-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
М’ясо
Торги відмінено
475 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 750.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 750.00 UAH
Номер:
807ad2396d8a4110b0e572edbb962d9b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-10-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.02.2025 00:00
Період моніторингу:
10.02.2025 13:25 - 04.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
10.02.2025 № 14-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 10.02.2025 №14-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
6. UA-2025-01-14-005889-a від 14.01.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 11-2 Особливостей №1178.
Аналізом тендерної документації встановлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону, пункту 28 та 47 Особливостей №1178.
Аналізом оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 41 Особливостей №1178 та частини 10 статті 29 Закону.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Жук А.В. встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями вимогам законодавства, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів– порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку зокрема, шляхом відміни торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень).
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 лютого 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерної пропозиції, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Скориківської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 14.01.2025 за №3, тендерну пропозицію Фізичної особи-підприємця Жук Андрія Володимировича (далі – ФОП Жук А.В.), пояснення Замовника (з документальним підтвердженням) від 20.02.2025 отримане через електронну систему закупівель.
Моніторингом встановлено, що Замовником обрано та застосовано процедуру закупівлі – відкриті торги з особливостями, з порушенням вимог Особливостей.
Так, відповідно до пункту 11-2 Особливостей №1178, у разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
Замовником з межах предмету даної закупівлі «М’ясо» заплановано здійснити закупівлю м’яса свинини та курятини, які віднесено до Переліку згідно додатку 2 Особливостей, очікувана вартість закупівлі - 475 000,00 гривень.
Згідно даних електронної системи закупівель, до проведення даної процедури відкритих торгів з особливостями, закупівля зазначених вище продуктів харчування з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників, Замовником не проводилась.
Враховуючи вище викладене, а також той факт, що вартість продуктів харчування перевищує 100 тис. гривень, Замовником неправомірно обрано та застосовано процедуру закупівлі продуктів харчування - відкриті торги з особливостями, чим порушено вимоги пункту 11-2 Особливостей №1178.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі-Управління) вмотивованих пояснень щодо вищевказаного порушення не надано.
Аналізом тендерної документації встановлено, що її складено з порушенням законодавства, а саме :
- на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону проект договору (додаток №4 до тендерної документації) не містить порядок змін його умов;
- на порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 перелік окремих документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі не винесені в додатки до тендерної документації (пункт 1,5 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», п.2 Розділу «Оцінка тендерної пропозиції»);
- на порушення вимог пункту 47 Особливостей №1178 в Додатку №3 до тендерної документації для переможця торгів встановлено вимогу щодо надання документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей №1178, який на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року № 382 виключений та внесено зміни до абзацу п'ятнадцятого пункту 47 даних Особливостей №1178.
На запит Управління вмотивованих пояснень щодо вищевказаного порушення не надано.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22.01.2025.
Пропозиція учасника знаходиться на розгляді з 22.01.2025 ( 21 робочий день), однак повідомлення про продовження терміну розгляду пропозиції не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 41 Особливостей №1178 та частини 10 статті 29 Закону.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (далі-Управління) вмотивованих пояснень щодо вищевказаного порушення не надано.
Аналізом тендерної пропозиції ФОП Жук А.В., яка знаходиться на розгляді встановлено :
-на порушення вимог пункту 10 Додатку №1 « Форма тендерна пропозиція» до тендерної документації відсутня інформація протягом якого строку учасник погоджується дотримуватись умов тендерної пропозиції (файл «Цінова проп м’ясо»);
- на порушення вимог пункту 1 Додатку №2 «Кваліфікаційні критерії для учасників тендеру» до тендерної документації позитивний лист-відгук щодо постачання товару від контрагента не містить інформації щодо суми договору, обсягів поставки, строку дії договору (файл «Наявність досвіду, договір, відгук»).
В додатку №5 «Специфікація товару» до тендерної документації Замовником на підтвердження учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі встановлено вимогу «... Якщо Учасник не є виробником продукції, то надати копію документу, який підтверджує відносини з виробником або постачальником продукції, яка є предметом закупівлі (договір купівлі-продажу, поставки, тощо) дійсний впродовж 2025 року».
