• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Кисень рідкий медичний 99,5% (Кисень рідкий для кисневої підтримки пацієнтів) (за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника: 24110000-8 - Промислові гази (код ДК 021:2015:24111900-4 - Кисень))

Завершена

1 424 758.50 UAH з ПДВ
Номер: 961b73eb9cfd46b89bad4fe32fe6c772
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-02-03-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.02.2025 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 03.02.2025 14:53 - 25.02.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.02.2025 № 6-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій КОМАШНЯ Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 03.02.2025 № 6-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 6. UA-2025-01-17-005058-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 024-92-47, ekonsevych@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення вимог пункту 10 та абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю від 16.01.2025 № К5097, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: дотримання Комунальним підприємством «лікарня №2 ім. В.П. Павлусенка» Житомирської міської ради (далі – Замовник/Орендар) законодавства у сфері публічних закупівель при плануванні закупівлі, визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, укладанні договору, в тому числі його відповідності вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Замовника на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 17.01.2025, обгрунтування підстави яке затверджене протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 16.01.2025 № 98 (далі - Обгрунтування), договір закупівлі від 16.01.2025 № К5097, договір оренди від 16.01.2025 № К5097А, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 07.02.2025 та 11.02.2025. За результатами аналізу підстав укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено, що Замовником здійснено закупівлю за предметом «Промислові гази» (ID: UA-2025-01-17-005058-a), очікуваною вартістю 1 424 758,50 грн, шляхом укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів на підставі підпункту 5 пункту 13 Особливостей, а саме, коли товари можуть бути поставлені виключно певним суб’єктом господарювання у разі відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником. Відповідно 04.02.2025 та 07.02.2025 посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель надала Замовнику запити через електрону систему закупівель щодо документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин відносно поставки кисню медичного виключно постачальником ПрАТ «Лінде Газ Україна». На вище вказані запити Замовником надано відповіді з документами від 07.02.2025 та від 11.02.2025 наступного змісту: «Норма, якою передбачено, що саме ПрАТ «Лінда Газ Україна» має виключне право на закачування (постачання) кисню була передбачена п.1.2 договору оренди для зберігання кисню рідкого медичного №К5097А, який було укладено в січні 2021 року при встановлені зазначеного обладнання на території лікарні.Оригінал вказаного договору було вилучено під час обшуку 10.08.2023 року. Надаємо електронну версію вказаного договору. Діючий договір оренди для зберігання кисню рідкого медичного №К50967А від 19.01.2025р. прикріплений до звіту про укладений договір (додається)… На початку співробітництва з ПрАТ «Лінда Газ Україна» (потрібно нагадати, що період 2020-2021 роки - це був пік епідемії COVID-19, всім лікарням гостро не вистачало кисню), нам була надана комерційна пропозиція щодо постачання рідкого кисню і встановлення обладнання для зберігання кисню. Відповідно до цієї пропозиції ми погодились на співробітництво, з умовою, що запропоноване обладнання використовується лише за цільовим призначенням, а саме: для зберігання продукту та газифікації рідкого кисню медичного, що постачається Поклажодавцем.». Крім того, на вище вказані запити Замовником надано договір оренди від 07.01.2021 № К5097А, яким Замовник обгрунтовує наявність документального підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин, що передбачене підпунктом 5 пункту 13 Особливостей. Однак, аналізом договору оренди від 07.01.2021 № К5097А встановлено наступне. Так, відповідно до пункту 1.1 розділу 1 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А визначено, що ПрАТ «Лінде Газ Україна» ( далі – Орендодавець) по даному договору зобов’язується передати Орендарю у строкове платне користування наступне майно (далі - Обладнання): танк кріогенний, об‘ємом 6365 л - 1шт.; випарник – 1шт.; розетка для автозаправки -1шт., танк комп’ютер, для здійснення орендарем господарської діяльності. Також, пунктом 1.2 розділу 1 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А визначено, що цільове призначення обладнання - зберігання, газифікація та подача в лінію кисню рідкого медичного (далі - Продукція). Орендар не має права використовувати обладнання не за цільовим призначенням, включаючи, але не обмежуючись зберіганням продукції, яка поставляється іншими постачальниками. Таким чином, пунктом 1.2 розділу 1 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А передбачено, що Замовник може зберігати Продукцію будь якого постачальника, в тому числі Продукцію Орендодавця. Проте, пунктом 4.3.10 частини 4.3. розділу 4 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А передбачено, що Орендар зобов’язується використовувати взяте в оренду Обладнання для зберігання та використання продукції, постачаємої виключно Орендодавцем. Аналогічно, пунктом 8.3 розділу 8 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А передбачено, що договір оренди має силу лише за умови дії договору поставки К5097, який Орендар зобов’язується укласти з Орендодавцем. Також, пунктом 9.8 розділу 9 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А