-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Кейтерингові послуги
Завершена
208 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 040.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 040.00 UAH
Номер:
e279535daabf4fb4ab440a1984cbee8a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-06-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2025 00:00
Період моніторингу:
06.05.2025 16:07 - 28.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.05.2025 №144
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 06.05.2025 №144.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-05-017669-a, 05.02.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі договору про закупівлю) встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710; норм пунктів 3, 4 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, вимоги пунктів 3, 10 Порядку №1082.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та частини першої статті 23 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом, а також несвоєчасне надання інформації та документів.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи та притягнення до відповідальності (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710; норм пунктів 3, 4 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, пункту 3 та 10 Порядку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю; пункту 3 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та частини першої статті 23 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 та норм Постанови КМУ №305 при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, передбачених законом та несвоєчасного надання інформації, документів.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції учасника; надання переможцем тендеру документів після оприлюднення повідомлення про намір укласти договору ; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Лисиничівської гімназії Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-05-021073-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Попика Романа Євстахійовича (далі – ФОП Попик Р.Є.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюдненні ФОП Попиком Р.Є. як переможцем тендеру документи після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 21.02.2025 №2-К, опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування закупівлі UA-2025-02-05-017669-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
За нормами частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Одночасно, згідно з нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З врахуванням вищенаведеного, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 09.05.2025 опубліковано запит до Замовника, зокрема, щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, а також надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено таке обґрунтування.
Однак, на вищевказаний запит Західного офісу Держаудитслужби Замовником відповідь надано лише 20.05.2025, чим порушено норми частини п’ятої статті 8 Закону.
При цьому, на запит щодо надання інформації про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість та надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено таке обґрунтування Замовником відповідної інформації та документів у встановлений законодавством строк та на час завершення моніторингу не надано, чим порушено норми частини п’ятої статті 8 Закону.
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації в мережі Інтернет встановлено, що на офіційному сайті Замовника (https://lysynychischool.blogspot.com), та на офіційному сайті головного розпорядника бюджетних коштів – Львівської міської ради (https://www.osvitalviv.com.ua) обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2025-02-05-017669-a не виявлено.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2025-02-05-017669-a шляхом розміщення на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю послуг не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Нормами пункту 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей, а відповідно до частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, зокрема, про назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (пункт 2 частини другої статті 22) та очікувану вартість закупівлі (пункт 4 частини другої статті 22).
При цьому, згідно з нормами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за №610/34893 (далі – Порядок №1082), у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель предметом досліджуваної закупівлі є кейтерингові послуги (шкільне харчування).
Моніторингом встановлено, що в заповнених Замовником електронних полях при розміщенні інформації про оголошення досліджуваної процедури закупівлі у полі «Очікувана вартість» розділу «Інформація про процедуру» вказано «208 000,00 UAH з ПДВ», у електронних полях «Очікувана вартість» сума очікуваної вартості предмета закупівлі вказана з ПДВ.
Водночас, відповідно до пункту 197.1.7 статті 197 Податкового Кодексу України звільняються від оподаткування операції з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров’я.
Також, постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 затверджено Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, у пункті 3 якого вказано, що від обкладення податком на додану вартість звільняються операції з надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах, - у межах визначеної грошової норми.
Слід зазначити, що вищевказана норма постанови Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 зазначена у примітках Додатку №1 до тендерної документації.
Таким чином, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за досліджуваною закупівлею в електронних полях безпідставно вказано інформацію про очікувану вартість предмета закупівлі з ПДВ, чим порушено норми пункту 4 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім того, відповідно до пункту 2 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити назву предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Моніторингом встановлено, що відповідно до умов тендерної документації Замовника за процедурою закупівлі UA-2025-02-05-017669-a передбачено здійснення закупівлі послуг з організації шкільного харчування із зазначенням у тендерній документації коду ДК 021:2015 55510000-8 Послуги їдалень (титульна сторінка тендерної документації, пункт 4.1. розділу І тендерної документації, пункт 1.2. проєкту договору у Додатку №3 до тендерної документації).
