-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
2 561 462.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 4 932.37 UAH
мін. крок: 0.2% або 4 932.37 UAH
Номер:
197c87d21cdc4f5391bbf3490847c27e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-27-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.02.2025 00:00
Період моніторингу:
27.02.2025 16:30 - 21.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.02.2025 №45
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 27.02.2025 №45.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-14-003009-a, 14.01.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, в тому числі договорів про закупівлю, встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178, а також пункту 15 Порядку №1082.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП Колісника Ю.І. за Лотами 1 та 2 встановлено порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; своєчасності укладення договорів про закупівлю; відповідності умов укладених договорів вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону, а також пунктів 3 та 10 Особливостей №1178 – оприлюднити договори від 07.02.2025 №1-25Ю/3132 та №2-25Ю/3132 та додатки до них у машинозчитувальному форматі, а також вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178, а також пункту 15 Порядку №1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, а також пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 березня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; своєчасності укладення договорів про закупівлю та їх оприлюднення; відповідності умов укладених договорів вимогам тендерної документації та тендерним пропозиціям переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-14-003587-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; оприлюднені звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій (за Лотами 1 та 2); протоколи розкриття тендерної пропозиції (Лоти 1 та 2); протоколи уповноваженої особи Замовника від 31.01.2025 №13-О (Лот 1) та від 31.01.2025 №14-О (Лот 2); тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Колісника Юрія Івановича (далі – ФОП Колісник Ю.І.) за Лотами 1 та 2; опубліковані повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ФОП Колісника Ю.І. (Лоти 1 та 2) та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (Лоти 1 і 2); оприлюднені ФОП Колісником Ю.І. як переможцем тендеру документи (Лоти 1 та 2); договори про закупівлю від 07.02.2025 №1-25Ю/3132 (Лот 1) та №2-25Ю/3132 (Лот 2), опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 2 Додатку №2 (Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації) до тендерної документації Замовника на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку у довільній табличній формі про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід із зазначенням прізвища, ім’я, по батькові, посади та підстави залучення (штатний, субпідряд/співвиконавець, цивільно-правова угода, тощо), а також підтвердження перевірки знань з охорони праці не менше як одним працівником учасника або самим учасником (надаються чинний протокол про перевірку знань та видане на його підставі посвідчення).
Проведеним моніторингом тендерної пропозиції учасника ФОП Колісника Ю.І. (по Лотах 1 та 2) встановлено, що відповідно до наданої учасником у складі тендерної пропозиції довідки (№3/25 від 27.01.2025, файл «Довідка працівники.pdf») про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, Колісник Юрій Іванович призначений на посаду керівника, інженера; Галіновський Віктор Франкович призначений на посаду слюсара–сантехніка.
Також, учасником надано витяг з протоколу №008-23 від 27.04.2023 засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці «Правила безпеки систем газопостачання» щодо Колісника Юрія Івановича, проте учасником в складі пропозиції не надано посвідчення, видане на підставі зазначеного протоколу.
Слід зазначити, що вищевказаний протокол виданий на Колісника Юрія Івановича як провідного інженера ТОВ «Львівська Теплоенергетична Компанія».
Крім того, учасником надано копії виданих Коліснику Юрію Івановичу посвідчення №01/084-19 на підставі протоколу №084-19 від 22.11.2019 щодо проходження ним навчання Правил безпеки систем газопостачання, посвідчення №08/086-18 на підставі протоколу №086-18 від 15.11.2018 про проходження навчання Правил безпеки і безпечної експлуатації обладнання, що працює під тиском, посвідчення № 01/089-22 на підставі протоколу №089-22 від 20.10.2020 про проходження навчання за спеціальністю «робітник, який обслуговує обладнання, що працює під тиском (курси цільового призначення)», а також посвідчення №18/012-22 (видане Коліснику Юрію Івановичу як провідному інженеру-енергетику ТОВ «Львівська Теплоенергетична Компанія») про проходження навчання на підставі протоколу засідання комісії з перевірки знань №012-22 від 18.02.2022.
Однак, відповідні протоколи про перевірку знань, на підставі яких видані вищевказані посвідчення, у складі тендерної пропозиції ФОП Колісника Ю.І. відсутні, зазначені вище посвідчення не підтверджують проходження Колісником Ю.І. перевірки знань з охорони праці.
Крім того, учасником ФОП Колісником Ю.І. у складі пропозиції надано витяг з протоколу засідання комісії №008-23Б від 12.12.2023 та посвідчення №01/008-23Б щодо проходження Галіновським Віктором Франковичем як слюсарем-ремонтником ТОВ «Енергоконтрактінг» навчання за спеціальністю «робітник, який обслуговує обладнання, що працює під тиском (курси цільового призначення)».
