-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина дров’яна
ДК 021:2015, код 03410000-7 – Деревина (Деревина дров’яна). Деталізований CPV код (у т.ч. для лотів) та його назва ДК 021:2015 - 03413000-8 – Паливна деревина
Торги не відбулися
2 382 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 23 826.00 UAH
мін. крок: 1% або 23 826.00 UAH
Номер:
db338ce492194d01ac4f34f49da1a383
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-17-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.02.2025 00:00
Період моніторингу:
17.02.2025 15:45 - 11.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.02.2025 № 20-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-01-29-007320-a, 29.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Нетудихати О.В та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Процедуру відкритих торгів з особливостями відмінено
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; інформація про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Відділу освіти Звенигородської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 29.01.2024 б/н; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Бабія Володимира Анатолійовича (далі – ФОП Бабій В.А.); вимогу про усунення невідповідностей; документи, надані ФОП Бабієм В.А на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи від 07.02.2025 №5 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Бабія В.А; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Хільченка Олександра Остаповича (далі – ФОП Хільченко О.О.); протокольне рішення уповноваженої особи від 07.02.2025 №6 про відхилення тендерної пропозиції ФОП Хільченка О.О; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Нетудихати Олексія Володимировича (далі – ФОП Нетудихата О.В.); вимогу про усунення невідповідностей; документи надані ФОП Нетудихатою О.В. на вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи від 10.02.2025 №8 про визначення переможцем відкритих торгів ФОП Нетудихати О.В.; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані переможцем відкритих торгів з особливостями ФОП Нетудихатою О.В у спосіб, визначений тендерною документацією; протокольне рішення уповноваженої особи від 19.02.2025 №9 про скасування рішення про визначення переможцем відкритих торгів ФОП Нетудихати О.В.; пояснення Замовника, отримане 19.02.2025 в електронній системі закупівель.
Аналізом питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що відповідно до підпункту 6.5.3 пункту 6.5 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації учасник надає Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, виданий випробувальним центром уповноваженого державного підприємства Мінекономіки України на ім’я учасника закупівлі або офіційного постачальника учасника товару. На підтвердження правомочності випробувального центру проводити вказані дослідження, учасники подають чинний атестат про акредитацію, що виданий Національним агентством з акредитації України, з додатками до такого атестату, якщо такі мають місце.
Проте, учасником не надано чинний атестат про акредитацію, що підтверджує правомочність випробувального центру проводити вказані дослідження. В складі тендерної пропозиції ФОП Нетудихатою О.В. надано атестат про акредитацію випробувального центру державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрованого у Реєстрі 17.02.2022 за № 20238, що виданий Національним агентством з акредитації України, який дійсний лише до 25 грудня 2024 року.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення із вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані ФОП Нетудихатою О.В. у складі тендерної пропозиції щодо надання чинного атестату про акредитацію, що підтверджує правомочність випробувального центру проводити вказані дослідження.
Крім того, відповідно до пункту 5.1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації якість продукції повинна відповідати вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду. Деревина дров`яна 1 групи повинна відповідати чинним вимогам ДСТУ EN 15234-1:2013 «Тверде біопаливе. Забезпечення якості Частина 1. Загальні вимоги»; ДСТУ EN 15234-5:2018 «Біопаливе тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання»; ТУ У 02.2-41645960-001:2024 «Деревина паливна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3; табл. 4, табл. 5); ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10); ДГН 6.6.1-120-2005 «Гігієнічний норматив питомої активності радіонуклідів (137)Cs та (90)Sr у деревині та продукції з деревини», що підтверджується документально шляхом подання документів про якість.
Проте, ФОП Нетудихатою О.В. не надано в складі тендерної пропозиції документи про якість, що підтверджують, що деревина дров`яна 1 групи відповідає вимогам ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10).
Відсутність інформації та/або документів, яка/які підтверджує/підтверджують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, не є невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, і не може бути усунута учасником відповідно до пункту 43 Особливостей. Отже, за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ФОП Нетудихати О.В. не відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Період усунення порушень:
10.03.2025 15:05 - 25.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.03.2025 15:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Процедура закупівлі відмінена у зв’язку із відхиленням пропозицій усіх учасників, що підтверджується наочним переглядом сторінки закупівлі за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-29-007320-a.
