-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з організації харчування учнів початкових класів Тернопільського академічного ліцею «Генезис» Тернопільської міської ради, навчальний процес яких проходить на базі ТЗДОЯС №32, що знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Петра Батьківського,46
Завершена
213 150.00
UAH без ПДВ
Номер:
4a77c3e926f944a5ae8a50be2d067fab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-28-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.04.2025 00:00
Період моніторингу:
28.04.2025 14:35 - 20.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.04.2025 № 40-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 28.04.2025 №40-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
4. UA-2025-02-12-010399-a від 12.02.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей №1178.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пункту 13 Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Тернопільського академічного ліцею «Генезис» Тернопільської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 12.02.2025, обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи (далі – Обгрунтування), договір від 11.02.2025 за №7/2025, відповіді Замовника на запити про надання пояснення із долученими документами від 02.05.2025, 07.05.2025 та від 08.05.2025, отримані через електронну систему закупівель.
Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу процедури закупівлі виявлено, що Замовником на порушення пункту 13 Особливостей №1178 не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
На письмові запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 29.04.2025 та від 05.05.2025 Замовником надано пояснення (інформацію, документи), яке не спростовує факт порушення, зазначивши, окрім іншого, що: «В оприлюдненому обґрунтуванні підстави для здійснення замовником закупівлі, що слугує Додатком 3 до протоколу від 21.02.2025, уповноважено особою було допущено механічну помилку при заповненні дати документу, Правильна дата 12.02.2025. (Документи додаються). Також було допущено помилку у несвоєчасному оприлюдненні в електронній системі закупівель обґрунтування підстави здійснення цієї закупівлі.» та 08.05.2025, Замовником, у відповідь на зазначені запити було опубліковано Обгрунтування у електронній системі закупівель Prozorro.
Отже, Замовником, на порушення пункту 13 Особливостей №1178, не дотримано термінів оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення Замовником зазначеної закупівлі.
Період усунення порушень:
14.05.2025 12:22 - 29.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2025 12:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Проведено роз"яснювальну роботу щодо недопущення у подальшому встановлених порушень вимог пункту 13 Особливостей "1178
Дата публікації звіту:
21.05.2025 16:33
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
23.05.2025 13:35
Запити/Пояснення
Номер:
d53784fa9f404630b879fba4b5e5837f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
29.04.2025 15:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Послуги з організації харчування учнів початкових класів Тернопільського академічного ліцею «Генезис» Тернопільської міської ради, навчальний процес яких проходить на базі ТЗДОЯС №32, що знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Петра Батьківського, 46» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-12-010399-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів ?
2. Надайте інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної процедури закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
3. Згідно пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, 3обіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
У зв’язку із чим, прошу:
- надати в електронній системі закупівель копію обґрунтування підстави для здійснення замовником вказаної закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 (у форматі pdf);
- пояснити причину не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення цієї закупівлі, у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, який готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців та вибрано саме фізичну особу-підприємця – Летуна Олександра Олександровича, з яким укладений договір без використання електронної системи закупівель ?
Виходячи із вищенаведеного, надайте інформацію та документальне підтвердження здійснення даної закупівлі без використання електронної системи шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c6390dcf0737470289ddde6fd151d211
Назва:
Пояснення до закупівлі: UA-2025-02-12-010399-a)
Дата опублікування:
02.05.2025 16:24
Опис:
1. Документи на підставі яких замовником здійснено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі: Рішення виконавчого комітету Тернопільської міської ради ві 15.01.2025 №56 "Про організацію харчування здобувачів освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти у 2025 році". Наказ Управління освіти і науки Тернопільської міської ради від 15.01.2025 №12 "Про організацію харчування здобувачів освіти у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти у 2025 році" e-mail: genesys.ter@ukr.net
2. Інформація та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної процедури закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів (документи додаються).
3. За період співпраці ФОП Летун О.О. (код 3513305037) зарекомендував себе з кращої сторони, відповідальний, сумлінно виконує обов”язки по харчуванню з дотриманням всіх правил та вимог. На даний час претензій та спорів з обох сторін не виникало.
