-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
- 1
кейтерингові послуги
Завершена
970 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
187f6475400d4fff8fa7f7b0da81c1d8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-19-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.02.2025 00:00
Період моніторингу:
19.02.2025 14:23 - 13.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
19.02.2025 № 16-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 19.02.2025 №16-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2. UA-2025-02-11-002744-a від 11.02.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відображення закупівлі у річному звіті встановлено порушення вимог пункту четвертого частини другої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3, 5, 10 та пункту 13 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей №1178.
Аналізом укладеного договору встановлено порушення вимог частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України.
За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 10.02.2025 за №5 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лановецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 імені Юрія Коваля (далі - Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель оприлюднений 11.02.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.02.2025, обгрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі, пояснення (із долученими документами) Замовника від 21.02.2025, 26.02.2025 та від 03.03.2025 отримані через електронну систему закупівель.
Аналізом оприлюдненого річного плану закупівель UA-P-2025-02-11-002288-a встановлено, що на порушення вимог пункту четвертого частини другої статті 4 Закону в ньому відсутня інформація щодо коду економічної класифікації видатків.
Відповідно до обгрунтування оприлюдненого в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro підставою для здійснення даної закупівлі без використання електронної системи зазначено підпункт 6 пункту 13 Особливостей №1178, а саме відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником за ID:UA-2024-11-23-000928-a.
Аналізом оприлюдненого оголошення про проведення закупівлі за ID:UA-2024-11-23-000928-a «Кейтерингові послуги» та річного плану UA-P-2024-11-23-000863-a встановлено, що вона проводилась на закупівлю послуг до 31.12.2024 року на очікувану вартість 180 000,00 гривень.
Закупівля UA-2025-02-11-002744-a очікуваною вартістю 970 000,00 грн проводиться на 2025 рік.
Окрім цього, завантажено звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-01-31-001514-a, яка фактично не відбулася.
В ході моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області надано запит Замовнику щодо підстав проведення закупівлі UA-2025-02-11-002744-a без використання електронної системи. Замовником в інформації від 21.02.2025 зазначено, що через неуважність завантажено не те обгрунтування та прикріплено обгрунтування, яке відноситься до даної закупівлі.
Відповідно до інформації Замовника від 21.02.2025 та завантаженого обгрунтування підставою для здійснення закупівлі UA-2025-02-11-002744-a без використання електронної системи відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 слугувала відміна відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах за ID: UA-2025-01-31-001514-a.
Аналізом оголошення про проведення відкритих торгів за ID: UA-2025-01-31-001514-a та тендерної документації зазначено вид предмету закупівлі послуга та кількість послуг 180 дітей прохарчувати протягом 103 днів, однак в звіті про укладений договір за ID:UA-2025-02-11-002744-a в розділі «Інформація про предмет закупівлі» зазначено вид предмета закупівлі товар та кількість 10.
Поряд з цим, встановлено невідповідність між проектом договору Додаток №6 до тендерної документації за ID: та укладеним договором про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 10.02.2025 за №5. Так, в пункті 5.1 розділу 5 проекту договору передбачено «Організація гарячого харчування учнів проводиться щоденно - один раз на день (сніданок), під час навчального періоду», однак в підпункті 5.1 розділу 5 укладеного договору від 10.02.2025 за №5 передбачено «Організація гарячого харчування учнів проводиться щоденно - один раз на день (обід), під час навчального періоду».
В інформації від 03.03.2025 Замовник зазначив «… невірне зазначення кількості та виду предмету закупівлі було допущено через особисту неуважність..».
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 5 Особливостей №1178 забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/ без проведення процедури закупівлі відкриті торги/ використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Відповідно до пункту 10 Особливостей №1178, замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. №822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 закупівля може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Отже, з врахуванням вищевказаного, Замовником здійснено закупівлю за відсутності підстав визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей №1178 без застосування відкритих торгів шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель, чим порушено норми пунктів 5 і 10 та відповідно пункту 3 Особливостей №1178.
Згідно пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Під час моніторингу процедури закупівлі виявлено, що Замовником на порушення пункту 13 Особливостей №1178 не оприлюднено договір про закупівлю з додатками до нього.
На запит Управління, щодо не оприлюднення договору про закупівлю з додатками Замовником в інформації від 21.02.2025 зазначено, що порушення допущено через неуважність та завантажено договір про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 10.02.2025 за №5 укладеного з приватним підприємцем Дарморост Світланою Василівною.
Відповідно до частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості.
Аналізом укладеного договору встановлено, що він не містить інформації про кількість послуг.
Виходячи з вищенаведеного договір про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 10.02.2025 за №5 складено з порушенням вимог частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України.
