-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області
Завершена
14 882 470.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 148 824.70 UAH
мін. крок: 1% або 148 824.70 UAH
Номер:
716c091c97b647fe8a0d1ab03335092e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-24-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.03.2025 00:00
Період моніторингу:
24.03.2025 11:32 - 15.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
21.03.2025 № 89
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
14 UA-2025-01-31-008980-a 31.01.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 83 Постанови № 668, пункту 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого частини другої пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення цієї тендерної пропозиції та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «СПЕЦСЕРВІС» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРОБУД», своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та заходи, направлені на недопущення встановленого порушення при складанні тендерної документації у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 31.01.2025 № 68 (зі змінами від 17.02.2025 № 99), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 24.02.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЄВРОБУД» (далі – ТОВ «ЄВРОБУД»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (далі – ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»), та приватного підприємства «СПЕЦСЕРВІС» (далі – ПП «СПЕЦСЕРВІС»), протоколи уповноваженої особи від 03.03.2025 № 132 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРОБУД», від 04.03.2025 № 138 щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.», від 04.03.2025 № 139 щодо визначення переможцем ПП «СПЕЦСЕРВІС», повідомлення про намір укласти договір від 04.03.2025, договір від 12.03.2025 № 29-25 (далі – Договір № 29-25) на загальну суму 14 719 860,12 грн з ПДВ, додаткову угоду № 1 від 28.03.2025, пояснення Замовника, надані 28.03.2025, 04.04.2025 та 10.04.2025 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
1. Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова № 668).
Пунктом 5 Постанови № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду, зокрема, є: джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта).
Пунктом 83 Постанови № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду.
Відповідно до пункту 84 Постанови КМУ № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
За результатами моніторингу встановлено, що укладений Договір № 29-25 не містить плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду, чим порушено вимоги пункту 83 Постанови № 668, пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону
Під час моніторингу Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду № 1 до Договору, відповідно до якої розділ ІІІ Договору доповнено новим пунктом 3.12 «джерелом фінансування витрат за цим Договором є кошти обласного та державного бюджету. План фінансування будівництва наведений у Додатку № 2 до Договору».
2. Під час моніторингу встановлено, що згідно з протоколом уповноваженої особи від 04.03.2025 № 138 (далі – Протокол відхилення) Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» на підставі «Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.».
У Протоколі відхилення Замовник в якості підстави відхилення зазначив, що «Учасником в складі тендерної пропозиції надано файл «2-1-кошторис UA-2025-01-31- 008980-a.pdf» на сторінках 3-4 файлу «2-1-кошторис UA-2025-01-31-008980-a.pdf» надано Договірну ціну «на будівництво Капітальний ремонт багатоквартирного будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області, що здійснюється в 2025 році.», однак відповідно до оголошення, пункту 4.4. розділу 1 тендерної документації та проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) строк виконання робіт по об’єкту становить до 31.12.2026 року., Учасником в договірній ціні зазначено тільки на 2025 рік, що є невідповідністю».
Відповідно до пункту 6 розділу 3 тендерної документації «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
На запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо підстав не застосування Замовником пункту 43 Особливостей в частині розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель учаснику ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» – Замовник надав пояснення, що не спростовує факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовує прийняте рішення щодо правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.»
Отже, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (щодо помилки, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо) учаснику ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідності в інформації та/або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог тендерної пропозиції.
Зважаючи на зазначене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» згідно підстав викладених в протоколі від 04.03.2025 № 138, чим порушив вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Слід відмітити, що, Замовник безпідставно відхилив пропозицію ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» ціна якої становить 14 499 973,95 грн з ПДВ та яка на 219 886,17 грн з ПДВ дешевша за остаточну цінову пропозицію в сумі 14 719 860,12 грн з ПДВ учасника переможця ПП «СПЕЦСЕРВІС», з яким укладено договір про закупівлю.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
4. В ході аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦСЕРВІС» встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) «Учасник надає інформаційну довідку про виконання учасником не менше 2 аналогічних договорів протягом останніх 4 календарних років згідно пункту 3.1 цієї документації».