Однак, в оприлюдненому оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником вказано назву предмета закупівлі: Кейтерингові послуги та код за Єдиним закупівельним словником: ДК 021:2015:55520000-1: Кейтерингові послуги.
Отже, Замовником оголошення про проведення відкритих торгів за досліджуваною закупівлею заповнено та оприлюднено з порушенням норм пункту 3 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Також, відповідно до вимог пункту 3 Порядку №1082 розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Однак, моніторингом встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення закупівлі, повідомлення про намір укласти договір тощо), на них накладено удосконалений електронний підпис посадової особи Замовника (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису – удосконалений, сертифікат – кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим порушено вимоги пункту 3 Порядку №1082.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до норм частини другої статті 22 тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (пункт 3 частини другої), проект договору про закупівлю (пункт 8 частини другої).
Також, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що Замовником у тендерній документації за досліджуваною процедурою закупівлі (пункт 1.2. проєкту договору, що міститься у Додатку №3) зазначено, що виконавець надає послуги харчування учнів, а саме для категорій, що вказані у наказі управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради від 28.12.2023 №612р «Про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2024 році».
У пункті 8 розділу 3 тендерної документації Замовника вказано, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку №1 до тендерної документації, а також що управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради наказом від 22.12.2023 №601р «Про затвердження примірного меню для організації харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади», затверджено чотиритижневе примірне меню «Для харчування учнів в осінній період» та «Для харчування учнів у зимово-весняний період», відповідне примірне меню міститься в Додатку № 5 до тендерної документації.
Також, Замовником в електронній системі за купівель оприлюднено наказ управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради від 28.12.2023 №612р.
Однак, наказ від 28.12.2023 №612р втратив чинність з 01.01.2025 на підставі наказу управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради від 12.12.2024 №694р, яким затверджено примірне чотиритижневе сезонне меню для організації харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади.
Отже, при складанні тендерної документації щодо закупівлі одноразового харчування учнів у закладі загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2025 році Замовником порушено норми абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
У Додатку №1 до тендерної документації наведено інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, зокрема, за вимогами Додатку №1 до тендерної документації одноразове харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2025 році повинно здійснюватися з дотриманням вимог чинних нормативно-правових актів в межах видатків на харчування, передбачених бюджетом Львівської міської територіальної громади на 2025 рік.
Також, за вимогами у Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова КМУ №305).
Крім того, у пункті 2.1. проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, зазначено, що виконавець повинен надати Замовнику послуги, передбачені цим договором, якість яких відповідає чинним нормативно-правовим актам України.
Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 01 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі – Порядок №305).
Відповідно до підпункту 9 пункту 3 Порядку харчування №305 примірне чотиритижневе сезонне меню – документ, що містить набір страв, вихід (масу) їх порцій для різних вікових груп, враховує особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність (осінь, зима, весна, літо), а у підпункті 4 пункту 14 Порядку харчування №305 визначено, що організація харчування передбачає, зокрема, складення примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу.
При цьому, за нормами пункту 18 Порядку харчування №305 примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування.
Відповідно до пункту 34 Порядку харчування №305 усі страви та вироби, які пропонуються здобувачам освіти/дітям, повинні формувати здоровий, повноцінний раціон харчування. Крім того, згідно з пунктом 35 Порядку харчування №305 під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти.
У Додатках 9 та 9-1 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування (сніданок – Додаток 9, обід – Додаток 9-1).
Відповідно до пункту 10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6, 9 і 9-1, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків.
Проведеним під час моніторингу аналізом Примірних меню Замовника, складених за відповідними сезонами (осінній, зимово-весняний) (Додаток 5 тендерної документації) встановлено, зокрема, що у таких Примірних меню передбачено включення фруктів лише два рази на тиждень.
Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ №305 (Додатки 9 та 9-1) передбачено щоденне включення до меню фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені).