Період усунення порушень:
07.03.2025 11:36 - 22.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
07.03.2025 11:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Приватному підприємцю Дарморост Світлані Василівні було надіслано повідомлення 07.03.2025 року про розірвання договору №5 від 10.02.2025 року за згодою сторін. З метою дотримання прав дітей пільгових категорій на обов’язкове харчування, гарантоване державою, Лановецький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 імені Юрія Коваля Лановецької міської ради Кременецького району Тернопільської області та приватний підприємець Дарморост Світлана Василівна дійшли згоди розірвати договір 21 березня 2025 року та підписали відповідну додаткову угоду №1 від 13.03.2025 року.
Дата публікації звіту:
13.03.2025 12:26
Запити/Пояснення
Номер:
696a0a316bb5440b8240762a02afd430
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
20.02.2025 08:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Кейтерингові послуги» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-11-002744-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Чому у річному плані UA-P-2025-02-11-002288-a відсутня інформація за яким КЕКВ буде проводитись оплата послуг.
3. Відповідно до обгрунтування оприлюдненого в інформаційно-телекомунікаційній системі Prozorro підставою для здійснення даної закупівлі без використання електронної системи зазначено підпункт 6 пункту 13 Особливостей №1178 , а саме відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником за ID:UA-2024-11-23-000928-a.
Аналізом оприлюдненого оголошення про проведення закупівлі за ID:UA-2024-11-23-000928-a «Кейтерингові послуги» та річного плану UA-P-2024-11-23-000863-a встановлено, що вона проводилась на закупівлю послуг до 31.12.2024 року на очікувану вартість 180 000,00 гривень.
Закупівля UA-2025-02-11-002744-a очікуваною вартістю 970 000,00 грн проводиться на 2025 рік.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 закупівля може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі
Окрім цього, завантажено звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-01-31-001514-a, яка фактично не відбулася.
Надайте інформацію щодо підстав проведення закупівлі UA-2025-02-11-002744-a без використання електронної системи.
4. Чому не оприлюднено укладений договір та додатки до нього ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
13ea952fef8b4c89aba215311eb0e91f
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
21.02.2025 14:33
Опис:
На Ваш запит про надання пояснення від 20.02.2025 року у межах моніторингу процедури закупівлі «Кейтерингові послуги» (UA-2025-02-11-002744) я, головний бухгалтер Гоменюк Наталія тимчасово призначена на виконання функціональних обов’язків уповноваженої особи на період тимчасової непрацездатності уповноваженої особи Смолія Олександра надаю наступні пояснення:
По пункту 1 Харчування учнів повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до статево-вікових особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі було проведено з урахуванням вартісті одного виду гарячого харчування (обіду) на учня певної вікової категорії (класу навчання) відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2024 р. № 1145 та рішення сесії Лановецької міської ради від 22.11.2024 №3812 «Про організацію харчування та встановлення вартості харчування у закладах загальної середньої освіти комунальної власності Лановецької міської територіальної громади», кількості дітей, які мають право на безоплатне гаряче харчування, відвідуваністю дітей у минулих періодах, тривалість освітнього процесу, кошторисних призначень.
Розрахунок бюджетного призначення на період з січня по травень 2025 рік складає: 1) харчування дітей початкових класів. Всього учнів початкових класів 218 чол. Враховуючи харчування дітей у минулих періодах, відвідуваність 126 чол (середньоденна к-сть дітей, що харчуються )*103 днів навчання*50 грн=648900 грн. 2)харчування пільгових категорій старших класів. Всього учнів старших класів пільгових категорій 113 чол. 52 чол (середньоденна к-сть дітей, що харчуються)*103 днів навчання*60 грн=321360 грн. Всього 970260 грн.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не розміщено на сторінці власного веб-сайту у зв’язку із технічними проблемами у роботі веб-сайту (lan1.at.ua).
По пунктах 2, 3 та 4 допущенні помилки через особисту неуважність та не здійснення контролю за повнотою інформації яка підвантажувалась на сайт та не була опублікована, а також завантаженістю за основною посадою.
До пояснення додаю наступні документи:
1. Рішення сесії Лановецької міської ради від 22.11.2024 №3812 «Про організацію харчування та встановлення вартості харчування у закладах загальної середньої освіти комунальної власності Лановецької міської територіальної громади»
2. Обгрунтування за предметом закупівлі.
3. Договір №5 від 10 лютого 2025 року.
4. Наказ №36-к від 10.02.2025 року «Про тимчасове виконання функціональних обов’язків уповноваженої особи»
Номер:
49cce75b454a4043a497c9677ed63475
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.02.2025 17:54
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Кейтерингові послуги» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-11-002744-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців та вибрано саме Приватного підприємця Дарморост Світлану Василівну, з якою укладений договір без використання електронної системи закупівель.
