-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації шкільного харчування учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів, з числа пільгових категорій (Код ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень)
Завершена
3 316 180.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 580.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 580.90 UAH
Номер:
7c6ffacf47eb4afbac83e759a728b502
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-18-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.02.2025 00:00
Період моніторингу:
18.02.2025 15:18 - 12.03.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
18.02.2025 № 34
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.02.2025 № 34.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-13-014263-a, 13.01.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також при виконанні зобов’язань за укладеним договором дотримуватись вимог та норм Постанови КМУ №305.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 березня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліцею № 1 імені Івана Франка Дрогобицької міської ради Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-13-019683-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 22.01.2025; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Довженко Олени Олександрівни (далі – ФОП Довженко О.О.); опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ФОП Довженко О.О. та наявну в електронній системі закупівель інформацію щодо усунення вказаною учасницею виявлених Замовником невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ФОП Довженко О.О. як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 28.01.2025 №01-25; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі UA-2025-01-13-014263-a є кошти державного та місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
У наданому під час моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, поясненні Замовником вказано посилання: https://drive.google.com/file/d/1k4-nM5e4HHF2p2JVyFEOLtmwiW6xTs8c/view.
Водночас, аналізом інформації за наданим Замовником посиланням щодо оприлюднення обґрунтування технічних і якісних характеристик та очікуваної вартості предмета закупівлі, розміщеного на сайті Замовника, встановлено, що відповідний документ створено 01.02.2025 (у вкладці «властивості документа» вказано дату створення документа – 01.02.2025).
При цьому, оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-01-13-014263-a оприлюднено 13.01.2025.
Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, згідно з частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У пункті 4.4. розділу 1 тендерної документації Замовника визначено строки надання послуг – до 31.12.2025. Крім того, за умовами пункту 5.4. проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) строки надання послуг: по 31.12.2025 року.
Також, за умовами Технічних вимог до предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації) та проєкту договору (Додаток 3 до тендерної документації) виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає, зокрема, вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (із змінами)).
Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 01 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку (далі – Порядок харчування №305).
У пункті 14 Порядку №305 зазначено, що організація харчування передбачає складення примірного чотиритижневого сезонного меню та щоденного меню-розкладу.
За визначенням у підпункті 9 пункту 3 Порядку №305 примірне чотиритижневе сезонне меню – документ, що містить набір страв, вихід (масу) їх порцій для різних вікових груп, враховує особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність (осінь, зима, весна, літо).
Крім того, у пункті 18 Порядку №305 визначено, що примірне чотиритижневе сезонне меню та щоденне меню-розклад повинно враховувати особливі дієтичні потреби здобувачів освіти/дітей (у разі наявності), сезонність, наявні харчові продукти, порцію страв для різних вікових груп, а також відповідати вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, а у пункті 35 Порядку №305 вказано, що з метою забезпечення різноманітності харчування, достатнього циклу зміни страв, що пропонуються здобувачам освіти/дітям, складаються примірне чотиритижневе сезонне меню та асортимент буфету (у разі наявності).
Отже, при організації харчування учнів має бути враховано, зокрема, сезонність у примірних меню.
Проте, моніторингом встановлено, що при визначенні детального опису предмета закупівлі, у тому числі інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у Додатку №2 до тендерної документації Замовника наведено примірне чотиритижневе меню без врахування сезонності (зима, літо, осінь,весна), тоді як за досліджуваною процедурою закупівлі Замовником передбачено придбання послуг з організації харчування учнів на весь 2025 рік.
У Додатками 9, 9-1 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
Відповідно до пункту 10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6, 9 і 9-1, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків.
Проведеним під час моніторингу аналізом примірного меню Замовника (наведеного у Додатку №2 до тендерної документації) встановлено, зокрема, що у ньому відсутні бобові як страва, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень.
Крім того, примірне меню, що міститься у Додатку №2 до тендерної документації, містить у кожному дні тижня по 2 види салатів, 2 види самостійних страв.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником не визначено у ній всю необхідну інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (зокрема, щодо сезонності примірних меню та дотримання норм, визначених Постаною КМУ №305), чим порушено норми пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
05.03.2025 15:34 - 20.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.03.2025 15:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноважена особа
Ліцею № 1 імені Івана Франка Дрогобицької міської ради Львівської області
ДЕРЖАВНІЙ АУДИТОРСЬКІЙ СЛУЖБІ УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Замовник — Ліцей № 1 імені Івана Франка Дрогобицької міської ради Львівської області
Моніторинг — UA-M-2025-02-18-000068
Оголошення — UA-2025-01-13-014263-a
Предмет закупівлі: Послуги з організації шкільного харчування учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів, з числа пільгових категорій (Код ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень)
ІНФОРМАЦІЯ
ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ (ПОРУШЕНЬ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Розглянувши висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-01-13-014263-a, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю наступне:
ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ:
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено допущені мною порушення, а саме Інші порушення законодавства у сфері закупівель (Інші порушення законодавства у сфері закупівель).
