-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-9 класів
Завершена
1 276 200.00
UAH без ПДВ
Номер:
6bb33f921d4e41e28e940f4618d38221
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-03-000136
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.03.2025 00:00
Період моніторингу:
04.03.2025 09:26 - 26.03.2025 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.03.2025 НАКАЗ№ 10-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Сергій КУЛІНІЧ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» від 03.03.2025 №10-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5 UA-2025-01-27-010025-a 27.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Віталій ПРИЙМАЧУК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства – порушень не установлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 10 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального закладу загальної середньої освіти «Луцька гімназія №17 Луцької міської ради» (далі – Замовник) на 2025 рік, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 23.01.2025 №3, наказ Замовника від 23.01.2025 № 25-од «Про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі»; протокол розкриття тендерних пропозицій, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-01-27-010025-a, договір про закупівлю від 23.01.2025 № 23/01/25 на суму 1 276 200,00 грн, укладений з комунальним підприємством «Луцький комбінат шкільного і студентського харчування» (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 03565688), пояснення Замовника з підтверджуючими документами, надані 07.03.2025 через електронну систему закупівель, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 04.03.2025.
Період усунення порушень:
10.03.2025 17:55 - 14.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
10.03.2025 17:55
Запити/Пояснення
Номер:
13cbf3990a134fcb8e300efea4634f63
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.03.2025 12:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури публічної закупівлі «Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-9 класів» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-27-010025-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Замовнику надати інформацію та відповідні документи на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх надання саме КП «Луцький комбінат шкільного і студентського харчування» (ЄДРПОУ 03565688), з яким укладено договір від 23.01.2025 № 23/01/25 без використання електронної системи закупівель?
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця та надати документальне підтвердження відповідей на них.
4. Надати підтверджуючі документи (розпорядження, постанови), на підставі яких здійснювалося фінансування закупівлі «Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-11 класів».
5. Надайте пояснення чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8d32c35b8c5a488a83374706c20ab4e5
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
07.03.2025 20:02
Опис:
1. Замовнику надати інформацію та відповідні документи на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
- 27 грудня 2024 року була оголошена процедура відкритих торгів на закупівлю за кодом ДК 021:2015; 55510000-8 «Послуги їдалень». Ідентифікатор закупівлі -UA-2024-12-26-016764-a. 04.01.2025 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 51 Особливостей. Відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей відмінено відкриті торги через
неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк , установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет
закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проєкт договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятого відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятий відсоток був зазначений у тендерній документації.
Відповідно до ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», законів України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про охорону
дитинства», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей внутрішньо
переміщених осіб», з метою удосконалення системи харчування школярів Луцької міської територіальної громади виконавчий комітет міської ради рішенням від 11.12.2024 № 715-1
«Про грошові норми на харчування учнів закладів загальної середньої освіти на ІІ семестр 2024/2025 навчального року» затверджено грошові норми на харчування учнів закладів
загальної середньої освіти на ІІ семестр 2024/2025 навчального року та перелік дітей пільгових категорій, яким установлене безкоштовне харчування на рівні 50,00 грн в день на
одну дитину та вихованців комунального закладу «Луцький навчально-реабілітаційний центр Луцької міської ради» – 60,00 грн в день на одну дитину.
