стандартів, вимогам прийнятих міжнародних стандартів із ступенем відповідності - ідентичний, про що свідчить позначка «IDT» у офіційній назві ДСТУ.
Також, у вищевказаному листі-поясненні від 26.02.2025 №16/т-3 зазначено, що текст ISO 9001:2015 був схвалений Європейським комітетом зі стандартизації (European Committee for Standardization, CEN) як європейський стандарт EN ISO 9001:2015 без будь-яких змін, отже, як вбачається, в Україні діють два національні стандарти «Системи управління якістю. Вимоги» з ідентичними вимогами. Підтверджена відповідність СУЯ вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015. IDT; ISO 9001:2015, IDT), водночас свідчить про відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 національного стандарту України, вимоги якого гармонізовані лише із міжнародним стандартом ISO 9001:2015, з огляду на що будь якого додаткового та/або повторного підтвердження відповідності системи управління якістю вимогам ДСТУ ISO 9001:2015, з видачою або без видачі відповідного сертифікату відповідності, система управління якості, сертифікована на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 - не потребує.
Слід зазначити, що відповідно до наказу ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 №203 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України» (із змінами, внесеними наказом від 31.12.2015 №221) прийнято ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» на заміну ДСТУ ISO 9001:2015, а наказом ДП «УкрНДНЦ» від 30.11.2018 №454 прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом підтвердження з наданням чинності з 05.12.2018, серед яких ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
Враховуючи вищенаведене, вищенаведені сертифікати відповідності стосуються систем управління якістю, управління охороною здоров’я та безпекою праці та екологічного управління. Подання сертифікатів відповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
За своєю суттю термін «менеджмент» певною мірою можна вважати синонімом терміна «управління».
Відповідно до норм пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). При цьому, невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Водночас, вимога щодо усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРПАТ-БУД» стосовно надання сертифікатів відповідності систем управління (менеджменту) якістю, охороною здоров’я та безпекою праці та екологічного управління Замовником до учасника не встановлювалася, чим порушено норми пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником неправомірно на порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «КАРПАТ-БУД» з підстави, що учасник в складі тендерної пропозиції надав сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ЕN ІSО 9001:2018 (EN ІSО 9001:2015, IDT; ІSО 9001:2015, IDT) «Системи управління якості. Вимоги», сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ІSО 14001:2015 (ІSО 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» та сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ІSО 45001:2019 (ІSО 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що не відповідає вимогам Розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що міжнародна сертифікація ISO - це підтвердження того, що система менеджменту якості на підприємстві впроваджена і застосовується відповідно до встановлених стандартів, при цьому менеджмент якості - це спеціальна система управління якістю, заснована на аналізі потреб споживачів, цілей організації, визначенні ресурсів і методів досягнення цих цілей і спрямована на загальне поліпшення всієї системи управління якістю в компанії, усі умови цього стандарту є загальними та призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Також, у наданому поясненні Замовником зазначено, що вимога щодо надання учасником сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) щодо системи менджменту встановлена з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, підтверджує саме система менеджменту компанії, зокрема, організація повинна запровадити, підтримувати та постійно поліпшувати систему менджменту, охоплюючи всі необхідні процеси та взаємодії, відповідно до вимог наведених стандартів.
Слід зауважити, що ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація: a) повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; b) зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.Усі вимоги цього стандарту - загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає.
Аналогічне визначено у ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) (цей міжнародний стандарт установлює вимоги до системи управління якістю, коли організація: а) повинна демонструвати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які відповідають замовнику та застосовним законодавчим і нормативним вимогам; і б) має на меті підвищити задоволеність замовника шляхом ефективного застосування системи, включаючи процеси вдосконалення системи та забезпечення відповідності замовнику та застосовним законодавчим і нормативним вимогам. Усі вимоги цього міжнародного стандарту є загальними та призначені для застосування в будь-якій організації, незалежно від його тип чи розмір, або продукти та послуги, які він надає.
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) за своїм змістом відповідає ДСТУ ISO 9001:2015.