Проте, вищевказані документи не підтверджую проходження Галіновським Віктором Франковичем перевірки знань з охорони праці.
Таким чином, учасником не виконано вимогу пункту 2 Додатку №2 до тендерної документації Замовника щодо підтвердження перевірки знань з охорони праці не менше як одним працівником учасника або самим учасником шляхом надання чинного протоколу про перевірку знань та виданого на його підставі посвідчення.
Слід також зазначити, що відповідно до статті 13 Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці, а за нормами статті 18 зазначеного Закону працівники під час прийняття на роботу і в процесі роботи повинні проходити за рахунок роботодавця інструктаж, навчання з питань охорони праці, з надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків і правил поведінки у разі виникнення аварії.
За нормами п.1.6. НПАОП 0.00-4.35-04 «Типове положення про службу охорони праці» навчання та перевірка знань з питань охорони праці працівників служби охорони праці проводиться в установленому законодавством порядку під час прийняття на роботу та періодично один раз на три роки.
Такі ж вимоги по проведенню навчання та перевірки знань з питань охорони праці встановлюють пп. 3.1, 3.11, 5.1, п. 5 Додатка 3 Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), затвердженого наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 №15 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за №231/10511, далі – Типове положення №15), а згідно з п.3.16 цього Положення, не допускаються до роботи працівники, у тому числі посадові особи, які не пройшли навчання, інструктаж і перевірку знань з питань охорони праці.
Також, у пункті 5.6. Типового положення №15 позачергове навчання і перевірка знань посадових осіб, а також фахівців з питань охорони праці проводяться при переведенні працівника на іншу роботу або призначенні його на іншу посаду, що потребує додаткових знань з питань охорони праці.
Однак, подані учасником ФОП Колісником Ю.І. у складі тендерної пропозиції документи не підтверджують проходження навчання, інструктажу і перевірки знань з питань охорони праці Колісника Юрія Івановича як фізичної особи - підприємця та Галіновського Віктора Франковича як працівника ФОП Колісника Ю.І.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ФОП Колісником Ю.І. не дотримано вимог пункту 2 Додатку №2 до тендерної документації щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Також, згідно з нормами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадків, передбачених абзацами четвертим - шостим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Моніторингом встановлено, що за умовами Технічного завдання, яке міститься у Додатку №1 до тендерної документації, при виконанні робіт за предметом закупівлі передбачено установлення 2 насосів (насоси Yonos MAXO 400/0.5-8 PN6/10).
У пункті 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону визначено, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн: замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує у 2025 році - 25 відсотків; особливості здійснення закупівель, визначені цим пунктом, застосовуються до таких товарів, зокрема, як насоси та компресори; насоси для рідин; відцентрові насоси та підіймачі рідин; у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації Замовника у разі, якщо Замовнику буде передаватися товар, який підпадає під вимоги локалізації, то учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку із посиланням на перелік локалізованих товарів, де є інформація про пропонований товар, а також надає копію сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Також, відповідно до пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації, якщо Замовнику не буде передаватися товар, який міститься у переліку, визначеному у пункті 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону (або вартість такого товару не перевищує 200 тис. грн), то у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати відповідний лист-підтвердження.
У наданих у складі тендерної пропозиції за Лотами 1 та 2 Локальних кошторисах №02-01-01, Підсумкових відомостях ресурсів та Інформаціях про ціни на матеріальні ресурси учасником ФОП Колісником Ю.І. враховано виконання робіт з установлення 2-х насосів Yonos MAXO 400/0.5-8 PN6/10 загальною вартістю 92 187,76 грн без ПДВ за кожним лотом, що не перевищує 200 тис. гривень.
Проте, моніторингом встановлено, що учасником ФОП Колісником Ю.І. у складі тендерної пропозиції за Лотами 1 та 2 не надано відповідного листа-підтвердження про те, що учасником не буде передаватися Замовнику товар, який міститься у переліку, визначеному у пункті 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону (або вартість такого товару не перевищує 200 тис. грн), чим недотримано вимог пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації Замовника.
За нормами пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що на підставі пункту 43 Особливостей №1178 Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Колісником Ю.І. за Лотами 1 та 2 опубліковано в електронній системі закупівель повідомлення з вимогами про усунення учасником невідповідностей у його тендерній пропозиції лише щодо документів на підтвердження наявності власної будівельної техніки та обладнання учасника.