Відповідно п. 5 ПОРЯДОК ТА УМОВИ надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної
середньої освіти у 2024 році, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 4 жовтня 2024 р. № 1145 «Деякі питання надання субвенції з державного бюджету місцевим
бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти у 2024 році» «розрахунок вартості одноразового гарячого харчування на
одного учня початкових класів не може перевищувати вартість одноразового гарячого харчування учня 5-х-11-х (12-х) класів»
Враховуючи вище викладене при визначені очікуваної вартості предмета закупівлі Замовник керується затвердженими грошовими нормами, так як є комунальною установою,
що фінансується за рахунок коштів Засновника – Луцької міської ради. На виконання законів України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям», «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення безкоштовним харчуванням дітей внутрішньо переміщених осіб» від 16.01.2020 № 474-IX, з метою удосконалення системи харчування школярів рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 11.12.2024 № 715-1 «Про грошові норми на харчування учнів закладів загальної середньої освіти на ІІ семестр 2024/2025 навчального року», наказ Департаменту освіти Луцької міської ради від 03.01.2025р. №1-од «Про грошові норми на харчування учнів закладів загальної середньої освіти на ІІ семестр 2024/2025 навчальний рік. Харчування учнів має бути організовано відповідно до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305, вимог
санітарного законодавства та законодавства з питань безпечності та якості харчових продуктів. У Постанові визначено, що розрахунок вартості одноразового гарячого
харчування на одного учня початкових класів не може перевищувати вартість одноразового гарячого харчування учня 5-х—11-х (12-х) класів. Розрахунок очікуваної вартості послуг з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів проводився, виходячи з прогнозованої кількості - 248 учнів, та послуг з організації гарячого харчування пільгових категорій учнів 5-9 проводився виходячи з прогнозованої кількості - 58 учнів. Харчування учнів повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до віково-статевих особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305. Розрахунок ціни послуги відповідно до примірного чотиритижневого сезонного меню для різних вікових груп, що також враховують особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі їх наявності), потребу у лікувальному харчуванні (у разі прийняття відповідного рішення засновником закладу) та сезонність (осінь, зима, весна, літо). Крім послуги з організації шкільного харчування, учасник може забезпечити відповідною дозволеною постановою Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305 до реалізації в закладі освіти буфетною продукцією та забезпечити роботу буфету відповідним персоналом і обладнанням. Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів та пільгових категорій учнів 5-9 класів здійснюється на умовах аутсорсингу, тобто приготування їжі повинно здійснюватися виключно в приміщенні їдальні та харчоблоку закладу освіти. Ціна послуг та буфетної продукції має включати в себе витрати на закупівлю продуктів, транспортування, приготування, а також витрати на прибирання та миття посуду, тощо. Кількість учнів може змінюватися відповідно до фактичного відвідування.
Враховано, що протягом року змінюється віковий та кількісний склад учнів, а також необхідність в організації дієтичного та, можливо, лікувального харчування, тому можливі
зміни в кількості дітей в кожній віковій групі та потребі у дієтичному та лікувальному харчуванні. Повинно бути забезпечено необхідну кількість штатного персоналу для приготування їжі, миття посуду, прибирання харчоблоку, видачі готових страв, повного сервірування столів та прибирання столів. Персонал, який планується залучати безпосередньо до приготування їжі, повинен мати медичні книжки з результатами проходження періодичних профілактичних медичних оглядів, інші необхідні документи. Продукти, які використовуються під час приготування їжі, повинні мати всі необхідні відповідно до законодавства документи, що підтверджують їх якість та безпечність, та відповідати гігієнічним вимогам до харчових продуктів. Під час надання послуг та приготування їжі учасник забезпечує безперешкодний доступ на харчоблок працівникам замовника, здійснюючим контроль і нагляд, для проведення перевірки відповідності виробництва, зберігання, транспортування, реалізації і використання харчових продуктів. Щодня має проводитись бракераж готових страв за участю медичного працівника ліцею чи іншої визначеної керівником закладу відповідальною за проведення бракеражу особою/особами. У разі встановлення та актування бракеражем факту неякісного приготування готових страв їх заміна повинна бути проведена не пізніше ніж протягом двох годин та забезпечено дотримання вимог щодо відбору і зберігання добових проб страв.
Протягом надання послуг учасник повинен забезпечувати їдальню достатньою кількістю столового та кухонного посуду, кухонного інвентарю, спеціального та санітарного
одягу, миючими і дезінфікуючими засобами, здійснювати технічне обслуговування та поточний ремонт обладнання харчоблоку, здійснювати централізоване прання санітарного
одягу, вживати заходи щодо забезпечення дотримання правил пожежної безпеки. Надання послуг повинно здійснюватися лише при наявності умов для дотримання правил особистої гігієни персоналом харчоблоку. Протягом надання послуг учасник повинен забезпечувати належний санітарний стан харчоблоку замовника.
