-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт підвального приміщення (під облаштування найпростішого укриття) будівлі Жмеринського районного управління ГУ ДПСС у Вінницькій області, що знаходиться за адресою вул. Братерства 40, м. Жмеринка, Вінницької області
Завершена
1 610 049.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 050.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 050.25 UAH
Номер:
b7df3a44089d4195abb79cab749cff06
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-05-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2025 00:00
Період моніторингу:
05.05.2025 16:31 - 27.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.05.2025 №64-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 05.05.2025 №64-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7. UA-2025-01-31-004796-a, 31.01.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМК Капітал» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення умов договору у відповідність до вимог законодавства, а у разі неможливості – здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 31.01.2025 № 10, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БМК Капітал» (далі - ТОВ «БМК Капітал»), вимогу про усунення невідповідностей до 20.02.2025, протокольне рішення уповноваженої особи від 21.02.2025 № 20, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, договір від 04.03.2025 № 41/25 (далі - Договір № 41/25) та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 09.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 1 розділу «Розрахунок ціни тендерної пропозиції» додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації, Замовником встановлено, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути визначена за твердою договірною ціною згідно з Кошторисними нормами України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). Крім того, у пункті 1 додатку 2 зазначено, що договірна ціна з пояснювальною запискою має бути складена відповідно до Настанови.
Так, у пункті 1.1. Розділу I. Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, та кредитів, наданих під державні гарантії, а також вона визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Пунктом 5.3. Розділу V. Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України. Згідно з положеннями частини шостої статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону № 2136 та з урахуванням Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 08.02.2025 строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік (по 08.05.2025) складав 166,67 людино-години.
Разом з тим, у пояснювальній записці, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БМК Капітал» (файли. «ПЗ_ДЦ_200.pdf.» та «ПЗ_ДЦ_200. xlsx.») зазначено, що рівень середньомісячної заробітної плати прийнятий в розмірі 13707,89 грн для розряду робіт 3,8 (виходячи із середньомісячної норми робочого часу на 1 працівника в режимі повної зайнятості, з урахуванням положень «Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва», і рівній при 40-годинному робочому тижні, 173,83 людино-години), що є порушенням пункту 5.3. Розділу V. Настанови.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «БМК Капітал», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним Договір № 41/25 на суму 1 594 290,53 грн.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 24.03.2025 (далі – Управління) про надання пояснення, зокрема, щодо визначення договірної ціни з урахуванням вимог Настанови, Замовник зазначив що: «В проектно-кошторисній документації PD01:1107-5837-9880-6481 що була розроблена ТОВ «БУД-СОЛЮШН»…. застосовано такий ж показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, а саме 177,83 людино-години. Відповідно до частини шостої статті 6 Закону України №2136, на період дії воєнного стану норми щодо святкових та неробочих днів, а також перенесення вихідних, не застосовуються. Відтак, підприємства мають право самостійно організовувати режим праці з урахуванням потреб виробничого процесу. Окремо зазначаємо, що відповідно до пункту 5.3 Настанови, вартість людино-години визначається за середнім показником або по об’єкту будівництва в цілому. Це прямо дозволяє враховувати індивідуальні особливості кожного об’єкта, де умови та графіки виконання робіт можуть відрізнятися».
Водночас, надане Замовником пояснення не спростовує виявлене порушення, оскільки відповідно до норми тривалості робочого часу на 2025 рік в годинах з урахуванням терміну дії воєнного стану до 08.05.2025 норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні становить 166,67 люд/год (2000 годин (загальна тривалість робочого часу за рік) : 12 міс. = 166,67 люд/год).
Період усунення порушень:
16.05.2025 15:46 - 31.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
16.05.2025 15:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Головним управлінням Держпродспоживслужби у Вінницькій області здійснені заходи щодо усунення виявленого порушення законодавства у сфері публічних закупівель Управлінням Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, шляхом приведення умов договору у відповідність до вимог законодавства шляхом укладення додаткової угоди №1 від 20.05.2025 року до Договору №41/25 від 04.03.2025, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку та оприлюднено через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Дата публікації звіту:
22.05.2025 15:19
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
26.05.2025 08:52
Запити/Пояснення
Номер:
943d109da35e414a90c658fa1ec86fc3
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
06.05.2025 09:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт з капітального ремонту підвального приміщення (під облаштування найпростішого укриття) будівлі Жмеринського районного управління ГУ ДПСС у Вінницькій області, що знаходиться за адресою вул. Братерства 40, м. Жмеринка, Вінницької області (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-31-004796-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного коду програмної класифікації видатків. Чи здійснювалося фінансування зазначеної закупівлі в рамках програми фінансової підтримки України від ЄС – Ukraine Facility?
3. Яким чином учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ», якого обрано переможцем, дотримано вимоги пункту 1 розділу «Розрахунок ціни тендерної пропозиції» додатку 2 до тендерної документації, в частині розрахунку ціни тендерної пропозиції згідно з Кошторисними нормами України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова).
Так, пунктом 5.3 Настанови визначено, що вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу.