Водночас моніторингом встановлено, що за наявності вищевказаних невідповідностей щодо підтвердження учасником перевірки знань з охорони праці не менше як одним працівником учасника або самим учасником, а також щодо надання листа-підтвердження щодо товару, який міститься у переліку у пункті 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону при розгляді тендерної пропозиції ФОП Колісника Ю.І. за Лотами 1 та 2 Замовником у вищевказаних розміщених в електронній системі закупівель повідомленнях такі невідповідності не зазначено та вимоги про їх усунення учаснику не надано, що суперечить нормам пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що з наданої учасником Інформації про ціни на матеріальні ресурси (по Лотах 1 та 2) зрозуміло, що вартість одиниці кожного обладнання не перевищує 200 тис. грн, та що під час розгляду тендерної пропозиції Замовник дотримувався думки, що якщо в документі відсутня якась інформація, яку вимагав Замовник, але вона є в інших документах, що є складовою тендерної пропозиції також, та інформація, що не відповідає вимогам документації буде вважатися формальною помилкою.
Однак, виключний перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998). Зазначений перелік не передбачає такої формальної помилки як відсутність інформації в одному документі за її наявності в іншому документі тендерної пропозиції учасника.
Отже, всупереч норм пункту 43 Особливостей №1178, Замовником в оприлюднених повідомленнях з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Колісника Ю.І. за Лотами 1 та 2 не зазначено вищеописаних невідповідностей та не надано учаснику можливості їх усунути.
Згідно з нормами пункту 10 Особливостей №1178 за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Одночасно, відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
До Переліку наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому у додатку до Положення №835, віднесено інформацію про закупівлі, що оприлюднюється згідно із Законом України «Про публічні закупівлі», а у пункті 2 Положення №835 визначено поняття «машиночитаний формат».
Отже, у разі розміщення в електронній системі закупівель договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі.
Моніторингом встановлено, що укладені за результатами досліджуваної процедури закупівлі договори від 07.02.2025 № 1 25Ю/3132 та №2-25Ю/3132 від 07.02.2025 (за Лотами 1 та 2) та додатки до них оприлюднені в електронній системі закупівель Замовником у форматі RTF, однак, які структуровані таким чином, що не дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини, та не оприлюднені у форматі PDF.
Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що з метою дотримання вимог законодавства в частині оприлюднення договорів у машинозчитувальному форматі, уповноважена особа зверталась за допомогою до спеціаліста відповідного профілю, якого, на жаль, немає в штаті установи, а також, що в закладі відсутнє ліцензоване спеціальне програмне забезпечення, що надає можливість конвертації у формат rtf, тому договори та додатки до них структуровані таким чином, що не дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Також, у наданому поясненні Замовником зазначено, що договори та додатки до них у форматі pdf технічно неможливо було додати у зв’язку із виникненням помилки в системі через великий розмір файлів.
Таким чином Замовником при оприлюдненні договорів від 07.02.2025 №1 25Ю/3132 та №2-25Ю/3132 від 07.02.2025 (за Лотами 1 та 2) та додатків до них порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 10 Особливостей №1178, а також пункту 15 Порядку №1082.
Період усунення порушень:
18.03.2025 18:03 - 02.04.2025 01:00
Дата публікації висновку:
18.03.2025 18:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень за результатами моніторингу Державної аудиторської служби України стосовно закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти)
За результатами моніторингу Державної аудиторської служби України стосовно закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти) адміністрація Комунального некомерційного підприємства «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради інформує наступне:
1. На усунення порушення норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону, а також пунктів 3 та 10 Особливостей № 1178 21.03.2025р. уповноваженою особою було оприлюднено договори від 07.02.2025 року №1-25Ю/3132 та №2-25Ю/3132 з додатками до них у машинозчитувальному форматі.
2. З метою недопущення в подальшому порушень у роботі 28 березня 2025 року уповноважена особа візьме участь у семінарі «Публічні закупівлі робіт і поточного ремонту: просто та ефективно», організованому Львівською торгово-промисловою палатою та юридичною фірмою «Світ права».
Дата публікації звіту:
21.03.2025 11:40
Запити/Пояснення
Номер:
1bf3fcebbfc5437cb5f9603406286c82
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
03.03.2025 17:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.03.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-01-14-003009-a, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо виконання переможцем тендеру по лоту 1 та 2 вимоги пункту 17 Особливостей №1178 щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договорів № 1-25Ю/3132 та № 2-25Ю/3132 від 07.02.2025.
Відповідно до норм пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до абзацу п’ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Згідно з пунктом 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: текстові дані (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML); структуровані дані (RDF, XML, JSON, CSV, XLS(X), ODS, YAML).