Відповідно до вимог пункту 3.1 Додатку 4 до тендерної документації «Учасник надає Довідку на власному бланку (у разі наявності таких бланків) за формою, наведеною нижче, що містить інформацію щодо наявності документального підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» та
«Вимога щодо надання учасником відповідних Довідок за формою, наведеною вище, може бути запропонована як зразок для відображення затребуваної інформації, що надається у вигляді довідок довільної форми. У довідці довільної форми вказати всю необхідну інформацію, зазначену у зразку»
Відповідно до зразку в довідці щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів необхідно зазначити, зокрема, строк дії договору.
Учасником ПП «СПЕЦСЕРВІС» в складі тендерної пропозиції на виконання вищезазначеної вимоги надано Довідку щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів від 20.02.2025 року № 20/02-20Т. Однак в довідці в колонці «Строк дії договору» не зазначена повна інформація щодо строків дії аналогічних договорів, чим не дотримано вимог пункту 3 Додатку 4 до тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовник не виявив невідповідностей в частині не зазначення повної інформації щодо строків дії аналогічних договорів та не розмістив в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих у складі тендерної пропозиції учасника ПП «СПЕЦСЕРВІС».
Період усунення порушень:
15.04.2025 14:50 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2025 14:50
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в судовому порядку
Дата публікації:
29.04.2025 13:57
Дата відкриття провадження:
06.05.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/21861/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
969fdc63a3094461adfb541e42d2e9cf
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.03.2025 14:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.04.2025 01:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області» (код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-31-008980-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (дефектні акти, експертні звіти, локальні кошториси, розрахунки до договірної ціни, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати інформацію, за рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків).
4. Надати інформацію, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
5. Згідно абзацу десятого пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації».
Враховуючи зазначене поясніть, чому під час затвердження та оприлюднення тендерної документації на закупівлю робіт з «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області» не оформлено та не оприлюднено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, як окремі додатки до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
22f49761011b409b8f845dfe95d3c5a1
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
28.03.2025 09:24
Опис:
Щодо першого питання. Надаємо позитивний експертний звіт та зведений кошторисний розрахунок.
Щодо другого питання. https://koda.gov.ua/wp-content/uploads/2025/02/obgruntuvannya-vokzalna-11.pdf
Щодо третього питання. Постанова КМУ від 7 березня 2025 р. № 251 Про виділення коштів з фонду ліквідації наслідків збройної агресії на реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації. Код програмної класифікації 3111370
Щодо четвертого питання. Не здійснювався
Щодо п’ятого питання. Тендерна документація до закупівлі відповідає зокрема абзацу десятому пункту 28 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації». Тендерна документація не містить переліку документів для учасника та переможця закупівлі. Перелік документів для учасника та для переможців міститься виключно в додатках до тендерної документації.
Номер:
e269fcf901784d6c9be710c1d7e130c2
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
02.04.2025 16:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області» (код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-31-008980-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) щодо підстав укладання договору від 12.03.2025 № 29-25 без плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду відповідно до вимог пунктів 83 та 84 Порядку укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
be4bf8fd4f1d441580d1737917adcd6b
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
04.04.2025 11:22
Опис:
Доброго дня!
За результатом проведення закупівлі робіт на виконання робіт з Капітального ремонту багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області було укладено договір від 12.03.2025 № 29-25 відповідно до проекту договору. Для приведення у відповідність до вимог пунктів 83 та 84 Порядку укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 між Замовником та Підрядником було укладено Додаткову угоду №1 від 28.03.2025 до договору від 12.03.2025 № 29-25.
Номер:
6f28d0b880a64356a58425a8af4d1400
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.04.2025 18:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Вокзальній, 11 в с-щі Бородянка Бучанського району Київської області» (код за ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-31-008980-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Відповідно до Протоколу відхилення від 04.03.2025 № 138 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» на підставі виявленої невідповідності, а саме «строк виконання робіт по об’єкту становить до 31.12.2026 року, Учасником в договірній ціні зазначено тільки на 2025 рік, що є невідповідністю».
