• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 2

Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1 (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

2 944 144.00 UAH з ПДВ
Номер: 674865fd27184277b7611521a6d45e85
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-18-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.02.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 18.02.2025 17:38 - 12.03.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.02.2025 № 72 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6 UA-2025-02-07-009648-a 07.02.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 862-10-87, j.babenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 березня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, наявність підстав для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі, договір підряду від 06.02.2025 № 50/02/25 (далі – Договір), пояснення та документи надані Замовником від 24.02.2025, від 25.02.2025 та від 05.03.2025 на запити органу державного контролю. Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Пунктом 13 Особливостей № 1178 передбачено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII та у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником 07.02.2025 разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднено в електронній системі закупівель Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі згідно з пунктом 9 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275) та відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей № 1178, в якому, зокрема, зазначив, що існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів. Відповідно статті 8 Закону № 922-VIII у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Слід зазначити, що Особливості № 1275 встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель (далі - закупівлі) для державних замовників у сфері оборони, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважуються рішенням державного замовника у сфері оборони на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), (далі - державні замовники) із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану. Разом з тим, на запит Північний офіс Держаудитслужби, Замовником надано, як документальне підтвердження щодо виникнення об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів, зокрема: наказ Міністерства охорони здоров'я України від 07.02.2025 № 220 «Про внесення змін до Розподілу медичного обладнання «Магнітно-резонансний томограф», закупленого за кошти Державного бюджету України на 2023 рік», листи Державного підприємства «Медичні закупівлі України» щодо умов готовності приміщення для МРТ. Згідно з абзацом другим пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону № 922-VIII, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями № 1178, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону № 922-VIII, в порядку та на умовах, що ними визначені. Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей № 1178 встановлено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922- VIII, та цих особливостей. Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII, установлено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Слід зазначити, що згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835, (далі – Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Разом з тим, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, Замовник повинен був оприлюднити в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, а також розмістити їх у машинозчитувальному форматі. Водночас, під час публікації договору підряду від 06.02.2025 № 50/02/25 Замовник не оприлюднив договір про закупівлю та всі додатки до нього у машинозчитувальному форматі, чим, відповідно, порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII. Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII Північний офіс Держаудитслужби із відповідним запитом звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо вищевикладеного. У відповідь на запит, Замовником надано наступні пояснення, зокрема: «(…надаємо договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси)у машинозчитувальному форматі.)». Таким чином, під час моніторингу закупівлі Замовником в електронній системі закупівель 25.02.2025 опубліковано договір про закупівлю та додатки до договору про закупівлю (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, чим усунуто порушення. Разом з тим, моніторингом установлено, що в договорі підряду від 06.02.2025 № 50/02/25 наявні розбіжності у положеннях пункту 3.1. розділу 3 «Ціна договору» та Додатку № 1 (Договірна ціна) до Договору (що є його невід’ємною частиною) щодо встановлення виду договірної ціни. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону № 922- VIII Північний офіс Держаудитслужби звернувся із відповідним запитом через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень щодо вищезазначеного. У відповідь на запит, Замовником 05.03.2025 надано наступні пояснення: «…що підрядною організацією було допущено технічну помилку у Договірній ціні, що не впливає на вартість договірної ціни. Про, що було зроблено відповідну додаткову угоду №1 від 05.03.2025 року та оприлюднено в системі Prozzoro.(додаткова угода та додаток надаємо.)». Таким чином, Замовником оприлюднено в системі Prozzoro додаткову угоду від 05.03.2025 № 1 до договору підряду від 06.02.2025 № 50/02/25, якою, у зв'язку з технічною помилкою, відповідно до п. 3.1. Договору внесено зміни у Додаток № 1 (Договірна ціна) та встановлено вид договірної ціни - тверда.
Період усунення порушень: 12.03.2025 16:08 - 27.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 12.03.2025 16:08

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заходи щодо усунення виявлених порушень КНП КОР «Київської обласної клінічної лікарні» код ЄДРПОУ 01993701, згідно висновку Державної аудиторської служби України про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-11-29-012590-a на закупівлю Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1(Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) щодо виявлених ознак порушення, а саме порушення законодавства у сфері закупівель пояснює наступне: Уповноваженою особою було оголошено процедуру відкриті торги з особливостями на закупівлю Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська,1(Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) 29.11.2024 року. Відповідно до запиту Держаудитслужби UA-M-2025-01-08-000039 надано документи та підстави для проведення вище вказаної закупівлі. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних», а саме «Інформація про ціни на матеріальні ресурси на об'єкті» які мали бути передбачені проектом договору, що є невід’ємною частиною тендерної документації. За протокольним рішення уповноваженої особи №25 від 21.01.2025 року процедуру відкриті торги з особливостями на закупівлю Капітальний ремонт приміщення МРТ у будівлі хірургічного корпусу №1 КНП КОР " Київська обласна клінічна лікарня", за адресою:м.Київ, вул Загорівська, відмінено. Відповідно до висновку про результати моніторингу закупівлі виявлено порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель). В подальшому зобов’язуємось чітко дотримуватись Закону України «Про публічні закупівлі» та недопущення встановлених порушень. Уповноважена особа Людмила БИЧОВА
Дата публікації звіту: 19.03.2025 12:57

Запити/Пояснення