• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Електрична енергія

Завершена

788 688.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 886.88 UAH
Номер: a9bb200102c74ac1b7b1aec3ce01a8c2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-22-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.04.2025 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 22.04.2025 18:21 - 14.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 18.04.2025 № 39-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівель Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 18.04.2025 №39-з Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг 60. UA-2025-01-29-009982-a, яку проводить КУ "Заводський районний фізкультурно-спортивний комплекс";
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 114-46-99, m.a.diachenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами дослідження питання відповідності ТД Замовника вимогам Закону та Особливостей встановлено порушено вимоги пункту 3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації щодо зазначеної закупівлі встановлено порушення частини 5 статті 8 Закону. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та які не мають механізму усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: «12» травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (далі - Особливості), розгляду тендерних пропозицій, укладання договору про закупівлю відповідно умов тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Заводський районний фізкультурно-спортивний комплекс» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію, яка затверджена уповноваженою особою замовника (протокол від 29.01.2025 № 21) (далі – ТД); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Е ІНЖИНІРИНГ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.02.2025 № 24; вимогу про усунення невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір, яке оприлюднено в електронній системі закупівель 12.02.2025; договір про постачання електричної енергії споживачу від 19.02.2025 № 270 та додаткові угоди від 14.03.2025 № 1 та від 20.03.2025 № 2 до нього; відповідь Замовника від 07.05.2025 на запит від 28.04.2025. Дослідженням ТД Замовника встановлено наступне. З метою розроблення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору про закупівлю (постачання електричної енергії споживачу) Міністерством економіки України, як уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель затверджено Методичні рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених наказом Міністерства економіки України від 07.05.2024 №11712 (далі – Методика №11712), метою яких є створення єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору. Пунктом 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД встановлено такі вимоги: «….Розрахунок ціни відповідно до абз. першого частини третьої ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі», за яку Учасник згоден виконати замовлення, повинен здійснюватися наступним чином: Р = Vплан × (Црдн + М + Кнебал + Кп + Тпер) × 1,2 грн з ПДВ, де: Р – ціна тендерної пропозиції у гривні (UAH). Ціна тендерної пропозиції у гривнях (Р), що визначена Учасником відповідно до формули, має бути округлена за правилами математичного округлення до сотих чисел після коми (другого знаку після коми). Для уникнення некоректного розрахунку забороняється використовувати округлення під час здійснення розрахунків ціни тендерної пропозиції за формулою; Vплан – плановий обсяг закупівлі електричної енергії для відповідного об’єкта Замовника – ______________ кВт*год.; Црдн – прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua); М – маржа (вартість послуг Учасника), запропонована Учасником у відсотках від загальної ціни тендерної пропозиції. Маржа, що визначається учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною. Кнебал – постійні витрати постачальника на ринку електричної енергії, обслуговування і покриття небалансів електричної енергії (Замовник встановлює величину цього індикатора однакову для всіх Учасників в розмірі 5% від ціни РДН); Кп – коефіцієнт, який враховує регульовані та фіксовані платежі, пов’язані з постачанням електричної енергії споживачу, операційні видатки, адміністративні видатки, та складає 2% від ціни РДН; Тпер – тариф на послуги з передачі електричної енергії, затверджений регулятором для оператора системи передачі у встановленому порядку згідно постанови НКРЕКП; 1,2 – математичне вираження ставки податку на додану вартість (ПДВ – 20%). Вказана формула включає елемент Црдн, який по суті є базовим для розрахунку вартості 1 кВт/год, що планується закупати. У вказаному пункті ТД Замовником цей елемент охарактеризовано як прогнозована середньозважена ціна РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua). При цьому, п.6 розділу ІV «Рекомендації щодо підготовки тендерної документації» Методики №11712 визначено, що Замовникам рекомендується в тендерній документації визначити порядок розрахунку ціни тендерної пропозиції для учасника за формою згідно з додатком 6 до примірної тендерної документації (додаток 2 до Методичних рекомендацій) з метою розрахунку та фіксації вартості торговельної надбавки / знижки учасника за результатами процедури закупівлі. Для розрахунку ціни тендерної пропозиції учасника відповідно до абзацу першого цього пункту ціну на ринку "на добу наперед" за 1 кВт·год без ПДВ рекомендовано розраховувати за останній повний календарний місяць, що передував даті оголошення процедури закупівлі, і використовувати тариф на послуги з передачі електричної енергії, чинний на дату оголошення процедури закупівлі. Встановлення такого елементу для розрахунку дає можливість встановити рівні вимоги для всіх учасників закупівлі, оскільки для всіх учасників цей елемент буде сталий (однаковий), а загальна вартість 1 кВт/год буде залежати лише від розміру торгівельної надбавки (маржи), яка буде запропонована учасником. Інші складові формули для всіх учасників торгів також будуть сталими, у тому числі тариф на послуги з передачі електричної енергії чинний на дату оголошення процедури закупівлі), який визначається відповідно до постанов НКРЕКП. З огляду на вказане, положення Методики №11712 розроблені таким чином, що при всіх інших рівних елементах розрахунку єдиним елементом, який можуть встановлювати учасники і тим самим впливати на загальну ціну тендерної пропозиції, є торгова націнка (маржа). Замовник у своїй формулі розрахунку встановив елемент Црдн як прогнозовану середньозважену ціну РДН без ПДВ (визначена, як середньозважена ціна на РДН (у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua) без вказання конкретного періоду (дати), тобто без урахування положень Методики №11712, тим самим дав змогу учасникам у розрахунках ціни тендерної пропозиції визначати цей елемент розрахунку на власний розсуд. Отже, Замовником не було створено рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі в частині визначення ціни пропозиції. Таким чином, під час розроблення ТД Замовником порушено вимоги п.3 Особливостей в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених п.1, 4 та 5 ч.1 ст.5 Закону, а саме: забезпечення добросовісної конкуренція серед учасників, рівного ставлення до них, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Крім цього в ході моніторингу через електрону систему закупівель Замовнику було направлено запит від 28.04.2025 щодо надання пояснень з приводу періоду та/або дати визначення учасником середньозваженої ціни 4,74625 грн на РДН у торговій зоні Об'єднана Енергетична Система України (ОЕС України) за даними ДП «Оператор ринку», розміщеними на веб-сайті www.oree.com.ua. Відповідно до частини 5 статті 8 Закону, Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Проте, пояснення на запит від 28.04.2025 були надані Замовником 07.05.2025, чим недотримано строк оприлюднення інформації про закупівлі визначений частиною 5 статті 8 Закону. З огляду на зазначене, Замовником порушено вимогу частини 5 статті 8 Закону в частині ненадання їм інформації та документів у випадках, передбачених законом протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень.
Період усунення порушень: 13.05.2025 09:33 - 28.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.05.2025 09:33

