-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Персональний комп’ютер
Торги відмінено
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Номер:
89d531f8710c4e28851083d3564017ad
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-10-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2025 00:00
Період моніторингу:
10.02.2025 14:50 - 04.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.02.2025
№ 8-з
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 10.02.2025 № 8-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
16. UA-2025-01-21-004335-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзаців 1, 8, 10 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання строків розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович встановлено порушення вимог пункту 10 статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Портал Арена», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, дотримання строків розгляду тендерної пропозиції, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунальної установи «Централізована бухгалтерія з обслуговування бюджетних установ» Брусилівської селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 21.01.2025 № 1, тендерна пропозиція товариства з обмеженою відповідальністю «Портал Арена» (далі – ТОВ «Портал Арена»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.01.2025 № 2 та від 11.02.2025 № 3, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 13.02.2025, 21.02.2025 та 26.02.2025, інформація з веб-сайту розпорядника вищого рівня Відділу освіти та спорту Брусилівської селищної ради за посиланням: https://brusyliv.osv.org.ua/derzhavni-zakupivli-15-02-02-22-03-2023/, інформація про відміну торгів від 27.02.2025.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення, а саме:
- в порушення вимог абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації Замовником не зазначено підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей;
- в пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо подання учасниками у складі тендерної пропозиції документа та/або інформації (документи платника податку), яку не оформлено в окремий додаток до тендерної документації, що не відповідає вимогам абзацу 10 пункту 28 Особливостей.
Також моніторингом встановлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, а саме:
- в підпункті 9 пункту 10.3 розділу 10 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків «зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку», при тому, що предметом даної закупівлі є товари;
- у пункті 9 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або інформації щодо їх незалучення, при тому, що предметом даної закупівлі є товари, що не відповідає вимогам пункту 18 частини 2 статті 22 Закону;
- в Додатку № 7 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, при тому, що вказаний абзац виключено.
За результатами моніторингу питання дотримання строків розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович встановлено наступне.
Відповідно до пункту 41 Особливостей передбачено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 10 статті 29 Закону передбачено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Також, пунктом 11 статті 29 Закону визначено, що у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Моніторингом встановлено, що Замовником з 12.02.2025 розпочато розгляд наступної тендерної пропозиції у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович, однак станом на 21.02.2025 (8 робочий день) вказану тендерну пропозицію не розглянуто (не прийнято рішення щодо визначення учасника переможцем торгів чи щодо відхилення його тендерної пропозиції), при цьому також не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про прийняте Замовником рішення щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович.
Під час здійснення моніторингу даної процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, 21.02.2025 звернулась із запитом через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації та документів щодо продовження Замовником строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович, на який Замовником 26.02.2025 надано відповідь, що враховуючи неможливість усунення порушень
у процедурі закупівлі, Замовником буде опубліковано протокол про скасування процедури закупівлі в найкоротший термін.
Таким чином, за результатами моніторингу питання дотримання строків розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович встановлено порушення вимог пункту 10 статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей.
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
В той же час, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовником на запит органу державного фінансового контролю щодо вищевказаних порушень законодавства у сфері закупівель, протоколом уповноваженої особи Замовника від 27.02.2025 № 4 відмінено процедуру закупівель відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Період усунення порушень:
03.03.2025 16:33 - 18.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.03.2025 16:33
Запити/Пояснення
Номер:
998a17ac6453482c97fc2df536a04c52
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
10.02.2025 15:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-21-004335-a), здійсненої Комунальною установою «Централізована бухгалтерія з обслуговування бюджетних установ» Брусилівської селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, надайте інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» на відповідність тендерній документації Замовника з наданням документального підтвердження (протоколу, рішення).
5. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
1) у пункті 9 Додатку № 6 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю або інформації щодо їх незалучення, при тому, що предметом даної закупівлі є товари, що не відповідає вимогам пункту 18 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей;
2) у тендерній документації Замовника не містяться підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені підпунктами 1, 2, 4, 7-11 пункту 47 Особливостей, як це вимагається абзацом 8 пункту 28 Особливостей;
3) в пункті 1 розділу 3 тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо подання учасниками у складі тендерної пропозиції документа та/або інформації (документи платника податку), яку не оформлено в окремий додаток до тендерної документації, що не відповідає вимогам абзацу 10 пункту 28 Особливостей;
4) в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей:
- в Додатку № 7 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, при тому, що вказаний абзац виключено;
- в підпункті 9 пункту 10.3 розділу 10 проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) встановлено умову, що істотні умови цього договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, а саме: «зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. № 382 “Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації” (Офіційний вісник України, 2023 р., № 46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку»., при тому, що предметом даної закупівлі є товари.
Поясніть, чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації не дотримано норми пункту 18 частини 2, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзаців 1, 8, 10 пункту 28 Особливостей?
6. Відповідно до підпункту 3 пункту 44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі, зокрема, не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
При цьому, абзацом 15 пункту 47 Особливостей визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Слід відмітити, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель 31.01.2025.
