-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій» за ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги
Завершена
1 079 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 395.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 395.00 UAH
Номер:
93b149f1336540148c820ef3b0e9b00b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-11-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.02.2025 00:00
Період моніторингу:
11.02.2025 15:59 - 05.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.02.2025 № 20
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.02.2025 № 20.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-15-004464-a, 15.01.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків .
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710, пункту 4 частини другої статті 21 Закону, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22, а також частини першої статті 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення норм пунктів 3 і 28 Особливостей №1178, вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22, частини першої статті 23 Закону та норм Постанови КМУ №305 при складанні тендерної документації, а також при виконанні зобов’язань за укладеним договором дотримуватись вимог та норм Постанови КМУ №305.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 04 березня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівської правничої гімназії (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-15-000072-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 29.01.2025 №2/ВТ; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Дорош Марії Іванівни (далі – ФОП Дорош М.І.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Дорош М.І. та опубліковані вказаною учасницею документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Дорош М.І. як переможцем тендеру документи; договір від 10.02.2025 №2; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
У наданій під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, інформації Замовником вказано посилання: на сторінку власного вебсайту: https://pravnycha.lviv.ua/zakupivli-2025.
Водночас, аналізом інформації за наданим Замовником посиланням щодо оприлюднення обґрунтування технічних і якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі, розміщеного на сайті Замовника, було встановлено, що відповідний документ створено 18.02.2025 (у вкладці «деталі» поле «створено» вказано дату створення документа – 18.02.2025).
При цьому, оголошення про проведення досліджуваної процедури закупівлі оприлюднено 15.01.2025.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю послуг не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Нормами пункту 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей, а відповідно до пункту 4 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про очікувану вартість закупівлі.
При цьому, згідно з нормами пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Проведеним моніторингом встановлено, що в заповнених Замовником електронних полях при розміщенні інформації про оголошення досліджуваної процедури закупівлі у полі «Очікувана вартість» розділу «Інформація про процедуру» вказано «1 079 000,00 UAH з ПДВ».
Водночас, відповідно до пункту 197.1.7 статті 197 Податкового Кодексу України звільняються від оподаткування операції з харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах та громадян у закладах охорони здоров’я.
Також, постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 №116 затверджено Порядок надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, у пункті 3 якого вказано, що від обкладення податком на додану вартість звільняються операції з надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах, - у межах визначеної грошової норми.
Таким чином, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за досліджуваною закупівлею в електронних полях вказано недостовірну інформацію про очікувану вартість предмета закупівлі, чим порушено норми пункту 4 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що у Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації Замовника визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (що відповідає нормі абзацу другого пункту 17 Особливостей №1178).
При цьому, у Додатку 4 до тендерної документації визначено, що у випадку ненадання переможцем інформації про право підписання договору про закупівлю переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Однак, у Додатку 4 до тендерної документації Замовника відсутній сам перелік документів та/або інформації, які повинен надати переможець процедури закупівлі на підтвердження права підписання договору про закупівлю (наприклад: наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо).
Таким чином, при складанні тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 8 розділу ІІІ тендерної документації Замовника вказано, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі містяться у Додатку 1 до тендерної документації на закупівлю.
При цьому, у пункті 8 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», керуючись Положенням про управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради, затвердженим рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради від 18.11.2022р. №1094, враховуючи моніторинг харчових уподобань учнів закладів загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади, побажань батьківської громади, управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради, наказом від 12.12.2024 №694р затверджено примірне чотиритижневе сезонне меню для організації одноразового харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади (сніданок до 12.00 год., або обід після 12.00 год. у разі організації в закладі освіти змінного навчання), а також що відповідне примірне меню міститься в Додатку 5 до тендерної документації на закупівлю.
У Додатку 1 до тендерної документації наведено інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Так, зокрема, за вимогами Додатку 1 до тендерної документації організація харчування у закладі загальної середньої освіти для учнів початкових класів незалежно від навчальної зміни (у разі організації в заклад освіти змінного навчання) здійснюється шляхом одноразового безоплатного гарячого харчування (сніданок або обід) відповідно до норм харчування, одноразове харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2025 році повинно здійснюватись з дотриманням вимог чинних нормативно-правових актів.
Також, за вимогами у Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова КМУ №305).
Крім того, у пункті 2.1. проєкту договору, що міститься у Додатку 3 до тендерної документації, зазначено, що виконавець повинен надати Замовнику послуги, передбачені цим договором, якість яких відповідає чинним нормативно-правовим актам України.
Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 01 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі – Порядок харчування №305).
Відповідно до підпункту 9 пункту 3 Порядку харчування №305 примірне чотиритижневе сезонне меню – документ, що містить набір страв, вихід (масу) їх порцій для різних вікових груп, враховує особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність (осінь, зима, весна, літо), а у підпункті 4 пункту 14 Порядку харчування №305 визначено, що організація харчування передбачає, зокрема, складення примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу.
При цьому, за нормами пункту 18 Порядку харчування №305 примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування.
Відповідно до пункту 34 Порядку харчування №305 усі страви та вироби, які пропонуються здобувачам освіти/дітям, повинні формувати здоровий, повноцінний раціон харчування.
Крім того, згідно з пунктом 35 Порядку харчування №305 під час складання примірного чотиритижневого сезонного меню у закладах освіти обов’язково враховуються вимоги цього Порядку та встановлені МОЗ вимоги щодо організації харчування в закладах загальної середньої освіти.
У Додатку 9 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
У Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування (обід) в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на відповідному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
Відповідно до пункту 10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6, 9 і 9-1, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків.
Проведеним під час моніторингу аналізом Примірних меню Замовника, складених за кожним сезоном (зима, весна, літо, осінь) для сніданків та обідів окремо (Додаток 5 тендерної документації) встановлено, зокрема, що у таких Примірних меню для харчування учнів 1-4 класів передбачено включення фруктів лише два рази на тиждень.
Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ №305 (Додатки 9 та 9-1) передбачено щоденне включення до меню фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені).
Також, згідно Додатку 9 та Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 передбачено споживання одного разу на тиждень соків фруктових, овочевих, фруктово-ягідних, фруктово-овочевих пастеризованих, тощо.
Водночас, у примірних меню, що містяться у Додатку 5 до тендерної документації, споживання соку учнями не передбачено взагалі.
Також, у примірних меню Замовника (Додаток 5 до тендерної документації), враховано споживання молочних продуктів передбачено два рази на тиждень (сир твердий, макарони відварні з сиром), коли за нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 норма споживання молочних продуктів – щодня.
Крім того, що у примірних меню Замовника за окремими тижнями по сніданках відсутні бобові як страва, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень, а також у примірних меню по обідах свинина, телятина, яловичина включені 1-2 на тиждень, тоді як відповідно до Додатку 9-1 Постанови КМУ №305 страви із свинини, телятини, яловичини повинні включатися тричі на тиждень.
У наданій під час моніторингу інформації Замовник, зокрема, зазначив, що відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», Постанови КМУ №305, керуючись управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради наказом від 12.12.2024 №694р затверджено примірне чотиритижневе сезонне меню для організації одноразового харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади та що відповідне примірне меню міститься в Додатку 5 до тендерної документації на закупівлю.
Слід зазначити, що у наказі управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради від 12.12.2024 №694р зазначено, що затверджене цим наказом примірне меню рекомендовано використовувати під час здійснення закупівлі послуг з організації харчування в закладах загальної середньої освіти у частині підготовки технічного завдання.
Водночас, у пункті 2.2. наказу від 12.12.2024 №694р передбачено можливість внесення зміни до чотиритижневого сезонного меню за наявності аргументації та погодження управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради.
Крім того, у наказі від 12.12.2024 №694р керівників закладів загальної середньої освіти зобов’язано здійснювати постійний контроль за виконанням норм харчування учнів.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22, а також частини першої статті 23 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (норми виходу страв, частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів) визначено з недотриманням Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ №305.
Період усунення порушень:
04.03.2025 14:42 - 19.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
04.03.2025 14:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами висновку від 04.03.2025 року щодо моніторингу закупівлі за предметом: «Послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій» за ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги за ідентифікатором: UA-2025-01-15-004464-a від 15.01.2025 року з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, відповідно до пояснень уповноваженої особи (додається) та наказу директорки Львівської правничої гімназії № 43 від 07.03.2025 року, з уповноваженою особою було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень законодавства в майбутньому при складанні тендерної документації й оприлюдненні інформації по закупівлі в електронній системі та усно попереджена про юридичну відповідальність за порушення вимог закону, а також уповноважену особу Бубряк Юлію буде направлено на поглиблене навчання з питань здійснення публічних закупівель: аналіз змін у закупівельному законодавстві, яке відбудеться 12 березня 2025 року у Львівському професійному коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу за адресою: м.Львів, вул. Пулюя, 36. (скріншот про реєстрацію додається).