Зважаючи на те, що встановлена невідповідність не призводить до зміни предмету закупівлі, надайте пояснення (інформацію) та відповідні документи щодо причин не застосування пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
16cd1a00d0cf43eea00bafff425f987c
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
10.04.2025 10:08
Опис:
Доброго дня!
Відповідно до Протоколу уповноваженої особи від 04.03.2025 № 138 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» на підставі виявленої невідповідності, а саме «строк виконання робіт по об’єкту становить до 31.12.2026 року, Учасником в договірній ціні зазначено тільки на 2025 рік, що є невідповідністю». Зважаючи на те, що встановлена невідповідність не призводить до зміни предмету закупівлі, надайте пояснення (інформацію) та відповідні документи щодо причин не застосування пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи від 04.03.2025 № 138 тендерна пропозиція ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» була відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі — Особливості).
Згідно з інформацією в електронній системі закупівель, строки виконання робіт – 31.12.2026 року.
Відповідно до пункту 4.4 Розділу І тендерної документації, строки виконання робіт –
до 31.12.2026 року.
Додаток 1 до проєкту договору Додатку 3 до тендерної документації (проєкт договору) містить, зокрема, зразок договірної ціни до проєкту договору.
Крім того, додаток 2 до проєкту договору Додатку 3 до тендерної документації (календарний графік виконання робіт по об’єкту) передбачає виконання робіт у 2026 році.
Відповідно до пункту 6 Розділу 3 тендерної документації «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Разом з тим відповідно до Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлю технічному завданню повинна бути підтверджена наступними документами, які учасника повинні надати у складі своєї тендерної пропозиції: договірна ціна (Додаток 30 до Настанови) до неї; пояснювальна записка; локальні кошториси; об'єктні кошториси; підсумкова відомість ресурсів; відомість ресурсів до локальних кошторисів; загальновиробничі витрати на будову; аналіз ринку цін на основні матеріали, розрахунок податку на додану вартість. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, заробітну плату, прибуток, інфляційні витрати, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами, розрахунково-аналітичним, економічним та іншими методами відповідно до Настанови, якщо інше не встановлено тендерною документацією.
Згідно з пунктом 5.2 Настанови, договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Форму договірної ціни наведено у додатку 30 цієї Настанови, у разі визначення вартості за укрупненими показниками вартості робіт використовується форма договірної ціни, що наведена в додатку 31 цієї Настанови.
Додаток 30 до Настанови містить форму договірної ціни, згідно з якою необхідно, зокрема, заповнити інформацію щодо року, в якому здійснюється будівництво об’єкта.
Разом з тим, всупереч Додатку 30 до Настанови та вимогам тендерної документації в частині строків виконання робіт, надана учасником договірна ціна не містить інформацію про будівництво об’єкту предмету закупівлі, зокрема, в 2026 році.
Окрім того, пунктом 3 Розділу 5 тендерної документації чітко передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей; (у разі недотримання вимог щодо розрахунків договірної ціни у документах та/або у разі відсутності документів, які передбачені Додатком 2 тендерної документації, тендерна пропозиція учасника буде відхилена з підстави зазначеної вище, оскільки відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції - це помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції)
Разом з тим, Замовник під час проведення процедур закупівель керується Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав і законних інтересів осіб, пов’язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює Комісію (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та здійснює інші повноваження, визначені цим Законом та Законом України "Про Антимонопольний комітет України". Рішення Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України.
З метою дотримання норм законодавства у сфері публічних закупівель зокрема під час розгляду тендерних пропозицій учасників закупівель, Департамент в тому числі керується практикою рішень Комісії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель ухвалюються від імені Антимонопольного комітету України (далі – Комісія).
Наступні рішення Комісії, в яких розглядались аналогічні ситуації між Замовником та Учасниками підтверджують правомірність та законність рішення замовника. Рішення Комісії №19988 -р/пк-пз від 16.12.2024 та Рішення Комісії №579-р/пк-пз від 14.01.2025.