-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з управління побутовими відходами (змішаними).
Завершена
368 000.20
UAH з ПДВ
Номер:
4091109c1a474d4db8b881ffa346d203
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-24-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.02.2025 00:00
Період моніторингу:
24.02.2025 11:19 - 18.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
24.02.2025 № 23-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-02-10-015165-a, 10.02.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення пунктів 3, 5, 10, 17 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти виконавчого комітету Золотоніської міської ради (далі – Замовник); договір від 10.02.2025 № 74; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; пояснення (інформація, документи) Замовника, отримані 28.02.2025 через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Аналізом питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі –послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Згідно з пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей). Пунктом 13 Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі наявності передбачених Особливостями підстав.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовник придбаває послуги шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей: відмінено відкриті торги UA-2025-01-15-013702-а через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
Слід зазначити, що підпункт 6 пункту 13 Особливостей застосовується у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Однак, умови договору та технічні характеристики предмета закупівлі, що придбаний за договором від 10.02.2025 № 74 (UA-2025-02-10-015165-a), відрізняються від тих, що були визначені замовником у тендерній документації до відкритих торгів з особливостями (UA-2025-01-15-013702-а), які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.
Зокрема, умови договору від 10.02.2025 № 74, укладеного без використання електронної системи закупівель, відрізняються від тих, що були визначені Замовником у додатку 5 «Проєкт договору» до тендерної документації відкритих торгів UA-2025-01-15-013702-а, які були відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції. У додаток 1 «Специфікація» до проекту договору, який є його невід'ємною частиною, включена лише послуга з управління побутовими відходами (змішаними) у кількості 1250 м. куб., без зазначення інформації про послугу абонплати. Крім того, у технічній специфікації відміненої процедури закупівлі також не зазначена інформація щодо послуги абонплати.
Отже, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав договір від 10.02.2025 № 74 на придбання послуг, вартість яких перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
Враховуючи зазначене вище, Замовник порушив пункти 3, 5, 10, 17 та підпункт 6 пункту 13 Особливостей в частині відсутності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи.
Відповідно до пункту 21 Особливостей такий договір є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
12.03.2025 15:58 - 27.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.03.2025 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-10-015165-a повідомляємо, що Замовником направлено додаткову угоду щодо припинення договору надавачу послуг, та після підписання угоду буде опубліковано в електронній системі закупівель. Також повідомляємо, що Замовником було вжито заходи щодо недопущення порушень вказаних у висновку, шляхом проведення роз'яснювальних робіт.
Дата публікації звіту:
19.03.2025 16:49
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано.
Дата публікації:
31.03.2025 09:09
Запити/Пояснення
Номер:
1e46cca0e1df4cef93553ecd69b5a22d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
25.02.2025 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом ДК 21:2015:90510000-5: Утилізація/видалення сміття та поводження зі сміттям (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-02-10-015165-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість закупівлі?
- чому технічні характеристики предмета закупівлі UA-2025-02-10-015165-a, відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (UA-2025-01-15-013702-а)? Зокрема, технічною специфікацією відміненої процедури передбачено закупівлю послуги з управління побутовими відходами (змішаними), однак у додатку 1 «Спеціфікація» до договору від 10.02.2025
№ 74, який є його невід'ємною частиною, окрім послуги з управління побутовими відходами (змішаними) включено ще послугу абонплати.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
71646930b7004f29be7b9dcac58d65af
Назва:
Відповідь Замовника на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.02.2025 10:31
Опис:
Очікувана вартість закупівлі розрахована на підставі вартості визначеної органом місцевого самоврядування, відповідно до вимог Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» на послуги, що передбачалися предметом закупівлі. Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», вартість послуг управління відходами встановлюється органом місцевого самоврядування, так очікувану вартість було розраховано на підставі інформації Виконавчого комітету Золотоніської міської ради (рішення додається) та з урахуванням витрат, що відносяться до надання даних послуг та повинні бути враховані при укладенні договору.
Щодо абонентської плати, повідомляємо, що відповідна позиція було виокремлена з послуги з управління побутовими відходами (змішаними) з метою уникнення непорозумінь, щодо відповідності ціни послуги встановленому тарифу, відповідно при здійсненні розрахунків вартості послуг за закупівлею № UA-2025-01-15-013702-a відображено в очікуваній вартості послуг включення супутніх витрат. Відповідно до умов тендерної документації вказаної закупівлі до розрахунку вартості послуг учасник повинен включити всі витрати, у тому числі прямі витрати, непрямі витрати та інші. Прибуток, який планується одержати від виконання договору, та усі податки та збори, сплачуються або мають бути сплачені учасником відповідно до діючого законодавства. Неврахована учасником вартість окремих послуг/товарів та інше не сплачується замовником окремо, а витрати на їх виконання/придбання вважаються врахованими у загальній ціні тендерної пропозиції. Таким чином даний договір укладений на підставі відміни процедури закупівлі № UA-2025-01-15-013702-a не містить відмінностей щодо кількості та вартості послуг, а також вимог до надавача послуг.