-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Місцезнаходження замовника -16600, Чернігівська обл., м. Ніжин, вул. Станіслава Прощенка, 20. Категорія замовника - органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Завершена
9 852 824.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 98 528.00 UAH
мін. крок: 1% або 98 528.00 UAH
Номер:
f869932e92d4451ebd0a4e61003a715f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 16:53 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.03.2025 № 16-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10. UA-2025-02-10-003250-a
10.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 3 Порядку № 708.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління житлово-комунального господарства та будівництва Ніжинської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 10.02.2025 б/н, зі змінами від 13.02.2025 б/н (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з оюмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» (далі – ТОВ «ВЕЛАРМ»), вимогу про усунення невідповідностей до 16:12 год до 19.02.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.02.2025 № б/н, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 20.02.2025, договір від 28.02.2025 № 44, укладений Замовником з ТОВ «ВЕЛАРМ» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 28.02.2025, пояснення Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 20.03.2025 та 26.03.2025.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено наступне.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*; Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Крім цього, зазначаємо, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Таким чином, у разі розміщення замовником в ЕСЗ договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо.
Моніторингом установлено, що Замовником 28.02.2025 оприлюднено Договір № 44 від 28.02.2025 з додатками до нього, які завантажені у форматі PDF.
Проте, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель Договір з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Вимогами абзацу першого пункту 10 Особливостей, предмет закупівлі, яким у даному випадку виступають послуги з поточного ремонту, визначаються відповідно до пункту 3 «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708).
Так, згідно з пунктом 3 Порядку № 708 під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301.
Також, згідно з положенням абзацу першого пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону.
Вимогами пункту шостого частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються відомості про місце, де повинні бути надані послуги, їх обсяги.
Пунктами 4.1 та 4.3 розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником передбачено: назва предмету закупівлі: «поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» та «місце, де повинні бути надані послуги: Ніжинська територіальна громада».
При закупівлі послуг із здійснення поточного ремонту, місце надання послуг визначається за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Проте, у додатку 2 до тендерної документації зазначено найменування робіт, але не вказано перелік об’єктів (наприклад вулиць, будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на яких надаватимуться відповідні послуги).
Таким чином, Замовник, в порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 3 Порядку № 708, не визначив предмет закупівлі з поточного ремонту за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури та не зазначив конкретне місце, де повинні бути надані послуги.
Аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постановах від 30.03.2023 у справі № 420/11945/21, від 06.06.2023 у справі № 420/7871/21.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Враховуючи положення частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вимогами пункту 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника передбачено, що «…договір про закупівлю укладається відповідно до вимог цієї тендерної документації та тендерної пропозиції переможця у письмовій формі у вигляді єдиного документа. Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також кошторисні розрахунки (вказані в Додатку 2) з врахуванням результатів аукціону. Також, надати документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі (CSV, JSON, XML тощо)».
Замовником, під час надання відповіді на запит Управління щодо дотримання переможцем процедури закупівлі умов пункту 3 розділу 6 тендерної документації, завантажено до PROZORRO вищезазначені документи, надані ТОВ «ВЕЛАРМ» під час укладення договору про закупівлю.
Проте, відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель, переможцем процедури закупівлі «ВЕЛАРМ» не оприлюднено в електронній системі закупівель у складі тендерної пропозиції документи про право підписання договору про закупівлю, кошторисні розрахунки (вказані в додатку 2) з врахуванням результатів аукціону та документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 3 розділу 6 тендерної документації, та, як наслідок, не дотримано вимоги частини восьмої статті 12 Закону.
Крім того, відповідно до пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу «…обов’язковою умовою є наявність будівельних машин та механізмів, котки дорожні масою не менше 8 т».
На виконання вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕЛАРМ» надано свідоцтво про реєстрацію машини (файл 1.1. Свідоцтво машин) в якому зазначено, що коток дорожній HAMM DV70VO масою 7865 кг, чим не дотримано вимогу пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, Замовник, не виявивши та не надавши учаснику процедури закупівлі ТОВ «ВЕЛАРМ» можливість виправити наведену вище невідповідність, порушив вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Згідно з поясненнями, наданими Замовником на запит Управління щодо фактичного стану виконання Договору № 44 «… розпочато підготовчі роботи для надання послуг по укладеному договору, акти виконаних робіт не надавались до оплати».