Дата публікації звіту:
21.03.2025 09:47
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Процедура закупівлі відмінена
Дата публікації:
25.03.2025 09:11
Запити/Пояснення
Номер:
5346730355804a84b0d1338d1239dfbf
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.02.2025 16:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-01-29-007320-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2025-01-29-007320-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Нетудихати Олексія Володимировича як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Відповідно до пункту 5.1 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі» якість продукції повинна відповідати вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду. Деревина дров`яна 1 групи повинна відповідати чинним вимогам ДСТУ EN 15234-1:2013 «Тверде біопаливе. Забезпечення якості Частина 1. Загальні вимоги»; ДСТУ EN 15234-5:2018 «Біопаливе тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання»; ТУ У 02.2-41645960-001:2024 «Деревина паливна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3; табл. 4, табл. 5); ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10); ДГН 6.6.1-120-2005 «Гігієнічний норматив питомої активності радіонуклідів (137)Cs та (90)Sr у деревині та продукції з деревини», що підтверджується документально шляхом подання документів про якість.
Проте, ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем не надано в складі тендерної пропозиції документів про якість, що підтверджують, що деревина дров`яна 1 групи відповідає вимогам ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10);
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Нетудихати Олексія Володимировича як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Відповідно до підпункту 6.5.3 пункту 6.5 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі» учасник надає Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, виданий випробувальним центром уповноваженого державного підприємства Мінекономіки України на ім’я учасника закупівлі або офіційного постачальника учасника товару. На підтвердження правомочності випробувального центру проводити вказані дослідження, учасники подають чинний атестат про акредитацію, що виданий Національним агентством з акредитації України з додатками до такого атестату, якщо такі мають місце. Проте, учасником не надано чинний атестат про акредитацію, що підтверджує правомочність випробувального центру проводити вказані дослідження.
В складі тендерної пропозиції ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем надано атестат про акредитацію випробувального центру державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрованого у Реєстрі 17.02.2022 за № 20238 (далі – Атестат № 20238), що виданий Національним агентством з акредитації України, який дійсний лише до 25 грудня 2024 року.
Крім того, Атестат № 20238 містить додаток, який є невід’ємною частиною і складається з 360 аркушів, проте в складі тендерної пропозиції ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем надано додаток лише на 281 аркуші.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
75fc4287e4074a529b378c471772d049
Назва:
Ґрунтовні пояснення на Запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області за результатами моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
19.02.2025 15:31
Опис:
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2025-02-18 16:33:25) (надалі по тексту – Запит №1), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2025-02-17-000025 ● db338ce492194d01ac4f34f49da1a383, затвердженого Начальником управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Тетяною ВЕЛЬКО (наказ від 17.02.2025 № 20-З). Згідно вказаного Запиту №1 вимагається:
«У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом ДК 021:2015:03410000-7: Деревина (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-01-29-007320-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по цій закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2025-01-29-007320-a відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Нетудихати Олексія Володимировича як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Відповідно до пункту 5.1 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі» якість продукції повинна відповідати вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду. Деревина дров`яна 1 групи повинна відповідати чинним вимогам ДСТУ EN 15234-1:2013 «Тверде біопаливе. Забезпечення якості Частина 1. Загальні вимоги»; ДСТУ EN 15234-5:2018 «Біопаливе тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання»; ТУ У 02.2-41645960-001:2024 «Деревина паливна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3; табл. 4, табл. 5); ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10); ДГН 6.6.1-120-2005 «Гігієнічний норматив питомої активності радіонуклідів (137)Cs та (90)Sr у деревині та продукції з деревини», що підтверджується документально шляхом подання документів про якість.
Проте, ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем не надано в складі тендерної пропозиції документів про якість, що підтверджують, що деревина дров`яна 1 групи відповідає вимогам ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10);
- чому Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Нетудихати Олексія Володимировича як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей? Відповідно до підпункту 6.5.3 пункту 6.5 Додатку 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі-технічні вимоги до предмета закупівлі» учасник надає Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, виданий випробувальним центром уповноваженого державного підприємства Мінекономіки України на ім’я учасника закупівлі або офіційного постачальника учасника товару. На підтвердження правомочності випробувального центру проводити вказані дослідження, учасники подають чинний атестат про акредитацію, що виданий Національним агентством з акредитації України з додатками до такого атестату, якщо такі мають місце. Проте, учасником не надано чинний атестат про акредитацію, що підтверджує правомочність випробувального центру проводити вказані дослідження.
В складі тендерної пропозиції ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем надано атестат про акредитацію випробувального центру державного підприємства «Рівненський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрованого у Реєстрі 17.02.2022 за № 20238 (далі – Атестат № 20238), що виданий Національним агентством з акредитації України, який дійсний лише до 25 грудня 2024 року.