2. Чи встановлювалися вимоги до Приватного підприємця Дарморост Світлани Василівни відповідно до вимог що були визначені Замовником у тендерній документації за ID: UA-2025-01-31-001514-a?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
097bd4b246d246dd8af3a9085e735685
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
26.02.2025 14:09
Опис:
На Ваш запит про надання пояснення від 24.02.2025 року у межах моніторингу процедури закупівлі «Кейтерингові послуги» (UA-2025-02-11-002744) я, Гоменюк Наталія надаю наступні пояснення:
По пункту 1, під час пошуку потенційного надавача послуг, було проаналізовано усі можливі варіанти доставки свіжого та гарячого харчування для учнів закладу. Згідно технічних вимог до предмету закупівлі, послуга з організації харчування дітей повинна надаватися безпосередньо на базі закладу освіти згідно графіку. Діти харчуються впродовж навчального дня на перервах між уроками. Готові страви повинні бути належної якості та відповідати встановленим Державним санітарним правилам і нормам. Харчування здійснюється за нормами, передбаченими постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р. №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Усі оголошені процедури закупівлі за аналогічним предметом закупівлі згідно з ДК 021:2015 55520000-1- кейтерингові послуги на протязі 2022-2025 років, були відмінені через не подання жодної пропозиції (7 процедур закупівель). Доставка гарячої їжі з територіально віддалених регіонів є більш проблематична та затратна, а на території громади з кейтерингом працює не так багато підприємців, з бюджетними установами тільки ПП Дарморост С.В. З приватним підприємцем Дарморост Світланою Василівною заклад співпрацює з 2020 року. Зауважень від територіальних органів Держпродспоживслужби до якості харчування та продуктів не було. Від батьків дітей та самих дітей скарги не надходили. Тому, враховуючи позитивний досвід співпраці та якість приготовлених страв, з даним учасником укладено договір від 10.02.2025 №5 без використання електронної системи закупівель, відповідно до норм діючого законодавства.
По пункту 2 , до приватного підприємця Дарморост Світлана Василівни встановлювалися вимоги подати документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
До пояснення додаю сканкопію документів наданих ПП Дарморост С.В.
Номер:
3416c1d1f0fe408a9d69162b488e0794
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
27.02.2025 08:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Кейтерингові послуги» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-02-11-002744-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
I. Згідно оприлюдненого договору про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 10.02.2025 за №5 укладеного Замовником з приватним підприємцем Дарморост Світланою Василівною сума договору становить 970 000, 00 грн та джерелом фінансування є кошти субвенції з державного бюджету, кошти місцевого бюджету та субвенції по харчуванню за програмою ООН .
Відповідно до частини четвертої статті 180 Господарського кодексу України умови про предмет у господарському договорі повинні визначати найменування (номенклатуру, асортимент) та кількість продукції (робіт, послуг), а також вимоги до їх якості.
Поряд з цим в пункті п.13.1 розділу 13 укладеного договору на закупівлю послуг передбачено підставу зміни істотних умов договору : - погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
При цьому, вказані підстави зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується Замовниками в разі, якщо предметом закупівель є товари , як це передбачено вимогами підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178.
1. У зв’язку із чим, прошу надати інформацію чому у вищезазначеному договорі відсутня інформація щодо кількості послуг що закуповуються та зазначено інформацію щодо зміни істотних умов не у відповідності до законодавства?
Слід зазначити, що Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
За Планом України передбачено інвестиції (Інвестиція 1. Інвестиції в освіту) щодо спрямування підтримки на забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти (зокрема, на харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти).
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318), з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови.
2. Враховуючи вищенаведене, прошу надати інформацію:
- за рахунок яких джерел фінансування та в яких обсягах буде здійснюватися фінансування досліджуваної процедури закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків та КЕКВ, донорів, тощо);
- зазначити відповідно до якого розділу Плану України (вказати розділ та крок) здійснюватиметься інвестування закупівлі за інструментом Ukraine Facility (у разі наявності у замовника відповідної інформації);
- зазначити причини не вказання у договорі закупівлі інформації, визначеної у додатку 4 Постанови КМУ №1318 та у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди.
II. Відповідно до Вашої інформації від 21.02.2025 та завантаженого обгрунтування підставою для здійснення закупівлі UA-2025-02-11-002744-a без використання електронної системи відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 слугувала відміна відкритих торгів через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах за ID: UA-2025-01-31-001514-a.
Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 закупівля може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі
Аналізом оголошення про проведення відкритих торгів за ID: UA-2025-01-31-001514-a та тендерної документації зазначено вид предмету закупівлі послуга та кількість послуг 103, однак в звіті про укладений договір за ID:UA-2025-02-11-002744-a в розділі «Інформація про предмет закупівлі» зазначено вид предмета закупівлі товар та кількість 10.