Номер:
b24106d4cda240318911364ac9f697bc
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.05.2025 16:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Послуги з організації харчування учнів початкових класів Тернопільського академічного ліцею «Генезис» Тернопільської міської ради, навчальний процес яких проходить на базі ТЗДОЯС №32, що знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Петра Батьківського,46» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-12-010399-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Чи встановлювалися вимоги до фізичної особи-підприємця Летуна Олександра Олександровича відповідно до вимог, що були визначені замовником у тендерній документації за ID: UA-2025-01-21-017526-a ?
2. Аналізом оприлюдненого на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі виявлено, що воно слугує Додатком 3 до протоколу від 21.02.2025, в той час коли звіт про договір закупівлі UA-2025-02-12-010399-a, укладений без використання електронної системи закупівель оприлюднено – 12.02.2025, а сам договір закупівлі укладено 11.02.2025.
З огляду на зазначене, надайте пояснення, чому договір закупівлі за №7/2025, укладений без використання електронної системи закупівель із ФОП Летун О.О. укладено заздалегідь до погодження (затвердження) керівником замовника обгрунтування підстави для здійснення цієї закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Також, прошу пояснити причину несвоєчасного оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення цієї закупівлі.
3. Окрім вищевказаного, надайте пояснення невідповідності оприлюдненої інформації щодо ціни договору (213 150,00 грн) у звіті про договір про закупівлю UA-2025-02-12-010399-a та цінової пропозиції ФОП Летун О.О. (213 150,00 грн) згідно протоколу розкриття від 12.02.2025, коли сума договору за результатами закупівлі, укладеного без використання електронної системи закупівель становить – 304 500 гривень без ПДВ.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0c77abd61e734964bb8b61c85cfa1542
Назва:
Пояснення до закупівлі: UA-2025-02-12-010399-a)
Дата опублікування:
07.05.2025 16:33
Опис:
1. Вимоги до фізичної особи-підприємця встановлювалися.
2. Уповноважено особою було допущено механічну помилку при заповненні документу. (Документи додаються). Також було допущено помилку у несвоєчасному оприлюдненні в електронній системі закупівель обґрунтування підстави здійснення цієї закупівлі.
3. З технічних причин було допущено помилку щодо ціни договору. Сума за договором повинна бути 304500,00грн.
Номер:
ddc6842327b24454b7c1a88e20ac46ef
Назва:
Пояснення до закупівлі: UA-2025-02-12-010399-a) з власної ініціативи, уточнення
Дата опублікування:
08.05.2025 10:54
Опис:
1. Вимоги до фізичної особи-підприємця Летуна Олександра Олександровича відповідно до вимог, що були зазначені замовником у тендерній документації за ID: UA-2025-01-21-017526-а - встановлювалися.
2. В оприлюдненому обґрунтуванні підстави для здійснення замовником закупівлі, що слугує Додатком 3 до протоколу від 21.02.2025, уповноважено особою було допущено механічну помилку при заповненні дати документу, Правильна дата 12.02.2025. (Документи додаються). Також було допущено помилку у несвоєчасному оприлюдненні в електронній системі закупівель обґрунтування підстави здійснення цієї закупівлі.
3. З технічних причин було допущено помилку в оприлюдненій інформації щодо ціни договору. Сума за договором повинна бути 304500,00грн.
Номер:
2072c0a2e45246c8af1086871ed2f25b
Назва:
Надання інформації з власної ініціативи
Дата опублікування:
22.05.2025 16:17
Опис:
Адміністрація Тернопільського академічного ліцею «Генезис» ТМР повідомляє, що згідно закупівлі UA-2025-01-21-017526-а розмір бюджетного призначення предмета закупівлі становить 304500,00грн. З технічних причин при створені закупівлі без використання електронної системи було допущено помилку в оприлюдненій інформації щодо ціни договору. Згідно з договором укладеного із ФОП Летун О.О. від 11 лютого 2025р. №7/2025 фактично проплачено суму 257400,00грн.