Проте, переможцем торгів ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА» у встановлені законодавством строки не надано у спосіб, зазначений в Додатку № 7 до тендерної документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, поясніть, чому в порушення вимог, передбачених підпунктом 3 пункту 44 Особливостей Замовником не відхилено тендерну пропозицію, подану учасником ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА»?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d751e63445ac44b29ed9be44e4497c5b
Назва:
Пояснення до моніторингу закупівлі по предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2025-01-21-004335-a).
Дата опублікування:
14.02.2025 08:21
Опис:
Пояснення до моніторингу закупівлі по предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2025-01-21-004335-a).
Номер:
d4329a6f7f4846378d1be7d0e32b4fa4
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.02.2025 11:22
Опис:
Пояснення у межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2025-01-21-004335-a)
Номер:
f8f4387c8ea447ed8d05fa08e998a799
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
20.02.2025 11:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-21-004335-a), здійсненої Комунальною установою «Централізована бухгалтерія з обслуговування бюджетних установ» Брусилівської селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість у розмірі 700 000,00 грн за 14 комплектів ПК, тобто 50 000, 00 грн за 1 комплект ПК.
Слід відмітити, що відповідно до наданих пропозицій по процедурі закупівлі ID: UA-2025-01-21-004335-a учасниками запропоновано товар (14 комплектів ПК) з остаточною ціновою пропозицією від 260 000,00 грн до 434 000,00 грн, тобто від 18 571,43 грн до 31 000,00 грн за 1 комплект ПК.
Враховуючи викладене, поясніть чому Замовником завищено очікувану вартість предмета закупівлі?
2. Пунктом 49 Особливостей передбачено, що у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 44 цих особливостей, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Відповідно до пункту 41 Особливостей передбачено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 10 статті 29 Закону передбачено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Також, пунктом 11 статті 29 Закону визначено, що у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що Замовником 11.02.2025 року відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, та з 12.02.2025 розпочато розгляд наступної тендерної пропозиції у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович.
Однак аналізом встановлено, що станом на 20.02.2025 (7 робочий день) тендерну пропозицію учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович не розглянуто (не прийнято рішення щодо визначення учасника переможцем торгів чи щодо відхилення його тендерної пропозиції), при цьому також не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення прийняте Замовником рішення щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович.
Враховуючи вищевикладене, поясніть чому Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП Пяташ Дмитро Петрович порушено вимоги пункту 10 статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
87a58d968f4c4c959e506eff8606b56a
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
21.02.2025 16:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-21-004335-a), здійсненої Комунальною установою «Централізована бухгалтерія з обслуговування бюджетних установ» Брусилівської селищної ради Житомирського району Житомирської області (далі – Замовник), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
Пунктом 49 Особливостей передбачено, що у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 44 цих особливостей, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом.
У разі відхилення тендерної пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку тендерних пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, яка вважається в такому випадку найбільш економічно вигідною, у порядку та строки, визначені цими особливостями.
Відповідно до пункту 41 Особливостей передбачено, що розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Пунктом 10 статті 29 Закону передбачено, що строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Також, пунктом 11 статті 29 Закону визначено, що у разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що Замовником 11.02.2025 року відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПОРТАЛ АРЕНА», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, та з 12.02.2025 розпочато розгляд наступної тендерної пропозиції у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович.
Так, відповідно до пункту 10 статті 29 Закону Замовником тендерна пропозиція учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович мала бути розглянута протягом п’яти робочих днів, а саме з 12.02.2025 року по 18.02.2025 року, та прийнято рішення щодо визначення учасника переможцем торгів чи щодо відхилення його тендерної пропозиції.
При цьому, також пунктом 10 статті 29 Закону дозволено продовжувати строк розгляду до 20 робочих днів. Однак, у разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Тобто, оскільки Замовником на протязі 12.02.2025-18.02.2025 року не розглянуто тендерну пропозицію учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович, до закінчення цього строку він мав прийняти рішення про продовження строку розгляду та оприлюднити повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення, тобто не пізніше 19.02.2025 року.
Однак аналізом встановлено, що станом на 21.02.2025 (8 робочий день) тендерну пропозицію учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович не розглянуто (не прийнято рішення щодо визначення учасника переможцем торгів чи щодо відхилення його тендерної пропозиції), при цьому також не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення прийняте Замовником рішення щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Пяташ Дмитро Петрович.
Враховуючи вищевикладене, надайте рішення щодо аргументованого продовження Замовником строку розгляду тендерної пропозиції ФОП Пяташ Дмитро Петрович.
Поясніть, чому Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП Пяташ Дмитро Петрович порушено вимоги пункту 10 статті 29 Закону та пункту 41 Особливостей?
Разом з тим, відповідно до вимог підпункту 2 пункту 50 Особливостей встановлено імперативну умову, що замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.