Протягом строку надання послуг учасник повинен забезпечувати збереження приміщень та обладнання, розташованого у харчоблоці замовника. У разі необхідності здійснювати проведення поточних ремонтів приміщень, інженерних мереж та відшкодування завданих збитків. На вимогу замовника, повинні представлятись документи про якість та безпечність на усі продукти харчування, які використовуються для надання послуг. Надавач послуг несе відповідальність за якість та безпеку готової продукції, яка видається до споживання згідно норм чинного законодавства України. Надавач послуг повинен надати замовнику послуги, якість яких відповідає наступним нормативним актам: - Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів». - Постанова Кабінету Міністрів України 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». - Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України 02.02.2011 № 116. - іншим нормативно-правовим актам.
- Назва предмету закупівлі - Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-9 класів
- Код ДК 021:2015 55510000-8 - Послуги їдалень
- Обсяг надання послуг - Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів – 19840 послуг (діто/днів) - Послуги з організації гарячого харчування пільгових категорій учнів 5-9 класів - 5684 послуг (діто/днів)
Місце надання послуг – Волинська обл., м. Луцьк, вул. Щусєва,10.
Строк надання послуг: по 31.12.2025 р.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх надання саме КП «Луцький комбінат шкільного і студентського харчування» (ЄДРПОУ 03565688), з яким укладено договір від 23.01.2025 № 23/01/25 без використання електронної системи закупівель?
- Зважаючи на стислі терміни та критичну важливість забезпечення безперервного харчування учнів, після відміни тендеру через недостатню кількість учасників було прийнято рішення укласти пряму угоду з комунальним підприємством «Луцький комбінат шкільного і студентського харчування» (ЄДРПОУ 03565688). З цим підприємством ми співпрацюємо понад 10 років, воно має необхідну матеріально-технічну базу, досвід надання аналогічних послуг та відповідає санітарно-гігієнічним вимогам, що підтверджується наявністю відповідних сертифікатів якості. Враховуючи, що комунальне підприємство «Луцький комбінат шкільного і студентського харчування» було переможцем процедури закупівлі проведеної на 2024 рік та надавачем Послуг з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів за договором на 2024 рік від 04.11.2024р. №04/11/24. 1. Укладення прямої угоди від 23.01.2025 № 23/01/25 здійснено відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає можливість здійснення закупівлі без використання електронної системи у випадку, якщо тендер було відмінено через відсутність достатньої кількості учасників та відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця та надати документальне підтвердження відповідей на них.
- На Ваш запит щодо підтвердження надсилання запитів цінових пропозицій іншим учасникам ринку, окрім переможця, повідомляємо наступне:
Запити на отримання цінових пропозицій були надіслані наступним учасникам ринку: 1. ТОВ "Донецькморепродукт", 2. ФОП "Ключук Марія Романівна "
Запити були здійснені відповідно до внутрішніх процедур закупівлі та вимог чинного законодавства. Додаються копії запиту та тендерної пропозиції учасників (додаток 1, додаток 2)
4. Надати підтверджуючі документи (розпорядження, постанови), на підставі яких здійснювалося фінансування закупівлі «Послуги з організації гарячого харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-11 класів».
- Фінансування харчування учнів 1-4 класів та учнів пільгових категорій 5-11 класів закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Рішень міської ради від 18.12.2024 №66/99 «Про бюджет Луцької міської територіальної громади на 2025 рік», 15.01.2025 №69/1 «Про внесення змін до рішення міської ради від 18.12.2024 № 66/99 «Про бюджет Луцької міської територіальної громади на 2025 рік» та повідомлення про зміни до річного та помісячного розпису асигнувань державного бюджету (міжбюджетні трансферти) № 83 від 27.12.2024 р. Державної казначейської служби України (ГУДКСУ у Волинській області).
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 2024 р. № 1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» здійснюється забезпечення одноразовим гарячим харчуванням учнів, які здобувають початкову освіту.
5. Надайте пояснення чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
- Фінансування даної закупівлі не здійснюється відповідно до інструменту Ukraine Facility, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 № 244-р. Забезпечення харчуванням учнів початкових класів в 2025 році передбачені видатки за спеціальним фондом державного бюджету, які спрямовані Міністерству освіти і науки України на бюджетну програму 2211360 «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» (видатки споживання), що надійшли відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу «Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)» від 7 листопада 2023 р. (лист МОН № 1/24681-24 від 31.12.2024).