-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Транспортне обладнання та запасні частини різні
Згідно тендерної документації та умов договору
Завершена
1 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 7 500.00 UAH
Номер:
f3c5a333edad4dd9afab0f70072f7969
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000117
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 16:31 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.03.2025 № 25-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 17.03.2025 №25-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
10. UA-2025-02-12-003673-a від 12.02.2025 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності проведеної закупівлі вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3, 5 та 10 цих особливостей.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання пояснень (інформації, документів) у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору б/н від 10.03.2025 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі-Особливості №1178, в редакції, чинній на час здійснення закупівлі), розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Міськавтотранс» Тернопільської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення спрощеної закупівлі, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 12.02.2025, пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО» (далі - ТзОВ «АВТОШИНИ-ПРОЗОРО»), протокольне рішення уповноваженої особи від 28.02.2025 №1, повідомлення про намір укласти договір від 28.02.2025, договір закупівлі б/н від 10.03.2025, пояснення Замовника від 21.03.2025, отримане через електронну систему закупівель.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Крім того, відповідно до умов пункту 5 Особливостей №1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Згідно з пунктом 10 Особливостей №1178 замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
Отже, Замовник, на порушення вимог пунктів 5 та 10 Особливостей №1178 здійснив закупівлю (спрощену закупівлю) без проведення відкритих торгів у порядку, визначеному Особливостями №1178.
З огляду на вказане, під час здійснення моніторингу, 18.03.2025, Замовнику було надано запит щодо наявності підстав для застосування спрощеної закупівлі.
Замовник у відповіді від 21.03.2025, окрім іншого, зазначив: «…Випадки, які передбачені пунктами 9 і 13 особливостей не є підставами, для укладення договору без проведення відкритих торгів Замовником.
Відповідно до вищевикладеного КП «Міськавтотранс» ТМР оголошено відкриті торги на закупівлю «Транспортне обладнання та запасні частини різні» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-12-003673-a).».
Отже, Замовником не надано обгрунтованих пояснень щодо наявності підстав для застосування ним спрощеної закупівлі та, на порушення норм пунктів 3, 5 та 10 Особливостей №1178, проведено спрощену закупівлю у невідповідності до вимог Закону та цих особливостей.
Період усунення порушень:
27.03.2025 12:50 - 11.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
27.03.2025 12:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
КП "Міськавтотранс" ТМР вжито заходів, щодо усунення порушень, шляхом розірвання договору б/н від 10.03.2025 року.
Дата публікації звіту:
08.04.2025 16:27
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
10.04.2025 12:30
Запити/Пояснення
Номер:
d54a2583e595450fa900472c3647739b
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
18.03.2025 10:23
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Транспортне обладнання та запасні частини різні» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-12-003673-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів ?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Просимо надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для застосування спрощеної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6ee3c550c4e541d18ea8c6553005de7a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.03.2025 12:01
Опис:
КП «Міськавтотранс» ТМР, оголошено відкриті торги на закупівлю «Транспортне обладнання та запасні частини різні» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-12-003673-a).
1. Відповідно до вимог чинного законодавства України, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення розміру витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, здійснювалось замовником, шляхом визначення кількісної та необхідної потреби в обслуговуванні майна замовника та моніторинг ринку цін, подібних послуг та товарів.
2. Постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11.10.2016 № 710 (далі — постанова № 710) визначено заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету.
Відповідно до пункту 41 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі—обґрунтування предмета закупівлі).
Розпорядником коштів, розмір яких зазначено в закупівлі є КП «Міськавтотранс» ТМР, які отримані від господарської діяльності підприємства в порядку Глави 8 Господарського кодексу України, про що було відмічено на площадці закупівлі.
Так, автобуси Еталон А08128 «Троянди» в замовника торгів, КП «Міськавтотранс» ТМР, використовуються із 2022 року. Відповідно до настанов та вимог щодо гарантії на транспортні засоби та гарантійне їх обслуговування, від заводу-виробника ТОВ «Чернігівський автозавод», ремонт та гарантійне обслуговування транспортних засобів марки Еталон, в період гарантії, а також закупівля запчастин, можливе лише в акредитованих сервісних службах заводу-виробника (на території Тернопільської області сервісними службами від ТОВ «Чернігівський автозавод» є ФОП Ковальов О.В. та ФОП Ковальов С.О.).
