-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Код ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії В3; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів)
Завершена
2 400 078.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 000.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 000.39 UAH
Номер:
ef0f2c5e08c24c3c937927a23625f99a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-25-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.04.2025 00:00
Період моніторингу:
25.04.2025 16:56 - 17.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
25.04.2025 № 124
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 25.04.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 25.04.2025 № 124
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
11 UA-2025-01-23-014048-a 23.01.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; розгляду тендерної пропозиції ПАТ «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ОРАНТА»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; виконання рішення Комісії; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи з направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи Протокол від 23.01.2025 №23/01/02/25 (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 03.02.2025; тендерні пропозиції Приватного Акціонерного товариства «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ОРАНТА» (далі – ПАТ «НАЦІОНАЛЬНА АКЦІОНЕРНА СТРАХОВА КОМПАНІЯ «ОРАНТА») та Приватного Акціонерного товариства «СТРАХОВА КОМПАНІЯ «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ»; скарги до Антимонопольного комітету України, оприлюднені в електронній системі закупівель від 13.02.2025 за №UA-2025-01-23-014048-a, заперечення до скарги Комісії від 22.02.2025 вих. №5/15, пояснення Замовника від 19.02.2025 №05/19/02, протокол усунення невідповідностей від 07.02.2025 №07/02/03/25, протокол відхилення від 11/02/01/25 від 11.02.2025, рішення Комісії від 17.02.2025 № 2298-р/пк-пз та рішення Комісії від 24.02.2025 №2775-р/пк-пз, протокол розкриття тендерних пропозицій від 03.02.2025, протокол Уповноваженої особи від 28.02.2025 № 28/02/01/25, повідомлення про намір укласти договір від 28.02.2025, договір від 11.03.2025 № 786/2091/1773546 (далі – Договір), додаткова угода до договору від 11.03.2025 №1, додаткова угода до договору від 29.04.2025 №2, додаткова угода до договору від 02.05.2025 №3 та додаткова угода до договору від 07.05.2025 №4, пояснення Замовника від 07.05.2025, оприлюднені через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії, не здійснювався
Моніторингом дотримання законодавства у сфері закупівель в частині відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
При цьому, Тендерна документація не містить перелік всіх документів, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, що оформлені як окремі додатки до тендерної документації. Так, підпунктом 3.9.1 пункту 3 розділу V тендерної документації обумовлено, що: - у разі подання аналогу необхідного документу, або у разі відсутності такого документу та його аналогу, учасник нерезидент повинен додати пояснювальну записку з посиланням на нормативно-правові акти країни, резидентом якої він є; - у разі якщо законодавством країни, в якій зареєстрований учасник-нерезидент, не передбачено надання відповідних документів, учасник надає лист – роз’яснення, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання документів, подання яких передбачено тендерною документацією.
Проте, на порушення абзацу 10 пункту 28 Особливостей, вищезазначена вимога не наведена в Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції».
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби від 02.05.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно вищевикладеного.
Замовник 07.05.2025 надав пояснення наступного змісту: « При проведенні закупівлі, що є предметом моніторингу, окремі положення тендерної документації, а саме, умови підпункту 3.9.1 пункту 3 «Інша інформація» розділу V тендерної документації, не могли вплинути на розгляд тендерних пропозицій учасників та на результати проведення процедури закупівлі, та не могли призвести до жодних негативних наслідків..).
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
16.05.2025 17:32 - 31.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
16.05.2025 17:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація, що свідчить про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку який опубліковано в електронній системі закупівель 16.05.2025р. (далі – Висновок), про результати моніторингу процедури закупівлі код ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії В3; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів) (ID закупівлі UA-2025-01-23-014048-a).
Щодо усунення порушення законодавства у сфері закупівель, повідомляємо, що: - уповноваженою особою Замовника було здійснено детальне вивчення положень Висновку та проведено аналіз умов тендерної документації стосовно застосування вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей з метою недопущення повторних помилок у майбутньому.
Крім того, уповноваженою особою було опрацьовано публікації та рекомендації Міністерства економіки України, актуальну редакцію Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 р. (далі – Особливості), заплановані вебінари та відеоматеріали від фахівців у сфері закупівель, навчальні матеріали з типовими помилками та прикладами їх рішень.
