-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія)
Завершена
631 600.00
UAH з ПДВ
Номер:
a32309ebcf8745d2a2ae89f519ea0c70
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-02-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.05.2025 00:00
Період моніторингу:
02.05.2025 16:17 - 24.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ДОНЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.05.2025 21-з
Маріуполь
Про початок
моніторингу закупівель
На підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами), та відповідно до пункту 3,10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області (із змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3 (із змінами).
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник управління
Східного офісу Держаудитслужби
в Донецькій області Дмитро ВОРОБЙОВ
Додаток
до наказу від 02.05.2025
№ 21-з
Перелік
процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
замовник унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. Комунальне некомерційне підприємство «Олександрівська лікарня планового лікування» UA-2025-01-14-010987-a 14.01.2025 ч.2 ст.8 Закону України "Про публічні закупівлі" - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання правильності оприлюднення обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі) встановлено, порушення пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи, дотримання вимог Закону та Особливостей, оприлюднення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущим через необ’єктивний та упереджений розгляд цінових пропозицій учасників торгів та з огляду на відсутність механізму усунення таких порушень керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на усунення встановленого порушення, зокрема шляхом оприлюднення обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника, що погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника, недопущення встановлених порушень в подальшому, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 травня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявність підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі), дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього, своєчасності надання пояснень у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) (далі – Замовник) Комунального некомерційного підприємства «Олександрівська лікарня планового лікування» на 2025 рік, звіт про договір про закупівлю укладений без використання електронної системи закупівель, протокол розкриття, договір про закупівлю теплової енергії за державні кошти від 10.01.2025 №2 на суму 631 600, 00 грн. з ПДВ укладений без використання електронної, системи закупівель, Додаткова угода №1 від 24.03.2025.
Моніторингом питання оприлюднення обґрунтування щодо здійснення закупівлі (у разі якщо вимагається відповідно до законодавства про закупівлі) встановлено наступне:
Підпунктом 5 пункту 13 Особливостей визначено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Поряд з цим, пунктом 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до Звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-01-14-010987-a Замовником 10.01.2025 укладено Договір про закупівлю теплової енергії за державні кошти №2 з Комунальним підприємством «ВІДНОВА».
Також, Замовником в електронній системі закупівель 14.01.2025 оприлюднено Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей згідно коду за ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (теплова енергія), шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та або електронного каталогу для закупівлі товару не у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Отже, на порушення пункту 13 Особливостей в електронній системі закупівель наведене обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту оприлюднене не у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником замовника.
Період усунення порушень:
09.05.2025 15:50 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 15:50
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Опубліковано обгрунтування підстави, затверджене В.о. директора КНП "Олександрівська лікарня планового лікування" Олександром Кайдашом.
Дата публікації звіту:
12.05.2025 09:15
Запити/Пояснення
Номер:
f7739e989cd349af8f2231b99052070c
Назва:
питання для пояснення
Дата опублікування:
05.05.2025 17:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі з придбання товару 09320000-8 Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія) за кодом ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-14-010987-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Донецькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання: пунктом 13 Особливостей визначено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Відповідно до оприлюдненого звіту про договір про закупівлю, що укладений без використання електронної системи закупівель, Замовником укладено договір.
Враховуючи вищевикладене, прошу пояснити причини не оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення замовником відповідної закупівлі згідно вимог пункту 13 Особливостей у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа, погодженого (затвердженого) керівником замовника?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження (інформацію, документи).
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або апробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
43c19a07992d498cbbf30fdf815770de
Назва:
Пояснення щодо неоприлюднення обгрунтування підстави для здійснення закупівлі
Дата опублікування:
09.05.2025 11:45
Опис:
При здійсненні закупівлі за кодом ДК 021:2015:09320000-8 - Пара, гаряча вода та пов'язана продукція (теплова енергія) КП "Віднова" було єдиним суб'єктом господарювання - надавачем послуг з відсутністю конкуренції з технічних причин. 14.01.2025р. було опубліковане обгрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з підпунктом 5 пункту 13 Особливостей.