-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів в загальноосвітніх навчальних закладах
Завершена
5 028 040.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 140.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 140.20 UAH
Номер:
3746e43cb63f4037af48dbf67e04b7ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-04-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.04.2025 00:00
Період моніторингу:
04.04.2025 10:41 - 26.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.04.2025 № 36-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пунктів 2, 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Додаток
до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 03.04.2025 № 36-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
UA-2025-01-20-019821-a 20.01.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник Тетяна СВЯТОКУМ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання оприлюднення внесених змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог пунктів 3, 19 Особливостей, пункту 11 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, розгляду тендерних пропозицій учасників ФОП «Шмальченко І.В.», ТОВ «ОЛІМПУС КОНСАЛТ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти Виконавчого комітету Новомосковської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 20.01.2025 б/н, тендерні пропозиції учасників фізичної особи-підприємця «Шмальченко Іван Васильович» (далі – ФОП «Шмальченко І.В.»), товариства з обмеженою відповідальністю «ОЛІМПУС КОНСАЛТ» (далі – ТОВ «ОЛІМПУС КОНСАЛТ»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 31.01.2025 № 26, від 06.02.2025 №28, повідомлення про намір укласти договір від 06.02.2025, договір про закупівлю послуг від 21.02.2025 № 18 на суму 3 945 869,00 гривень, укладений між Замовником та ТОВ «ОЛІМПУС КОНСАЛТ» (далі – Договір), додаткова угода від 21.02.2025 № 1 (далі – Додаткова угода № 1), пояснення надані Замовником 10.04.2025 та 14.04.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу питання оприлюднення внесених змін до договору про закупівлю установлено, що згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 19 Особливостей, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону, Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси протягом трьох робочих днів з дня внесення змін до договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону.
У ході моніторингу установлено, що між Замовником та ТОВ «ОЛІМПУС КОНСАЛТ» укладено додаткову угоду від 21.02.2025 № 1 щодо внесення змін до істотних умов договору про закупівлю в частині зменшення ціни договору про закупівлю на 691,00 грн (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), яку 21.02.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель.
Однак, Замовником разом зі змінами до істотних умов договору про закупівлю не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін у визначені Законом строки, чим порушено вимоги пунктів 3, 19 Особливостей та пункту 11 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
15.04.2025 14:52 - 30.04.2025 00:00
Дата публікації висновку:
15.04.2025 14:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області та прийнятим рішенням, яке зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановленого порушення в подальшому, Замовником - Управлінням освіти Самарівської міської ради було детально проаналізовано висновок держаудитслужби. На виконання рішення, з метою недопущення аналогічного порушення, були додатково вивчені норми законордавства в сфері публічних закупівель, зокрема тих, на які посилається у своєму висновку Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області. В подальшому заплановано проведення навчання та направлення на курси підвищення кваліфікації уповноважених осіб.
Дата публікації звіту:
21.04.2025 15:34
Запити/Пояснення
Номер:
03446a678e2844db8238fd7b6cfa4f31
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
07.04.2025 11:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг «Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів в загальноосвітніх навчальних закладах» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-20-019821-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
188ff21137bc49879a5061e18adb79ee
Назва:
на виконання запиту Східного офісу Держаудит служби від 07.04.2025 року надання пояснення
Дата опублікування:
10.04.2025 21:36
Опис:
Східному офісу Держаудит служби
ПОЯСНЕННЯ
На Ваш запит замовнику на пояснення від 07.04.2025 року надаємо пояснення по суті заданих питань до закупівлі послуг «Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів в загальноосвітніх навчальних закладах» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-20-019821-a).
Питання: яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідь: Розмір бюджетного призначення: На закупівлю послуг з гарячого харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладах на 2025 рік, передбачено в бюджеті Новомосковської територіальної громади згідно рішення сесії від 12.12.2024 року №1714, в сумі 5 028 040 грн. 00 коп. без ПДВ. КЕКВ 2230 «Продукти харчування».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі визначено згідно норм харчування дітей у навчальних закладах освіти, згідно постанови КМУ від 24.03.2021р. №305 для дітей шкільного віку. Продукти харчування із яких виготовляють готові страви повинні відповідати нормам чинного Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів», а також мати термін придатності не менше 75% від загального терміну зберігання та порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України так Міністерством охорони здоров’я України №242/329 від 01.06.2005р.
Розмір очікуваної вартості предмета закупівлі здійснений наступним чином:
Було визначенно необхідну кількість послуг на підставі даних аналізу щодо обсягів середньомісячного відвідування учнями пільгових категорій загальноосвітніх навчальних закладів управління освіти Новомосковської міської ради за І семестр 2024/2025 року та виділених кошторисних призначень на дані цілі.
