-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Нафта і дистиляти
Завершена
637 926.00
UAH з ПДВ
Номер:
61da61f2dec649a4bb32a4c1a444e1d0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
03.03.2025 15:50 - 25.03.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.03.2025 № 18-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 03 березня 2025 року № 18-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
9. UA-2025-02-03-009342-a від 24.01.2025 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо розміщення в електронній системі закупівель Обґрунтування застосування замовником підстави підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затверджене рішенням міського голови від 03.02.2025 № 03-03/26-р, не допускати виявлене порушення у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Новодністровської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-02-03-009349-a); звіт від 03.02.2025 про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; договір про постачання товару від 03.02.2025 № Т-2744/25; пояснення Замовника (інформація та документи), надані 06.03.2025 через електронну систему закупівель (далі – Пояснення).
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до звіту від 03.02.2025 про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, Замовник уклав договір про постачання товару від 03.02.2025 № Т-2744/25 із Товариством з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач» на суму 637 926,00 гривень, та оприлюднив даний договір в електронній системі закупівель.
Згідно з інформацією, розміщеною Замовником у полі «Обґрунтування закупівлі» річного плану закупівель (ID: UA-P-2025-02-03-009349-a), підставою для здійснення закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів є підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості № 1178). Також, у цьому полі річного плану зазначено, що закупівля за номером ID:UA-2025-01-14-014833-a не відбулась, і була відмінена через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями.
Варто зазначити, що абзацом тридцять дев’ятим пункту 13 Особливостей № 1178 визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту (далі – Обґрунтування підстави). Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Однак, Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив Обґрунтування підстави у формі розпорядчого рішення або іншого документа, погодженого/затвердженого керівником або іншою особою, визначеною керівником, чим порушив вимоги абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей № 1178.
Під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області в електронній системі закупівель 05.03.2025 оприлюднено запит з метою отримання від Замовника інформації про Обґрунтування підстави, зокрема щодо його не оприлюднення.
На зазначений запит Замовник надав Пояснення, в якому зазначив: «…За результатами укладання договору забезпечено оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель та звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. При оприлюднені замовник здійснив обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи шляхом завантаження в вікні обґрунтування закупівлі підстав згідно яких здійснена закупівля та здійснив посилання на закупівлю, яка не відбулася вказавши ID (2cefb0436b5c45e1915ab019c0a0c53b ) закупівлі.
Крім того замовник оприлюднює обґрунтування здійснення закупівлі за пп.6 п.13 Особливостей на офіційному сайті Новодністровської міської ради в розділі закупівлі за посиланням: https://novod-rada.gov.ua/news/1738740433/».
До Пояснень Замовник додав розпорядження Новодністровського міського голови від 03.02.2025 № 03-03/26-р «Про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей» та протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2025.
Однак, Пояснення не спростовує порушення Замовником вимог абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей № 1178 в частині неоприлюднення Обґрунтування підстави, оскільки, абзацом тридцять дев’ятим пункту 13 Особливостей № 1178 чітко встановлена вимога про те, що замовник одночасно разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також Обґрунтування підстави (у формі розпорядчого рішення або іншого документа, погодженого/затвердженого керівником або іншою особою, визначеною керівником).
Період усунення порушень:
12.03.2025 12:41 - 27.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.03.2025 12:41
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов’язання щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель здійснено заходи щодо розміщення в електронній системі закупівель Обґрунтування застосування замовником підстави підпункту 6 пункту 13 Особливостей, затверджене розпорядженням міського голови від 03.02.2025 № 03-03/26-р «Про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей» шляхом оприлюднення через електронну систему закупівель, як інформацію що не є фактично внесенням змін до договору в розумінні статті 10 Закону в розділі «Повідомлення про внесення змін до договору». З огляду на відсутність інших функціональних можливостей щодо редагування інформації про закупівлю, окрім функції «Повідомлення про внесення змін до договору».
Ваші зауваження взяті до відома не допускатимемо виявлені порушення у подальшому.
