-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги в сфері управління з відходами
Завершена
475 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 750.00 UAH
Номер:
2edd45dbfda6432791c18f52109790a0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-01-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
31.03.2025 00:00
Період моніторингу:
01.04.2025 18:06 - 23.04.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
31.03.2025 № 59
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби від 25.03.2025 № 003100-18/3775-2025, від 28.03.2025 № 003100-18/3940-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 31.03.2025 № 59
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
11 UA-2025-01-15-000764-a 15.01.2025 КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 1" ПАВЛОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «А-ЕНЕРГО» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, своєчасності укладання договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 11.03.2025 № 39 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922, розгляду тендерної пропозиції, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі та тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ПАВЛОГРАДСЬКА МІСЬКА ЛІКАРНЯ № 1» ПАВЛОГРАДСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на 2025 рік, тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою згідно протоколу від 13.01.2025 № 18, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, реєстр отриманих тендерних пропозицій та протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «А-ЕНЕРГО» (далі – ТОВ «А-ЕНЕРГО), вимогу про усунення невідповідностей (повідомлення), протокол уповноваженої особи від 26.02.2025 № 96, Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері закупівель від 28.01.2025 № 1282-р/пк-пз, від 05.02.2025 № 1716-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 26.02.2025, договір про надання послуг з управління відходами від 11.03.2025 № 39, пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель 03.04.2025 та 14.04.2025 на запити Східного офісу Держаудитслужби від 02.04.2025 та 09.04.2025.
Питання щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду органом оскарження у ході моніторингу не розглядалися.
Відповідно до пункту 19 Додатку 4 до тендерної документації Замовник вимагає надати Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.
Також, згідно з вимогами підпункту 1.2. пункту 10 Додатку 4 до тендерної документації Замовник вимагає: «Надати у складі пропозиції сканований оригінал Ліцензії або сканований наказ про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, із зазначенням у ній конкретного виду та коду відходів, відповідно до Національного переліку відходів і додатків 8, 9 до Базельської конвенції про контроль за транскордонним перевезенням небезпечних відходів та їх видаленням, та конкретного виду операції, відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами».
Моніторингом установлено, що учасник ТОВ «А-ЕНЕРГО» у складі тендерної пропозиції надав:
- наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 29.03.2024 № 329 про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО» (файл: 5.A-ENERGO-Nakaz-329-vid-29.03.2024.pdf»);
- додаток до наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України «Про видачу ліцензії ТОВ «АЕНЕРГО» (файл: 5.Dodatok-A-Energo-pryhovana-adresa.pdf», в якому міститься перелік небезпечних відходів із зазначенням кодів та перелік операцій відповідно до додатку 1, 2 ЗУ «Про управління відходами»;
- довідку від 19.02.2025 Вих. №14А, що планує залучити до виконання умов договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАСЕКО» в обсязі менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю (тендерної пропозиції) (файл: довідки та гарантійні листи pdf.);
- договір між ТОВ «А-ЕНЕРГО» та ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» Про надання послуг у сфері управління відходами від 20.12.2024 № 379 та дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів від 21.05.2024 №2666/24, виданий ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО» (файл: Співвиконавець rar)
Відповідно до статті 902 Цивільного кодексу України виконавець повинен надати послугу особисто. У випадках, встановлених договором, виконавець має право покласти виконання договору про надання послуг на іншу особу, залишаючись відповідальним в повному обсязі перед замовником за порушення договору.
Згідно з пунктом 2.1.6. проекту договору (додаток до тендерної документації) та договору, укладеного за результатами проведення відкритих торгів, від 11.03.2025 № 39, виконавець має право надавати Послуги за Договором своїми силами, а також із залученням сил та засобів третіх осіб. При цьому відповідальність за виконання зазначених послуг перед Замовником несе Виконавець.
Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 27 Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний: мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами.
Згідно з пунктом 3 «Порядку видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів», затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 19.12.2023 № 1328, суб’єкти господарювання, які мають намір або здійснюють операції з оброблення відходів відповідно до Закону України «Про управління відходами», зобов’язані отримати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів до початку своєї діяльності.
Відповідно до пункту 4.6. проекту договору, факт передачі відходів Виконавцю оформлюється Актом прийому-передачі, підписаним Сторонами.
