-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)
Завершена
1 772 652.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 900.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 900.00 UAH
Номер:
4ebb80e9c4c44782b042f01d32fc2565
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-31-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.03.2025 00:00
Період моніторингу:
31.03.2025 10:15 - 22.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
28.03.2025 № 25-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), доручення Держаудитслужби від 28.03.2025 № 003100-18/3940-2025 від 28.03.2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 28.03.2025 №25-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2025-02-07-003458-a 07.02.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.02.2025 (протокол № 17), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.02.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (далі - ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18.02.2025 №27, повідомлення про намір укласти договір від 18.02.2025, договір про закупівлю від 24.02.2025 №3-Б, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 03.04.2025, від 09.04.2025 та від 16.04.2025.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 19 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації встановив вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції договірної ціни з усіма розрахунками, зокрема, підсумкової відомості ресурсів з зазначенням в обґрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Пунктом 1.2 розділу ІІІ тендерної документації Замовника визначено, що ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути твердою та розрахованою відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
Слід зазначити, що пунктом 5.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281( далі – Настанова), визначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Замовником на виконання зазначених вимог разом з тендерною документацією розміщено в електронній системі закупівель файл «Кошторис та креслення Дельфін.pdf», який містить, зокрема, Локальні кошториси на будівельні роботи та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (сторінки 37-48).
Однак, у Підсумковій відомості ресурсів, наданій у складі тендерної пропозиції, ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (файл «u_49_ДЦ_ПВР.pdf» архівного файлу «На тендер Дельфін.rar»), відсутні матеріали (Вапно хлорне, марка А, Вода, Діхлоретан технічний І сорт, Дрантя, Дюбель 6х40, Емаль антикорозійна ПФ-115 сіра, Каніфоль соснова, Кисень технічний газоподібний, Масло індустрійне И-20А, Нитки швейні, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС61, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС40, Спирт етиловий ректифікований технічний, І сорт, Шпагат паперовий), передбачені пунктами 66, 73, 80, 84, 86, 91, 109, 111, 140, 152, 175, 176, 198, 237 Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданої Замовником додатком до тендерної документації.
З огляду на викладене, Управління 04.04.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 09.04.2025 надав пояснення, в якому не спростував відсутність зазначених матеріалів у Підсумковій відомості ресурсів, наданій учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» у складі своєї тендерної пропозиції та послався на пункт 5.12 Настанови, в якому визначено, що якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Однак, слід зазначити, що учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не замінено, а виключено матеріальні ресурси, передбачені Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданою Замовником до тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
При цьому, відсутність матеріалів, передбачених Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 24.02.2025 № 3-Б.
Період усунення порушень:
17.04.2025 13:54 - 02.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.04.2025 13:54
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до частини 10 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації повідомляє про подачу 29.04.2025 до Чернігівського окружного адміністративного суду позовної заяви про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу закупівлі UA-2025-02-07-003458-a.
Номер провадження № П/620/5172/25 від 29.04.2025
Дата публікації:
30.04.2025 13:58
Дата відкриття провадження:
29.04.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
П/620/5172/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У результаті проведення Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-07-003458-a «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» встановлено, що Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Управління, Замовник) допущено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості). За результатами проведеного моніторингу посадова особа Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області склала висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-07-003458-a, який підписано посадовою особою Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області та затверджено начальником Управління Коротким І.М. і оприлюднено в електронній системі закупівель 17.04.2025, (далі – Висновок). Висновком з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язало Управління здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором.
Управління із вказаними висновками та зобов’язаннями, зазначеними у висновку, не погоджується і керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надає свої аргументовані заперечення.
Органом державного фінансового контролю зазначено, що «у Підсумковій відомості ресурсів, наданій у складі тендерної пропозиції, ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (файл «u_49_ДЦ_ПВР.pdf» архівного файлу «На тендер Дельфін.rar»), відсутні матеріали (Вапно хлорне, марка А, Вода, Діхлоретан технічний І сорт, Дрантя, Дюбель 6х40, Емаль антикорозійна ПФ-115 сіра, Каніфоль соснова, Кисень технічний газоподібний, Масло індустрійне И-20А, Нитки швейні, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС61, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС40, Спирт етиловий ректифікований технічний, І сорт, Шпагат паперовий), передбачені пунктами 66, 73, 80, 84, 86, 91, 109, 111, 140, 152, 175, 176, 198, 237 Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданої Замовником додатком до тендерної документації.».
