-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації шкільного харчування у Щирецькому ліцеї ім. Героя України Богдана Ільківа Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (Код ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень)
Завершена
1 238 400.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 192.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 192.00 UAH
Номер:
2e9b327eba3c40f587b49bb5d47622b6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-02-05-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.02.2025 00:00
Період моніторингу:
05.02.2025 15:10 - 27.02.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
05.02.2025 №16
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 05.02.2025 №16.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-01-09-010561-a, 09.01.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі щодо дотримання вимог законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України), а також відповідності тендерної документації вимогам Закону, Особливостей №1178 та умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення Замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, а також не врахування вимог підпункту 9 пункту 9 порядку №1318 стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
За результатами аналізу питання допущення до участі у процедурі закупівлі та розгляду тендерної пропозиції ФОП Ковальчук Ю.П. встановлено порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій, а також привести у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди умов укладеного договору про закупівлю та оприлюднити інформацію, визначену відповідними статтями Рамкової угоди та підпунктом 9 пункту 9 Порядку №1318.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 лютого 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі щодо дотримання вимог законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №224 (далі – План України), відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178), а також умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; допущення до участі у процедурі закупівлі та розгляду тендерної пропозиції учасника; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти виконавчого комітету Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-01-09-000067-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 24.01.2025; тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Ковальчук Юлії Петрівни (далі – ФОП Ковальчук Ю.П.); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюдненні ФОП Ковальчук Ю.П. як переможцем тендеру документи після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір про закупівлю від 03.02.2025 №24; наявні у вільному публічному доступі відомості у санкційних списках ЄС (джерело інформації: https://www.sanctionsmap.eu/#/main); опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Одночасно, Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) №2024/792 від 29.02.2024 було започатковано інструмент Ukraine Facility для покриття дефіциту фінансування України, задоволення потреб у відновленні, реконструкції та модернізації з одночасною підтримкою зусиль України у сфері реалізації реформ на шляху до вступу до Союзу, законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, а для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
Згідно зі статтею 15 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) №2024/792 від 29.02.2024 щодо Ukraine Facility, у Плані України передбачені загальні рамки для досягнення цілей Ukraine Facility, План України є основою для підтримки, що надається в рамках Компонента I (пряма фінансова підтримка для України) Ukraine Facility, а також слугує орієнтиром для спрямування підтримки, що надається в рамках Компонента II (Рамкова інвестиційна програма України) і Компонента III (допомога та заходи підтримки щодо вступу до Союзу) Ukraine Facility.
З метою виконання зобов’язань України, що випливають із положень Рамкової угоди, та запровадження національного механізму координації взаємодії державних органів для надання допомоги відповідно до інструменту Ukraine Facility, забезпечення захисту фінансових інтересів України та Європейського Союзу Кабінетом Міністрів України постановою від 15.11.2024 №1318 затверджено Порядок управління, моніторингу та контролю за виконання Плану України (далі – Порядок №1318).
Згідно з Порядком №1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
Моніторингом встановлено, що відповідно до оприлюдненої у річному плані закупівель Замовника інформації (UA-P-2025-01-09-000067-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі UA-2025-01-09-010561-a (послуги з організації шкільного харчування у Щирецькому ліцеї ім. Героя України Богдана Ільківа Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області) є кошти Державного бюджету України та кошти місцевого бюджету.
У наданій під час моніторингу інформації Замовник зазначив, що для харчування учнів 1-4 класів передбачено кошти місцевого бюджету – 279 595,68 грн (КЕКВ 2230, КПКВК 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної освіти за рахунок коштів місцевого бюджету)» та кошти Державного бюджету – 652 389,92 грн (КЕКВ 2230, КПКВК 0611403 «Забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам»), для харчування учнів пільгових категорій (старших класів) - кошти місцевого бюджету – 305 864,00 (КЕКВ 2230, КПКВК 0611021 «Надання загальної середньої освіти закладами загальної освіти за рахунок коштів місцевого бюджету»), а також що закупівля не передбачає фінансування від донорів чи інших додаткових джерел фінансування.
Крім того, у наданій під час моніторингу інформації Замовник вказав, що надання відділу освіти Щирецької селищної ради субвенції з державного бюджету передбачено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.12.2024 №1323-р «Про розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за спеціальним фондом у 2024 році» та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.2024 №1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти», а відтак, фінансування закупівлі не підпадає під проект, який реалізується в рамках Плану України, та не має жодного стосунку до інструменту Ukraine Facility, який регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility».