Національний стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) має назву «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (джерело інформації https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc =64015), відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління, установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості; призначений для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку, застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу.
Національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) має назву «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (джерело інформації: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=88004), відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління, ці вимоги охоплюють структуру високого рівня, ідентичний основний текст і загальні терміни з основними визначеннями, розроблені для зручності користувачів, які впроваджують декілька стандартів ISO на системи управління. Цей стандарт містить вимоги, які організація може використати для впровадження системи управління ОЗіБП та оцінки відповідності цим вимогам. Організація, яка прагне продемонструвати відповідність цьому стандарту, може зробити це за допомогою: проведення самооцінки і самодекларації, або підтвердження своєї відповідності з боку сторін, зацікавлених в організації, наприклад, споживачів, або підтвердження результатів самодекларації від зовнішніх сторін, або сертифікації/реєстрації своєї системи управління ОЗіПБ зовнішньою організацією.
Замовник у наданому поясненні також зазначив, що фактом подання пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації, а також підтверджує можливість виконання робіт відповідно до вимог, визначених згідно з умовами документації.
Зазначене підтверджує, що що пропозиція ТОВ «КАРПАТ-БУД» узгоджується з вимогами технічної специфікації, в тому числі з врахуванням наданого учасником листа-пояснення від 26.02.2025 №16/т-3 щодо надання відповідних сертифікатів.
Окрім того, Замовник у наданому поясненні посилається на практику розгляду скарг АМКУ, до прикладу рішення від 21.02.2025 №2719 (UA-2025-01-24-002084-a.c1), де АМКУ зобов’язав замовника торгів скасувати рішення про визнання переможцем учасника через те, що відповідно до вимог тендерної документації передбачається надання сертифікату «система менеджменту якості», натомість учасник надав сертифікат на систему управління якістю, що не відповідає вимогам технічної специфікації.
Однак, аналізом інфорації у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.02.2025 №2719-р/пк-пз по скарзі UA-2025-01-24-002084-a.c1 встановлено, що у даному рішенні розглядалося питання щодо сфери сертифікації ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю, а не питання надання сертифікату системи менеджменту якості замість надання сертифікату на систему управління якістю.
Слід також зауважити, що відповідні рішення АМКУ стосуються конкретних індивідуальних обставин і не мають прецедентного характеру.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником не спростовано порушення норм підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, внаслідок неправомірного відхиленння (протокол уповноваженої особи від 04.03.2025 №ВТ25/03/04/01) тендерної пропозиції ТОВ «КАРПАТ-БУД» (з остаточною ціновою провозицією 3 500 000,00 грн, яка дешевша від пропозиції переможця тендеру (ТОВ «ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ») на 1 320 000,00 грн) з підстави її невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
25.04.2025 11:30 - 10.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.04.2025 11:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на ваш висновок про результати моніторингу закупівлі повідомляємо про те, що Замовник у своїй практиці керується практикою Антимонопольного комітету України та Державної аудиторської служби України. Закон України «Про публічні закупівлі» та Постанова КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» не містять зобов’язання надавати сертифікати ISO на виправлення невідповідностей, та або відповідальності за прийняття такого рішення.
В той же час повідомляємо що замовником повністю виконано рішення Державної аудиторської служби та негайно припинено зобов’язання за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. На виконання висновку Державної аудиторської служби замовником укладено Додаткову угоду №1 від 29 квітня 2025 року про розірвання договору укладеного за результатами закупівлі. Дана додаткова угода оприлюднена в електронній системі закупівель.
Згідно абз. 2 ч. 8 та ч.9 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі:
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Відтак, просимо прийняти надані пояснення до уваги та підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку у строки і у спосіб визначені ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі.
З повагою!