Також у Висновку зазначено, що Замовником на виконання зазначених вимог разом з тендерною документацією розміщено в електронній системі закупівель файл «Кошторис та креслення Дельфін.pdf», який містить, зокрема, Локальні кошториси на будівельні роботи та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (сторінки 37-48).
Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області чомусь не надало належної оцінки відповіді Замовника на запит, в якому він зазначив, що кошторисна документація, що міститься у файлі «Кошторис та креслення Дельфін.pdf», була опублікована замовником на виконання пп. 1 п.1 підрозділу І Розділу ІІІ Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 22 листопада 2024 року № 26335, з метою забезпечення максимальної відкритості та конкуренції під час проведення процедури закупівлі, для сприяння потенційним учасникам процедури закупівлі в якісній підготовці тендерної пропозиції за визначений обмежений час, а також для уникнення зловживань, пов’язаних з доступом до інформації.
Кошторисна документація не була визначена в якості Технічного завдання, на підставі якого учасник має готувати тендерну пропозицію. Також, тендерною документацією не було передбачено обов’язкове врахування всіх ресурсів, зазначених у підсумковій відомості ресурсів кошторисної документації, що розміщена в файлі «Кошторис та креслення Дельфін.pdf». Водночас на виконання вимог статті 22 Закону до тендерної документації було включено повний перелік вимог до предмета закупівлі, зокрема згідно з пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що обсяг послуг, що підлягає виконанню, наведено у Додатку 8 Технічне завдання (Специфікація) до тендерної документації. Зазначеним додатком і було визначено перелік робіт і витрат, які замовник визначив в якості технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Таким чином, кошторисна документація, яка включає в себе Підсумкову відомість ресурсів, не є частиною технічного завдання, яке чітко визначене у Додатку 8 до тендерної документації, що містить виключний перелік технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Натомість орган державного фінансового контролю чомусь порівнює тендерну пропозицію учасника не з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі, а з проєктною документацією, яка мала на меті виключно сприяти потенційним учасникам процедури закупівлі в якісній підготовці тендерної пропозиції за визначений обмежений час.
Окрім того, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області чомусь проігнорувало норми Настанови, на які Замовник посилався у своїх поясненнях в обґрунтування правильності розгляду ним тендерної пропозиції учасника, згідно з якими для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі замовник надає відомість обсягів робіт згідно з кошторисною частиною проєктної документації, що затверджена в установленому порядку. Кошторисна частина складається відповідно до Настанови та збірників Ресурсних елементних кошторисних норм України (далі - РЕКН), що затверджені Міністерством розвитку громад та територій України. Відповідно до пункту 4.1. Настанови з розроблення ресурсних елементних кошторисних норм, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 67, РЕКН розробляються на прийняту одиницю виміру повного комплексу основних, супутніх та підсобно-допоміжних робіт, які виконуються у найбільш типових умовах, з урахуванням досягнутого науково-технічного рівня та багатоваріантності технологій виконання робіт, матеріалів, виробів, комплектів, що застосовуються. Тобто, ці РЕКН передбачають стандартний перелік матеріалів, які можуть бути використані для виконання певного типу робіт. Однак цей перелік є орієнтовним і не завжди відображає конкретні потреби об’єкта закупівлі. Ці матеріали включені в середину норми робіт РЕКН та не можуть бути окремо відображені в Технічному завданні.
Якщо під час розрахунку цінової пропозиції в учасника процедури закупівлі з об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених РЕКН на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за такими самими нормами із заміненими ресурсами згідно з пунктом 5.12 Настанови. Натомість Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області проігнорувало зазначені норми Настанови та зазначило у Висновку «…, що учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не замінено, а виключено матеріальні ресурси, передбачені Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданою Замовником до тендерної документації».
