• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Захищене автоматизоване робоче місце МОНО-УМ

Завершена

1 204 708.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 047.08 UAH
Номер: 8b403f7a2c3b41ce874554dd76c64671
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-03-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.04.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 03.04.2025 14:34 - 25.04.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.04.2025 № 136 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-02-10-005399-a 10.02.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 73) 046-81-14, y.v.kovalenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю, встановлено порушення вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIIІ. За результатами моніторингу, установлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця,внесення змін до договору та їх оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи б/д та б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 19.02.2025, тендерну пропозицію ТОВ «СМЕРЕКА +» (далі ̶ Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможця торгів від 20.02.2025 № 28-ВС та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 20.02.2025, договір про закупівлю товару за державні кошти від 05.03.2025 № 29/25В, додаткову угоду від 12.03.2025 № 1, пояснення та документи надані Замовником від 08.04.2025, від 11.04.2025 та від 18.04.2025 на запит органу державного фінансового контролю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів ТОВ «СМЕРЕКА +» з ціновою пропозицією 1 204 707,96 гривень з ПДВ. Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, установлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Разом з тим, Замовником у пункті 2 розділу III Додатку 2 до ТД встановлено вимоги відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178 та визначено перелік документів для переможця процедури закупівель, що надаються для підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей № 1178. Аналізом інформації розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу установлено, що Замовником 20.02.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та визначено Переможцем процедури закупівлі – ТОВ «СМЕРЕКА +». Однак, ТОВ «СМЕРЕКА +», як Переможцем торгів, не надано, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених, зокрема, у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим, порушено вимоги пункту 2 розділу III Додатку 2 до ТД, а також вимоги пункту 47 Особливостей № 1178. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/ інформації щодо вищезазначеного. У відповідь на запит, Замовником надано наступні пояснення, зокрема: «Згідно із ч. 5 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстр порушників) https://corruptinfo.nazk.gov.ua/ – це портал, де міститься інформація про всіх фізичних та юридичних осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Національне агентство з питань запобігання корупції адмініструє цей реєстр з лютого 2019 року. Крім того, на підставі спільного Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції та Міністерства економіки України №13/23/395 від 18.01.2023 року “Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення відбулась інтеграція електронної системи закупівель” ДП “Прозорро” з Реєстром порушників. Завдяки такій інтеграції після того, як Замовник визначив Учасника переможцем, в електронній системі формується довідка з Реєстру порушників, яка є документальним підтвердження відсутності відповідних підстав з пункту 47 Особливостей Постанови № 1178. Так, по закупівлі Захищене автоматизоване робоче місце МОНО-УМ (UA-2025-02-10-005399-a) системою сформовано Відповідь на запит до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (blob:https://prozorro.gov.ua/ac589140-5f8e-4c75-8955-106792415b2c) (Довідка додається). Відповідно до викладеного, Замовник діяв у межах норм чинного законодавства та не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМЕРЕКА». (Файл «ac589140-5f8e-4c75-8955-106792415b2c.pdf» додається). Відповідно до викладеного, Замовник діяв у межах норм чинного законодавства та не мав підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМЕРЕКА». Разом з тим, Довідка, (на яку Замовник надає посилання (файл: «ac589140-5f8e-4c75-8955-106792415b2c.pdf»), що сформована автоматично інформаційно-телекомунікаційною системою закупівель Prozorro та відображається в електронній системі закупівель, завдяки інтеграції між Prozorro та Реєстром осіб, що вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення), є документальним підтвердженням відсутності підстав для відмови учаснику лише згідно з підпунктом 2 пункту 47 Особливостей № 1178, а саме: відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Слід також зазначити, що положеннями пункту 47 Особливостей № 1178, передбачено надання у складі пропозиції переможця (у 4-денний строк після оприлюднення замовником повідомлення про намір укласти договір) документального підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178 (далі – «документи Переможця»), а отже твердження Замовника щодо прийняття до розгляду, у якості «документів Переможця», Довідки (файл: «ac589140-5f8e-4c75-8955-106792415b2c.pdf») (яка є підтвердженням відсутності підстав визначених у підпункті 2 пункту 47 Особливостей № 1178), є таким, що не корелюється із вимогами пункту 47 Особливостей № 1178. Натомість, у відповідь на запити органу ДФК від 09.04.2025 та від 15.04.2025 про надання інформації щодо способу встановлення Замовником відповідності ТОВ «СМЕРЕКА +» (як переможця процедури закупівлі) вимогам тендерної документації, в частині відсутності підстав, визначених у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178, Замовником не надано документального підтвердження відсутності підстав визначених у підпунктах 3, 6 та 12 Особливостей № 1178, натомість зазначено: «…Водночас частина 11 статті 26 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/ пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Також, пунктом 2 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовник у тендерній документації не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (розгорнуту відповідь з цього питання надано 11.04.2025… …Таким чином, відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасника/Переможця ТОВ «СМЕРЕКА +» у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення Замовником.» Слід зазначити, що положеннями пункту 47 Особливостей № 1178 установлено імперативну норму, щодо обов’язку учасника якого визначено переможцем надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Крім того, відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах, зокрема, 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178. З огляду на викладене, пояснення Замовника надані через електронну систему закупівель від 11.04.2025 та від 18.04.2025 жодним чином не спростовують виявлене у ході моніторингу порушення Замовником вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, а, натомість, лише підтверджують факт ненадання ТОВ «СМЕРЕКА +» (як переможцем процедури закупівлі) шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 6 і 12 пункту 47 Особливостей № 1178. Враховуючи зазначене, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СМЕРЕКА +», а натомість, укладено з ним договір вартістю 1 204 707,96 гривень з ПДВ. Крім того, відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIII установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Натомість, моніторингом установлено, що Замовником оприлюднено договір про закупівлю товару за державні кошти від 05.03.2025 № 29/25В в електронній системі закупівель 12.03.2025, а отже, з порушенням триденного терміну з дня його укладення, чим, відповідно порушено вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону № 922-VIIІ.
Період усунення порушень: 25.04.2025 12:08 - 10.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 25.04.2025 12:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Договір розірвано
Дата публікації звіту: 01.05.2025 11:19

Запити/Пояснення