Також, слід зауважити, що, з метою попередження аналогічних помилок у сфері публічних закупівель та неухильного дотримання Закону з урахуванням Особливостей та інших нормативних документів, керівництвом КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» було проведено внутрішню нараду, на якій з уповноваженою особою проведено роз’яснювальну роботу про необхідність ретельно займатися підготовкою тендерної документації, перевіряти кожен етап закупівель на відповідність законодавству, дотримуватись принципів відкритості, прозорості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників.
Дата публікації звіту:
23.05.2025 15:24
Запити/Пояснення
Номер:
71f760ea8f8141cfa8fdd840af4f7184
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.05.2025 14:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером (UA-2025-01-23-014048-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості) встановлено, що підпунктом 3.9.1 пункту 3 розділу V тендерної документації обумовлено, що:
- у разі подання аналогу необхідного документу, або у разі відсутності такого документу та його аналогу, учасник-нерезидент повинен додати пояснювальну записку з посиланням на нормативно-правові акти країни, резидентом якої він є;
- у разі якщо законодавством країни, в якій зареєстрований учасник-нерезидент, не передбачено надання відповідних документів, учасник надає лист – роз’яснення, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання документів, подання яких передбачено тендерною документацією.
Яким чином вищезазначена вимога наведена в Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», враховуючи вимоги абзацу 10 пункту 28 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e114e76fd0f240c9b420e32afce09f7e
Назва:
Доброго дня! На Ваш запит «Про надання пояснень» надаємо пояснення про таке:
Дата опублікування:
07.05.2025 15:24
Опис:
Пояснення на запит від 02.05.2025 року по процедурі закупівлі код ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії В3; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів) (ID закупівлі UA-2025-01-23-014048-a).
Питання 1.
Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО»/Замовник) створене відповідно до рішення 6 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 06.04.2011 № 261/11 «Про створення комунальних підприємств міського наземного електротранспорту», до Господарського кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і інших законодавчих актів України (пункт 1.2 Статуту).
Відповідно до положень пункту 1.3 Статуту Засновником та власником Підприємства є Харківська міська територіальна громада в особі Харківської міської ради.
Згідно зі Статутом метою діяльності Підприємства є забезпечення функціонування міського електричного транспорту та експлуатація його об’єктів для надання послуг з перевезення, задоволення потреб населення в пасажироперевезеннях, забезпечення виконання програми всіх видів рухомого складу Підприємства, одержання прибутку для розвитку Підприємства.
Відповідні відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в якому зокрема, містяться наступні відомості про організаційно-правову форму Підприємства: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО.
Разом з тим, КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є суб’єктом господарювання державного сектору економіки, оскільки суб’єктами господарювання державного сектора економіки є суб’єкти, що діють на основі лише державної власності, а також суб’єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 % чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб’єктів (частина друга статті 22 Господарського кодексу України).
З цього приводу доцільно вказати про відсутність інформації щодо КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» у Реєстрі (переліку) суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків, розміщеному на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, за посиланням: http://www.spfu.gov.ua/ua/content/civil-access-data--Edinij-reestr-ob-ektiv-derzhavnoi-vlasnosti.html.
При цьому, відповідно до Бюджетного кодексу України КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» не є ані головним розпорядникам бюджетних коштів, ані розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня (пункт 18, пункт 47 частини першої статті 2 та стаття 22 Бюджетного кодексу України). Згідно з пунктом 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» є одержувачем бюджетних коштів: суб'єкт господарювання, який не має статусу бюджетної установи, уповноважений головним розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти місцевого бюджету, у випадках розподілу бюджетних асигнувань за відповідними рішеннями Харківської міської ради.
Згідно із Єдиним реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та даних, які доступні на Державному веб-порталі бюджету для громадян Open Budget (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/37766028/profile) КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» є одержувачем бюджетних коштів (місцевий бюджет).
КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» згідно із Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон/Закон України «Про публічні закупівлі») належить до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону (пункт 4 частини першої статті 2 Закону).
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 (зі змінами, внесеними відповідними Указами Президента) введено в Україні воєнний стан.
Згідно з пунктом 5 частини першої статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях визначає особливості здійснення оборонних та публічних закупівель із забезпеченням захищеності державних замовників і замовників від воєнних загроз.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми прийнято постанову Кабінетом Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами) (далі – Особливості).
Згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З метою здійснення закупівлі за предметом: «Код ДК 021:2015: 66510000-8 Страхові послуги (Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії В3; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії С2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D1; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів; Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів категорії D2; відповідний код ЄЗС: ДК 021:2015: 66514110-0 - Послуги зі страхування транспортних засобів)» шляхом застосування процедури закупівлі – відкритих торгів, яка є предметом дослідження в рамках моніторингу, Замовник не використовує бюджетні кошти. Відповідна інформація міститься у річному плані закупівель, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель відповідно до вимог пункту 14 Особливостей та статті 4 Закону.
Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (із змінами) (далі – Порядок), визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі – веб-портал), (пункт 1 Порядку).
Згідно із пунктом 3 Порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ЦЗО/учасником/постачальником/ органом оскарження/органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю.
Так, Замовником відповідно до Порядку під час оприлюднення на веб-порталі річного плану закупівель щодо даної запланованої закупівлі було розміщено необхідну інформацію шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, зокрема шляхом заповнення визначених адміністратором таких електронних полів: «Розмір бюджетного призначення за кошторисом або очікувана вартість предмета закупівлі», в якому зазначено: «2 400 078, 00 UAH», та «Джерело фінансування закупівлі», в якому вказано: «Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)». Тобто, дану заплановану закупівлю Замовник здійснює для задоволення власних виробничих потреб.
Щодо поставленого питання, слід зазначити, що Законом не передбачено здійснення Замовником обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупі.
Поряд з тим, Замовником КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» на першому етапі було визначено потребу у послугах з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів для формування річного плану закупівель та встановлено, що послуги, які є предметом закупівлі
повинні відповідати вимогам діючого законодавства України, зокрема вимогам Закону України «Про страхування» від 18.11.2021р. № 1909-ІХ (із змінами), Закону України «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 21.05.2024р. №3720-IX, Положення про авторизацію надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2023р. № 199 (із змінами).
Також, під час підготовки до проведення закупівлі Замовником було направлено письмові запити цінових пропозицій наступним надавачам послуг:
- АТ СК «КРАЇНА» (Додаток 1 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 17.01.2025 № 02/17/01-К);
- ПАТ СК «Українська страхова група» (Додаток 2 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 10.01.2025 № 01/10/01-К);
- ПРАТ СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» (Додаток 3 до пояснень – лист КП «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» від 10.01..2025 № 03/10/01-К);
Замовником було отримано відповіді на вищезазначені запити цінових пропозицій, три цінові пропозиції від наступних надавачів послуг:
- АТ СК «КРАЇНА» (Додаток 4 до пояснень – лист АТ СК «КРАЇНА» вих.№37 від 17.01.2025 р.);
- ПАТ СК «Українська страхова група» (Додаток 5 до пояснень – лист ПАТ СК «Українська страхова група» від 10.01.2025 р. №56/10/01);
- ПРАТ СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» (Додаток 6 до пояснень – лист ПРАТ СК «АРСЕНАЛ СТРАХУВАННЯ» вих.№17/01-01 від 17.01.2025р.).
Керуючись підпунктом 2 пункту 1 Розділу III «Методи визначення очікуваної вартості» Наказу від 18.02.2020 року №275 Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено методом порівняння ринкових цін, а саме інформації з отриманих цінових пропозицій (не менше 3-х) від надавачів послуг.
Вищезазначене обґрунтування розміру очікуваної вартості було розраховано, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних.
Питання 2
Аналізом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості) встановлено, що підпунктом 3.9.1 пункту 3 розділу V тендерної документації обумовлено, що:
- у разі подання аналогу необхідного документу, або у разі відсутності такого документу та його аналогу, учасник-нерезидент повинен додати пояснювальну записку з посиланням на нормативно-правові акти країни, резидентом якої він є;
- у разі якщо законодавством країни, в якій зареєстрований учасник-нерезидент, не передбачено надання відповідних документів, учасник надає лист – роз’яснення, в якому зазначає законодавчі підстави ненадання документів, подання яких передбачено тендерною документацією.
Яким чином вищезазначена вимога наведена в Додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», враховуючи вимоги абзацу 10 пункту 28 Особливостей?
Закон України «Про публічні закупівлі» визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон/ Закон України «Про публічні закупівлі»), проводять закупівлі з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі - Особливості), на виконання вимог Закону.
Згідно з пунктом 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
З метою забезпечення безперервності пасажирських перевезень, безпеки пасажирів та персоналу, збереження інфраструктури та транспорту в належному стані, підтримки роботи критичної інфраструктури, громадського транспорту, у Замовника виникла потреба в закупівлі послуг з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в поточному році.