Таке ігнорування чинного законодавства та Настанови призвело до хибного та необґрунтованого висновку, що Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Слід зазначити, що принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону, зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, надають Учаснику право самостійно визначати оптимальний спосіб надання послуг, якщо це не суперечить вимогам тендерної документації. Тому видалення таких допоміжних матеріалів, як Вапно хлорне; марка А; Вода; Діхлоретан технічний І сорт; Дрантя; Дюбель 6х40; Емаль антикорозійна ПФ-115 сіра; Каніфоль соснова; Кисень технічний газоподібний; Масло індустрійне И-20А; Нитки швейні; Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках; марка ПОС61; Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках; марка ПОС40; Спирт етиловий ректифікований технічний І сорт; Шпагат паперовий; обґрунтовано прагненням зменшити вартість ціни пропозиції, що не впливає на повноту та якість виконання будівельних робіт для здійснення проєктних рішень, які передбачені в Технічному завданні.
Згідно з вимогами Настанови Учасник має право як замінювати матеріальні ресурси на аналогічні, так і виключати допоміжні, якщо це не порушує технологічних вимог виконання будівельних робіт. Натомість Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зазначає , що «Замовник … не спростував відсутність зазначених матеріалів у Підсумковій відомості ресурсів, наданій учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» у складі своєї тендерної пропозиції…».
Враховуючи наведене вище, тендерна пропозиція ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» у повній мірі відповідала визначеним Замовником умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме Технічному завданню (додаток 8 до тендерної документації). Обсяги послуг, що були зазначені в Технічному завданні дотримані та не були змінені учасником. Замінені або видалені ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» матеріальні ресурси не впливають на обсяг та якість надання послуг, та за рахунок цього досягнута економія в коштах.
За таких умов тендерна пропозиція ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не містила невідповідностей в інформації та/або документах, що не могли бути усунені учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
У той же час органом державного фінансового контролю без будь-якого нормативного обґрунтування, базуючись на внутрішньому переконанні та суб’єктивній оцінці тендерної пропозиції учасника та умов тендерної документації, було зроблено помилковий висновок, що відсутність окремих допоміжних матеріалів, які були передбачені Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, що є складовою кошторисною документації, у Підсумковій відомості ресурсів, наданій учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» у складі своєї тендерної пропозиції, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. При цьому Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, на яку посилається Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, не відносилася до Технічного завдання, передбаченого Замовником у Додатку 8 до тендерної документації, який замовник визначив в якості технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Таким чином будь-які порівняння з Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку із файлу «Кошторис та креслення Дельфін.pdf» є юридично некоректним з урахуванням чинних нормативних положень.
Попри наведені аргументи, орган фінансового контролю дійшов висновку про порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей, не надавши жодного нормативного обґрунтування та керуючись виключно внутрішнім переконанням і суб’єктивною думкою.
Враховуючи вищевикладене, у замовника не було підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ», а висновки моніторингу є необґрунтованими.
Дата публікації звіту:
24.04.2025 17:05
Запити/Пояснення
Номер:
3909778611444aa994bf847bf82a26df
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
31.03.2025 15:43
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-07-003458-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Яким чином ТОВ "СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ" виконано вимогу пункту 5 розділу VI «Результати відкритих торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю (надати документальне підтвердження).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7b66189e72aa43e8bdf4e988db6741ed
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
03.04.2025 15:49
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» (UA-2025-02-07-003458-a) повідомляємо:
1. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Відповідно розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік» (зі змінами) та Договору про фінансову допомогу на облаштування укриттів у п’яти конкретних закладах освіти Чернігівської області між Урядом Федеральної землі Мекленбург – Передня Померанія і Чернігівською обласною військовою (державною) адміністрацією від 13.12.2024, виділено кошти на поточний ремонт укриттів, у тому числі на «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено на підставі проектної документації, що пройшла експертизу (експертна оцінка від 22.07.2024 №240717-06/ЕО), зведеного кошторисного розрахунку затвердженого наказом завідувачки Корюківського дошкільного навчального закладу № 1 «Дельфін» художньо-естетичного закладу Корюківської міської ради Чернігівської області Віри Рябченко від 30.08.2024 № 60 (завантажено в оголошенні закупівлі до тендерної документації).
Очікувана вартість предмета закупівлі в сумі 1 772 652,00 грн, визначена на підставі Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, проектної документації, що пройшла експертизу (експертна оцінка від 22.07.2024 №240717-06/ЕО), зведеного кошторисного розрахунку затвердженого наказом завідувачки Корюківського дошкільного навчального закладу № 1 «Дельфін» художньо-естетичного закладу Корюківської міської ради Чернігівської області Віри Рябченко від 30.08.2024 № 60.
2. Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного признання, очікуваної вартості предмету закупівлі додаємо:
https://ukb.cg.gov.ua/index.php?id=35752&tp=1&pg= (документ 07_02_ 2025).
3. Вимога пункту 5 роздулу VI «Результати відкритих торгів та укладання договору про закупівлю» дотримана. ТОВ «Стройбуд Консалт Інвест» надана банківська гарантія від 21.02.2025 №G0225/9822 з супровідним листом від 24.02.2025 №2402-02 (копія додається).
Додатки:
1) Банківська гарантія від 21.02.2025 № G0225/9822 з супровідним листом.
Номер:
b47a3a76a84946c883d4dd2a66f63f7e
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.04.2025 14:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-07-003458-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (далі – учасник), з огляду на те, що у Підсумковій відомості ресурсів (файл «На тендер Дельфін.rar»), наданої у складі тендерної пропозиції учасника, відсутні матеріали передбачені замовником, зокрема, в пунктах: 66, 73, 80, 84, 86, 91, 109, 111, 140, 152, 175, 176, 198, 237 (Вапно хлорне, марка А, Вода, Діхлоретан технічний І сорт, Дрантя, Дюбель 6х40, Емаль антикорозійна ПФ-115 сіра, Каніфоль соснова, Кисень технічний газоподібний, Масло індустрійне И-20А, Нитки швейні, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС61, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС40, Спирт етиловий ректифікований технічний, І сорт, Шпагат паперовий) Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (файл «Кошторис та креслення Дельфін.pdf»).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
00b3589534e54438a98ae719e6ee96e2
Назва:
пояснення по моніторингу
Дата опублікування:
09.04.2025 16:44
Опис:
У відповідь на запит від 04.04.2025 про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-003458-a), повідомляємо наступне.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон), тендерна документація має включати повний перелік вимог до предмета закупівлі. Згідно з пунктом 4.3. розділу І тендерної документації було визначено обсяг надання послуг – відповідно до проєктної документації (детальна інформація щодо обсягу послуг міститься у ДОДАТКУ 8 Технічне завдання (Специфікація) до тендерної документації та розміщується окремим файлом). Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що обсяг послуг, що підлягає виконанню, наведено у ДОДАТКУ 8 Технічне завдання (Специфікація) до тендерної документації. Зазначеним додатком визначено перелік робіт і витрат, які замовник визначив в якості технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до вимог Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі - Настанова), для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі замовник надає відомість обсягів робіт згідно з кошторисною частиною проєктної документації, що затверджена в установленому порядку.
Кошторисна частина складається відповідно до Настанови та збірників Ресурсних елементних кошторисних норм України (далі - РЕКН), що затверджені Міністерством розвитку громад та територій України.
Відповідно до пункту 4.1. Настанови з розроблення ресурсних елементних кошторисних норм, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 30.04.2022 № 67, РЕКН розробляються на прийняту одиницю виміру повного комплексу основних, супутніх та підсобно-допоміжних робіт, які виконуються у найбільш типових умовах, з урахуванням досягнутого науково-технічного рівня та багатоваріантності технологій виконання робіт, матеріалів, виробів, комплектів, що застосовуються. Тобто, ці РЕКН передбачають стандартний перелік матеріалів, які можуть бути використані для виконання певного типу робіт. Однак цей перелік є орієнтовним і не завжди відображає конкретні потреби об’єкта закупівлі. Ці матеріали включені в середину норми робіт РЕКН та не можуть бути окремо відображені в Технічному завданні.
Водночас кошторисна документація, що міститься у файлі «Кошторис та креслення Дельфін.pdf», була опублікована замовником на виконання пп. 1 п.1 підрозділу І Розділу ІІІ Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 22 листопада 2024 року № 26335, з метою забезпечення максимальної відкритості та конкуренції під час проведення процедури закупівлі, для сприяння потенційним учасникам процедури закупівлі в якісній підготовці тендерної пропозиції за визначений обмежений час, а також для уникнення зловживань, пов’язаних з доступом до інформації. Кошторисна документація не визначена в якості Технічного завдання, на підставі якого учасник має готувати тендерну пропозицію. Також, тендерною документацією не передбачено обов’язкове врахування всіх ресурсів, зазначених у підсумковій відомості ресурсів кошторисної документації, що розміщена в файлі «Кошторис та креслення Дельфін.pdf».