Відповідно до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено договори № 1 25Ю/3132 та № 2-25Ю/3132 від 07.02.2025 та додатки до них у форматі RTF, однак, які структуровані таким чином, що не дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Пояснити причини не оприлюднення договорів № 1-25Ю/3132 та № 2 25Ю/3132 від 07.02.2025 та додатки до них таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини форматі та у форматі PDF?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e1b7ae4f76c949d480d5644e52bd4922
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України стосовно закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти)
Дата опублікування:
05.03.2025 14:30
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України стосовно
закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-14-003009-a) повідомляємо, що Комунальне некомерційне підприємство «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради здійснює публічні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами). На запитання моніторингу інформуємо наступне:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів
Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик, а також визначення очікуваної вартості закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-14-003009-a) було здійснено Замовником на підставі проєктно-кошторисної документації, розробленої за фінансуванням ЮНІСЕФ у рамках Річного плану роботи 2024, узгодженого з Урядом України від 10 травня 2024 року № 414-р. Зокрема, при оголошенні процедури відкритих торгів Замовник використовував наступні проектно-кошторисні документації:
- Лот 1 – Реєстраційний номер Проектної документації PD01:6359-9640-0628-6392, ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 04-04/422-12.12.24 від 12 грудня 2024, ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА 04-04/423;
- Лот 2 – Реєстраційний номер Проектної документації PD01:5589-7204-7622-3008, ЕКСПЕРТНИЙ ЗВІТ № 04-04/423-12.12.24 від 12 грудня 2024, ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА 04-04/422.
2. Надати інформацію з обов’язковим документальним підтвердженням щодо виконання переможцем тендеру по лоту 1 та 2 вимоги пункту 17 Особливостей №1178 щодо надання відповідної інформації та документів під час укладання договорів № 1-25Ю/3132 та № 2-25Ю/3132 від 07.02.2025.
Пунктом 17 Особливостей Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості) в редакції від 12.05.2023 р. передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. При цьому, форму чи спосіб надання такої інформації Особливості та Закон не визначають. Замовник самостійно визначає яким чином отримає таку інформацію, керуючись умовами тендерної документації. В нашому випадку тендерною документацією, зокрема, підпунктом 3.1 пункту 3 Розділу 6 результати торгів та укладення договору про закупівлю, не було чітко передбачено яким саме документом переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен підтвердити інформацію про право підписання договору про закупівлю. Під час підписання договору Переможцем було повторно надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Беручи до уваги те, що Переможець володіє статусом фізичної особи-підприємця, який засвідчує право особи на заняття підприємницькою діяльністю, а саме: самостійною, ініціативною, систематичною, на власний ризик господарською діяльністю, що здійснюється підприємцями з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку, Замовник вирішив, що у наданому Переможцем витягу інформація про право підтверджена, вимагати інший документ підстав немає.
3. Пояснити причини не оприлюднення договорів № 1-25Ю/3132 та № 2 25Ю/3132 від 07.02.2025 та додатки до них таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини форматі та у форматі PDF
З метою дотримання вимог законодавства в частині оприлюднення договорів про закупівлю у машинозчитувальному форматі, уповноважена особа зверталась за допомогою до спеціаліста відповідного профілю, якого, на жаль, немає в штаті установи. Крім того, в закладі відсутнє ліцензоване спеціальне програмне забезпечення, що надає можливість конвертації у формат rtf. Саме тому, чому та з якої причини договори та додатки до них структуровані таким чином, що не дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини, пояснити не можемо. Договори та додатки до них у форматі pdf технічно неможливо було додати у зв’язку із виникненням помилки в системі через великий розмір файлів.
З метою недопущення в подальшому виникнення подібних ситуацій, врахуємо вказані зауваження при проведенні наступних процедур закупівель.
Номер:
0466904180174d33825dc28a41f204f1
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.03.2025 15:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.03.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-01-14-003009-a, яка проводилась Комунальним некомерційним підприємством «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 1.1 розділу I Додатку №2 до тендерної документації на підтвердження наявності матеріально-технічної бази учасники в складі тендерної пропозиції повинні надати довідку, що містить інформацію про наявність у учасника будівельної техніки та устаткування, із зазначенням: найменування, кількості, та правових підстав користування (власна, орендується, лізинг, субпідряд, надання послуг) із зазначенням найменування орендодавця (надавача послуг) тощо).
Також, згідно з пунктом 1.2 розділу I Додатку №2 до тендерної документації наявність власної будівельної техніки та обладнання підтверджується відповідними документами: для власних транспортних засобів достатньо надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів; для іншої техніки, механізмів чи інструментів потрібно надати документ, який підтверджує право власності: або бухгалтерську довідку, в якій відображено основні засоби підприємства/товариства або оборотно-сальдову відомість або видаткові накладні або договір купівлі-продажу тощо
Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ФОП Колісника Юрія Івановича (по лотах 1 та 2) оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей, а саме щодо надання документу, що підтверджує право власності на наявне у нього обладнання.