Слід відмітити, що у період дії воєнного стану в Україні не застосовуються норми законодавства про працю у частині відносин, врегульованих Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 2136), яким визначено особливості трудових відносин у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану». На період дії воєнного стану норми передбачені Законом № 2136 мають пріоритет над Кодексом законів про працю України.
Згідно із положеннями частини шостої статті 6 Закону № 2136 на період дії воєнного стану не застосовуються норми статті 53 (тривалість роботи напередодні святкових, неробочих і вихідних днів), частин третьої - п’ятої статті 67 (перенесення вихідного дня, що збігається зі святковим чи неробочим днем), статей 71, 73 (святкові і неробочі дні) Кодексу законів про працю України.
Отже, з урахуванням положень Закону №2136 та з урахуванням Указу дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» від 15 січня 2025 року № 4220-IX, яким продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 08 лютого 2025 року строком на 90 діб, показник середньомісячної норми тривалості робочого часу на 2025 рік складає 166,67 людино-години.
Разом з тим, у пояснювальній записці до кошторисної документації, яку подано у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «БМК КАПІТАЛ», зазначено, що середньомісячна норма тривалості робочого часу складає 173,83 людино-години, що не відповідає вимогам пункту 5.3 Настанови.
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
6a389853d0d845e79147f507c0286f4a
Назва:
Надання інформації на запит про надання пояснень за моніторингом закупівлі (ID моніторингу: UA-M-2025-05-05-000051)
Дата опублікування:
09.05.2025 12:52
Опис:
Розглянувши запит Північного офісу Держаудитслужби про надання пояснень за моніторингом закупівлі (ID моніторингу: UA-M-2025-05-05-000051) «Капітальний ремонт підвального приміщення (під облаштування найпростішого укриття) будівлі Жмеринського районного управління ГУ ДПСС у Вінницькій області, що знаходиться за адресою вул. Братерства 40, м. Жмеринка, Вінницької області (код ДК 021:2015 :), код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація, ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-31-004796-a, ID ec58dbb3c1f44e6e8d57c51b026670f2, щодо, як вказано у рішенні про початок моніторингу «Виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель», керуючись статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), повідомляємо наступне.
1. За першим питанням «1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі»:
- інформація та відповідні документи (проектно-кошторисна документація, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість – надаємо (17 документів).
- посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: https://www.vingudpss.gov.ua/document/derzhavni-zakupivli?page=1 .
2. За другим питанням: «Надати інформацію стосовно джерела фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо) у тому числі із зазначенням відповідного коду програмної класифікації видатків. Чи здійснювалося фінансування зазначеної закупівлі в рамках програми фінансової підтримки України від ЄС – Ukraine Facility?» - копію «Довідки про зміни до кошторису на 2025 рік» від 02.04.2025 р. надаємо (1 документ).
3. З третього питання: «Яким чином учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ», якого обрано переможцем, дотримано вимоги пункту 1 розділу «Розрахунок ціни тендерної пропозиції» додатку 2 до тендерної документації, в частині розрахунку ціни тендерної пропозиції згідно з Кошторисними нормами України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова)...»:
В проектно-кошторисній документації PD01:1107-5837-9880-6481 що була розроблена ТОВ «БУД-СОЛЮШН» відповідно договору на розроблення ПКД №153/24 від 21.10.2024 року та експертного звіту № 48934 від 06 листопада 2024 (Реєстраційний номер EX01:5391-2659-6757-2827) виданий ТОВ «Експертиза МВК» застосовано такий ж показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, а саме 177,83 людино-години.
Відповідно до частини шостої статті 6 Закону України №2136, на період дії воєнного стану норми щодо святкових та неробочих днів, а також перенесення вихідних, не застосовуються. Відтак, підприємства мають право самостійно організовувати режим праці з урахуванням потреб виробничого процесу.
Окремо зазначаємо, що відповідно до пункту 5.3 Настанови, вартість людино-години визначається за середнім показником або по об’єкту будівництва в цілому. Це прямо дозволяє враховувати індивідуальні особливості кожного об’єкта, де умови та графіки виконання робіт можуть відрізнятися.
Також повідомляємо, що Антимонопольний комітет України у рішенні від 15.08.2023 № 850-р/пк-пз за аналогічних обставин зазначив, що учасник закупівлі має право враховувати у кошторисах планову норму тривалості робочого часу, якщо вона не суперечить трудовому законодавству під час дії воєнного стану. Крім того, в рішенні АМКУ від 28.03.2024 № 260-р/пк-пз було підтверджено право учасників застосовувати власні розрахункові показники тривалості робочого часу за умови належного документального підтвердження та відсутності порушень у трудових відносинах.
Зазначена вартість людино-години в кошторисній документації та експертному висновку надає можливість знизити ціну договору на суму 19,54241 тис. грн.
З огляду на викладене, просимо:
• врахувати особливі умови організації робіт під час воєнного стану;
• надати можливість виправлення виявленої технічної невідповідності без розірвання договору та без зміни загальної договірної ціни, та забезпечити приведення показників у відповідність до вимог.
При цьому повідмляємо, що ніяких «ознаків порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель» не існує, тому що не порушена жодна стаття Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII або пункт Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».