Якщо під час розрахунку цінової пропозиції у учасника процедури закупівлі виникає з об’єктивних причин необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених РЕКН на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за такими самими нормами із заміненими ресурсами згідно з пунктом 5.12 Настанови.
Принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону, зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, надають Учаснику право самостійно визначати оптимальний спосіб надання послуг, якщо це не суперечить вимогам тендерної документації. Тому видалення таких допоміжних матеріалів, як Вапно хлорне; марка А; Вода; Діхлоретан технічний І сорт; Дрантя; Дюбель 6х40; Емаль антикорозійна ПФ-115 сіра; Каніфоль соснова; Кисень технічний газоподібний; Масло індустрійне И-20А; Нитки швейні; Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках; марка ПОС61; Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках; марка ПОС40; Спирт етиловий ректифікований технічний І сорт; Шпагат паперовий; обґрунтовано прагненням зменшити вартість ціни пропозиції, що не впливає на повноту та якість виконання будівельних робіт для здійснення проєктних рішень, які передбачені в Технічному завданні.
Таким чином, Учасник має право замінювати матеріальні ресурси на аналогічні або виключати допоміжні, якщо це не порушує технологічних вимог виконання будівельних робіт. Тендерна пропозиція ТОВ "СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ" у повній мірі відповідає визначеному Замовником Технічному завданню. Обсяги послуг, що були зазначені в Технічному завданні дотримані та не були змінені учасником. Видалені матеріальні ресурси не впливають на обсяг та якість надання послуг, та за рахунок цього досягнута економія в коштах.
Номер:
433b470f2b3a4a0da6efa7959bcdf730
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
11.04.2025 11:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-07-003458-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо), у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК.
2. Надати інформацію, чи здійснюється фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility? Якщо так, то яка сума коштів була виділена?
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
fae10075d16c495285533a60b3567f9a
Назва:
пояснення по запиту
Дата опублікування:
16.04.2025 17:13
Опис:
У відповідь на запит від 11.04.2025 про надання пояснень в рамках моніторингу закупівлі: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-07-003458-a), повідомляємо наступне.
1. Інформація стосовно джерел фінансування: Кошти виділено розпорядженням начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік» з внесеними змінами розпорядженнями від 11.03.2025 № 482 «Про внесення змін до розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік» та від 02.04.2025 № 575 «Про внесення змін до розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік» (Додаються) відповідно до листа Управління капітального будівництва до начальника Чернігівської обласної військової адміністрації В’ячеслава Чауса від 15.01.2025 № 01-11/81 про виділення коштів. Код Програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (КПКВК) даного об’єкта 1517700 зазначено у Додатку 2 до розпоряджень від 05.02.2025 № 127 та від 11.03.2025 № 482.
2. Фінансування об’єкту: «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А (ДК 021:2015 – 45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи»)» не здійснюється на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
Додатки:
1) Розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік».
2) Розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 11.03.2025 № 482 «Про внесення змін до розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік»
3) Розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 02.04.2025 № 575 «Про внесення змін до розпорядження начальника Чернігівської обласної військової адміністрації від 05.02.2025 № 127 «Про внесення змін до обласного бюджету Чернігівської області на 2025 рік»
4) Лист від 15.01.2025 № 01-11/81.
Номер:
4eddf6fd4bea4e00a59af8ae2ac84bd7
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
22.04.2025 16:33
Опис:
У результаті проведення Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-07-003458-a «Поточний ремонт підвального приміщення Корюківського дошкільного навчального закладу №1 «Дельфін» художньо-естетичного напрямку Корюківської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Корюківка, вул. Шевченка, 98-А» встановлено, що Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації (далі – Управління, Замовник) допущено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Управління уважно ознайомилося з висновком від 17.04.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-02-07-003458-a (далі – Висновок) та керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» звертається за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
У частині змісту Висновку просимо роз’яснити наступне.