На виконання вказаної вимоги ФОП Жук А.В. (файл «Відносини виробник») надано лист-гарантію в якому зазначено, що для підтвердження відносин з виробником продукції надає авторизаційний лист ТОВ «Микулин», та сертифікати, що гарантують безпечність харчових продуктів виробника.
В завантаженому авторизаціному листі ТОВ «Микулин» від 20.01.2025 за №4 відсутня інформація виробником, якого саме м’яса він є. В доданих до авторизаційного листа документах, а саме сертифікаті на систему управління безпечністю харчових продуктів виданого ТОВ «Микулин» зазначено інформацію щодо забою та виробництва м’яса та субпродуктів свинини та яловичини, однак інформація про виробництво курятини та індичатини відсутня.
Виходячи з вищенаведеного пропозиція учасника торгів ФОП Жук А.В., яка знаходиться на розгляді підлягає відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 відхиленню як така що не відповідає умовам технічної специфікації, іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Поряд з цим Замовником інформацію на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області надано з порушенням вимог пункту 5 статті 8 Закону, а саме на 7 робочий день, однак вмотивованих пояснень щодо вищевказаних порушень не надано.
Період усунення порушень:
24.02.2025 17:46 - 11.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.02.2025 17:46
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
18.03.2025 08:52
Запити/Пояснення
Номер:
987f3e32b2e940b59ce493c4f5156826
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2025 07:44
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «М’ясо» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-01-14-005889-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до пункту 11-2 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості№1178), у разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Вами здійснюється закупівля продуктів харчування (м’яса свинини, курятини, індичатини), які віднесені до переліку згідно з додатком 2, вартість яких становить 475 000,00 гривень.
У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
Відтак, прошу надати пояснення (з обов’язковим наданням підтвердних документів) чи здійснювалась закупівля м’яса з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Якщо попередньо закупівля м’яса з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не здійснювалась надайте інформацію чому невірно обрано та застосовано процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями для закупівлі м'яса?
3. Аналізом тендерної документації встановлено, що її складено з порушенням законодавства, а саме :
- на порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону проект договору (додаток №4 до тендерної документації) не містить порядок змін його умов;
- на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок;
- на порушення вимог пункту 28 Особливостей №1178 перелік окремих документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі не винесені в додатки до тендерної документації;
- на порушення вимог пункту 47 Особливостей №1178 в Додатку №3 до тендерної документації для переможця торгів встановлено вимогу щодо надання документального підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей №1178, який на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року № 382 виключений та внесено зміни до абзацу п'ятнадцятого пункту 47 даних Особливостей №1178.
4. Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевий строк подання тендерних пропозицій 22.01.2025. Пропозиція учасника знаходиться на розгляді з 22.01.2025 ( 15 робочих дні), однак повідомлення про продовження терміну розгляду не оприлюднено, чим порушено вимоги пункту 41 Особливостей №1178 та частини10 статті 29 Закону.
Надайте інформацію чому не оприлюднено повідомлення про продовження терміну розгляду пропозиції ФОП Жук А.В.?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9a8bc24256614f0d8c310bf2751a20a8
Назва:
Відповідь-пояснення
Дата опублікування:
20.02.2025 09:18
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі М’ясо (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-01-14-005889-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат на очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів пояснення - необхідні технічні та якісні характеристики визначені маркуванням предмету закупівлі з урахуванням вимог ДСТУ та норм стандартизації. Дана інформація висвітлена на веб-сайті Скориківська сільська територіальна громада ( https://ckorykivska-gromada.gov.ua) в списку закупівель
При оголошенні процедури відкритих торгів з особливостями, виходили з того, що Відкриті торги з особливостями проводяться, якщо закупівля більша за 100 тис. грн. для товарів.
Крім цього допущено техічну помилку у зв’язку із перебоями у електриці, та зазначено у кінцевому висновку лише філе курки. У зв’язку із неможливістю виправлення було подано іншу закупівлю.