Період усунення порушень:
27.03.2025 10:21 - 11.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
27.03.2025 10:21
Оскарження висновку в суді
Опис:
П/620/4313/25 від 09.04.2025
Дата публікації:
10.04.2025 09:07
Дата відкриття провадження:
09.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
П/620/4313/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області за результатами моніторингу UA-M-2025-03-17-000083 в результаті аналізу закупівлі Поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) встановлено:
- за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону,
- за результатами питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей та пункту 3 Порядку № 708,
- за результатами аналізу питання розгляду тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини восьмої статті 12 Закону та вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Управління ЖКГ та будівництва Ніжинської міської ради Чернігівської області категорично не погоджується з висновком ДАСУ, опублікованого у системі публічних закупівель Prozorro 27.03.2025 року та вважає його неправомірним.
Дата публікації звіту:
02.04.2025 09:23
Запити/Пояснення
Номер:
d396425a9d4746968ca30006bbeb186c
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.03.2025 11:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», очікуваною вартістю 9 852 824,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-10-003250-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайси тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Просимо повідомити (з наданням підтверджуючих документів) чи дотримано переможцем – Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» вимоги пункту 3 додатку 5 до тендерної документації Замовника, якими передбачено, що «Під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також кошторисні розрахунки сканованому форматі та у форматі imd програмного комплексу АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, а саме: договірна ціна та пояснювальна записка, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів (відповідно Додатку 2) з врахуванням результатів аукціону. Також, надати документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі (CSV, JSON, XML тощо)»?
3. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання Договору від 28.02.2025 № 44, укладеного Замовником з Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ», з наданням підтверджуючих документів.
4. Відповідно до пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника встановлено вимогу, що «…обов’язковою умовою є наявність будівельних машин та механізмів, котки дорожні масою не менше 8 т».
На виконання вищезазначеної вимоги, у складі тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» надано свідоцтво про реєстрацію машини (файл 1.1. Свідоцтво машин) в якому зазначено, що коток дорожній HAMM DV70VO масою 7865 кг, чим не дотримано вимогу пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
5. Згідно з вимогами додатку 2 до тендерної документації Замовника, «учасником подаються кошторисні розрахунки в складі пропозиції у сканованому форматі та у форматі imd програмного комплексу АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, а саме: договірна ціна та пояснювальна записка, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів)».
Проте, у складі тендерної пропозиції Товариством з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ» не надано кошторисні розрахунки у форматі imd програмного комплексу АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, чим порушено вимоги додатку 2 до тендерної документації Замовника.
Враховуючи вищезазначене, просимо повідомити у зв’язку з чим Замовником під час розгляду тендерної пропозиції не надано вимогу про виправлення вищезазначених невідповідностей до Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ», як це передбачено абзацом першим пункту 43 Особливостей?
Просимо зазначити з яких причин Замовником не відхилено тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕЛАРМ», як таку що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3a8299e176fe44269c380962058ae5e8
Назва:
Відповідь на запит по моніторингу
Дата опублікування:
20.03.2025 09:30
Опис:
По п. 1 запиту:
Для надання послуг з поточного ремонту доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою кошти з місцевого бюджету, виділено на сесії Ніжинської міської ради VIII скликання від 06.12.2024р. № 4-43/2024. Управління ЖКГ та будівництва визначено головним розпорядником. Очікувану вартість визначено на підставі відповідних ресурсних елементарних кошторисних норм (обгрунтованих трудових та матеріально-технічних ресурсів та їх вартості, обчисленої у поточному рівні цін). Згідно листа Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №7/15-2747 від 11.03.2014 року та програмного комплексу АВК-5. Підтверджуючі документи надаються в сканованому форматі.