Органом державного фінансового контролю зазначено, що «у Підсумковій відомості ресурсів, наданій у складі тендерної пропозиції, ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (файл «u_49_ДЦ_ПВР.pdf» архівного файлу «На тендер Дельфін.rar»), відсутні матеріали (Вапно хлорне, марка А, Вода, Діхлоретан технічний І сорт, Дрантя, Дюбель 6х40, Емаль антикорозійна ПФ-115 сіра, Каніфоль соснова, Кисень технічний газоподібний, Масло індустрійне И-20А, Нитки швейні, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС61, Припої олов’яно-свинцеві безсурм’янисті в чушках, марка ПОС40, Спирт етиловий ректифікований технічний, І сорт, Шпагат паперовий), передбачені пунктами66, 73, 80, 84, 86, 91, 109, 111, 140, 152, 175, 176, 198, 237 Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданої Замовником додатком до», «Однак, слід зазначити, що учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не замінено, а виключено матеріальні ресурси, передбачені Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданою Замовником до тендерної документації», та, як наслідок, робиться висновок, що Замовником на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
При цьому на запит органу державного фінансового контролю Замовником з посиланням на Настанову з визначення вартості будівництва, затверджену наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, та положення збірників Ресурсних елементних кошторисних норм України (далі – РЕКН), що затверджені Міністерством розвитку громад та територій України, було повідомлено, що учасник має право як замінювати матеріальні ресурси на аналогічні, так і виключати допоміжні, якщо це не порушує технологічних вимог виконання будівельних робіт. Окрім того, Замовником було надано пояснення, що на виконання вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація містила перелік вимог до предмета закупівлі, зокрема обсяг надання послуг згідно з пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації було визначено у Додатку 8 Технічне завдання (Специфікація) до тендерної документації. Зазначеним додатком визначено перелік робіт і витрат, які замовник визначив в якості технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. За таких умов тендерна пропозиція ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та не містила невідповідностей в інформації та/або документах, що не могли бути усунені учасником відповідно до пункту 43 Особливостей.
Просимо роз’яснити, на підставі яких нормативно-правових актів, крім Особливостей, органом державного фінансового контролю було зроблено висновок, що відсутність окремих допоміжних матеріалів, які були передбачені Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, що є складовою кошторисною документації, у Підсумковій відомості ресурсів, наданій учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» у складі своєї тендерної пропозиції, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, якщо зазначена Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва не відносилася до технічного завдання, передбаченого Замовником у Додатку 8 до тендерної документації, який замовник визначив в якості технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
У частині зобов’язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, визначеного у висновку, просимо повідомити, який пункт відповідної частини та статті Закону України «Про публічні закупівлі» необхідно застосовувати Замовнику для припинення зобов’язань за договором?
Номер:
39cf4418c2d94ce7b72573f54d96dfb2
Назва:
Щодо роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань
Дата опублікування:
23.04.2025 16:10
Опис:
Відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Суть та обставини допущеного Замовником (Управлінням капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації) порушення законодавства у сфері закупівель в частині невідхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ») як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, викладено у констатуючій частині висновку про результати моніторингу процедури закупівлі.
Зазначаємо, що у пункті 19 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації встановлена вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції договірної ціни з усіма розрахунками, зокрема, підсумкової відомості ресурсів з зазначенням в обґрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Пунктом 1.2 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що ціна тендерної пропозиції - договірна ціна, повинна бути твердою та розрахованою відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова).
Пунктом 5.1 Настанови визначено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Замовником на виконання зазначених вимог разом з тендерною документацією надано учасникам для розрахунку договірної ціни надано Локальні кошториси на будівельні роботи та Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
При цьому, у Підсумковій відомості ресурсів, наданій у складі тендерної пропозиції, учасника відсутні матеріали, передбачені пунктами 66, 73, 80, 84, 86, 91, 109, 111, 140, 152, 175, 176, 198, 237 Відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданої Замовником додатком до тендерної документації.