За результатами гарантійного обслуговування в сервісній службі заводу-виробника ФОП Ковальов О.В. було сформовано і визначено основний перелік запасних частин необхідний для проведення ремонту та обслуговування автобусів Еталон А08128 «Троянда», їх технічні характеристика та виробників. Після чого даний список було узгоджено з слюсарями підприємства та його доповнено, узгоджено виробників даних запчастин та виробників запчастин, які не підходять для автобусів Еталон А08128 «Троянда».
Замовник, КП «Міськавтотранс» ТМР, звертає увагу що для обслуговування та ремонту автобусів Еталон А08128 «Троянда» Євро-5, підходять лише запасні частини певних брендів та «усилені» деталі. Як показала практика, використання неякісних деталей приводить до швидкого їх зносу або неможливості використання автобуса. Так, простий факт, використання накладок тормозних колодок із великим вмістом металів унеможливлює використання автобуса, оскільки зношується тормозний барабан автобуса, а при гальмування відбувається вібрація автобуса та значний шум, що в рази перевищує допустимі норми.
5 грудня 2024 року під головуванням директора підприємства «Міськавтотранс» було проведено нараду із механіками та слюсарями підприємства, обговорено та узгоджено перелік витратних матеріалів та запасних частин необхідних для проведення ремонту та обслуговування автобусів марки Еталон А08128 «Троянда» на 2025 рік. (протокол наради додається).
З метою визначення оптимальних цін на визначені запасні частини та витратні матеріали працівниками підприємства проведено аналіз цін на запасні частини в сервісних службах від заводу-виробника ФОП Ковальов С.О. та ФОП Ковальов О.В. та проведено моніторинг цін в інтернет-магазинах які є у відкритому доступі в мережі Інтернет. За підсумками моніторингу було визначено оптимальні ціни на запасні частини та поданого оголошення про закупівлю.
З метою підтвердження оптимального рівня цін на запасні частини та витратні матеріали на автобуси Еталон А08128 «Троянда» надаємо інтернет-посилання на ціни у відповідних інтернет-магазинах:
https://prom.ua/ua/p1156688071-kran-urovnya-pola.html?utm_source=google_product&utm_medium=cpc&utm_content=pla&utm_campaign=KT_cpc_1_5297199152&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnPS-BhBxEiwAZjMF0uhIFv6yAoOesxslvi78LSLJjNEZE_UMPy7cQRQGqDN8XmH9fiRCZBoCHqQQAvD_BwE
https://tirparts.com.ua/products/wabco-4640023307?srsltid=AfmBOorbAjmmBV9QItgt78P2gGuIxayxIVwcktPhnL936Y1oUZ19y9qeD34
https://rozetka.com.ua/ua/420691431/p420691431/?srsltid=AfmBOorCz3ERnp2cl3kI4xOyk4Yf3aw5eZyns0d0o3OuK48ZbsBqxODZjDE
https://rozetka.com.ua/ua/420691431/p420691431/?srsltid=AfmBOorCz3ERnp2cl3kI4xOyk4Yf3aw5eZyns0d0o3OuK48ZbsBqxODZjDE
https://avtoplast.com.ua/ua/p1884904252-pnevmoressora-chulok-bogdan.html?source=merchant_center&srsltid=AfmBOoq9AZU6D-_BrJKjBsNi3-URkZMuK5
https://prom.ua/ua/p1422285454-baraban-galmivnij-zadnij.html?utm_source=google_pmax&utm_medium=cpc&utm_content=pmax&utm_campaign=Pma
https://kyh.com.ua/zapchasti-ashok-leyland-ashok
3. Відповідно до умов пункту 5 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Особливості №1178) забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Випадки, які передбачені пунктами 9 і 13 особливостей не є підставами, для укладення договору без проведення відкритих торгів Замовником.
Відповідно до вищевикладеного КП «Міськавтотранс» ТМР оголошено відкриті торги на закупівлю «Транспортне обладнання та запасні частини різні» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-12-003673-a).
Також, хочемо зауважити, що основним видом діяльності комунального підприємства «Міськавтотранс» Тернопільської міської ради – є перевезення пасажирів Тернопільської міської громади. Саме від своєчасного придбання запасних і витратних матеріалів залежить можливість діяльності підприємства та можливість забезпечувати перевезення пасажирів в м.Тернопіль. Так, замовником, уже було оголошено торги на закупівлю «Транспортне обладнання та запасні частини різні» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro) у січні місяці 2025 року. Однак даний тендер було скасовано через невідповідність тендерної пропозиції відповідним перелікам необхідних запасних частин. Таким чином, від даного тендеру залежить можливість подальшої роботи підприємства та збереження існуючого персоналу (робочих місць).