Крім того, Атестат № 20238 містить додаток, який є невід’ємною частиною і складається з 360 аркушів, проте в складі тендерної пропозиції ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем надано додаток лише на 281 аркуші.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеження волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.».
1. Щодо суті питань за Запитом №1
Відділ освіти Звенигородської міської ради, що замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року, в редакції від 19.04.2020 №114-IX (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості) по предмету закупівлі: ДК 021:2015, код 03410000-7 – Деревина (Деревина дров’яна) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-01-29-007320-a).
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 2 382 600,00 (два мільйони триста вісімдесят дві тисячі шістсот гривень 00 копійок) грн. з ПДВ.
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 2 382 600,00 грн. з ПДВ
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання (річного та місячного) обсягу деревини за календарний рік (бюджетний період) 2023/2024 років із відповідним прогнозуванням на 2025 рік. Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості товарів / послуг методом порівняння ринкових цін відповідно до примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275, а також моніторингом динаміки цін на офіційному веб–сайті Товарної біржі «Українська товарна біржа» за посиланням https://www.ueex.com.ua/ в розділі «Біржові котирування: Деревина. Індекси та інші цінові показники ТОВ «Українська енергетична біржа» Біржові котирування. Деревина. Індекси та інші цінові показники» за посиланням https://www.ueex.com.ua/exchange-quotations/wood/indexes/. Також порівняльним аналізом ціни на деревину без врахування вартості на їх доставку порівнювались ціни з використанням державної платформи «ДіЯ» за посиланням https://drovae.gov.ua/.
При цьому розрахунок очікуваної вартості проводився згідно з аналізом цін постачальників деревини на дату формування очікуваної вартості предмета закупівлі, що оприлюднені на веб-сайтах та прейскурантах цін (комерційних пропозицій) у вільному доступі. До ціни товару включена вартість товару, закупованої постачальником на оптовому ринку або через біржові аукціони лісових господарств, послуги з навантаження/розвантаження товару, доставка товару автотранспортом з урахуванням вартості цін на паливно-мастильні матеріали, націнка (маржа) постачальника та всі визначені законодавством податки та збори.
Розмір бюджетного призначення: 2 382 600,00 грн. з ПДВ згідно з планом кошторисних асигнувань Замовника.
2. Обґрунтування якісних та технічних характеристик та оприлюднення інформації на власному веб-сайті Замовника
Нормативно-правове регулювання. Закупівля деревини, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі повинна відповідати вимогам технічних вимог «Деревина дров’яна».
Обґрунтування якісних характеристик.
Дрова повинні бути очищені від сучків і гілок, висота сучків, що лишилися, не повинна перевищувати 10 мм. В дровах не допускається зовнішня трухлява гниль. Дрова не повинні бути обгорілі. Дрова можуть бути як з корою, так і без кори.
Допускається наявність кори не більше 5% на 1 м.куб.;
Вологість свіжозрубаної деревини – 45-50 %, повітряносухої –20-30 %. Товар повинен відповідати вимогам, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду.
Технічні, якісні характеристики по предмету закупівлі мають відповідати нормативним актам законодавства, які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Послуги, які обов’язково надає учасник та включає в ціну товару:
- доставка товару до місця, передбаченого цією документацією.
Також обґрунтування якісних та технічних характеристик наведено у додатку 3 тендерної документації:
5. Вимоги щодо якості продукції:
5.1. Якість продукції повинна відповідати вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду. Деревина дров`яна 1 групи повинна відповідати чинним вимогам ДСТУ EN 15234-1:2013 "Тверде біопаливе. Забезпечення якості Частина 1. Загальні вимоги"; ДСТУ EN 15234-5:2018 "Біопаливе тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання"; ТУ У 02.2-41645960-001:2024 "Деревина паливна. Технічні умови" п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3; табл. 4, табл. 5); ТУ У 02.2-40236722-001:2023 "Деревина дров`яна. Технічні умови" п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10); ДГН 6.6.1-120-2005 "Гігієнічний норматив питомої активності радіонуклідів (137)Cs та (90)Sr у деревині та продукції з деревини", що підтверджується документально шляхом подання документів про якість.
Щодо суті питаня про факт оприлюднення інформації на веб-сайті Замовника
Зазначаємо, що виключно Закон України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до замовників торгів щодо порядку проведення процедур закупівель. Так, преамбулою Закону передбачено «Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад». Інші нормативно-правові акти, в тому числі зазначена постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» не встановлює норм права, які б зобов’язували уповноважену особу вносити інформацію в інше місце крім системи Prozorro
Частиною 4 статті 10 Закону передбачено, що інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Тобто, Закон не визначає обов’язку для Замовника здійснювати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів).