З приводу дотримання норм Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», повідомляємо, що освітній процес в гімназії здійснюється для учнів з 5 по 11 класи і наш навчальний заклад організовує харчування для пільгових категорій учнів шляхом одноразового безоплатного гарячого харчування з 12:00 год, тобто в обід. Відповідно чотиритижневе примірне обіднє меню включає бобові принаймні один раз на тиждень по факту згідно норм харчування.
Також повідомляємо, що нами разом із ФОП Дорош М.І. за взаємною згодою 10 березня 2025 року було укладено додаткову угоду№1 до договору №2 від 10.02.2025 року про покращення якості предмета закупівлі, за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, в частині внесення змін до чотиритижневого меню із включенням в меню щоденно сезонних фруктів, одного разу на тиждень соків без доданих цукрів та підсолоджувачів, чергування страв із свинини або телятини або яловичини збільшити до трьох раз на тиждень відповідно до норм харчування у закладах освіти. Зазначені зміни вносити в меню-розклад Львівської правничої гімназії за підписами Замовника та Виконавця з публічним висвітленням інформації. Мною, як керівником закладу, постійно здійснюватиметься контроль за виконанням норм харчування учнів та якістю надання послуг.
Повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та недопущені.
З повагою!
Дата публікації звіту:
11.03.2025 13:10
Запити/Пояснення
Номер:
789de337e9464b479000f5a065dc6c1e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.02.2025 10:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.02.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-01-15-004464-a, яка проводилась Львівською правничою гімназією (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до підпункту 12 пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178) замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли, зокренма, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Проведеним моніторингом встановлено, що переможцем торгів ФОП Дорош Марією Іванівною на виконання вимог підпунктом 12 пункту 47 Особливостей №1178 оприлюднено документи лише на п’ятий день (03.02.2025) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (29.01.2025).
3. Чи враховано Замовником несвоєчасне оприлюднення переможцем документів на виконання вимог підпункту 12 пункту 47 Особливостей №1178 (на п’ятий день).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4e8d04548a3f4ea2ae06abe30cad7733
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
18.02.2025 16:47
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі послуг «Послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій» за ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги» (ID: UA-2025-01-15-004464-a) від 11.02.2025 року повідомляємо наступне:
1. З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки необхідно забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
На початку 2025 року Замовник запланував потребу у закупівлі кейтерингових послуг з організації харчування пільгових категорій учнів у Львівській правничій гімназії в межах виділених місцевих бюджетних коштів на 2025 рік з метою забезпечення учнів пільгових категорій гімназії одноразовим гарячим харчуванням під час навчального процесу. Планування та обґрунтування закупівлі здійснювалось на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР, Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб», наказу Управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради від 26.12.2024р. №718р «Про організацію харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2025 році» та наказу Управління освіти Департаменту розвитку Львівської міської ради від 12.12.2024р. №694р «Про затвердження примірного чотиритижневого сезонного меню для організації одноразового харчування учнів в закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади». Технічні та якісні характеристики на закупівлю послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій у Львівській правничій гімназії на 2025 рік зазначаються у відповідному додатку1 до тендерної документації, де конкретизуються вимоги до відповідних послуг.
Розмір бюджетного призначення на 2025 рік для закупівлі послуг з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій відповідає сумі 1079 000,00 грн. відповідно до затвердженого кошторису на 2025 рік. Розрахунок очікуваної вартості закупівлі проводився виходячи із потреби Замовника у закупівлі послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій гімназії на 2025 рік та відповідно до встановленої вартості гарячого харчування за рішенням наказу Управління освіти Департаменту розвитку Львівської міської ради від 26.12.2024 р. №718р «Про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2025 році».
2. Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 « Про ефективне використання бюджетних коштів» встановлено обов’язок оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Враховуючи наведене, надаємо посилання на власний веб-сайт Замовника як розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі - послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій у Львівській правничій гімназії на 2025 рік, а також затверджений кошторис на 2025 рік та накази Управління освіти Департаменту розвитку Львівської міської ради разом з примірним посезонним чотиритижневим меню.
https://pravnycha.lviv.ua/zakupivli-2025
3. Відповідно до підпункту 12 пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178) замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли, зокрема, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Проведеним моніторингом встановлено, що переможцем торгів ФОП Дорош Марією Іванівною на виконання вимог підпунктом 12 пункту 47 Особливостей №1178 оприлюднено документи лише на п’ятий день (03.02.2025) з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (29.01.2025).