Як вбачається з наявної інформації, у межах реалізації Плану України (Ukraine Facility) у 2024 році місцеві бюджети отримали на освіту міжбюджетні трансферти за напрямом: якісне харчування – 2 836,2 млн грн як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (розподілена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.12.2024 №1323-р).
Крім того, Планом України на 2024 – 2027 роки серед інвестиційних індикаторів (Розділ «Людський капітал», Інвестиція 1. Інвестиції в освіту, Крок: Забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти) визначено якісне харчування.
При цьому у Плані України при описі Інвестиції 1. Інвестиція в освіту зазначено, що якісне харчування, визнане основним елементом ефективного навчання, отримує додаткове фінансування, що підкреслює важливість питання благополуччя учнів.
До очікуваної вартості предмета досліджуваної процедури закупівлі включена вартість харчування дітей початкових класів, що фінансуватиметься за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-01-09-010561-a поширюються умови Рамкової угоди.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
У частині другій статті 22 Закону визначено перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація. Також, відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4.
Вимогами додатку 4 до Порядку №1318 щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України визначено, що:
- відповідальні органи та реципієнти у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, під час організації заходів, виконання робіт і надання послуг, на закупленому обладнанні та інших товарах, які стали результатом реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, повинні використовувати емблему Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу без будь-яких змін, зокрема кольору, чи додавання будь-яких елементів до емблеми;
- Емблема Європейського Союзу повинна розміщуватися на видному місці на всіх комунікаційних матеріалах, закупленому обладнанні та інших товарах з дотримання інструкції про її використання, що розміщена на сайті Європейського Союзу, до емблеми Європейського Союзу обов’язково додається інформація про джерело фінансування, яка розміщується у місці, де буде легко помітною для цільової аудиторії;
- під час посилання на інформацію про джерело фінансування обов’язково зазначається, що конкретний крок Плану України фінансується/співфінансується Європейським Союзом, з використанням таких формулювань: «Цей крок фінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility» або «Цей крок співфінансується Європейським Союзом — Ukraine Facility»;
- під час проведення заходів, здійснення публікацій, на інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, необхідно зазначати, що зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.
Слід також зазначити, що статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо: ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану України, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди); участі осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Також, статтею 5 Рамкової угоди визначені відповідні правила щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання (можливості участі у закупівлі відповідних організації, фізичних осіб, юридичних осіб та укладення з ними договорів за результатами закупівлі, а також поставок та матеріалів походження із прийнятних країн, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн), участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника, як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року.
Статтею 16 Рамкової угоди передбачено вимогу щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility».
Статтею 17 Рамкової угоди визначено вимогу щодо зберігання документів: Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в тендерній документації та проекті договору про закупівлю (додаток 3 до тендерної документації) не враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди.
Крім того, при розміщенні та оприлюдненні інформації про досліджувану процедуру закупівлі в електронній системі закупівель та на вебсайті Замовника не враховано вимоги статті 16 Рамкової угоди та підпункту 9 пункту 9 Порядку №1318.
У наданому під час моніторингу поясненні (інформації) Замовником зазначено, що фінансування закупівлі не підпадає під проект, який реалізується в рамках Плану України, та не має жодного стосунку до інструменту Ukraine Facility, який регламентується Порядком №1318, у зв’язку із чим у тендерній документації та у договорі не вказано інформації, визначеної у додатку 4 Порядку №1318 та у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди, закупівля проведена відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей №1178.
Також, моніторингом встановлено, що за вимогами підпункту 3.1. пункту 3 розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів підтверджується довідкою, складеною у довільній формі, що містить інформацію про повністю виконані договори, аналогічні до предмету цієї процедури закупівлі. Така довідка повинна містити інформацію про номер та дату укладання договорів, предмет договорів, а також найменування, адреси контрагентів та їх ЄДРПОУ.
За вимогою підпункту 3.3. пункту 3 розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати скан-копію(ї) позитивного(их) листа(ів)-відгуку(ів) про належне виконання учасником договорів, зазначених у довідці на відповідному бланку від замовника(ів), з яким(и) укладено договір(и), копію якого(х) подає учасник, із зазначенням службових номерів телефонів посадових осіб замовника від організацій, договори з якими надано.
При цьому, за вимогами підпункту 3.3 пункту 3 розділу 1 Додатку №2 до тендерної документації лист-відгук(и) повинен бути належним чином оформлений з вихідним номером, з інформацією про суму виконаного договору, номером та датою виконаного договору, поданого в складі пропозиції.