Плановий обсяг закупівлі на 2025 рік становить:
- гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-4 класів – 10950 послуг (дітодня).
- гаряче харчування учнів пільгових категорій 5-8 класів –24868 послуг (дітодня).
- гаряче харчування учнів пільгових категорій 9-11 класів – 10604 послуги (дітодня).
На підставі рішення Виконавчого комітету Новомосковської міської ради про організацію харчування пільгових категорій в закладах загальної середньої освіти м. Самар від 17.01.2025р. №28/0/6-25, вартість одноразового гарячого харчування для учнів пільгових категорій 1-4 класів, що харчуються за кошти місцевого бюджету повинно бути у розмірі, що не перевищує 98 грн. 00коп., учнів пільгових категорій 5-8 класів - 110грн. 00коп., учнів пільгових категорій 9-11 класів – 115 грн. 00коп.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі:
Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-4 класів, вікова категорія учнів 6-11 років 10950посл. х 98,00грн. = 1073100,00грн
Гаряче харчування учнів пільгових категорій 5-8 класів, вікова категорія учнів 11-14 років 24868посл. х 110,00грн. = 2735480,00грн
Гаряче харчування учнів пільгових категорій 9-11 класів, вікова категорія учнів 14-18 років 10604посл х 115,00грн = 1219460,00
Загальна кількість послуг – 46422шт. Очікувана вартість склала 5 028 040,00 грн. без ПДВ. (Відповідно до пункту 197.1.7 підпункт г, податкового кодексу України звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання послуг з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах.)
Також надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту http://novosvita.klasna.com/, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Номер:
8222819ac1fe48279ae789eb06d9849f
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.04.2025 18:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг «Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів в загальноосвітніх навчальних закладах» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-20-019821-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів).
Між Замовником та ТОВ «Олімпус Консалт» укладено додаткову угоду від 21.02.2025 № 1 щодо внесення змін в частині зменшення ціни договору про закупівлю на 691,00 грн (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).
Відповідно до пункту 19 Особливостей, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Чому вами не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору в установлені законодавством строки?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
beebf02369244783bb6d5087e03aa1da
Назва:
на виконання запиту Східного офісу Держаудит служби від 07.04.2025 року надання пояснення
Дата опублікування:
14.04.2025 17:04
Опис:
Східному офісу Держаудит служби
ПОЯСНЕННЯ
На Ваш запит замовнику на пояснення від 09.04.2025 року надаємо пояснення по суті заданих питань до закупівлі послуг «Гаряче харчування учнів пільгових категорій 1-11 класів в загальноосвітніх навчальних закладах» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-20-019821-a).
Питання: Між Замовником та ТОВ «Олімпус Консалт» укладено додаткову угоду від 21.02.2025 № 1 щодо внесення змін в частині зменшення ціни договору про закупівлю на 691,00 грн (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Відповідно до пункту 19 Особливостей, у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Чому вами не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору в установлені законодавством строки?
Відповідь: За результатами проведення процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «Олімпус Консалт» було укладено Договір №18 від 21.02.2025 року одночасно з додатковою угодою від 21.02.2025 № 1 щодо внесення змін в частині зменшення ціни договору про закупівлю на 691,00 грн (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Які були 21.02.2025 року розміщені в системі Прозорро. Розмістити Договір окремо від додаткової угоди №1 не можливо в зв'язку з неможливістю поділити тендерну пропозицію переможця на кількість послуг за категоріями, при складанні Додатку №1 до Договору щоб загальна сума не відрізнялась від тендерної пропозиції. При розрахунках, вартість за 1 одиницю послуг мала після коми велику кількість знаків та не ділилась на ціле.
Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків:
визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті;
перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі;
перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки.
Що і було зроблено, а саме: перерахунок ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі, шляхом підписання одночасно з Договором додаткової угоди №1.
Відповідно пункту 19 Особливостей Істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім перерахованих випадків. Додаткова угода №1 була укладена та підписана одночасно з Договором відповідно до пункту 18 Особливостей, а не після його укладання. Дії Замовника у даному випадку чітко не прописані.
Щодо повідомлення про внесення змін до договору повідомляємо наступне. Відповідно до п.19 Особливостей: У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 18 Особливостей у замовника не має обов’язку оприлюднювати повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю. Крім того на майданчику технічно відсутня можливість створити повідомлення під час завантаження Договору разом з додатковою угодою, тому в систему була внесена інформація з урахуванням внесених змін. При цьому строки розміщення договору, додаткової угоди та інформації не були порушені. Звертаємо увагу, що саме цей випадок, законодавчо чітко не врегульований та дії замовника чітко не прописані, тому як саме потрібно вчинити має де кілька варіантів. Управлінням освіти, як замовником, було вжито всі можливі заходи щодо дотримання норм чинного законодавства.