Поряд з цим, встановлено невідповідність між проектом договору Додаток №6 до тендерної документації за ID: UA-2025-01-31-001514-a та укладеним договором про закупівлю послуг з організації гарячого харчування від 10.02.2025 за №5. Так, в пункті 5.1 розділу 5 проекту договору передбачено «Організація гарячого харчування учнів проводиться щоденно - один раз на день (сніданок), під час навчального періоду» , однак в підпункті 5.1 розділу 5 укладеного договору від 10.02.2025 за №5 передбачено «Організація гарячого харчування учнів проводиться щоденно - один раз на день (обід), під час навчального періоду».
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області щодо встановлення до ПП Дарморост С.В. вимог що були визначені Замовником у тендерній документації за ID: UA-2025-01-31-001514-a Вами у відповіді від 26.02.2025 зазначено що встановлювалися вимоги подати документи, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та завантажено документи надані підприємцем.
Аналізом завантажених Вами документів ПП Дарморост С.В. встановлено, що вони не відповідають вимогам тендерної документації за ID: UA-2025-01-31-001514-a, а саме :
-відсутні документи, які підтверджують виконання аналогічного договору, наданого згідно пп.1.1.: скан-копія відгуку від замовника з інформацією про повне виконання аналогічного договору (передбачені п.п.1.2 п.1 Додатку №3 до тендерної документації);
- гарантійний лист про відповідність пропозиції технічному завданню не відповідає технічному завданню, із зазначенням всього переліку та обсягів послуг відповідно до детального опису технічного завдання та із обов’язковим зазначенням всіх Особливих вимог (умов), викладених в Додатку 1 тендерної документації (вимоги п.п.2.4 Додатку №3 до тендерної документації);
- відсутні документи передбачені Додатком №4 до тендерної документації:- підписаний учасником торгів та скріплений печаткою (за її наявністю) Проєкт договору (Додаток № 6) (пункт 5) ; - технічні вимоги підписані керівником (або уповноваженою особою) Учасника та скріплені печаткою (у разі наявності) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток № 1) (пункт 6);- гарантійний лист від Учасника щодо зобов’язання впровадження ним системи HACCP (ХАССП) або документи, що підтверджують таке впровадження (пункт 10);- інформація (в довільній формі) про відсутність заборгованості за відшкодування витрат на теплопостачання, водопостачання, електропостачання, газопостачання, дезінсекції, дератизації перед Замовником (пункт 11).
У зв’язку з вищенаведеним надайте інформацію:
1. Чому при укладені договору без проведення процедури закупівлі назва предмета закупівлі, кількість та умови договору не відповідають вимогам встановленим при проведенні закупівлі ,яка не відбулася за ID: UA-2025-01-31-001514-a?
2. Чому при укладенні договору без проведення процедури закупівлі Вами до розгляду прийнято пропозицію ПП Дарморост С.В. яка не відповідала вимогам тендерної документації за ID: UA-2025-01-31-001514-a?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4ab0884a77f84c518f31ec458a950cb4
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
03.03.2025 14:24
Опис:
На Ваш запит про надання пояснення від 27.02.2025 року у межах моніторингу процедури закупівлі «Кейтерингові послуги» (UA-2025-02-11-002744) я, Гоменюк Наталія надаю наступні пояснення:
- фінансування договору буде здійснюватися по: КПКВ 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» 400000 грн. по загальному фонду та 96728 по спеціальному; КПКВ 0611403 «Забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам» 473272 грн по спеціальному фонду. КЕКВ 2230. Згідно листа МОН від 1/24681-24 від 31.12.2024 «Про надання роз’яснення щодо розрахунку та використання субвенції на забезпечення харчуванням учнів початкових класів» кошти за спеціальним фондом державного бюджету, які спрямовані Міністерству освіти і науки України на бюджетну програму 2211360 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» (видатки споживання), надійшли відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу «Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)» від 7 листопада 2023 р.
- фінансування послуг з організації харчування учнів у 2025 році не здійснюється за кошти в межах реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility».
- до пояснення 26.02.2025 мною було вибірково завантажено документи відповідно ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». До пояснення додаю зазначені у запиті наступні документи: - скан-копія відгуку від замовника з інформацією про повне виконання аналогічного договору (передбачені п.п.1.2 п.1 Додатку №3 до тендерної документації); -підписаний учасником торгів та скріплений печаткою (за її наявністю) Проєкт договору (Додаток № 6) (пункт 5); - технічні вимоги підписані керівником (або уповноваженою особою) Учасника та скріплені печаткою (у разі наявності) Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток № 1) (пункт 6); - гарантійний лист від Учасника щодо зобов’язання впровадження ним системи HACCP (ХАССП) або документи, що підтверджують таке впровадження (пункт 10); - інформація (в довільній формі) про відсутність заборгованості за відшкодування витрат на теплопостачання, водопостачання, електропостачання, газопостачання, дезінсекції, дератизації перед Замовником (пункт 11).
- невірне зазначення кількості та виду предмету закупівлі було допущено через особисту неуважність.