3. Чи враховано Замовником несвоєчасне оприлюднення переможцем документів на виконання вимог підпункту 12 пункту 47 Особливостей №1178 (на п’ятий день).
Стосовно питання №3 повідомляємо наступне:
Замовник уважно вивчив Ваш запит та вдячний за можливість надання пояснень щодо суті здійснення моніторингу.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей №1178, яка прийнята Урядом на виконання Закону, та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 47 постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли, зокрема, переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Львівської правничої гімназії від 29.01.2025 № 2/ВТ за результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника ФОП Дорош М.І. на відповідність її вимогам тендерної документації у Замовника було встановлено, що будь-які підстави для відхилення цієї тендерної пропозиції відсутні та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.
З врахуванням норм постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 строк для надання документів переможця розпочався 30.01.2025 (четвер), а четвертий день для надання документів припав на 02.02.2025, тобто у неділю (вихідний день).
Відповідно до частини першої статті 253 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язано його початок.
З огляду на викладене для обчислення перебігу строків необхідно керуватися ЦК України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом та Особливостями, в яких визначаються строки, перебіг яких починається після настання певної події, з якою пов’язаний її початок.
У такому разі перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов’язаний її початок, та вважається першим днем для вчинення певної дії, яка має юридичне значення.
При цьому відповідно до Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166, робочий час - проміжок часу з понеділка по п’ятницю з 8 години 00 хвилин до 18 години 00 хвилин (крім вихідних та святкових днів).
Відповідно до частини п’ятої статті 254 ЦК України якщо останній день строку припадає на вихідний, святковий або інший неробочий день, що визначений відповідно до закону у місці вчинення певної дії, днем закінчення строку є перший за ним робочий день.
Отже, для обчислення строків необхідно керуватися ЦК України, який закріплює загальні положення щодо правильного обчислення строків та визначення початку перебігу строку, а також Законом та Особливостями.
Вищевказана позиція міститься за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=1c50d66b-a34f-4b83-8ae3-e1fdea208d80&lang=uk-UA (сайт Міністерства економіки України, розділ «Консультації з питань публічних закупівель» та https://infobox.prozorro.org/articles/vidhilennya-tendernoji-propoziciji-peremozhcya-torgiv-chastina-2 (сайт Prozorro Інфобокс).
Слід вказати, що відповідно до норм Закону України «Про публічні закупівлі» уповноваженим органом у сфері публічних закупівель є центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, яким є Мінекономіки.
Враховуючи вищенаведене, Львівською правничою гімназією було прийнято рішення укласти з вказаним учасником ФОП Дорош М.І. договір про закупівлю.
Крім того, просимо врахувати те, що участь у відкритих торгах було прийнято лише одним учасником ФОП Дорош М.І. та з врахуванням навчального процесу, який зараз триває, є необхідним та актуальним вчасне та якісне надання послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій.
Просимо прийняти до уваги надану відповідь. З повагою!
Номер:
c383f466410b418da6f50de79825f096
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
25.02.2025 11:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.03.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-01-15-004464-a, яка проводилась Львівською правничою гімназією (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
За умовами проєкту договору (пункту 2.9 Додатку 3 тендерної документації) виконавець самостійно організовує доставку продуктів харчування до дислокації закладу освіти. Автотранспорт повинен бути придатний для поставки продуктів харчування, що швидко псуються. Автотранспорт повинен проходити своєчасну санітарну обробку та мати відповідні довідки.
Відповідно до частини 1 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено, що для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання довідки у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг, скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в довідці.
Учасником ФОП Дорош М.І. у складі тендерної пропозиції надано, довідку від 15.01.2025 №02/01 у якій надано інформацію про те, що учасником підписано цивільно-правовий договір з працівником, яка свідчить про наявність працівника відповідної кваліфікації, що має необхідні знання та досвід для організації послуг.
А також, учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку від 15.01.2025 №04/01 про залучення лише трьох осіб для надання послуг, на підставі цивільно-правових договорів, а саме: Рогову Н.Т, Івасечко Р.І. та Сухецьку Г.І. за посадою майстер виробничого навчання/кухар.
Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Дорош М.І. відсутній документ про наявність у нього працівника - водія, який би здійснював поставку продуктів харчування автотранспортом до дислокації закладу освіти, а також відсутній документ щодо автотранспорту який пройшов своєчасну санітарну обробку та має відповідні довідки.