Згідно із Технічною специфікацією (Додаток 2 до тендерної документації), предметом закупівлі є, зокрема, Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи, код відповідно до Національного переліка відходів: 20 01 21*.
Моніторингом установлено, що в учасника ТОВ «А-Енерго» відсутня ліцензія на управління такою категорією відходів, як 20 01 21* Люмінесцентні лампи та інші ртутьвмісні відходи.
Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, який буде дійсним на весь період надання послуг з предмету закупівлі – виданий на ім’я учасника ТОВ «А-Енерго» у складі пропозиції учасника також відсутній.
Проте, згідно умов проекту договору, визначено, що виключно виконавець приймає відходи за Актом прийому-передачі відходів, а отже залучення Замовником інших осіб для виконання договору не надає право виконавцю договору здійснювати збирання та оброблення відходів у зв’язку з відсутністю дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.
Отже, залучивши до виконання договору співвиконавця ТОВ «ОЛЕСТАС ЕКО», в якого наявний Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, у Замовника відсутня правова підстава передавати відходи співвиконавцю за Актом прийому-передачі, а в Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» відсутня правова підстава підписання Акту прийому-передачі, оскільки в нього відсутній Дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів.
Вимога щодо наявності дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів є частиною імплементації європейського законодавства, а саме положень ДИРЕКТИВИ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ПАРЛАМЕНТУ І РАДИ 2008/98/ЄС від 19 листопада 2008 року. Дозвіл мають отримувати всі підприємства, які відповідно до свого технологічного циклу проводять операції з оброблення відходів – їх збирання, перевезення, відновлення та видалення.
З огляду на викладене, тендерна пропозиція учасника ТОВ «АЕнерго» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей підлягала відхиленню.
Відповідно до пояснення Замовника, опублікованого в електронній системі закупівель 14.04.2025, тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ «А-ЕНЕРГО» підлягала відхиленню як така, що не відповідає технічним вимогам замовника, при цьому Замовник для виправлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, просить розглянути можливість розірвання Договору №39 від 11.03.2025.
Період усунення порушень:
18.04.2025 16:19 - 03.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.04.2025 16:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII було здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства розірвано Договір №39 від 11.03.2025, шляхом підписання відповідної додаткової угоди з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Дата публікації звіту:
25.04.2025 08:49
Запити/Пояснення
Номер:
4fa18d077d714be9bdbd051a50e4b1db
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
02.04.2025 17:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України від 26.01.1993 № 2939 «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого Наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
8430e8cc3e7f481baa3eb8142179c649
Назва:
Виходячи зі змісту Запиту, надаємо пояснення (інформацію, документи) на Запит такого змісту:
Дата опублікування:
03.04.2025 08:54
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту: Замовник здійснює закупівлю цього виду послуги, оскільки вона за своїми якісними та технічними характеристиками найбільше відповідатиме вимогам і потребам замовника.
При закупівлі послуги замовником враховано та дотримано норм законодавчих актів, зокрема Закону України «Про управління відходами» тощо.
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено на підставі аналізу ринку послуг управління з відходами та отриманих усних (під час телефонної розмови) та письмових комерційних пропозицій від суб’єктів надання подібних послуг (письмова КП надається).
Строк надання послуги: до 31 грудня 2025 року.
Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було розміщено
на власному вебсайті pml-1.lic.org.ua 15.01.2025 року.
Номер:
c9f2cd730f8e4835ad364fd082bc791e
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.04.2025 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.04.2025 00:00
Опис:
Запит у файлі.
Номер:
c51da1769c444d8fb4777f5fdd21bef9
Назва:
Задля виправлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прохання розглянути можливість розірвання Договору №39 від 11.03.2025.
Дата опублікування:
14.04.2025 08:07
Опис:
На запит Східного офісу Держаудитслужби повідомляємо наступне: Уповноваженою особою було допущено помилку під час визначення Учасника ТОВ «А-ЕНЕРГО» переможцем закупівлі Послуги в сфері управління з відходами та заключення Договору №39 від 11.03.2025:
1. Порушенно вимоги абзацу третього підпункту 2 пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) - тендерна пропозиція учасника закупівлі ТОВ «А-ЕНЕРГО» підлягала відхиленню як така, що не відповідає технічним вимогам замовника.
Задля виправлення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, прохання розглянути можливість розірвання Договору №39 від 11.03.2025.