Дата публікації звіту:
29.04.2025 17:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
14.05.2025 17:11
Запити/Пояснення
Номер:
71e454ab3e4e4636acb78f88db0ad158
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
03.04.2025 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.04.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-02-12-010978-a, яка проводилася Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5bb705b4f5654a328b25b66cf54c058d
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
07.04.2025 13:00
Опис:
У відповідь на ваш запит про надання пояснень повідомляємо наступне:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування розміру бюджетних витрат: Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок місцевого бюджету та згідно КЕКВ: 3132 — Капітальний ремонт інших об’єктів. Розмір фінансових призначень визначений виходячи з потреб Замовника по об’єкту згідно кошторисного розрахунку та відповідає плану видатків Замовника на 2025 р. (Відповідні документи надаємо разом з відповіддю)
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб Замовника у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту «Капітальний ремонт дорожнього покриття на вул.Героїв УПА ( від церкви до вул.Т.Шевченка) в с.Городиславичі Львівського району Львівської області (коригування)» було розроблено проектну документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації № 04-04/412 від 28 листопада 2024 р.
В кошторисній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
Обґрунтування очікуваної вартості: Згідно Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обгрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника та інжинірінгові послуги (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд». Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації. При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, шляхом додавання усіх глав за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ. Таким чином, за вирахуванням зазначених статей витрат замовником визначено очікувану вартість у сумі 5 125 375,20 грн з ПДВ.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)) розміщено на власному веб-сайті Давидівської територіальної громади за посиланням:
https://davydivska-gromada.gov.ua/news/1739791583/
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Згідно Розділу №2 Додатку№2 до Тендерної документації:
Розділ 2. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Приклад документу(ів), який надається переможцем на підтвердження права підписання договору про закупівлю:
Для юридичних осіб
- виписка з протоколу засновників або копія протоколу засновників;
- або наказ про призначення;
- або довіреність або доручення (оформлене у відповідності до вимог чинного законодавства, із зазначенням повноважень повіреного, разом з документами, що у відповідності до цього пункту підтверджують повноваження посадової (службової) особи, що підписала вказану довіреність);
- або інший документ, що підтверджує повноваження посадової особи переможця на підписання договору про закупівлю;
Переможцем ТОВ "ОНУР КОНСТРУКЦІОН ІНТЕРНЕШНЛ" було і в складі Тендерної пропозиції і при підписанні договору надано підтвердження права підписання. Відповідні документи долучаємо.
Просимо прийняти надані пояснення.
З повагою!
Номер:
2cbee7606fcf48ec886173c40047127f
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
14.04.2025 17:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.04.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-02-12-010978-a, яка проводилася Давидівською сільською радою Львівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що тендерну пропозицію учасника ТОВ «КАРПАТ-БУД» було відхилено рішенням уповноваженої особи від 04.03.2025 №ВТ25/03/04/01 (далі – Протокол №ВТ25/03/04/01) на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації).
При цьому, у Протоколі №ВТ25/03/04/01 зазначено, що відповідно до вимог розділу 4 Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати: скан-копії чинного сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи менеджменту якості. Вимоги», виданого на ім’я eчасника цих торгів, cфера сертифікації - будівництво доріг та автострад; чинного сертифікату на систему екологічного менеджменту щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я учасника цих торгів, сфера сертифікації - будівництво доріг та автострад; чинного сертифікату на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування», сфера сертифікації - будівництво доріг та автострад, водночас учасник ТОВ «КАРПАТ-БУД» в складі пропозиції надав сертифікати на відповідність вимогам ДСТУ ЕN ІSО 9001:2018 ІSО 9001:2015, IDТ; ІSО 9001:2015, IDТ) «Системи управління якості. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (IS0 14001:2015, IDТ) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ІSО 45001:2019 (ІSО 45001:2018, IDТ) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, за нормами пункту 43 Особливостей №1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що Національний стандарт ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems - Requirements (Системи управління якістю. Вимоги) та установлює вимоги до системи управління якістю, якщо організація повинна показати свою здатність постійно надавати продукцію та послуги, які задовольняють вимоги замовника та застосовні законодавчі й регламентувальні вимоги; зорієнтована на підвищення задоволеності замовника завдяки результативному застосовуванню системи, зокрема процесів поліпшування системи та забезпечування відповідності вимогам замовника й застосовним законодавчим і регламентувальним вимогам.
ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) за своїм змістом відповідає ДСТУ ISO 9001:2015.
