• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Забезпечення проведення заходу: всеукраїнського змагання з легкої атлетики зі стрибків в висоту «Меморіал О. Дем’янюка», ДК 012:2015:92620000-3 Послуги, пов’язані зі спортом (926220000-7 Послуги з організації спортивних заходів),

Завершена

249 733.00 UAH без ПДВ
Номер: 7e6fa33aff6d42779f9d083002a3699c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-13-000071
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.05.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 13.05.2025 17:29 - 04.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.05.2025 №145 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 13.05.2025 №145. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-28-017287-a, 28.01.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення норм пунктів 3 та 13 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення вимог пункту 3 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані, пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також пункту 3 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 при проведенні закупівель та укладенні договорів про закупівлю без застосування відкритих торгів. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 03 червня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до законодавства про публічні закупівлі, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління спорту та молодіжної політики департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-28-020455-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі; опубліковані 28.01.2025 звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-01-28-017287-a; обґрунтування щодо здійснення досліджуваної закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 (підписане 17.01.2025 уповноваженою особою Замовника); договір про закупівлю від 17.01.2025 №17/01; наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо процедури закупівлі Замовника за ID: UA-2025-01-02-006107-a; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі –Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за ID: UA-2025-01-28-017287-a проведена без застосування відкритих торгів з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178. За нормами пункту 14 Особливостей №1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Так, відповідно до норм частини першої статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. У частині першій статті 4 Закону визначено, що річний план закупівель та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Моніторингом встановлено, що за досліджуваною закупівлею (UA-2025-01-28-017287-a) договір укладено 17.01.2025 (договір від 17.01.2025 №17/01, далі – Договір №17/01), рішення про здійснення досліджуваної закупівлі без застосування відкритих торгів відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 прийнято уповноваженою особою Замовника 17.01.2025 (що засвідчується інформацією, викладеною в оприлюдненому протоколі №2 від 17.01.2025). Водночас, інформацію щодо проведення досліджуваної закупівлі до річного плану закупівель (UA-P-2025-01-28-020455-a) Замовником внесено лише 28.01.2025, тобто після укладення договору про закупівлю та у строк, що перевищує 5 робочих днів з дня прийняття рішення про проведення закупівлі. Таким чином, Замовником закупівлю за Договором №17/01 проведено з порушенням норм пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону (до включення вказаної закупівлі до річного плану закупівель). Відповідно до пункту 13 Особливостей №1178 у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Однак, проведеним моніторингом встановлено, що Замовником разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднено договір від 17.01.2025 №17/01 (далі – Договір №17/01), а також обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 у вигляді протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.01.2025 №2 лише за підписом уповноваженої особи Замовника (начальник відділу спорту вищих досягнень управління спорту та молодіжної політики Департаменту розвитку Львівської міської ради Віталій Коваленко), яке не погоджене (затверджене) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, чим порушено вимоги пунктів 3 та 13 Особливостей №1178. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 придбання замовниками послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації. У протокольному рішенні уповноваженої особи Замовника від 17.01.2025 №2 в обґрунтування застосування винятку за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей №1178 зазначено, що Замовником була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) UA-2025-01-02-006107-a, які були відмінені 11.01.2025 через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах. Проведеним під час моніторингу аналізом умов проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації за відміненими відкритими торгами Замовника UA-2025-01-02-006107-a (далі – Проєкт договору) та умов укладеного за досліджуваною закупівлею Договору №17/01 встановлено, що умови пунктів 1.1., 1.3. та 5.1. в укладеному Договорі №17/01 відрізняються від умов пунктів 1.1., 1.3. та 5.1. Проєкту договору, а також Договір №17/01 містить умови пункту 1.4. та 1.5., які відсутні у Проєкті договору. Так, у пункті 1.1. Проєкту договору (Додаток №3 до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2025-01-02-006107-a) визначено, що послуги надаються виконавцем відповідно, зокрема, до наказу від 02.01.2025 №220-р «Про підготовку проведення заходу: всеукраїнського змагання з легкої атлетики зі стрибків в висоту «Меморіал О. Дем’янюка». Проте, у пункті 1.1. Договору №17/01 вказано, що послуги надаються виконавцем відповідно, зокрема, до наказу від 02.01.2025 №1-р «Про забезпечення проведення заходу: всеукраїнського змагання з легкої атлетики зі стрибків в висоту «Меморіал О. Дем'янюка». У пункті 1.3. укладеного Договору №17/01 визначено місце надання послуг (м. Львів, манеж ЛДУФК (вул. Черемшини, 17)), тоді як за умовами у пункті 1.3. Проєкту договору: підставою для укладання договору є рішення уповноваженої особи із закупівель затвердженого Протоколом від 02.01.2025 року №2. Також, у пункті 5.1. Проєкту договору вказано, що надання послуг здійснюється від моменту підписання договору до 17 січня 2025 року включно, відповідно до Додатку 1 тоді, як відповідно до пункту 5.1. укладеного Договору №17/04 надання послуг здійснюється від моменту підписання договору до 18 січня 2025 року включно. Також Замовником у Договорі №17/01 включено умови у підпункті 1.4. (строки надання послуг: до 18.01.2025 року) та у пункті 1.5. (обсяги послуги можуть бути зменшені залежно від реального фінансування видатків), які відсутні у Проєкті договору (Додаток №3 до тендерної документації за відкритими торгами UA-2025-01-02-006107-a). З врахуванням вищенаведеного, закупівля за ID: UA-2025-01-28-017287-a проведена Замовником з порушенням вимог підпункту 6 пункту 13 (умови укладеного договору про закупівлю відрізняються від умов проєкту договору про закупівлю, що були визначені Замовником у тендерній документації відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі) та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 03.06.2025 18:03 - 18.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 03.06.2025 18:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-M-2025-05-13-000071: На виконання наведених у висновку зобов'язань щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель замовник зазначає наступне. Керівником замовника проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою щодо недопущення порушення вимог пунктів 3 та 14 Особливостей №1178 та частини першої статті 4 Закону при відображенні закупівель у річному плані, пунктів 3 та 13 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також пункту 3 та підпункту 6 пункту 13 Особливостей №1178 при проведенні закупівель та укладенні договорів про закупівлю без застосування відкритих торгів в майбутньому. Крім того повідомляємо про те, що уповноважена особа, планує відвідати як онлайн, так і офлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель та зобов’язується в майбутньому не допускати порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства. Згідно ч.9 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі": У разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Відтак, зважаючи на те, що замовником виконано Зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель зазначені за результатами моніторингу у строки і спосіб зазначені у висновку, просимо підтвердити факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Дата публікації звіту: 05.06.2025 14:05

Запити/Пояснення