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 08/0027пр/2025

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Начальнику Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізької області Геннадію ВАЩЕНКУ ______________________________ 69005, м. Запоріжжя вул. Перемоги, 129 Про надання інформації На Ваш запит Комунальна установа «Заводський районний фізкультурно-спортивний комплекс», надає інформацію про Уповноважену особу – Тимошенко Анастасію Юр’ївну, відповідальну за проведення закупівлі ID: UA-2025-01-29-009982-a: - ПІБ: Тимошенко Анастасія Юр’ївна; - 21.12.1984 р.н.; - РНОКПП 3103604566; - місце роботи: КУ «ЗРФСК»; - посада: заступник директора; - місце проживання: м. Запоріжжя, пр. Соборний, б. 218, кв. 22; - до адміністративної відповідальності раніше не притягувалась; - копія наказу про покладання на Тимошенко А.Ю. виконання обов’язків Уповноваженої особи КУ «ЗРФСК» (копія додається). При цьому повідомляємо Вас про те, що відповідь на запит органу державного фінансового контролю від 28.04.2025 року не надано своєчасно, у зв’язку з об’єктивними причинами, а саме: відповідальна посадова особа перебувала у відпустці згідно наказу №43/к від 15.04.2025 року (копія додається), при цьому інша особа для заміщення тимчасово відсутнього працівника не була призначена з таких підстав: в установі відсутні інші працівники, які мають відповідну кваліфікацію, повноваження або посадові обов’язки, що передбачають виконання зазначених функцій (відповіді на запити органів державного контролю, ведення документації певного рівня допуску, тощо), виконання зазначених функцій не передбачено посадовими інструкціями інших працівників, відсутні внутрішні резерви для тимчасового розподілу обов’язків, призначення тимчасового виконувача обов’язків потребує відповідного рівня повноважень, відповідальності та інструктажу з питань доступу до офіційної інформації, що на момент відпустки не могло бути реалізовано в повному обсязі. У зв’язку з вищезазначеним, надання своєчасної відповіді на запит ДАСУ стало неможливим. Після виходу відповідальної особи з відпустки, відповідь була підготовлена та направлена 07.05.2025 року через електронну систему закупівель у найкоротші строки. Оскільки в діях посадових/уповноважених осіб Замовника відсутня вина щодо порушення строків надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю від 28.04.2025 року, прошу не притягувати осіб Замовника до адміністративної відповідальності. Додатки на 2 арк. 1. копія наказу №25/к від 04.03.2024 року про призначення уповноваженої особи з публічних закупівель – 1 арк.; 2. копія наказу №43/к від 15.04.2025 року – 1 арк.; Директор КУ «ЗРФСК» Олег СІРИК Виконавець, Сафронова Ольга 0997377993
Дата публікації звіту: 20.05.2025 12:51

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Не усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Ні
Опис: Замовником в електронній системі закупівель було оприлюднено інформацію про усунення порушення, яка за своїм змістом не відповідає інформації про усунення порушення зазначеного у висновку від 13.05.2025.
Дата публікації: 29.05.2025 11:36

Запити/Пояснення