Учасником ФОП Ковальчук Ю.П. у складі тендерної пропозиції надано довідку від 15.01.2025 №8/25 (файл «10. довідка про досвід.pdf»), у якій як аналогічні зазначено договір №5-Г від 05.03.2023 та договір №03-01/23 від 23.01.2023 про надання послуг з організації шкільного харчування із зазначенням про повне виконання цих договорів.
Крім того, у складі тендерної пропозиції ФОП Ковальчук Ю.П. надано копії листів-відгуків про виконання вищевказаних договорів (файли «10.1. Лист-відгук Пустомити.pdf», «10.1. доповнений відгук.pdf» та «10.2. Лист-відгук Щирець.pdf»).
Водночас, моніторингом встановлено, що у наданих у складі тендерної пропозиції ФОП Ковальчук Ю.П. листах-відгуках від відділу освіти Пустомитівської міської ради (від 02.01.2024 вих.№1 та від 09.01.2024 №9) щодо виконання договору №5-Г від 05.03.2023 вказано суму виконаного договору 299 250,00 грн, тоді як відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації щодо вказаного договору (закупівля за ID: UA-2023-02-09-015413-a) сума виконання договору становить 277 296,60 гривень.
За нормою пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Водночас, Замовником при розгляді тендерної пропозиції ФОП Ковальчук Ю.П. не виявлено вищевказаної невідповідності у документах її тендерної пропозиції та не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником такої невідповідності, що суперечить нормам пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
24.02.2025 17:14 - 11.03.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.02.2025 17:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Аргументовані заперечення до висновку по моніторингу закупівлі
Послуги з організації шкільного харчування у Щирецькому ліцеї ім. Героя України Богдана Ільківа Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (Код ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень)
UA-2025-01-09-010561-a
Відділ освіти виконавчого комітету Щирецької селищної ради розглянув Висновок по моніторингу закупівлі Послуги з організації шкільного харчування у Щирецькому ліцеї ім. Героя України Богдана Ільківа Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (Код ДК 021:2015 (CPV): 55510000-8 – Послуги їдалень) UA-2025-01-09-010561-a.
Із висновком моніторингу не погоджуємось у зв’язку із наступним.
І. Щодо дотримання замовником законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України)
У висновку моніторингу зазначено, що «За результатами аналізу питань розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю (в тому числі щодо дотримання вимог законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України), а також відповідності тендерної документації вимогам Закону, Особливостей №1178 та умовам Рамкової угоди виявлено не встановлення Замовником вимог щодо обмежувальних заходів ЄС, правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання, вимог щодо прозорості, визнання походження та забезпечення публічності, передбачених статтями 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди, а також не врахування вимог підпункту 9 пункту 9 порядку №1318 стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України». Тобто орган фінансового контролю вважає, що на закупівлю UA-2025-01-09-010561-a поширюються умови Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 №3786-IX (далі – Рамкова угода).
У відповідні на Запит про надання пояснень від 11.02.2025 року, який нам надавали в рамках проведення моніторингу, ми у відповіді на четверте питання зазначили, що фінансування закупівлі не підпадає під проект, який реалізується в рамках Плану України, та не має жодного стосунку до інструменту Ukraine Facility, який регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – постанова №1318).
Не зважаючи на надану нами інформацію, орган фінансового контролю всеодно зробив висновок, що під час проведення закупівлі замовник повинен був дотримуватися вимог законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України). У зв’язку із цим замовника зобов’язано усунути порушення шляхом приведення у відповідність до вимог статей 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди умов укладеного договору про закупівлю (тобто договору №24 від 03.02.2025 року) та оприлюднити інформацію, визначену відповідними статтями Рамкової угоди та підпунктом 9 пункту 9 Порядку №1318.
26.02.2025 року замовник звернувся за роз’ясненням щодо висновку моніторингу, проте таких не отримав. При цьому у зверненні за роз’ясненням ми звернули увагу на Постанову КМУ від 17 грудня 2024 р. № 1433 «Деякі питання спрямування у 2024 році коштів, які надходять відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу “Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)” від 7 листопада 2023 року» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1433-2024-%D0%BF#Text ). А також надали скан-копії Листа МОН України №1 /24681-24 від 31.12.2024 року та Листа Департаменту освіти та науки ЛОДА № 03-19/1-406 від 11.02.2025 року.