Службова записка, технічні вимоги
Договірна ціна, Підсумкова відомість ресурсів
Посилання на сторінку власного веб-сайту:
https://komynalnik.at.ua/blog/ob_runtuvannja_tekhnichnikh_ta_jakisnikh_kharakteristik_predmeta_zakupivli_rozmiru_bjudzhetnogo_priznachennja_ochikuvanoji_vartosti_predmeta_zakupivli/2025-02-10-326
По п. 2 запиту:
Для підтвердження дотримання переможем ТОВ «Веларм» вимоги пункту 3 додатку 5 до тендерної документації Замовника надаємо скановані документи права підпису, скановані кошторисні розрахунки та файл у форматі imd, а також інформацію про ціни на матеріальні ресурси в машинозчитувальному форматі, надані учасником-переможцем під час укладання договору.
По п.3 запиту:
Розпочато підготовчі роботи для надання послуг по укладеному договору, акти виконаних робіт не надавались до оплати.
По п. 4 запиту:
У вимогах пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника відсутня інформація щодо повної маси або спорядженої маси транспортного засобу.
Позначення "вага 8 т" зазвичай є округленим значенням повної маси або спорядженої маси транспортного засобу.
В техпаспорті може бути вказана споряджена маса (вага без вантажу, палива, водія тощо) або повна маса (максимальна дозволена маса з вантажем). У реєстраційних документах маса транспортного засобу зазвичай вказується як споряджена маса, а не повна маса. Споряджена маса — це вага транспортного засобу без вантажу та без пасажирів (тобто тільки сам транспортний засіб разом з усіма встановленими компонентами, такими як паливо, масло, акумулятор та інше обладнання, необхідне для його експлуатації).
Якщо в техпаспорті зазначена маса 7 865 кг, то в документах чи характеристиках автомобіля можуть вказувати 8 т (що є округленням до цілої тони) для спрощення класифікації та відповідності нормативним документам.
Масу в свідоцтві про реєстрацію дорожнього котка (або будь-якої іншої техніки) вказують з точністю до кілограмів, щоб забезпечити точність даних, необхідних для реєстрації транспортних засобів і виконання технічних вимог.
Також, при виконанні робіт використовують баласти дорожніх котків, що виконують важливу функцію для забезпечення стабільності та ефективності роботи котка. Баласти додають додаткову вагу котку, що допомагає досягти необхідного тиску на грунт або асфальт. Це особливо важливо для катків, які працюють на важких дорожніх роботах, таких як ущільнення асфальту або ґрунтових покриттів. Збільшена маса дозволяє котку досягти бажаного ефекту ущільнення, що підвищує якість роботи.
Отже, учасником виконано вимоги пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника щодо «…обов’язковою умовою є наявність будівельних машин та механізмів, котки дорожні масою не менше 8 т». Відсутні причини для відхилення пропозиції учасника ТО "Веларм".
По п.5 запиту:
Учасником в складі тендерної пропозиції надано Файл «ДЦ9500.rar», який містить кошторисні розрахунки у сканованому форматі та у форматі imd програмного комплексу АВК – 5, тому учасником дотримано вимоги Додатку 2 до тендерної документації Замовника в цій частині.
Отже, учасником в повному обсязі виконано вимогу Додатку 2 до тендерної документації Замовника щодо надання кошторисних розрахунки в складі пропозиції у сканованому форматі та у форматі imd програмного комплексу АВК – 5 або іншому програмному комплексі по випуску кошторисів, а саме: договірна ціна та пояснювальна записка, локальний кошторис, підсумкова відомість ресурсів).
Номер:
87f087e368124a689a8d2fe5eb7de599
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.03.2025 11:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», очікуваною вартістю 9 852 824,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-10-003250-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Згідно з пунктом 3 «Порядку визначення предмета закупівлі», затвердженого Постановою КМУ від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708) під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України від 04.06.2014 № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301.
Зважаючи на вищенаведене, при закупівлі послуг із здійснення поточного ремонту, місце надання послуг визначається за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури.
Проте, у додатку 2 до тендерної документації зазначено найменування робіт, але не вказано перелік об’єктів (наприклад вулиць, будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на яких надаватимуться відповідні послуги). Разом з тим, у розділі 1 «Загальні положення» тендерної документації Замовником вказано, що «Місце, де повинні бути надані послуги: Ніжинська територіальна громада».