Національний стандарт ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) має назву «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» (джерело інформації https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc =64015), відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління, установлює вимоги до системи екологічного управління, що їх організація може використовувати для підвищення своєї екологічної дієвості; призначений для застосування організацією, яка прагне керувати своїми екологічними зобов’язаннями на систематичній основі, що сприятиме екологічному складникові сталого розвитку, застосовний до будь-якої організації, незалежно від її розміру, типу та особливостей, і поширюється на визначені організацією екологічні аспекти її діяльності, продукції та послуг, які вона може контролювати чи на які вона може впливати протягом передбачуваного життєвого циклу.
Національний стандарт ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) має назву «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» (джерело інформації: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=88004), відповідає вимогам ISO щодо стандартів на системи управління, ці вимоги охоплюють структуру високого рівня, ідентичний основний текст і загальні терміни з основними визначеннями, розроблені для зручності користувачів, які впроваджують декілька стандартів ISO на системи управління. Цей стандарт містить вимоги, які організація може використати для впровадження системи управління ОЗіБП та оцінки відповідності цим вимогам. Організація, яка прагне продемонструвати відповідність цьому стандарту, може зробити це за допомогою: проведення самооцінки і самодекларації, або підтвердження своєї відповідності з боку сторін, зацікавлених в організації, наприклад, споживачів, або підтвердження результатів самодекларації від зовнішніх сторін, або сертифікації/реєстрації своєї системи управління ОЗіПБ зовнішньою організацією.
Предметом досліджуваної процедури закупівлі є роботи з капітального ремонту дорожнього покриття на вулиці.
Під технічною специфікацією розуміється саме технічні характеристики запропонованого предмета закупівлі.
Вищенаведені сертифікати відповідності стосуються систем управління якістю, управління охороною здоров’я та безпекою праці та екологічного управління. Подання невідповідних сертифікатів відповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати обгрунтовану інформацію про причини та підстави не застосування норм пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРПАТ-БУД» та не надання вказаному учаснику можливості виправити невідповідності у його тендерній пропозиції в частині наданих сертифікатів (про які зазначено вище), зважаючи на те, що такі невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7b84d3095e7041168aa353530cce3652
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.04.2025 15:45
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт дорожнього покриття на вул.Героїв УПА ( від церкви до вул.Т.Шевченка) в с.Городиславичі Львівського району Львівської області (коригування)» (ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) UA-2025-02-12-010978-a повідомляє наступне
1. Щодо причини та підстави не застосування норм пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «КАРПАТ-БУД» та не надання вказаному учаснику можливості виправити невідповідності у його тендерній пропозиції в частині наданих сертифікатів (про які зазначено вище), зважаючи на те, що такі невідповідності не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо:
Відповідно до вимог Розділу №4 Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Додатку№1 до Тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- скан-копію чинного сертифікату на систему управління якістю щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи менеджменту якості. Вимоги», виданого на ім’я Учасника цих торгів. Сфера сертифікації – будівництво доріг та автострад.
- скан-копію чинного сертифікату на систему екологічного менеджменту щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Система екологічного менеджменту. Вимоги та настанови щодо застосування», виданого на ім’я Учасника цих торгів. Сфера сертифікації - будівництво доріг та автострад.
- скан-копію чинного сертифікату на систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці щодо відповідності вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Сфера сертифікації - будівництво доріг та автострад.
Учасник в складі Тендерної пропозиції надав сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якості. Вимоги», що не відповідає вимогам Розділу №4 Додатку №1 до Тендерної документації.
Учасник надав сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», що не відповідає вимогам Розділу №4 Додатку №1 до Тендерної документації.
Учасник надав сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що не відповідає вимогам Розділу №4 Додатку №1 до Тендерної документації.