визначено, що Орендар зобов’язаний укласти з Орендодавцем договір поставки К5097 для його зберігання в орендованому по даному договору Обладнанні. Даний договір поставки К5097, який Орендар зобов’язаний укласти у відповідність з даним пунктом, будуть складати єдиний договір. Таким чином, моніторингом встановлено, що норма пункту 1.2 розділу 1 суперечить нормі пункту 4.3.10 частини 4.3. розділу 4 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А. Аналогічно, пунктом 8.3 розділу 8 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А зазначено, що договір оренди від 07.01.2021 № К5097А набирає чинності з моменту його підписання сторонами і продовжується на кожні наступні 12 місяців, якщо не менш, ніж за 6 місяців до дати закінчення строку договору жодною стороною зі сторін не було отримане письмове повідомлення від однієї із сторін про намір припинити строк дії договору. Крім того, пунктом 8.2 розділу 8 договору оренди від 07.01.2021 № К5097А зазначено, що будь-які можливі зміни умов даного договору оформлюються письмово. Слід відміттити, що Замовником та Орендодавцем було укладено ряд договорів закупівлю послуг з надання в оренду обладнання для зберігання, газифікації та подачі в лінію кисню рідкого медичного від 31.08.2021 № К5097А, від 25.02.2022 № К5097А, від 06.02.2023 № К5097А, від 07.03.2024 № К5097А та від 16.01.2025 № К5097А (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2021-08-06-007393-a, UA-2022-02-14-011597-b, UA-2023-02-08-008041-a, UA-2024-02-19-013520-a та UA-2025-01-17-004943-a), в тому числі за результатами проведення процедур закупівель, які передбачали конкуретний відбір переможця. Так, договір від 31.08.2021 № К5097А укладений за результатами проведення спрощеної закупівлі, інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2021-08-06-007393-a, при цьому договір від 07.03.2024 № К5097А укладений за результатами проведення відкритих торгів з особливостями, інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2024-02-19-013520-a. Також, відповідно до електронної системи закупівель, закупівля за номером ID: UA-2022-02-14-011597-b була проведена за переговорною процедурою на підставі пункту 1 частини 2 статті 40 Закону (Двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної цим Законом). Враховуючи вищевикладене, Замовник на 2021, 2022 та 2024 роки послуги з надання в оренду обладнання для зберігання, газифікації та подачі в лінію кисню рідкого медичного закуповувалися окремо шляхом проведення конкурентних процедур закупівель без врахування вимог договору оренди від 07.01.2021 № К5097А. Аналогічно, Замовником укладено ряд договорів на поставку кисню медичного рідкого від 30.12.2021 № К5097, від 06.12.2021 № К5097, від 12.01.2021 № К5097 та від 23.01.2023 № К5097 (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номерами ID: UA-2023-01-09-004362-a, UA-2021-12-30-002756-c, UA-2021-12-06-013917-c, UA-2021-01-12-003353-a), в тому числі за результатами проведення процедур закупівель, які передбачали конкуретний відбір переможця. Так, зокрема, договір від 23.01.2023 № К5097 укладений за результатами проведення відкритих торгів з особливостями, інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2023-01-09-004362-a. Враховуючи вищевикладене, Замовник на 2021, 2022 та 2024 роки послуги з надання в оренду обладнання для зберігання, газифікації та подачі в лінію кисню рідкого медичного закуповувалися окремо шляхом проведення конкурентних процедур закупівель без врахування вимог договору оренди від 07.01.2021 № К5097А. Водночас, слід відмітити, що пунктом 1.2 розділу 1 договорів оренди від 31.08.2021 № К5097А, від 25.02.2022 № К5097А, від 06.02.2023 № К5097А, від 07.03.2024 № К5097А та від 16.01.2025 № К5097А передбачено, що цільове призначення обладнання - зберігання та газифікація та подача рідкого кисню медичного. Орендар не має права використовувати обладнання не за цільовим призначенням. Аналогічно, пунктом 4.4.2 частини 4.4 розділу 4 договорів оренди від 31.08.2021 № К5097А, від 25.02.2022 № К5097А, від 06.02.2023 № К5097А, від 07.03.2024 № К5097А та від 16.01.2025 № К5097А визначено, що Орендар має право використовувати орендоване обладнання у власній господарській діяльності у відповідності з його цільовим призначенням, вказаним в пункті 1.2 розділу 1 вище вказаних договорів оренди. Отже, враховуючи вищевикладене, основним договором оренди Обладнання є договір оренди та від 16.01.2025 № К5097А, яким не передбачено умов щодо обмеження права Замовника на зберігання та використання продукції, яка постачається іншими постачальниками, а лише обмежується права щодо цільового використання визначених пунктом 1.2 розділу 1 договору оренди від 16.01.2025 № К5097А. Крім того, Замовником також не враховано, що проєкт договору про закупівлю відповідно до норм пункту 8 частини 2 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей, істотні умови якого є основою майбутнього договору про закупівлю визначається саме Змовником. Таким чином, враховуючи проведене Замовником не підтверджено факт наявності відсутності конкуренції з технічних причин, щодо постачальника ПрАТ «Лінде Газ Україна», який має виключне право на поставки кисню медичного в орендоване Обладнання. Отже, моніторингом встановлено, що Замовником на порушення пункту 10 та абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей укладено договір закупівлі від 16.01.2025 № К5097 без наявності підстав укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Період усунення порушень: 21.02.2025 16:28 - 08.03.2025 00:00
Дата публікації висновку: 21.02.2025 16:28

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунуті шляхом розірвання договору
Дата публікації звіту: 28.02.2025 11:32

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації: 12.03.2025 10:10

Запити/Пояснення