-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Хліб цільнозерновий , хліб житній )
Завершена
274 200.00
UAH з ПДВ
Номер:
5505b7bf47a448d687b231320dfad58e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-03-17-000118
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.03.2025 00:00
Період моніторингу:
17.03.2025 17:17 - 08.04.2025 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
17.03.2025 № 22-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 17.03.2025.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 17.03.2025 № 22-З
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ 4 UA-2025-01-20-000223-a 20.01.2025
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель
Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено порушення пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення, а саме: оприлюднити в електронній системі закупівель у відповідності до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладеного у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 березня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік Комунального закладу «Рацинська спеціальна школа» Вознесенського району Миколаївської обласної ради (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель; протокол про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель на підставі п. п. 6 п. 13 Особливостей від 16.01.2025 № 4; договір від 16.01.2025 № 1 (далі – Договір про закупівлю); пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель; інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2024-12-27-001849-a.
За результатами моніторингу закупівлі встановлено наступне.
Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Договір про закупівлю укладено без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції станом на час здійснення процедури закупівлі (далі – Особливості), а саме, у зв’язку із відміною відкритих торгів UA-2024-12-27-001849-a через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах.
Відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Проте, Замовник на порушення вимог пункту 13 Особливостей разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погодженого (затвердженого) керівником Замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
Період усунення порушень:
26.03.2025 16:44 - 10.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
26.03.2025 16:44
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснено заходи щодо усунення виявленого порушення, а саме: оприлюднено в електронній системі закупівель у відповідності до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 11 червня 2020 року № 1082, Наказ №17 від 16.01.2025р. Про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
Дата публікації звіту:
02.04.2025 10:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
03.04.2025 09:21
Запити/Пояснення
Номер:
96eaf6f1c92246af8fd9b86ea49c9b1c
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
17.03.2025 17:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі хліба цільнозернового, хліба житнього за кодом CPV за ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-20-000223-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме ТДВ «Вознесенський хлібозавод» з яким укладений договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
92d2b6f48e344f0bbd71dac9d74117f7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
19.03.2025 13:09
Опис:
1.При моніторингу цін на закупівлю хліба цільнозернового, хліба житнього за кодом CPV за ДК 021:2015:15810000-9 ( Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби ) використовувались дані Державної служби України (ukrstat.gov.ua ), Міністерства фінансів України (minfin.com.ua), Prozorro.Market,а також ціни ТОВ "Вознесенський хлібзавод" . Хліб цідьнозерновий: дані статистики та Мінфіну відсутні, середня ціна по Миколаївській області в Prozorro.Market теж відсутня, ціна ТОВ "Вознесенський хлібзавод"-54,00грн.Хліб житній : статистика-45,12грн.,ТОВ "Вознесенський хлібзавод"-37,40грн.Тому вирішальну роль зіграли ціни ТОВ "Вознесенський хлібзавод".
2.При проведені закупівлі за номером ID: UA-2025-01-20-000223-a обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено на власному вебсайті Ratsynskaschool.site.pro.Але в січні 2025р. по технічним причинам вебсайт перестав працювати, тому при проведенні закупівлі без використання електронної системи( протокол УО,зміни до річногор плану та обгрунтування застосування замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13)- було розміщено в особистому кабінеті замовника на Прозоро, разом з укладеним договором.
3.На питання :Чому саме договір укладено з ТОВ "Вознесенський хлібзавод" відповідь проста : на протязі десяти років єдиний Постачальник, що погодився поставляти хліб шість разів на тиждень, це ТОВ "Вознесенський хлібзавод", нажаль інші Постачальники відмовились поставляти хліб ще з 2014 року ( бездоріжжя та віддаленість від районного центру). УО був проведений аналіз закупівель за останні роки :
закупівля хліба на 2021р. UA-2020-12-21-006327-a-закупівля не відбулася ; UA-2020-12-31-001012-b -переможець ТОВ "Вознесенський хлібзавод" (єдиний учасник)
на 2022р. UA-2022-01-10-002037-c-закупівля не відбулася ; UA-2022-01-19-000339-c-закупівля не відбулася
на 2023р. UA-2023-04-19-004422-a -переможець ТОВ "Вознесенський хлібзавод" (єдиний учасник) ;UA-2023-09-13-006923-a-закупівля не відбулася;UA-2023-09-29-004642-a --закупівля не відбулася;
на 2024р. UA-2024-01-16-009056-a-закупівля не відбулася ;
на 2025р.UA-2024-12-27-001849-a-закупівля не відбулася
Висновок : потенційних Постачальників, окрім ТОВ "Вознесенський хлібзавод" не було багато років. Крім того, УО звернула увагу на те, що не зважаючи на зростання цін на сировину, електроенергію, пальне та ін. у ТОВ "Вознесенський хлібзавод" ціна на хліб житній не змінювалася з січня 2022р., а на цільнозерновий з березня 2024р.
Уповноважена особа КЗ "Рацинська СШ" Олена САБЕЦЬКА.