Надати пояснення, з яких причин, в порушення вимог пункту шостого частини другої статті 22 Закону та пункту 3 Порядку № 708, Замовником не визначено предмет закупівлі з поточного ремонту за кожним окремим лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури та не зазначено конкретне місце, де повинні бути надані послуги?
Надати перелік об’єктів (вулиць, будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури) на яких надаватимуться відповідні послуги.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
844130d1553a479d86100a9ee2659a25
Назва:
Пояснення до запиту
Дата опублікування:
26.03.2025 09:31
Опис:
Замовником проведено закупівлю з Поточного ремонту доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою (45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь).
Предмет закупівлі товарів і послуг замовник визначає згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону № 922 та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (п. 3 розд. I Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708).
П. 21) послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.
Тож, замовник визначає предмет закупівлі послуг з поточного ремонту та експлуатаційного утримання вулиць з урахуванням надання цих послуг щодо мережі всіх вулиць громади. Балансоутримувачем визначається обсяг робіт та матеріали, а також кошторисна вартість таких робіт.
Вже за результатами визначення очікуваної вартості ремонту (кошторисні розрахунки надаються відділом будівництва та реформування), керуючись вартісними межами визначеними у пункті 10 Особливостей, визначається процедура закупівлі і проводиться закупівля із дотриманням вимог закупівельного законодавства.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про автомобільні дороги» №2862-ІV від 08.09.2005 р. (зі змінами) автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів. Вулиця - це автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів.
Рішенням сесії п’ятого скликання Ніжинської міської ради Чернігівської області від 26 листопада 2008 року Управлінням ЖКГ та будівництва прийнято на баланс необліковані дороги/вулиці міста як об’єкт благоустрою (додається до пояснення).
Згідно Закону України «Про благоустрій населених пунктів» № 2807-ІУ від 06.09.2005 р. (зі змінами), а саме ст. 1, вулично-дорожня мережа - це призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, внутрішньо-квартальних та інших проїздів, тротуарів, пішохідних і велосипедних доріжок, а також набережні, майдани, площі, вуличні автомобільні стоянки з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху. Заходи з благоустрою населених пунктів - роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.
Це повністю узгоджується з положеннями Порядку проведення ремонту та утримання об`єктів благоустрою населених пунктів (надалі Порядок 154), затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 23.09.2003 № 154. Цей Порядок є нормативно-правовим актом, який встановлює правила проведення та обсяги робіт з ремонту та утримання об`єктів благоустрою населених пунктів України.
Вимоги цього Порядку обов`язкові для всіх організацій незалежно від їх відомчої належності та форм власності, які займаються ремонтом та утриманням об`єктів благоустрою населених пунктів.
Згідно з п. 1.2. Порядку до об`єктів благоустрою населених пунктів належать в тому числі - вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, майданчики для паркування транспортних засобів, тобто вулично-дорожня мережа.
Відповідно до п. 1.3. Порядку № 154 роботи з ремонту та утримання об`єктів благоустрою населених пунктів поділяють на такі види:
-капітальний ремонт;
-поточний ремонт (ремонт вулично-дорожньої мережі та штучних споруд поділяється на середній та дрібний);
-утримання.
Згідно 1.7. Порядку № 154 до поточного ремонту вулично-дорожньої мережі та штучних споруд належать такі роботи:
а) середній ремонт:
роботи, пов`язані з періодичним відновленням шару зносу дорожнього покриття, забезпеченням достатньої його жорсткості та рівності, поліпшенням експлуатаційних якостей елементів вулично-дорожньої мережі та штучних споруд, а також роботи з відновлення елементів та конструкцій штучних споруд, які безпосередньо зазнають льодових та хвилевих впливів.
При необхідності середній ремонт може полягати в ліквідації всіх дрібних пошкоджень проїзної частини вулично-дорожньої мережі та штучних споруд, у тому числі пошкоджень, що створюють перешкоди для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення.
б) дрібний ремонт:
роботи, спрямовані на запобігання дрібним деформаціям і пошкодженням вулично-дорожньої мережі та штучних споруд і на негайну їх ліквідацію.