Єдиний веб-сайт, на якому Законом зобов’язується Замовнику оприлюднювати інформацію про закупівлю є веб-портал Уповноваженого органу з питань закупівель - інформаційно-телекомунікаційна система, яка має комплексну систему захисту інформації з підтвердженою відповідністю згідно із Законом України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", до складу якої входять модуль електронного аукціону і база даних, та є частиною електронної системи закупівель. Веб-портал Уповноваженого органу є онлайн-сервісом, що забезпечує створення, зберігання, оприлюднення всієї інформації про закупівлі, проведення електронного аукціону, автоматичний обмін інформацією і документами та користування сервісами з автоматичним обміном інформацією, доступ до якого здійснюється за допомогою мережі Інтернет. Забезпечення функціонування веб-порталу Уповноваженого органу здійснюється, у тому числі, за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього.
Як можемо простежити наочно, інформація на веб-сайті Уповноваженого органу розміщена належним чином за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2025-01-29-008278-a
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-01-29-007320-a
Додатково варто зазначити, що Відділ освіти Звенигородської міської ради не маючи обов’язку в розміщенні вказаної інформації згідно Закону України «Про публічні закупівлі»» та Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» все ж таки для забезпечення інформування стосовно реалізації проектів Замовником забезпечено розміщення відповідної інформації на веб-сторінці за посиланням https://zvenosvita.jimdofree.com/ в розділі «Державні закупівлі».
3. Щодо питання: чому не відхилено тендерну пропозицію ФОП Нетудихати Олексія Володимировича в частині необхідності підтвердження відповідності технічній специфікації за Додатком 3 тендерної документації, а саме в розрізі вимоги про надання документів про якість, що підтверджують, що деревина дров`яна 1 групи відповідає вимогам ТУ У 02.2-40236722-001:2023 «Деревина дров`яна. Технічні умови» п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10).
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі.
Згідно з пунктом 2 розділу 5 тендерної документації документи, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників — юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб — підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Пунктом 1 частини 1 розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначено: «Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме документи зазначені в Додатках №1, №2 та №3 до тендерної документації.»
Частиною 6 розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації визначено: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
6.1. Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частини четвертою статті 5 Закону;
6.2. У цій документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «…. «або еквівалент»».
6.3. Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі:
Обґрунтування якісних характеристик.
Закупівля деревини, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі повинна відповідати вимогам: технічним умовам «Деревина дров’яна»
Дрова повинні бути очищені від сучків і гілок, висота сучків, що лишилися, не повинна перевищувати 10 мм. В дровах не допускається зовнішня трухлява гниль. Дрова не повинні бути обгорілі. Дрова можуть бути як з корою, так і без кори.
Допускається наявність кори не більше 5% на 1 м.куб.;
Вологість свіжозрубаної деревини – 45-50 %, повітряносухої –20-30 %. Товар повинен відповідати вимогам, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду»
Додатком 3 до тендерної документації серед іншого визначено:
«5.1. Якість продукції повинна відповідати вимогам стандартів, а також умовам, встановленим чинним законодавством до товару даного виду. Деревина дров`яна 1 групи повинна відповідати чинним вимогам ДСТУ EN 15234-1:2013 "Тверде біопаливе. Забезпечення якості Частина 1. Загальні вимоги"; ДСТУ EN 15234-5:2018 "Біопаливе тверде. Контролювання якості палива. Частина 5. Дрова для непромислового використання"; ТУ У 02.2-41645960-001:2024 "Деревина паливна. Технічні умови" п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3; табл. 4, табл. 5); ТУ У 02.2-40236722-001:2023 "Деревина дров`яна. Технічні умови" п. 4.3.1 (табл. 2; табл. 3 п.п. 1,6,8,10); ДГН 6.6.1-120-2005 "Гігієнічний норматив питомої активності радіонуклідів (137)Cs та (90)Sr у деревині та продукції з деревини", що підтверджується документально шляхом подання документів про якість.»
На виконання вказаного учасником ФОП НЕТУДИХАТА ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ надано файли із наступними іменами:
- «13 технічна специфікація», яким учасником підтверджено відповідність вимог технічної специфікації Замовника до характеристик товару, який пропонується учасником:
- «дозвіл власника ТУ», який зазначено наявність права від власника ТУ - ТОВ «НАДРА ІМПУЛЬС» використовувати учаснику відповідні технічні умови:
- «титульний лист ТУ Деревина паливна», що містить власне першу сторінку ТУ У 02.2-41645960-001:2024 "Деревина паливна. Технічні умови"
З огляду на вказане учасником підтверджено виконання вимог тендерної документації в частині відповідності технічним умовам виробництва.