У висновку зазначено наступні порушення:
«За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено».
ЩОДО ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ЩОДО УСУНЕННЯ ПОРУШЕНЬ (ПОРУШЕННЯ) ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, ВИКЛАДЕНИХ У ВИСНОВКУ:
У висновку по результату здійснення моніторингу передбачено зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у вигляді здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме:
«вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону та, відповідно, пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також при виконанні зобов’язань за укладеним договором дотримуватись вимог та норм Постанови КМУ №305».
На виконання зобов’язань наведених у висновку Уповноваженою особою проведено заходи направлені на не допущення під час проведення майбутніх закупівель порушень встановлених у висновку, а саме:
Уповноважена особа провела детальний аналіз висновку моніторингу складеного Державною аудиторською службою, Постанови Кабінету Міністрів №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативно-правових актів в сфері публічних закупівель.
Уповноваженій особі було проведено роз’яснювальну роботу щодо недопущення порушень в майбутньому при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, зокрема й щодо недопущення порушень під час складання тендерних документацій. Також, заплановано підвищення кваліфікації уповноваженої особи Замовника, зокрема, але не виключно, шляхом проведення економічних навчань, відвідування навчань у сфері публічних закупівель тощо, зокрема, уповноваженою особою було пройдено навчання з успішним закінченням курсу “Публічні закупівлі для замовників в Prozorro!” (сертифікат додається).
Слід наголосити на тому, що при виконанні зобов’язань за укладеним договором №01-25 від 28 січня 2025 року Замовник буде дотримуватись вимог та норм Постанови КМУ №305, а також в подальшому зобов’язується дотримуватись положень та норм наведеної Постанови.
Уповноваженою особою прийнято рішення врахувати виявлені порушення під час проведення наступних закупівель і в майбутньому їх не допускати.
Уповноважена особа Іванна КАЧАЛА
Дата публікації звіту:
11.03.2025 13:52
Запити/Пояснення
Номер:
cd8eb1d4c0b9414ea1cc57f3a0cb1e47
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
24.02.2025 15:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.02.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-01-13-014263-a, яка проводилась Ліцеєм № 1 імені Івана Франка Дрогобицької міської ради Львівської області (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до зазначеної у річному плані закупівель Замовника на 2025 рік інформації (UA-P-2025-01-13-019683-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є кошти місцевого бюджету (1 774 430,0 грн), а також кошти субвенції з державного бюджету України (1 541 750,0 грн).
Слід зазначити, що Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
За Планом України передбачено інвестиції (Інвестиція 1. Інвестиції в освіту) щодо спрямування підтримки на забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти (зокрема, на харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти).
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318), з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію про те, за рахунок яких джерел фінансування та в яких обсягах буде здійснюватися фінансування досліджуваної процедури закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків та КЕКВ, донорів, розділу, кроку Плану України, тощо).
4. Зазначити причини не забезпечення, зокрема шляхом включення відповідних зобов’язань до договору, визнання походження та публічності (визначених у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди), а також публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility відповідно до вимог п.п. 9 п.9 та Додатку 4 Порядку затвердженого ПКМУ№1318.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
164f80d46a3e42a49f2c8d78a6656739
Назва:
ПОЯСНЕННЯ на запит у межах проведення моніторингу UA-2025-01-13-014263-a
Дата опублікування:
27.02.2025 13:30
Опис:
ПОЯСНЕННЯ на запит у межах проведення моніторингу UA-2025-01-13-014263-a
На виконання вимог, викладених у запиті Західного офісу Держаудитслужби від 24.02.2025 р.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (надалі по тексту - Закон) надаємо пояснення на вищезазначений Запит.
1. Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів та потреб Замовника.
Так, враховуючи вимоги п. 28 «ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі по тексту - Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» 13 січня 2025 року на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю: «Послуги з організації шкільного харчування учнів 1-4 класів та учнів 5-11 класів, з числа пільгових категорій (Код ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень)».
Тендерна документація була розроблена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та інших нормативних документів.