На виконання вимоги про усунення невідповідностей учасником ФОП Колісником Юрієм Івановичем (по лотах 1 та 2) оприлюднено Книгу ведення обліку товарних запасів, основних цінностей.
Під час проведення моніторингу тендерної пропозиції учасника ФОП Колісника Юрія Івановича (по лотах 1 та 2) встановлено відсутність інформації про право власності на окреме обладнання: паяльники електричні 2,5 кВт (2 штуки), зварний апарат Tesla, зварний апарат Sab-17DRE в кількості 2 штук, Кутова шліфмашинка Bosch Professional GWS20230LVI в кількості 2 штук, будівельний інструмент в комплекті, електромонтажний інструмент.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином учасником ФОП Колісником Юрієм Івановичем (по лотах 1 та 2) підтверджено право власності на вищевказане обладнання (з наданням документального підтвердження).
Відповідно пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації у разі, якщо замовнику буде передаватися товар, який підпадає під вимоги локалізації, то учасник у складі тендерної пропозиції подає довідку із посиланням на перелік локалізованих товарів, де є інформація про пропонований товар. А також надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності.
Також, відповідно до пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації, якщо замовнику не буде передаватися товар, який міститься у переліку, визначеному у пункті 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону (або вартість такого товару не перевищує 200 тисяч гривень), то у складі тендерної пропозиції потрібно надати відповідний лист-підтвердження.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Яким чином учасником ФОП Колісником Юрієм Івановичем (по лотах 1 та 2) виконано вимогу пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації (з наданням документального підтвердження).
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
374fe6c0e6bf43629405b81c684f66c2
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України стосовно закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти)
Дата опублікування:
14.03.2025 15:02
Опис:
У відповідь на запит Державної аудиторської служби України стосовно
закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт системи опалення (встановлення індивідуального теплового пункту та гідравлічне балансування системи опалення) у будівлі КНП «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради» (Код ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (2 лоти) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-14-003009-a) повідомляємо, що Комунальне некомерційне підприємство «Новороздільська міська лікарня» Новороздільської міської ради здійснює публічні закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами). На запитання моніторингу інформуємо наступне:
1. Яким чином учасником ФОП Колісником Юрієм Івановичем (по лотах 1 та 2)
підтверджено право власності на вищевказане обладнання (паяльники електричні 2,5 кВт (2 штуки), зварний апарат Tesla, зварний апарат Sab-17DRE в кількості 2 штук, Кутова шліфмашинка Bosch Professional GWS20230LVI в кількості 2 штук, будівельний інструмент в комплекті, електромонтажний інструмент) (з наданням документального підтвердження).
На зварний апарат Tesla учасником у складі тендерної пропозиції було надано гарантійний талон. Зварний апарат Sab-17DRE в кількості 2 штук та кутова шліфмашинка Bosch Professional GWS20230LVI в кількості 2 штук зареєстровані в оприлюдненій учасником на виконання вимоги про усунення невідповідностей Книзі ведення обліку товарних запасів, основних цінностей. Паяльники електричні 2,5 кВт згідно технічного завдання не є потрібними для виконання даного виду робіт. Учасником є фізичною особою-підприємцем, який в своїй діяльності, очевидно, обліковує лише дороговартісне обладнання. Саме тому, будівельний та електромонтажний інструмент не увійшли до переліку.
2. Яким чином учасником ФОП Колісником Юрієм Івановичем (по лотах 1 та 2)
виконано вимогу пункту 1 розділу VI Додатку №2 до тендерної документації (з наданням документального підтвердження).
Учасником ФОП Колісником Юрієм Івановичем не було надано лист-підтвердження про те, що замовнику не буде передаватися товар, який міститься у переліку, визначеному у пункті 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону (або вартість такого товару не перевищує 200 тисяч гривень). Проте, з наданої учасником Інформації про ціни на матеріальні ресурси (по лотах 1 та 2) стає зрозумілим, що вартість одиниці кожного обладнання не перевищує 200 тисяч гривень. Під час розгляду тендерної пропозиції замовник дотримувався думки, що якщо в документі відсутня якась інформація, яку вимагав замовник, але вона є в інших документах, що є складовою тендерної пропозиції також, та інформація, що не відповідає вимогам документації буде вважатися формальною помилкою.
З метою недопущення в подальшому виникнення подібних ситуацій, врахуємо вказані зауваження при проведенні наступних процедур закупівель.