Відповідно до пункту 5.12 Настанови, в якому визначено, що якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів, технологія виконання робіт та показники цих норм (крім витрати змінених матеріальних ресурсів) не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Однак в порушення даних вимог учасником» не замінено, а виключено матеріальні ресурси, передбачені Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, наданою Замовником до тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 19.09.2024 (далі – Особливості), замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
При цьому, відсутність матеріалів, передбачених Відомістю ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, стосується випадків відсутності інформації та/або документів про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже, не є невідповідностями, які можуть бути усунені учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Також слід зазначити, що відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей такі помилки в інформаціях та документах, що надані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції на виконання вимог технічного завдання ( Специфікації) до предмета закупівлі, не вважаються невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та подання яких вимагалось тендерною документацією. Виправлення вищевказаних помилок в інформаціях та документах, наданих учасником на виконання вимог Технічного завдання (Специфікації) призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
В частині шостій статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) зазначено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі, що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником.
Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Пунктом 3 розділу I Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08 вересня 2020 року № 552, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 року за № 958/35241, встановлено, що висновок складається у формі електронного документа і заповнюється відповідно до затвердженої Мінфіном форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 5 частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначається зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Згідно із пунктом 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
При цьому, Замовник уклав договір за результатами процедури закупівлі, яка проведена з порушеннями вимог законодавства про закупівлі, через що у висновку його зобов’язано усунути встановлене порушення шляхом вжиття заходів щодо розірвання укладеного за результатами торгів договору.
Особливості розірвання договорів визначені нормами чинного законодавства, зокрема, главою 20 «Господарські договори» (стаття 188) Господарського кодексу України та главою 53 «Укладення, зміна і розірвання договору» Цивільного кодексу України.
Також, слід зауважити, що при обранні заходу реагування за наслідками проведеного моніторингу, Управління враховує принцип співмірності наслідків такого реагування з тими порушеннями, які виявлені та ризиками, які вони утворюють, а також дотриманням справедливого балансу між інтересами суб`єктів господарювання, безпосередніх отримувачів придбаних послуг (якими в даному випадку є громадяни України) і публічними інтересами.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Згідно з підпунктом 3 пункту 3 вказаного Положення, одним із основних завдань Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів.
Конституційний Суд України у Рішенні від 25 січня 2012 року №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який, серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею.
Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення (ст. 2 КАС України).
Таким чином, складаючи висновок, Управлінням належним чином проаналізовано встановлені порушення та зобов’язано усунути порушення шляхом розірвання договору.
Слід зазначити, що у висновку чітко визначено спосіб усунення виявлених порушень, зокрема «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень)».
Отже, спосіб усунення виявленого порушення, зазначений у висновку, є чітким та зрозумілим.
Звертаємо увагу на те, що усунення порушення шляхом розірвання договору є варіантом правомірної поведінки замовника при усунені порушень, що направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан, оскільки у разі дотримання Замовником вимог Особливостей, укладення договору з ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» було б взагалі неможливим.
Мається на увазі, що у разі дотримання замовником вимог законодавства про закупівлі відносини між переможцем закупівлі та замовником взагалі б не виникли та договір не було б укладено.
Слід зазначити, що пунктами 7, 8, 10 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» визначено, зокрема, право органу державного фінансового контролю: пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; порушувати перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства, у судовому порядку стягувати у дохід держави кошти, отримані підконтрольними установами за незаконними договорами, без установлених законом підстав та з порушенням законодавства; звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
З аналізу вищенаведених правових норм вбачається, що орган фінансового контролю має право як і висувати замовникам обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення порушень шляхом розірвання укладеного договору, так і право на ініціювання питання про визнання договору недійсним.
У свою чергу, статтею 43 Закону регламентовано вичерпний перелік підстав для автоматичного визнання договору закупівлі нікчемним.
Також орган фінансового контролю має право звертатися до суду лише у визначених випадках: у разі невиконання підконтрольною установою висунутих вимог, або у випадку не здійснення повернення коштів у дохід держави.
Отже, чинним законодавством встановлено дискрецію органу державного фінансового контролю щодо визначення форми усунення встановлених порушень в залежності від виду цих порушень.
Окрім того, враховуючи, що при укладенні договорів за результатами публічних закупівель використовуються саме бюджетні кошти, то лише держава через свій відповідний орган має повноваження щодо обрання форми припинення нецільового використання цих коштів.
Таким чином, Управління, як орган державного фінансового контролю, має повноваження щодо визначення одного із варіантів усунення встановлених порушень як розірвання укладеного за результатами торгів договору.