Міжнародна сертифікація ISO — це підтвердження того, що система менеджменту якості на підприємстві впроваджена і застосовується відповідно до встановлених стандартів. При цьому менеджмент якості — це спеціальна система управління якістю, заснована на аналізі потреб споживачів, цілей організації, визначенні ресурсів і методів досягнення цих цілей і спрямована на загальне поліпшення всієї системи управління якістю в компанії. Усі умови цього стандарту є загальними та призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає, та послуг, які вона надає. Вимога щодо надання учасником Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT), ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) щодо системи менджменту встановлена замовником з метою підтвердження технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, підтверджує саме система менеджменту компанії, зокрема, організація повинна запровадити, підтримувати та постійно поліпшувати систему менджменту, охоплюючи всі необхідні процеси та взаємодії, відповідно до вимог наведених стандартів.
До того ж фактом подання Пропозиції учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації, а також підтверджує можливість виконання робіт відповідно до вимог, визначених згідно з умовами Документації. Наведене вище свідчить, що пропозиція учасника ТОВ «КАРПАТ-БУД» не відповідає та не узгоджується з вимогами технічної специфікації. Таким чином, Замовником не розміщувалося в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Пропозиція учасника правомірно відхилена Замовником на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до п. 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, відповідно до норми п.43 Особливостей під невідповідністю в інформації та/або документах розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів крім відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Звертаємо вашу увагу на те, що вимога про надання Сертифікатів ДСТУ ISO міститься в Розділі 4 , який називається: Перелік документів та/або інформації НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ Додатку№1 до Тендерної документації Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати в тому числі Сертифікати ДСТУ ISO. Всі сертифікати управління якістю, екологічного менеджменту, систему менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці вимога про які встановлена замовником безпосередньо стосуються процесу виконання робіт, якості виконання робіт та технологій в яких такі роботи що входять до складу технічної специфікації будуть виконуватися. Зважаючи на все вище викладене замовник не мав права надавати на усунення невідповідностей такі документи, адже цим б порушив норми п.43 Особливостей.
Додатково хочемо зауважити, що підписуючи тендерну пропозицію згідно Додатку №4, яка містить зазначення «Уважно вивчивши комплект тендерної документації подаємо на участь у торгах щодо закупівлі та згідно з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі та іншими вимогами тендерної документації, замовника свою тендерну пропозицію» Учасник погоджується та зазначає про ознайомлення та вивчення тендерної документації. Відповідно Замовник, відхиливши пропозицію Учасника, діяв відповідно до норм законодавства. Не відхиливши пропозицію Учасника, Замовник порушив би вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Зазначений документ не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, у зв’язку з чим замовник не мав права звертатись за усуненням невідповідностей у зазначених вище документах.
Враховуючи чинне законодавство та практику розгляду скарг АМКУ, до прикладу рішення від 21.02.2025 № 2719 (/ UA-2025-01-24-002084-a.c1) де АМКУ зобов’язав замовника торгів скасувати рішення про визнання переможцем учасника через, те що відповідно до вимог тендерної документації передбачається надання сертифікату система менеджменту якості, натомість учасник надав сертифікат на систему управління якістю, що не відповідає вимогам технічної специфікації. Замовником були прийняте зазначене рішення про відхилення, також оскільки наявні чіткі вимоги щодо надання документів у складі пропозиції, то учасник повинен надати саме ті документи, які передбачено умовами тендерної документації. Кожен потенційний Учасник може уточнити інформацію щодо вимог встановлених в тендерній документації, а також звернутися до замовника з пропозицією змінити вимоги. Відповідно до п.59 Особливостей кожен потенційний Учасник може подати скаргу, що стосуються тендерної документації, яка може подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Відповідно вимоги тендерної документації не були оскаржені, що є підствою вважати безумовне погодження з вимогами технічної специфікації. Оскільки вимога про надання вищезгаданих сертифікатів містилась в розділі «інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Замовник, відхиливши пропозицію Учасника, діяв відповідно до норм законодавства. Не відхиливши пропозицію Учасника, Замовник порушив би вимоги пункту 44 Особливостей.
Також, згідно п. 46 Постанови КМУ №1178: У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. Учасник, пропозиція якого відхилена жодним чином не звертався до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям а також не оскаржував рішення замовника про відхилення до Антимонопольного комітету України. Відтак його права та чинне законодавство України замовником жодним чином не було порушено.
Просимо прийняти надані пояснення до уваги.
З повагою!