Як і раніше, ми продовжуємо дотримуватися позиції про те, що що фінансування закупівлі не підпадає під проект, який реалізується в рамках Плану України, та не має жодного стосунку до інструменту Ukraine Facility, який регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility».
28.02.2025 року на сайті Міністерства економіки України було опубліковано Лист № 3323-04/19127-07 «Щодо закупівель з урахуванням положень Рамкової угоди згідно з інструментом Ukraine Facility» (https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList). Докладно з інформацією стосовно Плану України щодо реалізації Ukraine Facility можна ознайомитись за посиланням: https://www.ukrainefacility.me.gov.ua
За вказаним посиланням немає жодної інформації про те, що закупівля кейтерингових послуг підпадає під інвестиційний індикатор «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту, Крок: Забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти». Так, у Плані України при описі Інвестиції 1. Інвестиція в освіту зазначено, що якісне харчування, визнане основним елементом ефективного навчання, отримує додаткове фінансування, що підкреслює важливість питання благополуччя учнів. У Плані України під «якісним харчуванням» мається на увазі придбання обладнання для їдалень, створення харчоблоків, модернізація харчоблоків. Послуги з організації харчування чи закупівля продуктів не є забезпеченням якісного харчування в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility.
У вже згаданому листі Міністерства економіки України № 3323-04/19127-07 від 28.02.2025 року проінформовано, що 25.02.2025 представниками Міністерства економіки України, Київської школи економіки та ДП “Прозорро” проведено вебінар щодо Ukraine Facility, який доступний за посиланням: https://www.youtube.com/live/NH_vf1F0AT8
Під час проведення вебінару представники Міністерства економіки України надали інформацію, що саме розуміється під «якісним харчуванням» (час у відео 1:40:30).
Враховуючи вищенаведене, вважаємо, що Висновок моніторингу в частині встановлення порушення замовником законодавства стосовно публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України є необґрунтованим.
Замовник не може внести зміни до договору про закупівлю №24 від 03.02.2025 року, оскільки це передбачено чинним законодавством. Крім цього, Замовник не повинен виправляти «порушення», якого не допускав.
Відповідно до статті 19 Конституцій України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
ІІ. Щодо розгляду тендерної пропозиції ФОП Ковальчук Юлії Петрівни
У Висновку моніторингу встановлено, що у наданих у складі тендерної пропозиції ФОП Ковальчук Ю.П. листах-відгуках від відділу освіти Пустомитівської міської ради (від 02.01.2024 вих.№1 та від 09.01.2024 №9) щодо виконання договору №5-Г від 06.03.2023 вказано суму виконаного договору 299 250,00 грн, тоді як відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації щодо вказаного договору (закупівля за ID: UA-2023-02-09-015413-a) сума виконання договору становить 277 296,60 гривень.
Орган фінансового контролю вважає, що учасниця допустила невідповідність, яка мала бути усунута в порядку, визначеному пунктом 43 Особливостей.
Під час здійснення кваліфікації учасника уповноважена особа керувалася там, що «сума договору», «сума виконання договору», «сума фактичної оплати за договором» - це різні юридичні поняття.
Отже, поданий учасницею ФОП Ковальчук Ю.П. аналогічний договір із відділом освіти Пустомитівської міської ради виконаний повністю. Сума виконаного договору дійсно становила 299 250,00 грн, а тому інформація у листах відгуках (від 02.01.2024 вих.№1 та від 09.01.2024 №9) достовірна. Тендерною документацією вимагалося, щоб у відгуку було вказано суму виконаного договору, а не суму виконання (тобто суму оплати) за договором.
Враховуючи вищенаведене, уповноважена особа Замовника під час здійснення розгляду тендерної пропозиції учасника не порушувала вимог пункту 43 Особливостей.
Дата публікації звіту:
03.03.2025 11:14
Запити/Пояснення
Номер:
315990f1f9ee4df5a3fba94172ed7a94
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
11.02.2025 15:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2025 00:00
Опис:
Дата: 11.02.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-01-09-010561-a, яка проводилась Відділом освіти виконавчого комітету Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до зазначеної у річному плані закупівель Замовника на 2025 рік інформації (UA-P-2025-01-09-000067-a) джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі є кошти місцевого бюджету, а також кошти субвенції з державного бюджету України.
Слід зазначити, що Законом України від 06.06.2024 №3786-ІХ ратифіковано Рамкову угоду між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі – Рамкова угода), а з метою реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility», запровадженої Регламентом (ЄС) Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 29.02.2024 №2024/792, розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.03.2024 №244-р схвалено План України (далі – План України) як один з інструментів для відновлення, реконструкції та модернізації України, який може паралельно прискорити шлях України до набуття членства в Європейському Союзі.