Згідно з пунктом 10 Особливостей дана закупівля, яка є предметом дослідження у межах проведення моніторингу, була здійснена КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ «САЛТІВСЬКЕ ТРАМВАЙНЕ ДЕПО» (далі – Замовник) шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному розділом «Порядок проведення відкритих торгів» Особливостей, відповідно до Закону.
За визначенням, наведеним у пункті 31 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Статтею 22 Закону встановлено, зокрема, обов’язкові складові тендерної документації. Згідно з пунктом 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Абзацом десятим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Тендерна документація щодо умов проведення даного тендеру сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. У тендерній документації зазначені необхідні відомості відповідно до статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Виходячи зі змісту поставленого питання необхідно підкреслити, що саме на виконання абзацу десятого пункту 28 Особливостей, тендерна документація містить «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (додаток 1 до тендерної документації) та «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» (додаток 2 до тендерної документації).
Послуги з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що є предметом закупівлі, повинні відповідати вимогам діючого законодавства України, зокрема вимогам Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 р. № 1909-ІХ (із змінами), Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» від 21.05.2024 р. №3720-IX, Положення про авторизацію надавачів фінансових послуг та умови здійснення ними діяльності з надання фінансових послуг, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.12.2023 р. № 199 (із змінами).
Під час розробки тендерної документації Замовником було ретельно вивчено нормативно-правові акти діючого законодавства України, зокрема, Закон України «Про страхування», Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів».
Відповідно до ч. 1 ст. 52 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності має право здійснювати страховик, який відповідає одночасно двом таким умовам: має ліцензію на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до пункту 10 частини першої статті 4 Закону України "Про страхування" та є членом МТСБУ.
Відповідно до ч. 1 ст. 53 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про страхування» до класів страхування іншого, ніж страхування життя, належать: клас 10 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу (у тому числі відповідальності перевізника).
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про страхування» страховик-нерезидент має право без отримання ліцензії Регулятора на здійснення діяльності із страхування відповідно до цього Закону здійснювати на території України таку діяльність із страхування: страхування за класами страхування 5, 6, 7, 11, 12 та перестрахування.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про страхування» страховики в Україні створюються у формі акціонерного товариства або товариства з додатковою відповідальністю (крім філій страховиків-нерезидентів).
Відповідно до ч. 1 ст. 11 Закону України «Про страхування» юридична особа набуває статусу страховика і право на здійснення діяльності із страхування виключно після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування (далі - ліцензія), яка видається Регулятором.
Таким чином, з урахуванням вище наведених вимог Закону України «Про страхування», Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності за класом страхування 10 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу, має право здійснювати виключно страховик, який є резидентом України, має ліцензію на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 та є членом МТСБУ.
Отже, страховик-нерезидент не має право на здійснення діяльності із страхування за класом страхування 10 - страхування відповідальності, яка виникає внаслідок використання наземного транспортного засобу.
За визначенням, установленим пунктом 32 частини першої статті 1 Закону, тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Керуючись пунктом 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п'ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Частиною дев’ятою статті 29 Закону визначено, що після оцінки тендерних пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з пунктом 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.
Згідно з абзацом першим частини дев'ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відповідно до абзацу другого частини дев'ятої статті 26 Закону замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Згідно з абзацом першим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону, за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно із Законом.
Відповідно до абзацу першого пункту 49 Особливостей рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником відповідно до статті 33 Закону та цього пункту. Рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення учасника переможцем процедури закупівлі (абзац перший частини першої статті 33 Закону).
Пунктом 18 частини першої статті 1 Закону визначено зокрема, що переможець процедури закупівлі - учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
Разом з тим, згідно з останнім абзацом пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту 44 Особливостей.
Необхідно зауважити, що при проведенні закупівлі, що є предметом моніторингу, окремі положення тендерної документації, а саме, умови підпункту 3.9.1 пункту 3 «Інша інформація» розділу V тендерної документації, не могли вплинути на розгляд тендерних пропозицій учасників та на результати проведення процедури закупівлі, та не могли призвести до жодних негативних наслідків.
З урахуванням вище викладеного, слід дійти висновку, що при проведенні даної процедури закупівлі Замовником було дотримано принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», рішення та дії Замовника приймалися і здійснювалися у чіткій відповідності до вимог Закону з урахуванням Особливостей та тендерна документація складена у відповідності із вимогами Закону.