Також, згідно Додатків 9 та 9-1 Постанови КМУ №305 передбачено споживання одного разу на тиждень соків фруктових, овочевих, фруктово-ягідних, фруктово-овочевих пастеризованих, тощо.
Водночас, у Примірних меню, що містяться у Додатку 5 до тендерної документації, споживання соку учнями не передбачено взагалі.
Крім того, що у Примірних меню Замовника за окремими тижнями по сніданках відсутні бобові як страва, тоді як згідно з нормами харчування за Додатками 9 та 9-1 Постанови КМУ №305 бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22, а також частини першої статті 23 Закону у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів) визначено з недотриманням вимог Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ №305.
Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Моніторингом встановлено, що у Додатку №4 до тендерної документації Замовником вказано, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту.
Крім того, у Додатку №4 до тендерної документації зазначено, що переможець торгів на виконання вимоги абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей №1178 повинен надати довідку в довільній формі за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції про відсутність фактів невиконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору або документальне підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме: документи, які підтверджують, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Однак, на час оголошення та проведення Замовником досліджуваної процедури закупівлі норми абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей №1178 виключено на підставі Постанови КМ №382 від 02.04.2024).
З врахуванням вищенаведеного, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю та всі додатки до нього – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
За нормами пункту 10 Порядку №1082 оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу.
Водночас, станом на час прийняття рішення про проведення моніторингу процедури закупівлі та оприлюднення повідомлення про проведення моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель в інтерактивному режимі реального часу за процедурою закупівлі договір був відсутній.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що договір було підписано та внесено/опубліковано на електронній площадці в строки згідно вимог нормативних документів, а також, що можливо, внаслідок технічних/людських факторів тощо інформація некоректно відображалась на електронній площадці.
Слід зауважити, що відповідно до норм пункту 6 Порядку №1082, у разі технічного збою під час унесення та/або заповнення інформації через автоматизоване робоче місце, що призводить до того, що інформація не розміщується або не оприлюднюється на веб-порталі чи в електронній системі закупівель, замовник отримує технічну підтримку на авторизованому електронному майданчику, на якому здійснюється внесення та заповнення інформації документів, у разі потреби замовник здійснює свої дії повторно відповідно до вимог та в межах строків, установлених Законом.
Під час моніторингу Замовником документально не підтверджено наявності факторів (зокрема, технічних) неоприлюднення в електронній системі закупівель (ІТС «Prozorro») в інтерактивному режимі реального часу договору за досліджуваною процедурою закупівлі.
Отже, при розміщенні та оприлюдненні договору про закупівлю Замовником порушено норми пунктів 3 та 10 Порядку №1082.
Період усунення порушень:
23.05.2025 14:35 - 07.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2025 14:35
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0117/2025пр
Дата відкриття провадження:
10.07.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0117/2025пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Укладено додаткову угоду з контрагентом щодо "Примірного меню" відповідно до Наказу управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради від 12.12.2024 р. №694р «Про затвердження примірного чотиритижневого сезонного меню для організації одноразового харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади».
Обгрунтування закупіель розміщені на сайті Лисиничівської гіназії ЛМР.
Відповідальну особу притягнуто до відповідальності та зобовязано пройти навчання ( виданий відповідний наказ).
Дата публікації звіту:
28.05.2025 18:18
Запити/Пояснення
Номер:
a4ac8d7f873242239f73c350a89c8c3c
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 11:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
Дата: 09.05.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-02-05-017669-a, яка проведена Лисиничівською гімназією Львівської міської ради району (далі – Замовник).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до нормам пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема: договір про закупівлю та всі додатки до нього – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Під час моніторингу встановлено, що договір за результатами процедури закупівлі UA-2025-02-05-017669-a в електронній системі закупівель не опубліковано.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чи укладався Замовником договір про закупівлю UA-2025-02-05-017669-a? У разі укладання – пояснити причини його не опублікування.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.