Дата публікації звіту:
14.03.2025 11:45
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
14.03.2025 15:17
Запити/Пояснення
Номер:
2e691b93f8b24c78ae57def5aeccfd50
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
05.03.2025 10:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-03-009342-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому Вами не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи відповідно до обраної Вами підстави? Зазначте підставу для укладення договору без використання електронної системи та надайте обґрунтування такої підстави (у разі наявності).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
2e4e69c5240f4f74b33ae6a7a65abb72
Назва:
відповідь на питання
Дата опублікування:
06.03.2025 13:59
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-02-03-009342-a) надаємо відповіді на наступні питання:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Перед початком оголошення закупівлі за ідентифікатором закупівлі UA-2025-01-14-014833-a, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro". Очікувана вартість предмета закупівлі, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на Товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 р., здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін палива, що актуальна на момент проведення закупівлі, та по історії закупівель за період грудень 2024 року - січень 2025 року . Очікувана вартість обрахована відповідно до середніх регіональних цін на пальне Чернівецької області (Мінфін) станом на 10.01.2025 р (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/chernovickaya/2025-01/). Закуплено нафтопродукти за ціною нижче середніх по області.
2. Чому Вами не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи відповідно до обраної Вами підстави? Зазначте підставу для укладення договору без використання електронної системи та надайте обґрунтування такої підстави (у разі наявності).
Відповідно до службової записки структурного підрозділу ініціатора закупівлі 14.01.2025 року оголошено відкритті торги з особливостями на закупівлю бензину А-95 та дизельне паливо ідентифікатором закупівлі UA-2025-01-14-014833-a. Електронна система закупівель 22.01.2025 року автоматично відмінила цю закупівлю через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з Особливостями. Відповідно до пункту 51 Особливостей електронною системою закупівель автоматично протягом одного робочого дня з дати настання підстав для відміни відкритих торгів, визначених цим пунктом, оприлюднюється інформація про відміну відкритих торгів. Неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах як підставу для відміни відкритих торгів підтверджує звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2025-01-14-014833-a, оприлюднений в електронній системі закупівель. У зв’язку з тим, що у замовника залишається наявна потреба провести закупівлю товару за предметом закупівлі Бензин А-95 та дизельне паливо, а саме закупівля перевищує 100 тис. грн, замовник відповідно до пункту 13 Особливостей має право провести Закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей — коли відмінено відкриті торги через відсутність учасника процедури закупівлі (учасників процедури закупівлі), у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не відрізняються від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі).Враховуючи вищевикладене, а також необхідність в оперативному забезпеченні потреб замовника, наявні підстави здійснити Закупівлю без застосування відкритих торгів. Враховуючи, що вимогою закупівлі було що закупівля бензину А-95 та дизельного палива для автотранспортних засобів Замовника здійснюється безпосередньо на АЗС учасника (постачальника)/партнерських АЗС за талонами учасника (постачальника) на території м. Новодністровськ, Кельменецької громади, м.Чернівці та для здійснення відряджень в напрямках Новодністровськ – Чернівці, Новодністровськ - Київ наявність не менше 3 (трьох) АЗС по маршруту та достатня кількість автозаправних комплексів в межах Чернівецької області з урахуванням можливості заправки такого автотранспорту по всій території України, крім тимчасово окупованих територій. Наразі на території міста існує єдина АЗС яка може виконати дані умови за талонами УКРНАФТА це ТОВ »Укрнафта-Постач» ціну у якого менше середніх по області. До якого і звернувся замовник про укладання договору без використання електронної системи закупівлі.
За результатами укладання договору забезпечено оприлюднення в електронній системі закупівель змін до річного плану закупівель та звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. При оприлюднені замовник здійснив обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без використання електронної системи шляхом завантаження в вікні обґрунтування закупівлі підстав згідно яких здійсненна закупівля та здійснив посилання на закупівлю, яка не відбулася вказавши ID (2cefb0436b5c45e1915ab019c0a0c53b ) закупівлі.
Крім того замовник оприлюднює обґрунтування здійснення закупівлі за пп.6 п.13 Особливостей на офіційному сайті Новодністровської міської ради в розділі закупівлі за посиланням: https://novod-rada.gov.ua/news/1738740433/.
Протокол про придбання товару без застосування відкритих торгів та розпорядження «Про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей додаються».