Отже, поточний ремонт вулично-дорожньої мережі винесено в окремий розділ, як окремий об`єкт благоустрою.
Статтею 10 Закону України «Про публічні закупівлі» зобов`язано замовника самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю.
З огляду на вищевказане, Замовником при проведенні вказаної процедури закупівлі було чітко визначено предмет закупівлі, в даному випадку - поточний ремонт доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою, місце проведення Ніжинська територіальна громада вказано в оголошенні про закупівлю, в тендерній документації та в проєкті договору.
Згідно ст.1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» вулично-дорожня мережа - призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньо-квартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху.
Детальний аналіз норм діючого законодавства України через призму Закону України «Про благоустрій населених пунктів», Закону України «Про публічні закупівлі», Порядку визначення предмету закупівлі дає можливість дійти висновку, що жодним нормативно-правовим документом не визначено, що вулиця (дорога) є окремим лінійним об`єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Адже, відповідно до термінології визначеної Законом України «Про автомобільні дороги» автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів та ідентично визначенню вулично-дорожньої мережі. Так, вулично-дорожня мережа - це система транспортних і пішохідних зв`язків між елементами планувальної структури міста та частинами його території, яка призначається для організації руху транспорту і пішоходів, прокладання інженерних комунікацій та благоустрою. Тобто, вулиця (дорога) містить в собі окремі лінійні об`єкти інженерно-транспортної інфраструктури - об`єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо, а саме тротуари, поїзджу частину, освітлення тощо.
Саме по собі порушення монолітності поверхневого шару приводить до не контрольованого та не прогнозованого процесу ерозії проїжджої частини, більш того в зимовий період часу відбувається велика кількість руйнування дорожнього покриття. Після завершення тендерних процедур, при настанні сприятливих погодних умов, Замовником в межах закупівель проводяться невідкладні заходи з поточного ремонту дорожнього покриття без твердого покриття, в першу чергу по основним вулицям, а також біля об`єктів соціальної інфраструктури. Спрогнозувати на яких саме вулицях буде проводитись поточний ремонт - не уявляється можливим, більш того, в даному випадку не йде мова про будівництво нової дороги із підготовчими етапами, підготовкою дорожньої основи, ущільненням грунту та укріпленням укосів, введенням спеціальних прошарків і земляного полотна, спорудженням дорожнього одягу та асфальтуванням.
В даному випадку чітко визначено наступне:
послуги будуть надаватися в межах територіальної одиниці Ніжинської територіальної громади,
предметом закупівлі є послуги з поточного ремонту доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою.
Крім того, чітко зазначається саме площа покриття в межах територіальної одиниці Ніжинської територіальної громади, що підлягає поточному ремонту, адже самі розміри руйнувань, вибоїн, нерівностей, ям тощо (глибина, ширина) на дату оприлюднення оголошення про відкриті торги не можуть бути прогнозовані та на момент фактичного надання послуг можуть суттєво відрізнятися.
За таких обставин у Замовника відсутні можливості точно встановити необхідну площу ремонту дорожнього покриття та перелік вулиць, а саме конкретно вказавши ділянку від вулиці до вулиці та від будинку до будинку, адже лише станом на дату фактичного надання послуг будуть здійсненні фактичні заміри та відображення їх у відповідних документах.
З огляду на викладене, прив`язка до конкретного місця надання послуг з поточного ремонту доріг без твердого покриття методом грейдерування та/або з відсипкою, не входить до переліку інформації, яка повинна бути розміщена на порталі «prozorro.gov.ua», як у договорах, так і у тендерній документації, а визначення предмета закупівлі лише на підставі найменування вулиці без затвердженої та чітко визначених законодавством первинної облікової документації з обліку основних засобів, технічних паспортів є порушенням абз.2 ч.10 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме поділ предмету купівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів або застосування положень ч.3 ст.10 вищезазначеного Закону.
Аналогічна практика викладена в судовому рішенні № 115681659 від 15.12.2023 Дніпропетровського окружного адміністративного суду справа №160/22974/23.