-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
ДК 021:2015 (CPV) : 19510000-4 Гумові вироби
Завершена
85 440.00
UAH з ПДВ
Номер:
3fb3ae06467b48b8af5eb49cad5c1757
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-13-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.02.2025 00:00
Період моніторингу:
13.02.2025 12:28 - 07.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
13.02.2025 № 5-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
На підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами), та відповідно до пункту 3,10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами).
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Заступник начальника управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Наталія БЄЛКІНА
Додаток
до наказу від 13.02.2025
№ 5-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1.ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ UA-2025-01-23-019473-a 23.01.2025 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо наявності підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель встановлено, порушення статті 3 Закону, пункту 5, абзацу третього пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), дотримання вимог Закону та Особливостей, надання інформації у випадках передбачених законодавством – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, враховуючи підпункт 1 пункту 21 Особливостей, а також заходи, направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, розглянути питання щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього (у разі якщо вимагається відповідно до вимог законодавства про закупівлі), дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), надання інформації у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) Державного підприємства «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» (далі – Замовник) на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-01-23-019473-a оприлюднений 23.01.2025, протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднений 23.01.2025, договір про закупівлю товару від 14.01.2025 №20-25 на суму 85 440,00 грн, відповідь надана Замовником на запит Управління, яка оприлюднена через електронну систему 25.02.2025.
За результатами аналізу питання щодо наявності підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель встановлено наступне.
Аналізом інформації, наведеної в електронній системі закупівель щодо придбання товару за ДК 021:2015 (CPV) : 19510000-4 Гумові вироби встановлено, що Замовником без використання електронної системи закупівель раніше були укладені договори, зокрема:
від 02.01.2025 №5-25 з придбання товару на суму 99 990,00 грн, строк поставки до 31.10.2024, терміном дії договору до 31 грудня 2025, інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-06-007471-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 06.01.2025 (дата формування звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-06-007471-a: 20 лютого 2025 року);
від 06.01.2025 №7-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 98 421,00 грн., строк поставки до 31.10.2024, терміном дії договору до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-06-007483-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 06.01.2025 (дата формування звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-06-007483-a: 20 лютого 2025 року);
від 01.01.2025 №9-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 99 000,00 грн, строк постачання до 01.02.2025, терміном дії договору до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-07-008072-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 14.01.2025 (дата формування звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-07-008072-a: 20 лютого 2025 року).
від 09.01.2025 №16-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 98 532,00 грн, строк постачання до 01.02.2025, терміном дії договору до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-14-014043-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 14.01.2025 (дата формування звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-14-014043-a: 20 лютого 2025 року).
від 14.01.2025 №20-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 85 440,00 грн, строк постачання до 01.03.2025, терміном дії договору до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-16-018586-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 16.01.2025 (звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-16-018586-a в електронній системі відсутній).
від 16.01.2025 №22-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 99 000,00 грн, строк постачання до 01.03.2025, терміном дії договору до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-16-018615-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 16.01.2025 (дата формування звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-16-018615-a: 20 лютого 2025 року).
від 14.01.2025 №24-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 54 588,00 грн, строк постачання до 31.01.2025, терміном дії договору до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-16-018652-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 16.01.2025 (звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-16-018652-a відсутній).
Поряд з цим, у січні 2025 року Замовником без використання електронної системи закупівель укладено ще один договір від 14.01.2025 №20-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 85 440,00 грн, терміном дії до 31 грудня 2025 за закупівлею номер ІD: UA-2025-01-23-019473-a, звіт про договір про закупівлю, укладено без використання електронної системи закупівель оприлюднено 23.01.2025. Згідно наведеної специфікації до договору №20-25 - строк постачання до 01.02.2025 року. Тобто, загальна вартість придбаного товару, що закуповується за вказаним ДК 021:2015:19510000-4 у січні 2025 року (з урахуванням ID: UA-2025-01-23-019473-a, що досліджується в рамках цього моніторингу) складає 720 411,00 грн., що становить понад 100 тис.грн.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу Замовником укладання договору без використання електронної системи закупівель пояснено - вимушеною мірою по ряду відповідних причин, таких, як: важкі умови експлуатації обладнання в режимі великого навантаження, довготривалої експлуатації обладнання, критичною ситуацією з запасними частинами і витратними матеріалами, оскільки накопичення запасів в умовах знаходження підприємства на території ведення бойових дій не допускається та інше..
Слід зазначити, що відповідно Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 (із змінами) Добропільська міська військова адміністрація (Добропільська міська територіальна громада) Покровського району Донецької області не включено до переліку територій, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окуповані Російською Федерацією.
При цьому, умовами раніш укладених договорів: №5-25 від 02.01.2025 за закупівлею UA-2025-01-06-007471-a, №7-25 від 06.01.2025 за закупівлею UA-2025-01-06-007483-a, №9-25 від 01.01.2025 за закупівлею UA-2025-01-07-008072-a, №16-25 від 09.01.2025 за закупівлею UA-2025-01-14-014043-a, №20-25 за закупівлею UA-2025-01-16-018586-a, №22-25 за закупівлею UA-2025-01-16-018615-a, №24-25 за закупівлею UA-2025-01-16-018652-a обумовлено термін дії до 31.12.2025.
Слід зазначити, що на момент укладання досліджуємого договору №20-25 від 14.01.2025, інформація про виконання раніш укладених договорів: №5-25, №7-25, №9-25, №16-25, №20-25, №24-25 за номерами ID: UA-2025-01-06-007471-a, UA-2025-01-06-007483-a, UA-2025-01-07-008072-a, UA-2025-01-14-014043-a, UA-2025-01-16-018586-a, UA-2025-01-16-018652-a в електронній системі Замовником не оприлюднювалась. Звіт про виконання договорів №5-25, №7-25, №9-25, №16-25, №22-25 було оприлюднено лише 20.02.2025 року.
Згідно пункту 10 Особливостей Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями.
Згідно з пунктом 5 Особливостей забороняється придбання замовниками товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
При цьому за приписами Особливостей, під час здійснення публічних закупівель, передбачених пунктами 9 та 13 Особливостей замовники повинні оприлюднювати в електронній системі обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цих пунктів. Замовником не оприлюднювались будь-які обгрунтування, які б свідчили про наявність підстав, визначених пунктами 9 та13 Особливостей.
Таким чином Замовником укладено договір про закупівлю товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби, загальною вартістю понад 100 тис.грн., що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, а отже Замовником на порушення статті 3 Закону, пункту 5, абзацу третього пункту 17 Особливостей – укладено договір №20-25 від 14.01.2025 за ідентифікатором закупівлі UA-2025-01-23-019473-a без використання електронної системи. (звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-23-019473-a відсутній).
Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей договір про закупівлю є нікчемним у разі коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей.
Період усунення порушень:
26.02.2025 17:16 - 13.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
26.02.2025 17:16
Оскарження висновку в суді
Опис:
Наступним повідомляємо, що Державне підприємство «Добропіллявугілля-видобуток» не згодне з висновком Східного офісу Держаудитслужби від 26.02.2025, складеного за результатом проведеного моніторингу закупівлі UA-2025-01-23-019473-a щодо проведення процедури на закупівлю ДК 021:2015: 19510000-4 Гумові вироби
Стисле обґрунтування: висновок є необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства.
Відповідно до частини десятої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Замовник оскаржує висновок Східного офісу Держаудитслужби від 26.02.2025 у судовому порядку.
Дата публікації:
05.03.2025 09:31
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
610797b9d1364b668f4431005419a861
Назва:
Питання для пояснення
Дата опублікування:
20.02.2025 15:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі з придбання товару за ДК 021:2015 (CPV): 19510000-4 Гумові вироби (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-23-019473-a, очікуваною вартістю 85 440,00 грн.) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1.Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (надати інформацію та розрахунки з підтверджуючими документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо)?
2. Згідно пункту 10 Особливостей Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями.
Аналізом інформації, наведеної в електронній системі закупівель щодо придбання Замоником - ДП «ДОБРОПІЛЛЯВУГІЛЛЯ-ВИДОБУТОК» товару за ДК 021:2015 (CPV) : 19510000-4 Гумові вироби встановлено, що Замовником без використання електронної системи закупівель раніше були укладені договори:
від 02.01.2025 №5-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 99 990,00 грн, терміном дії до 31 грудня 2025, інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-06-007471-a (дата формування звіту про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-06-007471-a: 20 лютого 2025 року)
від 06.01.2025 №7-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 98 421,00 грн терміном дії до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-06-007483-a.
від 01.01.2025 №9-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 99 000,00 грн терміном дії до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-07-008072-a.
від 09.01.2025 №16-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 98 532,00 грн терміном дії до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-14-014043-a.
від 14.01.2025 №20-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 85 440,00 грн терміном дії до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-16-018586-a.
від 16.01.2025 №22-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 99 000,00 грн терміном дії до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-16-018615-a.
від 14.01.2025 №24-25 з придбання товару за ДК 021:2015:19510000-4: Гумові вироби на суму 54 588,00 грн терміном дії до 31 грудня 2025 інформацію по якому оприлюднено за номером ID: UA-2025-01-16-018652-a.
Тобто, згідно наведеного загальна вартість придбаних товарів, що закуповуються за вказаним ДК 021:2015:19510000-4 у січні 2025 року (з урахуванням ID: UA-2025-01-23-019473-a на суму - 85 440,00 грн., що досліджується в рамках цього моніторингу) складає 720 411,00 грн., що становить понад 100 тис.грн
Враховуючи вищевикладене прошу надати пояснення щодо підстав укладання договору (зокрема, що досліджується під час даного моніторингу - №20-25 від 14 січня 2025 року за закупівлею № UA-2025-01-23-019473-a) на закупівлю товарів, загальна вартість яких перевищує 100 тис. грн. без застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 Особливостей 1178 або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» особливостей, та/або без використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених Особливостями 1178 та Закону України «Про публічні закупівлі»?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
405a3af636e0463aa3f965f93ca6025f
Назва:
Надаємо відповідь на запит за номером ID UA-2025-01-23-019473-a
Дата опублікування:
25.02.2025 10:36
Опис:
Надаємо відповідь на запит про надання пояснення до моніторингу (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID UA-2025-01-23-019473-a