• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція будівлі "Клініки тварин" на вул. Левицького, 67 у м. Львові. Коригування

Завершена

14 598 280.80 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 991.40 UAH
Номер: b4ee2d3cacfd4da2b69edd253518329b
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-03-11-000065
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.03.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 11.03.2025 16:46 - 02.04.2025 01:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 11.03.2025 №56 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.03.2025 №56. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-02-05-016107-a, 05.02.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Компанія «ІНСТАЛ ГРУП»; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме привести умови договору у відповідність до вимог законодавства (з урахуванням вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281), а у разі неможливості його змін, вжити заходи щодо його розірвання з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 березня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-02-05-017938-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковані звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі, а також відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 25.02.2025 №25/02/25 та від 28.02.2025 №37; тендерну пропозицію ТОВ «Компанія «ІНСТАЛ ГРУП» (щодо правомірності її відхилення Замовником); тендерну пропозицію ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» як переможцем тендеру документи; договір від 14.03.2025 №122-03-25 з додатками; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. У пункті 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, зокрема, згідно з пунктом 7 частини другої статті 22 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити умови оплати закупівлі. Моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено наступні умови оплати післяоплата у розмірі 100% протягом 15 календарних днів (подія – виконання робіт). Проте, у пунктах 4.3. та 4.4. проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації визначено, що Замовник при наявності бюджетного фінансування та за законодавчої можливості в умовах воєнного стану може перерахувати Підряднику авансовий платіж у розмірі до 30% вартості обсягу робіт за його заявою; розрахунки за виконані роботи здійснюються у безготівковій формі по факту виконання робіт на підставі наданих Підрядником актів приймання-передачі виконаних робіт (Ф.КБ-2в) та довідок (Ф.КБ-3) з відстрочкою платежу до 15 календарних днів з дня підписання акту приймання-передачі виконаних робіт. Таким чином, в оголошені про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі вказано недостовірну (неповну) інформацію про умови оплати за закупівлею, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. Також моніторингом встановлено, що відповідно до вимог пункту 2 розділу V Додатку №1 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) до тендерної документації для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: договірну ціну із пояснювальною запискою; локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням будівельного технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат та розрахунок адміністративних витрат. При цьому, за вимогами пункту 2 розділу V Додатку №1 до тендерної документації договірна ціна вартості робіт повинна бути визначена та розрахована за твердою договірною ціною відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова №281). Так, порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281 (з врахуванням Змін №1, №2, №3 та №4). Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну із пояснювальною запискою, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, розрахунок загальновиробничих витрат та розрахунок адміністративних витрат (файл «Кошторисний розрахунок_КЕП.rar»). Аналізом вищевказаних документів встановлено, що у Локальних кошторисах №02-01-01 та №07-01-01 учасника передбачено, зокрема: виконання робіт з навантаження сміття екскаваторами на автомобілі-самоскиди та навантаження землі екскаваторами на автомобілі-самоскиди (КР20-41-2); улаштування дорожніх корит із переміщенням ґрунту (КБ27-69-1); улаштування вирівнюючих шарів основи із піску автогрейдером (КБ27-12-1) та улаштування одношарової основи зі щебеню за товщини 15 см (КБ27-13-1) з врахуванням при цьому витрат труда робітників, що обслуговують відповідні машини при виконанні таких робіт, а також в Підсумковій відомості ресурсів враховано роботу котка дорожнього самохідного вібраційного гладковальцевого та екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу. Водночас, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» міститься довідка від 18.02.2025 про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (файл «Довідка МТБ Додаток 1 Таблиця А.pdf») та копія договору про надання послуг від 13.02.2025 №13-02/25 (файл «Договір над.послуг (екскаватор, коток) з документами.pdf»), відповідно до яких ескаватор-навантажувач ВОВСАТ B730 та коток дорожній НAMM HD 12VT будуть залучені учасником за договором надання послуг власними силами і засобами надавача послуг (ТОВ «Брати»). При цьому, аналізом наданих ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» договірної ціни та розрахунків до неї встановлено, що зазначені у Локальних кошторисах №02-01-01 та №07-01-01 трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні вищевказаних робіт (керування якими здійснюватиметься силами надавача послуг за договором від 13.02.2025 №13-02/25), включено до розрахунку загальновиробничих витрат, а також прибутку при визначенні цінової пропозиції (договірної ціни). З врахуванням вищенаведеного, ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що будуть залучені за договором надання послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог пункту 2 розділу V Додатку №1 до тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕРМОПЛАСТ БУД» (яка не відповідала умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації), а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 14.03.2025 №122-03-25.
Період усунення порушень: 28.03.2025 11:49 - 12.04.2025 01:00
Дата публікації висновку: 28.03.2025 11:49

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання зобов’язань наведених у висновку, Уповноваженою особою проведено заходи направлені на усунення порушень встановлених у межах проведеного моніторингу № UA-M-2025-03-11-000065 , зокрема умови договору про закупівлю №144-03-25 від 14.03.2025 року приведено у відповідність до вимог законодавства з урахуванням вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 шляхом укладання додаткової угоди №1 від 03.04.2025 року. (Додаткова угода додається).
Дата публікації звіту: 03.04.2025 17:26

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Зменшено ціну договору
Дата публікації: 18.04.2025 09:39

Запити/Пояснення