• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)

Місцезнаходження замовника -16600, Чернігівська обл., м. Ніжин, вул. Станіслава Прощенка, 20. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Завершена

9 852 824.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 98 528.00 UAH
Номер: f869932e92d4451ebd0a4e61003a715f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-17-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 17.03.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 17.03.2025 16:53 - 08.04.2025 01:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 17.03.2025 № 16-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Олександр КОНДРАШОВ Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2025-02-10-003250-a 10.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, i.m.boiko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 3 Порядку № 708. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства та будівництва Ніжинської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 10.02.2025 б/н, зі змінами від 13.02.2025 б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з оюмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» (далі – ТОВ «ВЕЛАРМ»), вимогу про усунення невідповідностей до 16:12 год до 19.02.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.02.2025 № б/н, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.02.2025, договір від 28.02.2025 № 44, укладений Замовником з ТОВ «ВЕЛАРМ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 28.02.2025, пояснення Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 20.03.2025 та 26.03.2025. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне. Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*; Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Крім цього, зазначаємо, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF. Таким чином, у разі розміщення замовником в ЕСЗ договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо. Моніторингом установлено, що Замовником 28.02.2025 оприлюднено Договір № 44 від 28.02.2025 з додатками до нього, які завантажені у форматі PDF. Проте, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель Договір з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Вимогами абзацу першого пункту 10 Особливостей, предмет закупівлі, яким у даному випадку виступають послуги з поточного ремонту, визначаються відповідно до пункту 3 «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708). Так, згідно з пунктом 3 Порядку № 708 під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301. Також, згідно з положенням абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону. Вимогами пункту шостого частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути надані послуги, їх обсяги. Пунктами 4.1 та 4.3 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником передбачено: назва предмету закупівлі: «поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» та «місце, де повинні бути надані послуги: Ніжинська територіальна громада». При закупівлі послуг із здійснення поточного ремонту, місце надання послуг визначається за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Проте, у додатку 2 до тендерної документації зазначено найменування робіт, але не вказано перелік об’єктів (наприклад вулиць, будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на яких надаватимуться відповідні послуги). Таким чином, Замовник, в порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 3 Порядку № 708, не визначив предмет закупівлі з поточного ремонту за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури та не зазначив конкретне місце, де повинні бути надані послуги. Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постановах від 30.03.2023 у справі № 420/11945/21, від 06.06.2023 у справі № 420/7871/21. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Враховуючи положення частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Вимогами пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника передбачено, що «…договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також кошторисні розрахунки (вказані в Додатку 2) з врахуванням результатів аукціону. Також, надати документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі (CSV, JSON, XML тощо)». Замовником, під час надання відповіді на запит Управління щодо дотримання переможцем процедури закупівлі умов пункту 3 розділу 6 тендерної документації, завантажено до PROZORRO вищезазначені документи, надані ТОВ «ВЕЛАРМ» під час укладення договору про закупівлю. Проте, відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель, переможцем процедури закупівлі «ВЕЛАРМ» не оприлюднено в електронній системі закупівель у складі тендерної пропозиції документи про право підписання договору про закупівлю, кошторисні розрахунки (вказані в додатку 2) з врахуванням результатів аукціону та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 3 розділу 6 тендерної документації, та, як наслідок, не дотримано вимоги частини восьмої статті 12 Закону. Крім того, відповідно до пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…обов’язковою умовою є наявність будівельних машин та механізмів, котки дорожні масою не менше 8 т». На виконання вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» надано свідоцтво про реєстрацію машини (файл 1.1. Свідоцтво машин) в якому зазначено, що коток дорожній HAMM DV70VO масою 7865 кг, чим не дотримано вимогу пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Таким чином, Замовник, не виявивши та не надавши учаснику процедури закупівлі ТОВ «ВЕЛАРМ» можливість виправити наведену вище невідповідність, порушив вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей. Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління щодо фактичного стану виконання Договору № 44 «… розпочато підготовчі роботи для надання послуг по укладеному договору, акти виконаних робіт не надавались до оплати».
Період усунення порушень: 27.03.2025 10:21 - 11.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 27.03.2025 10:21

Оскарження висновку в суді

Опис: П/620/4313/25 від 09.04.2025
Дата публікації: 10.04.2025 09:07
Дата відкриття провадження: 09.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження: П/620/4313/25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області за результатами моніторингу UA-M-2025-03-17-000083 в результаті аналізу закупівлі Поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) встановлено: - за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, - за результатами питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 3 Порядку № 708, - за результатами аналізу питання розгляду тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей. Управління ЖКГ та будівництва Ніжинської міської ради Чернігівської області категорично не погоджується з висновком ДАСУ, опублікованого у системі публічних закупівель Prozorro 27.03.2025 року та вважає його неправомірним.
Дата публікації звіту: 02.04.2025 09:23

Запити/Пояснення