4. Щодо питання про відсутність Атестату № 20238, що містить додаток, який є невід’ємною частиною і складається з 360 аркушів, проте в складі тендерної пропозиції ФОП Нетудихатою Олексієм Володимировичем надано додаток лише на 281 аркуші.
Додатком 3 до тендерної документації серед іншого визначено:
«6.5.3. Експертний висновок щодо наявності в палива ознак альтернативного палива, виданий випробувальним центром уповноваженого державного підприємства Мінекономіки України на ім’я учасника закупівлі або офіційного постачальника учасника товару. На підтвердження правомочності випробувального центру проводити вказані дослідження, учасники подають чинний атестат про акредитацію, що виданий Національним агентством з акредитації України з додатками до такого атестату, якщо такі мають місце.»
На виконання вказаних вимог за тендерною документацією учасником надано файли із наступними іменами «Атестат 170222» та «20238_сфера 09.10.2024».
Тендерна документація не встановлювала вимог про надання усіх сторінок в якості складових додатку до такого атестату, а примітка у вимозі за тендерною документацією «якщо такі мають місце», фактично надає можливість і учаснику і замовнику розглядати додатки до атестату, що містять сферу акредитації лише в прив’язці до сфери акредитації, що є релевантною даному предмету закупівлі.
Нами перевірено наявність серед сторінок додатку до атестату відповідність сфері акредитації щодо визначення технічних характеристик товару, які передбачені умовами закупівлі.
Відтак потреба у інших сторінках додатку до Атестату була відсутня для прийняття рішення про відповідність учасника-переможця вимогам за тендерною документацією.
ВИСНОВКИ:
Замовник заплановано та оголошено закупівлю із повним дотриманням законодавства у сфері закупівель. Поряд з цим вище нами наведено аргументи на користь того, що учасник, якого визначено переможцем - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НЕТУДИХАТА ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ, ЄДРПОУ/ІПН: 2757201772, адреса: Україна, 20300, Черкаська обл., місто Умань, вулиця Комарова, будинок 23А, квартира 49 є кваліфікованим учасником, товар якого відповідає вимогам Замовника, що передбачені додатками до тендерної документації.
Поряд з цим сам факт проведення Моніторингу Уповноваженим органом – ДАСУ та характер поставлених питань ставлять під сумнів вірність інтерпретації положень документів у складі тендерної пропозиції ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ НЕТУДИХАТА ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ.
Що в свою чергу може поставити правомірність завершення процедури закупівлі із укладанням Договору про закупівлю з переможцем ФОП НЕТУДИХАТА ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ.
Відтак нами розглядається питання про скасування рішення про визначення переможцем ФОП НЕТУДИХАТА ОЛЕКСІЙ ВОЛОДИМИРОВИЧ та відхилення його пропозиції із встановлених стверджень за Запитом №1 Моніторингу.
Цей факт самостійного усунення потенційного порушення Замовником не призводть до порушення порядку проведення процедури закупівлі та законодавства, оскільки надає право Учаснику оскаржити його рішення до Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
В майбутньому ми зобов’язуємось не допускати різнобічного тлумачення вимог тендерної документації, що потенційно можуть призвести до порушення процедурних питань при розгляді пропозицій.
Окрім цього, враховуючи характер зазначеного порушення, воно може бути віднесено до малозначних порушень, оскільки не настало відповідно шкідливих для соціально-правових відносин наслідків та порушення усунуто самостійно особою. Так за ст. 22 КУпАП визначено, що при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням. Усне зауваження може бути зроблено лише за малозначне правопорушення.
Частиною 9 статті 8 Закону передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
У зв’язку із самостійним усуненням порушень Замовником єдино можливим способом, а саме шляхом надання особистого зобов’язання Замовника в подальшому не вчиняти таких порушень, вважаємо що є підстави для застосування ч. 9 ст. 8 Закону.
Сподіваємось на об’єктивне вивчення наданої та отриманої Вами інформації стосовно організації та проведення процедури закупівлі.
Додатки:
1. Лист-роз’яснення Мінекономіки України «Щодо планування закупівель» № 3304-04/54160-06 від 03.09.2020 року;
2. Наказ Мінекономіки «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 18.02.2020 року № 275;
3. Витяг із Кошторису, щодо наявності фінансування на закупівлю по предмету у 2025 році.