За Планом України передбачено інвестиції (Інвестиція 1. Інвестиції в освіту) щодо спрямування підтримки на забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти (зокрема, на харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти).
Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility» (далі – Постанова КМУ №1318), з метою виконання зобов’язань України за Рамковою угодою, затверджено порядок управління, моніторингу та контролю за виконанням Плану України, у додатку 4 якого визначено вимоги щодо інформування про реалізацію інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, серед яких, зокрема: зазначення у всіх публікаціях, інформаційних та комунікаційних матеріалах, розроблених у межах виконання кроків Плану України, емблеми Європейського Союзу, яка розміщена на сайті Європейського Союзу (із зазначенням інформації про джерело фінансування та конкретного кроку Плану України).
Відповідно до статті 16 Рамкової угоди, підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 передбачено забезпечення публічності інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України.
Зокрема, відповідно до підпункту 9 пункту 9 Постанови КМУ №1318 відповідальні органи під час виконання Плану України забезпечують публічність інформування щодо реалізації інструменту Ukraine Facility та виконання Плану України, зокрема тендерної документації та договорів, відповідно до вимог, визначених додатком 4 до цієї постанови.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
3. Надати інформацію про те, за рахунок яких джерел фінансування та в яких обсягах буде здійснюватися фінансування досліджуваної процедури закупівлі (із зазначенням кодів програмної класифікації видатків та КЕКВ, донорів, тощо).
4. Зазначити відповідно до якого розділу Плану України (вказати розділ та крок) здійснюватиметься інвестування закупівлі за інструментом Ukraine Facility (у разі наявності у Замовника відповідної інформації).
5. Зазначити причини не вказання у тендерній документації та у договорі інформації, визначеної у додатку 4 Постанови КМУ №1318 та у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8de31a7035134f4bb145a4a220d75ac2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
14.02.2025 11:06
Опис:
1. По першому питанні:
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено з використанням методу порівняння ринкових цін та аналізу відкритих даних, в т.ч. на сайтах: https://prozorro.gov.ua/, https://bi.prozorro.org/
Окрім цього, очікувана вартість та розмір бюджетних призначень обґрунтовується рішенням сесії Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області №2292 від 19.12.2024р.
Технічні, та якісні характеристики предмета закупівлі визначені та складені відповідно до потреб навчальних закладів, для яких закуповуються послуги з організації харчування. Технічні характеристики сформовані з урахуванням специфіки предмета закупівлі. Усі вимоги є загальноприйнятими для такого роду послуг і викладені у Додатку № 1 до тендерної документації.
2. По другому питанні:
Посилання на сайт: https://shchyretska-hromada.gov.ua/publichni-zakupivli-20-01-42-26-01-2022/,
https://rada.info/upload/users_files/04372193/857eefc0739917653fe37f29a2d72714.pdf .
3. По третьому питанні:
Інформація щодо джерел фінансування закупівлі:
• Для харчування учнів 1-4 класів
кошти місцевого бюджету – 279 595,68 (КЕКВ 2230, КПКВК 0611021 - надання загальної середньої освіти закладами загальної освіти за рахунок коштів місцевого бюджету);
кошти державного бюджету – 652 389,92 (КЕКВ 2230, КПКВК 0611403 – забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам)
• Для харчування учнів пільгових категорій (старших класів)
Кошти місцевого бюджету - 305 864,00 (КЕКВ 2230, КПКВК 0611021 - надання загальної середньої освіти закладами загальної освіти за рахунок коштів місцевого бюджету)
Закупівля не передбачає фінансування від донорів чи інших додаткових джерел фінансування.
4. По четвертому питанні:
Надання відділу освіти Щирецької селищної ради субвенції з державного бюджету передбачено Розпорядженням КМУ від 26 грудня 2024 р. № 1323-р «Про розподіл субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти за спеціальним фондом у 2024 році» та з урахуванням Постанови КМУ від 20 грудня 2024 р. № 1456 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти».
Відтак, фінансування закупівлі не підпадає під проект, який реалізується в рамках Плану України, та не має жодного стосунку до інструменту Ukraine Facility, який регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 15.11.2024 №1318 «Деякі питання реалізації інструменту Ukraine Facility».