Відповідно до частини 1 Додатку 2 тендерної документації Замовника для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники повинні надати: довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
Учасником ФОП Дорош М.І. у складі тендерної пропозиції надано, довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.01.2025 №26/01, яка не містить відомостей про автотранспортний засіб для надання послуг.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати обґрунтовану інформацію (з обов’язковим документальним підтвердженням) яким чином буде здійснюватися доставка продуктів харчування до дислокації закладу освіти.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
7563d4dac77449b9b0ac57f8f888a894
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
28.02.2025 17:11
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень у межах проведення моніторингу закупівлі послуг «Послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій» за ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги» (ID: UA-2025-01-15-004464-a) від 11.02.2025 року повідомляємо наступне:
Відповідно до частини 1 Додатку 2 тендерної документації Замовником встановлено, що для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, шляхом подання довідки у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг, скан-копії трудових книжок та/або наказів про призначення на посаду та/або наказів про сумісництво (за наявності таких) або цивільно-правових угод з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору, або інших документів, які підтверджують наявність правовідносин учасника з відповідними працівниками, зазначеними в довідці.
Таким чином, Замовником самостійно встановлено вимогу стосовно надання довідки саме у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для організації послуг.
При цьому, нами не було встановлено вимоги про те, що довідка з інформацією про наявність в Учасника працівників відповідної кваліфікації повинна відображати усіх робітників, які будуть залучені при наданні послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій, зокрема, водія, який би здійснював поставку продуктів харчування.
Учасником ФОП Дорош М.І. у складі тендерної пропозиції було надано, довідку від 15.01.2025 №02/01, яка містить інформацію про те, що учасником підписано цивільно-правовий договір з працівником, яка свідчить про наявність працівника відповідної кваліфікації, що має необхідні знання та досвід для організації послуг.
А також, учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку від 15.01.2025 №04/01 про залучення лише трьох осіб для надання послуг, на підставі цивільно-правових договорів, а саме: Рогова Н.Т, Івасенко Р.І. та Сухецька Г.Р. за посадою майстер виробничого навчання/кухар.
Враховуючи вищезазначене, тендерна документація учасника ФОП Дорош М.І. в повній мірі відповідала вимогам, встановленим нами у тендерній документації.
Крім того, у запиті зазначено, що відповідно до частини 1 Додатку 2 тендерної документації Замовника для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасники повинні надати: довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
Як зазначено вище, Замовником самостійно встановлено вимогу стосовно надання довідки саме у довільній формі, що містить інформацію про наявну матеріально-технічну базу необхідну для надання послуг, зокрема інформацію про наявність необхідного інвентарю, обладнання, технологічного обладнання тощо.
Учасником ФОП Дорош М.І. у складі тендерної пропозиції на виконання вимоги тендерної документації було надано, довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 15.01.2025 №26/01.
Крім того, згадана у вашому запиті про надання пояснення вимога щодо документа про наявність в учасника працівника - водія, який би здійснював поставку продуктів харчування автотранспортом до дислокації закладу освіти, а також документа щодо автотранспорту, який пройшов своєчасну санітарну обробку та має відповідні довідки стосується пункту 2.9. проєкта договору, а також укладеного за результатами з ФОП Дорош М.І. договору від 10.02.2025 №2.
Повідомляємо, що станом на сьогодні переможцем ФОП Дорош М.І. послуги з організації шкільного гарячого харчування для учнів пільгових категорій гімназії надаються з врахуванням усіх умов договору від 10.02.2025 №2, - вчасно, якісно та у повному обсязі.
Також, у відповідності до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник може для підтвердження своєї відповідності кваліфікаційному критерію такому як наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців (надати довідку від субпідрядника/ співвиконавця, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору щодо надання послуг).
Учасником ФОП Дорош М.І. у складі тендерної пропозиції було надано довідку від 15.01.2025 №23/01 яка містить інформацію щодо залучення в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю співвиконавця (Міжрегіональний центр професійно-технічної освіти художнього моделювання та дизайну м. Львова).
Крім того, просимо врахувати те, що беручи участь у закупівлі кожен учасник мав оцінити реально можливість надання послуг, виходячи зі своєї спроможності, а також у договорі про закупівлю встановлена відповідальність за ненадання послуг чи їх неякісне надання. Умовами закупівлі не заборонялося додатково залучати трудові ресурси після укладення договору.
Просимо прийняти до уваги надану відповідь. З повагою!