Додатком 2 до тендерної документації передбачена інформація про необхідні технічні, якісні, кількісні та інші характеристики предмета закупівлі, в якому встановлені вимоги щодо надання послуг з організації шкільного харчування. Технічні та якісні характеристики сформовані з урахуванням специфіки предмета закупівлі. Так, харчування учнів повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до віково-статевих особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами:
1. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін.
Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:
1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі:
інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках.
Також, Замовником здійснено розрахунок очікуваної вартості виходячи із вартості харчування, встановленої рішенням Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради Львівської області від 27.12.2024 р. №368 «Про внесення змін у рішення виконавчого комітету від 17.12.2024р. №355», та рішенням Виконавчого комітету Дрогобицької міської ради Львівської області від 27.12.2024р. №369 «Про внесення змін у рішення виконавчого комітету від 17.12.2024р. №356», а саме: загальна вартість одного дітодня у 2025 році становить для учнів 1-4 класів -58,00 гривень, для учнів пільгових категорій 5-11 класів - 65,00 гривень (надається Замовником до даного пояснення).
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (відповідно до пункту 41 Постанови КМУ від 11.10.16 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» зі змінами) розміщено на офіційному веб-сайті Замовника http://litsey1.org.ua/ у розділі Публічні закупівлі за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1k4-nM5e4HHF2p2JVyFEOLtmwiW6xTs8c/view
3. Щодо інформації про те, за рахунок яких джерел фінансування та в яких обсягах буде здійснюватися фінансування досліджуваної процедури закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків та КЕКВ, донорів, розділу, кроку Плану України, тощо).
Інформація щодо джерел фінансування закупівлі:
• Державний бюджет України – 1 541 750,00 грн
• Місцевий бюджет – 1 774 430,00 грн
Код КЕКВ – 2230
Відповідно до Розподілу показників зведених кошторисів на 2025 рік (додається Замовником), затвердженого 10 січня 2025 року, для Замовника передбачено 2152400,00 грн загального фонду, КЕКВ - 2230, код програмної класифікації видатків та кредитування (КПКВК) — 0611021, рівень розпорядника бюджетних коштів — 3.
Відповідно до Розподілу показників зведених кошторисів на 2025 рік (додається Замовником), затвердженого 15 січня 2025 року, для Замовника передбачено 1541750,00 грн спеціального фонду, КЕКВ - 2230, код програмної класифікації видатків та кредитування (КПКВК) — 0611403, рівень розпорядника бюджетних коштів — 3.
Закупівля не передбачає фінансування від донорів чи інших додаткових джерел фінансування.
4. Щодо не забезпечення, зокрема шляхом включення відповідних зобов’язань до договору, визнання походження та публічності (визначених у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди), а також публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility відповідно до вимог п.п. 9 п.9 та Додатку 4 Порядку затвердженого ПКМУ№1318.
Даючи відповідь на дане запитання слід наголосити на наступному:
Організація гарячого харчування учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти Дрогобицької міської ради Львівської області відбувалося згідно Наказу Відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Львівської області. Так, зокрема в Наказі №01-2/428 від 27.12.2024 р. Відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Львівської області зазначено наступне:
«Керуючись… постановою КМУ від 20.12.2024 року №1456 «Про затвердження порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» виконавчий комітет Дрогобицької міської ради на виконання рішення виконавчого комітету Дрогобицької міської ради від 17.12.2024 р. №356 та від 27.12.2024 №369 наказує: Розпочати безкоштовне харчування у закладах середньої освіти Дрогобицької міської ради Львівської області учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти Дрогобицької міської ради Львівської області у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.2024 р. №1456» (даний наказ додається Замовником).
У свою чергу у Постанові Кабінету Міністрів України в ід 20.12.2024 р. №1456 «Про затвердження порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти» зазначено наступне:
«3. Головним розпорядником субвенції є МОН».
Також, у пункті 5 Постанові Кабінету Міністрів України в ід 20.12.2024 р. №1456 зазначено:
5. Органи місцевого самоврядування під час використання субвенції, забезпечують дотримання таких умов:
…харчування учнів початкових класів організовано відповідно до Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 “Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” (Офіційний вісник України, 2021 р., № 30, ст. 1739), вимог санітарного законодавства та законодавства з питань безпечності та якості харчових продуктів».
При цьому вищезазначений нормативно-правових акт не вказує на походження виділених коштів і не вказує на виконання Рамкової угоди. Тобто, якщо здійснити аналіз вищенаведеної Постанови №1456, то там жодним чином не йдеться про обов’язки Замовника щодо дотримання/виконання зобов’язань передбачених в Рамковій угоді чи Порядку затвердженого ПКМУ №1318.
Слід також наголосити на тому, що закупівля проведена відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затв. Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р.