• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з організації харчування учнів 1-4 класів

Завершена

1 321 750.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 608.75 UAH
Номер: 92e685e02ae24dbe95508fa42fbf7c96
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-05-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 05.05.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913637
Період моніторингу: 05.05.2025 15:13 - 27.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 05.05.2025 № 41-з Тернопіль Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Роман СНІГУР Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 05.05.2025 №41-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 13. UA-2025-01-16-017965-a від 16.01.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Тернопіль
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 97) 471-63-96, h.l.voitsekhivska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення пунктів 28 та 47, підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення у подальшому порушень пунктів 28, 47, підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 та частини п’ятої статті 8 Закону. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Тернопільської загальноосвітньої школи I-III ст. №18 Тернопільської міської ради Тернопільської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 16.01.2025 №3-т, тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця Скальська Марія Василівна (далі – ФОП Скальська М.В.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.01.2025 №4-т, повідомлення про намір укласти договір від 27.01.2025, договір про закупівлю послуг за публічні кошти від 03.02.2025 за №18-2, додаткову угоду від 03.02.2025 за №1, пояснення Замовника від 15.05.2025, отримане через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 28 Особливостей №1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам законодавству виявлено, що тендерна документація не відповідає вимогам Закону та Особливостей №1178, зокрема, на порушення вимог абзацу десятого пункту 28 цих особливостей тендерна документація не містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Таким чином, замовником, при складанні тендерної документації не враховано зміни, внесені постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 05.07.2024 №782. Також, слід зазначити, що Замовником у тендерній документації зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 02.04.2024 №382 ( далі – Постанова №382). Додатком №1 до тендерної документації, для підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей №1178, Замовником встановлено вимоги до учасників та переможця щодо надання довідок в довільній формі про те, що між ним і замовником раніше не було укладено договір про закупівлю за яким учасник/переможець процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та / або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. При цьому, необхідно зазначити, що Постановою №382 внесені зміни, а саме: виключені положення визначені абзацом чотирнадцятим пункту 47 та внесені зміни до абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей №1178. Окрім цього Замовником, у підпункті 2 пункту 11.2 розділу 11 проекту договору (додаток 4 до тендерної документації) передбачено підставу зміни істотних умов договору: «погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення». В той же час предметом закупівлі є послуги, про що свідчить тендерна документація та оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, вказана підстава зміни істотних умов договору про закупівлю застосовується замовниками в разі, якщо предметом закупівель є товари, як це передбачено вимогами підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. Під час проведення моніторингу, 06.05.2025, Замовнику було надано запит, чому при складанні тендерної документації допущено порушення вищезазначених вимог законодавства. Замовник у відповіді від 15.05.2025 вказав: «… Повідомляємо, що у додатку 1 до тендерної документації вказані документи, які повинен надати учасник тендерної закупівлі, яка повинна відповідати певним критеріям. У тому ж додатку 1 с.7-8 подано абзац: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та абзаці чотирнадцятому цього пункту. Також у тому ж додатку 1 є розділ Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, де у формі таблиці описані усі документи, які має подати учасник чи переможець закупівлі. Перелік документів також містяться у тендерній документації… протягом дії воєнного стану до нормативно-правового документу внесено близько 29 змін. Окрім того при оголошенні тендерної закупівлі на майданчику Замовника є електронне поле про підтвердження відповідності вимогам абзацу 14 пункту 47 Особливостей №1178, попри внесені зміни, тому, щоб тендерна документація не суперечила інформації, що зазначена в електронній системі публічних закупівель, був зазначений цей пункт… Вказана норма щодо можливості зміни ціни за одиницю товару у разі коливання ціни на ринку була включена до проекту договору помилково за результатами технічної копіпастної обробки типової форми договору, що використовується Замовником у випадку проведення процедур закупівлі товарів. Дана норма залишилась у проекті договору з попередньої редакції, яка застосовувалась для іншого предмета закупівлі (товарів), що, на жаль, не було своєчасно виявлено та усунено при адаптації документу до закупівлі послуг..». Отже, виходячи із вищевикладеного тендерна документація Замовника складена з порушенням вимог пунктів 28 та 47, підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178. Окрім цього, слід зазначити, що частиною п’ятою статті 8 Закону встановлено, що протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак Замовник, на порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону пояснення через електронну систему закупівель надав 15.05.2025, на сьомий робочий день.
Період усунення порушень: 20.05.2025 15:54 - 04.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 20.05.2025 15:54

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Станом на 23.05.2025 року немає технічної можливості вжити заходи щодо виправлення порушень вимог пунктів 28, 47, підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 та частини п’ятої статті 8 Закону, оскільки зміни до тендерної документації можна вносити лише в період проведення відкритих торгів з особливостями. Також відсутня можливість внесення виправлень до вимоги про усунення невідповідностей.
Дата публікації звіту: 23.05.2025 13:05

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто
Дата публікації: 29.05.2025 16:31

Запити/Пояснення