5. По п’ятому у питанні:
У зв’язку із зазначеним у відповіді на 4-те питання, у тендерній документації та у договорі не вказано інформації, визначеної у додатку 4 Постанови КМУ №1318 та у статтях 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди.
Закупівля проведена відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затв. Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 р.
Додаток:
- рішення сесії Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області №2292 від 19.12.2024р
Номер:
9b5df424f00e4ca48880823bfea58057
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
26.02.2025 20:59
Опис:
У висновку ви зазначаєте, що «…у межах реалізації Плану України (Ukraine Facility) у 2024 році місцеві бюджети отримали на освіту міжбюджетні трансферти за напрямом: якісне харчування – 2 836,2 млн грн як субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти (розподілена відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.12.2024 №1323-р). До очікуваної вартості предмета досліджуваної процедури закупівлі включена вартість харчування дітей початкових класів, що фінансуватиметься за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам для забезпечення харчуванням учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Враховуючи зазначене, на закупівлю UA-2025-01-09-010561-a поширюються умови Рамкової угоди»...
Ви не надали жодних посилань на нормативні документи, які б конкретно підтверджували, що виділення коштів відбулося саме в рамках реалізації Плану України (Ukraine Facility).
Звертаємо увагу на Постанову КМУ від 17 грудня 2024 р. № 1433 «Деякі питання спрямування у 2024 році коштів, які надходять відповідно до Угоди між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про фінансування заходу “Підтримка швидкого відновлення України (Контракт з розбудови держави та посилення стійкості)” від 7 листопада 2023 року» (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1433-2024-%D0%BF#Text ).
Додатково надаємо Лист МОН України №1 /24681-24 від 31.12.2024 року та Лист Департаменту освіти та науки ЛОДА № 03-19/1-406 від 11.02.2025 року.
Місцеві бюджети дійсно отримали субвенції на забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти. Проте отримання таких субвенцій відбулося не в межах реалізації Плану України (Ukraine Facility).
Планом України на 2024 – 2027 роки серед інвестиційних індикаторів (Розділ «Людський капітал», Інвестиція 1. Інвестиції в освіту, Крок: Забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти) визначено якісне харчування. При цьому у Плані України при описі Інвестиції 1. Інвестиція в освіту зазначено, що «матеріали та обладнання для закладів освіти також є пріоритетними, адже ці ресурси відіграють ключову роль у створенні сприятливого навчального середовища. Якісне харчування, визнане основним елементом ефективного навчання, отримує додаткове фінансування, що підкреслює важливість питання благополуччя учнів».
Забезпечення харчування учнів початкових класів закладів загальної середньої освіти не є заходом щодо забезпечення якісного харчування. У Плані України під «якісним харчуванням» мається на увазі придбання обладнання для їдалень, створення харчоблоків, модернізація харчоблоків. Послуги з організації харчування чи закупівля продуктів не є забезпеченням якісного харчування в рамках реалізації інструменту Ukraine Facility.
Враховуючи вищенаведене, просимо пояснити наскільки правомірним буде внесення змін до Договору про закупівлю та приведення його умов до вимог статей 3, 5, 7, 16 та 17 Рамкової угоди, якщо закупівля не здійснювалася в межах її реалізації?
Номер:
631dbcecbfa742dd9dccc9f715b7d0b8
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку моніторингу закупівлі
Дата опублікування:
03.03.2025 17:20
Опис:
Дата: 03.03.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ та частини 1 статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VІІІ (далі - Закон), Західним офісом Держаудитслужби здійснено моніторинг закупівлі за ІD: UA-2025-01-09-010561-a, проведеної відділом освіти виконавчого комітету Щирецької селищної ради Львівського району Львівської області (далі - Замовник), за результатами якої складено та 24.02.2025 опубліковано відповідний висновок.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу, окрім обов’язкової інформації (визначена у частині сьомій статті 8), може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Одночасно зазначаємо, що, з врахуванням зазначеної Замовником інформації та додаткового опрацювання зовнішньої інформації щодо виділення коштів за інструментом Ukraine Fasility, а також відсутності технічної можливості внести зміни до зобов’язальної частини висновку про результати моніторингу, розділ 3 такого висновку слід читати у новій редакції:
«3. Зобов'язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень).
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 – при розгляді тендерних пропозицій, а також враховувати норми статей 3, 5, 7, 16, 17 Рамкової угоди та підпункту 9 пункту 9 порядку №1318 у разі здійснення закупівель та укладання договорів, що фінансуватимуться за рахунок інструменту Ukraine Facility
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень».