-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Капітальний ремонт покрівлі Чернігівської гімназії №5 Чернігівської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Соснова, 23-А
Замовник: 1.1. Найменування: Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради; 1.2. Місцезнаходження: 14017, вул. І. Мазепи, 19, м. Чернігів, тел.: (0462) 77-48-40; 1.3. Код за ЄДРПОУ: 05517729; 1.4. Категорія: орган місцевого самоврядування
Завершена
5 011 236.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 25 057.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 25 057.00 UAH
Номер:
48d7d6a2848b413a9032c47741e19fa8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-19-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.02.2025 00:00
Період моніторингу:
20.02.2025 09:50 - 14.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.02.2025 № 11-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2025-01-14-002190-a 14.01.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону та вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог частини третьої статті 12 Закону та пункту 3 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірність внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Договору з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 березня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, дотримання принципів здійснення публічних закупівель відповідно до вимог законодавства, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, правомірність внесення змін до договору, дотримання порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 14.01.2025 № 3 та від 16.01.2025 № 5, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» (далі – ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.02.2025 № 16 про визначення ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» переможцем закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 05.02.2025, договір підряду від 19.02.2025 № 12-2025-В/вс (далі – Договір), укладений Замовником з ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ», звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 18.02.2025, додаткову угоду від 19.02.2025 № 1 до Договору, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 12.03.2025.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
В ході моніторингу за результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено, що Замовником 16.01.2025 о 10:56 год вносились зміни до оголошення (попередню версію оприлюднено 14.01.2025 о 10:23 год), а саме в розділі «Умови оплати», в полях «Опис» додано фразу «Джерело фінансування - кошти бюджету Чернігівської міської територіальної громади».
Відповідно до вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей: «Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення».
Проте, в порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей, Замовником перелік внесених до оголошення змін не оприлюднено.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих Особливостей.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі - Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*; Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Крім цього, зазначаємо, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Таким чином, у разі розміщення замовником в ЕСЗ договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо.
Моніторингом установлено, що Замовником 18.02.2025 оприлюднено Договір підряду від 17.02.2025 № 11-2025-В/вс з додатками до нього, які завантажені у форматі PDF.
Проте, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель Договір з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, а саме: «найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію», чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання порядку розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено наступне.
Згідно з абзацами першим та третім пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 № 610/34893, зі змінами (далі – Порядок № 1082) розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником/ ЦЗО/ учасником/ постачальником/ органом оскарження/ органами державного фінансового контролю шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника/ ЦЗО/ учасника/ постачальника/ органу оскарження/ органів державного фінансового контролю. Після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку.
Частиною третьою статті 12 Закону передбачено, що під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Вимогами абзацу четвертого пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено, що «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити кваліфікований електронний підпис (КЕП) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів, що вимагаються згідно цієї документації. Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчу вального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа)».
Разом з тим, згідно з додатком № 4 до тендерної документації Замовником передбачено перелік документів, які необхідно надати переможцю процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель визначених Замовником документів, а саме: 1) інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; 2) повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, на документах, які надавалися переможцем процедури закупівлі ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» для підтвердження відповідності вимогам, визначеним у додатку № 4 до тендерної документації, не накладено кваліфікований електронний підпис, зокрема на документи «Довідка ТОВ СКІ.zip», «Довідка Кисіль В.С..zip», «Витяг.rar» та «Витяг.rar», чим порушено вимоги абзацу четвертого пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, як наслідок, порушено вимоги частини третьої статті 12 Закону та пункту 3 Порядку № 1082
Період усунення порушень:
14.03.2025 11:20 - 29.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.03.2025 11:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рішення моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднено в електронній системі закупівель Договір з усіма додатками до нього, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі відповідно до протоколу уповноваженої особи № 27 від 17.03.2025.
Дата публікації звіту:
17.03.2025 15:47
Запити/Пояснення
Номер:
37d301257af747f0bfa45b0d4eda56a9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.03.2025 17:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.03.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт «Капітальний ремонт покрівлі Чернігівської гімназії №5 Чернігівської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Соснова, 23-А», очікуваною вартістю 5 011 236,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-01-14-002190-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні документи (зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, експертний звіт, дефектні акти, технічне завдання, протоколи/рішення засідання тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Чи було виконано переможцем процедури закупівлі ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» вимоги абзаців четвертого та шостого Додатку 4 до тендерної документації Замовника, а саме: «Переможець процедури закупівлі до спливу 7 календарних днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю повинен надати Замовнику: - підписаний зі своєї сторони проект договору з додатками у 2-х примирниках; - оновлену (за результатом проведеного аукціону) договірну ціну (сформовану із врахуванням всіх обсягів робіт, що зазначені Замовником у Додатку 2 до Тендерної документації та всіх вимог, що встановлені до її складання Замовником у Тендерній документації) у вигляді електронної моделі в програмному комплексі АВК-5 (шляхом завантаження в електронну систему закупівель, а в разі неможливості - надається на електронну пошту замовника); - інформацію про право підписання договору» та «До спливу 14 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю Переможець процедури закупівлі повинен внести забезпечення виконання умов договору відповідно до умов тендерної документації. Невнесення забезпечення виконання умов договору у зазначений строк буде підставою для відхилення тендерної пропозиції Переможця (пп. 3 ч. 3 п. 44 Особливостей)»?
4. Замовником в абзаці другому підпункту 2.1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності критерію «Інформація про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання будівельних робіт» учасником «в таблиці зазначаються не менше 5 працівників для виконання будівельних робіт, що зазначені Замовником у технічному завданні (Додаток 2 до Тендерної документації)».
Крім того, абзацем четвертим підпункту 2.1 Додатку 1 до тендерної документації Замовника визначено, що «Якщо у таблиці також зазначаються працівники субпідрядника на підтвердження їх наявності надається договір з субпідрядником з відкладальною умовою (який набуває чинності в разі визнання такого Учасника переможцем процедури закупівлі та укладення із ним відповідного договору) щодо залучення до субпідряду та документ, що підтверджує знаходження працівника у трудових правовідносинах з субпідрядником (копія трудової книжки (перша сторінка та сторінка, що містить відповідний запис) та/або наказ про призначення). Також у складі пропозиції необхідно надати гарантійний лист, що субпідрядником отримано згоду від всіх осіб, особисті данні яких містяться у зазначеній вище таблиці, на використання їх особистих даних під час подання тендерної пропозиції».
Учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» в тендерній пропозиції на вищезазначені вимоги надано наступні документи: файл «02 Довідка працівники + накази.pdf», файл «02.1 Гарантійний лист згода працівників.pdf», файл «08 Довідка субпідрядник.pdf» та файл «08.1 Договір підряду № 2.pdf».
Проте, тендерна пропозиція ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не містить інформації, щодо працівників субпідрядника, які мають виконувати роботи, зазначені в локальному кошторисі на будівельні роботи № 02-01-03 «на вогнезахист дерев’яних конструкцій капітальний ремонт покрівлі» Додатку 2 «Технічний опис предмета закупівлі» тендерної документації Замовника, а саме, таких працівників не зазначено в таблиці, наданій в довідці від 27.01.2025 № 2701-02 «про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання будівельних робіт», не надано документи, що підтверджують знаходження таких працівників у трудових правовідносинах з субпідрядником та не надано гарантійний лист, що субпідрядником отримано згоду від всіх таких працівників.
Зважаючи на вищезазначене, учасником ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не підтверджено відповідність критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт з вогнезахисту дерев’яних конструкцій.
Положеннями абзацу першого пункту 43 Особливостей визначено, що «якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель».
Просимо надати пояснення у зв’язку з чим, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТРОЙБУД КОНСАЛТ ІНВЕСТ» не надано вимогу про усунення вищезазначених невідповідностей?
5. Просимо повідомити, які зміни вносились до оголошення про проведення відкритих торгів 16.01.2025 о 10:56 год та о 10:58 год? З яких причин при внесенні змін до оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі не оприлюднено перелік змін, що було внесено?
6. Просимо надати інформацію (пояснення та відповідні документи) щодо підтвердження об’єктивних обставин продовження строку дії договору підряду від 19.02.2025 № 152-2025-В/вс (далі – Договір), відповідно до укладеної додаткової угоди від 19.02.2025 № 1 до Договору терміном до 31.12.2026.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e77a04ab9568491291055d588e35fb42
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
12.03.2025 10:56
Опис:
1. Надати пояснення наступного змісту:
1.1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено Замовником відповідно до розробленої проєктно-кошторисної документації, що отримала позитивний експертний звіт та була затверджена в установленому Законом порядку, із урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами та доповненнями).
1.2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі було оприлюднено Замовником за посиланням https://chernigiv-rada.gov.ua/sp-ukb-inshe/ файл «Інформація щодо процедур закупівель 14.01.2025».
1.3. Переможцем процедури закупівлі ТОВ «Стройбуд консалт інвест» в повному обсязі виконано вимоги абзаців четвертого та шостого Додатку 4 до тендерної документації Замовника та надано підписаний проект договору з додатками у 2-х примірниках, інформацію про право підписання договору. В свою чергу зазначаємо, що за результатом проведеного аукціону не відбулася зміна договірної ціни. а отже необхідність її надання у складі документів переможця відсутня. Також ТОВ «Стройбуд консалт інвест» 19.02.2025 на рахунок Замовника було внесено грошові кошти (забезпечення виконання умов договору) у сумі 224368,61 грн.
1.4. Відповідно до абзацу четвертого підпункту 2.1 Додатку 1 до тендерної документації «Якщо у таблиці також зазначаються працівники субпідрядника на підтвердження їх наявності надається договір з субпідрядником з відкладальною умовою (який набуває чинності в разі визнання такого Учасника переможцем процедури закупівлі та укладення із ним відповідного договору) щодо залучення до субпідряду та документ, що підтверджує знаходження працівника у трудових правовідносинах з субпідрядником (копія трудової книжки (перша сторінка та сторінка, що містить відповідний запис) та/або наказ про призначення). Також у складі пропозиції необхідно надати гарантійний лист, що субпідрядником отримано згоду від всіх осіб, особисті данні яких містяться у зазначеній вище таблиці, на використання їх особистих даних під час подання тендерної пропозиції.».
Зазначаємо, що відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Виходячи з зазначеного при залучені субпідрядників не є обов’язковим залучення їх працівників до виконання робіт, адже відповідно до процитованої норми Закону учасник може залучити спроможності інших суб’єктів господарювання в тому числі і з метою забезпечення наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Наголошуємо, що вимоги обов’язкового зазначення в довідці працівників субпідрядника в тендерній документації не встановлено, а отже незазначення працівників субпідрядника в довідці про наявність працівників і ненадання відповідних документів для підтвердження наявності таких працівників, не є недоліком тендерної пропозиції та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції, а тому зазначене і не повинно було зазначатися у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно пункту 43 Особливостей оскільки переможцем закупівлі ТОВ «Стройбуд консалт інвест» у зазначеній таблиці вказано лише власних працівників в достатній кількості відповідно до тендерної документації. Вказане вище свідчить, що вимога Замовника виконана в повному обсязі і документи на працівників субпідрядника в даному випадку не могли вимагатися.
Наголошуємо, що подібне питання вже розглядалося в судовому порядку і при розгляді справи № 620/1228/24 Чернігівський окружний адміністративний суд став на бік Замовника і підтвердив відсутність в тендерній документації вимоги обов’язкового зазначення в довідці працівників субпідрядника. При оскаржені вказаного рішення суду в Апеляційній інстанції думка суду в цій частині змін не зазнала і скасована не була.
1.5. Відповідно до абзаців 3-4 п. 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Так, у зв’язку з прийняттям рішення не використовувати в діяльності Замовника договори поруки виникла необхідність внесення змін до оприлюдненої раніше тендерної документації. При оприлюднені вказаних змін в електронній системі закупівель 16.01.2025 о 10:56:06 було накладено КЕП уповноваженої особи, натомість при оновлені робочої сторінки було встановлено, що у зв’язку з технічною помилкою в системі відсутні документи тендерної документації в новій редакції та перелік внесених змін. Невідкладно уповноваженою особо було вчинено дії щодо усунення технічного збою та вже о 10:56:49 (через 43 секунди!) оприлюднено перший документ тендерної документації в новій редакції, а о 10:58:20 було завершено оприлюднення документів тендерної документації в новій редакції, переліку внесених змін та накладено КЕП уповноваженої особи. Наголошуємо, що перелік змін, що було внесено Замовником оприлюднено у файлі «Перелік змін (Протокол № 5 від 16.01.2025 року).dox).
1.6. Відповідно до п.4 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281.
Водночас об’єкт будівництва – це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури згідно з ДБН А.2.2-3-2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затвердженого наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 № 163.
Відповідно до зазначеного вище на замовлення Замовника було розроблено проектно-кошторисну документацію по об’єкту «Капітальний ремонт покрівлі Чернігівської гімназії №5 Чернігівської міської ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Соснова, 23-А». Відповідно до зведеного кошторисного розрахунку вартість реалізації проекту складає 5 588 927,00 грн.
В свою чергу у бюджеті Чернігівської міської територіальної громади на 2025 рік, що затверджений розпорядженням Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області № 430 від 27.12.2024 року «Про затвердження бюджету Чернігівської міської територіальної громади на 2025 рік» на реалізацію зазначеного проекту було передбачено 3 100 000,00 грн.
Відповідно до пп.4 п. 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків … продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Керуючись зазначеною нормою та у зв’язку з відсутністю повного фінансування об’єкту між Замовником та Підрядником було укладено додаткову угоду до договору якою продовжено строк дії договору без зміни договірної ціни та строку виконання робіт.
В свою чергу відповідно до звернення управління капітального будівництва Чернігівської міської ради розпорядженням Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області № 48 від 06.03.2025 року було внесено зміни та доповнення до розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області № 430 від 27.12.2024 року «Про затвердження бюджету Чернігівської міської територіальної громади на 2025 рік» та виділеного фінансування в обсязі, достатньому для завершення робіт у поточному році.
Наразі триває процес укладання відповідної додаткової угоди.
2. Завантажити у якості підтвердних документів:
2.1. Зведений кошторисний розрахунок.
2.2. Локальні кошториси.
2.3. Підсумкова відомість ресурсів.
2.4. Експертний звіт.
2.5. Платіжна інструкція щодо перерахунку забезпечення.
2.6. Лист щодо надання проекту договору та документів щодо права підпису.
2.7. Протокол № 5 від 16.01.2025 з додатком.
2.8. Витяг з розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області № 430 від 27.12.2024 року «Про затвердження бюджету Чернігівської міської територіальної громади на 2025 рік».
2.9. Витяг з розпорядження Чернігівської міської військової адміністрації Чернігівського району Чернігівської області № 48 від 06.03.2025 року «Про внесення змін і доповнень до бюджету Чернігівської міської територіальної громади на 2025 рік».